Followers

Friday, June 20, 2008

apa cite ni bro....!!


"Bantah konsert 'ego orang agama' _kenyataan Roslan Aziz"

bila kita tgk tajuk diatas...memang sedikit rasa sakit hati yg terbit kat dada ni...itu belum baca sepenuhnya artikelnya ...GERAMM je rasanya >>>baca disini


Tapi hari ini aku terbaca lak permohonan maaf dari beliau semalam.. >>>"Roslan Aziz mohon maaf" ...so aku pegi la kat blog dia dan baca kenyataan maaf dia serta komen2 pengunjung blog dia>>>baca sini...ada yg marah ..ada yg kasi nasihat..ada jugak yg setuju dgn kenyataan dia ..

tapi bagi aku..aku tak suka cara pemikiran dia dan pendapat dia..ada yg marah dia kata ...'org seni tak layak cerita bab ugama'...pendapat tu aku kurang sokong pasal ada gak org seni yg berilmu...ada jugak org seni berkata 'org ugama tak layak bercakap bab seni'...disini aku pun tak setuju..coz ada gak org ugama yg berilmu tentang seni ni...so bagi aku..nak jadi apa2 pun takpe janji berilmu...bukan setakat ilmu dunia je yg kita patut kejar beria2..ilmu akhirat tu lagi wajib kita tuntut..bak kata biar seiring...penah jugak aku dgr kata2 ni "orang jahil tak kenal org alim...tapi orang alim kenal org jahil"....tapi hati aku terubat la dgn permohonan maaf dia tu...so kira settle arr..tapi setiap luka pasti akan meninggalkan parut..kan..kan..kan...

Apa2 pun..ni lah yg dikatakan manusia..manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan...cuma kita perlu ada keberanian untuk mengaku kesilapan dan memohon maaf...so kita pun kena check diri kita..kena selalu cermin diri...wallahualam....


komen

2 comments:

Harimau-Menaip said...

Terima kasih Umi.

Saya telah link kan permohonan maaf beliau ke penulisan saya yang sebelum ini. Di harap, kita sebagai muslim, maaf memaafkan dan tegur menegur antara satu sama lain.

Terima kasih Umi.

hani nasution said...

betol tu tok ghimau..

nama pun manusia..hamba Allah yg bnyk kekurangan...wallahualam..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil