Followers

Saturday, April 04, 2009

Black Operation@Bukit Gantang (Bhg 1)

Ini bukan projek Bloggers Network@Bukit Gantang... tetapi projek yang dirancang oleh UMNO untuk merampas kembali Bukit Gantang dari tangan Pas. Operasi ini dilakukan dengan penuh kerahsiaan... sehinggakan kepimpinan UMNO Bukit Gantang sendiri tidak mengetahui tentang kewujudan projek ini. Semuanya di lakukan oleh sekumpulan komando bebas yang mendapat arahan terus dari Najib Tun Razak.

Projek Black Operation dilakukan dengan penuh kerahsiaan... atau pun disebut "covert operations" dan operasi ini dilakukan didalam kategori deniable iaitu untuk menidakan kemenangan dan sokongan terhadap Pakatan Rakyat semasa Pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Untuk tujuan ini tumpuan hanya dilakukan kepada operasi berikut :

Black Propaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah palsu yang bertujuan untuk memalukan Pakatan Rakyat.

Poster poster dan risalah yang akan di pasang di tempat tempat yang strategic dan di lakukan seolah olah dari PR.

Grey propaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah yang tidak mempunyai identiti penganjur bertujuan untuk meneutralkan penyokong hard core.

"making enemies believe falsehoods using straw argument to make someone believe "A", one releases as grey propaganda "B", the opposite of "A". In phase two, "B" is discredited using some strawman. The enemy will then assume "A" to be true".

WhitePropaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah benar dari BN untuk menangkis tohmahan dan serangan dari PR.

Perlaksanaan akan dilakukan oleh Black Operator secara covert dan tidak boleh didokumentasikan Bagi projek ini, sejumlah Lima Puluh Ribu ringgit (RM50,000) diperlukan.

Bagi membantu menjayakan projek ini, sejumlah Bloggers diperlukan untuk membuat propaganda-propaganda dan sejumlah 30,000 ringgit (RM30,000) telah diperuntukan.

-PerakExpress.com
komen

DS Nizar yang prihatin...

Malam tadi kira-kira jam 9.30 malam berlaku satu kemalangan kecil yang membabitkan penunggang motosikal dengan sebuah kereta di Simpang, Taiping ketika rombongan calon menuju ke beberapa tempat ceramah di Bukit Gantang.

Sebuah motosikal dilanggar oleh sebuah kereta yang terus melarikan diri tanpa memberi pertolongan. Kejadian itu berlaku di hadapan kereta calon. Hj Nizar meminta pemandunya menghentikan kereta dan terus meluru keluar untuk memberi pertolongan. Hj Nizar telah menahan sebuah kereta polis dan memohon kerjasama pihak polis untuk mengawal lalulintas dan meminta pertolongan polis supaya menghantar mangsa tersebut ke hospital.

Kemudian Hj Nizar beredar ke beberapa tempat program yang telah dijadualkan.

TPU - Sat lagi ada la mamak itam bunyik-bunyik dekat belakang tirai "ala... setakat nak tolong orang excident saya pun boleh..."

-Dari Blog Adun
komen

tv3 suku dan utusan meroyan lagi...

Laporan Buletin Utama TV3 semalam ( 1/4/2009 ) dan laporan akhbar Utusan Malaysia hari ini ( 2/4/2009 ) mengenai keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh menolak permohonan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar untuk membatalkan saman terhadapnya oleh tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas tidak menggambarkan keputusan sebenar Mahkamah Tinggi tersebut.

Utusan melaporkan hari ini ( 2/4/2009 ) seperti berikut:-

IPOH 1 April - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak permohonan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V. Sivakumar untuk membatalkan saman terhadapnya oleh tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas.Keputusan ini secara tidak langsung membolehkan ketiga-tiga ADUN Bebas iaitu Jamaluddin Mohd. Radzi (Behrang), Kapt. (B) Mohd. Osman Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang) kekal sebagai wakil rakyat dan kerusi bagi DUN berkenaan tidak kosong.”

Laporan utusan di atas khususnya perenggan yang menyatakan “ keputusan ini secara tidak langsung membolehkan ketiga-tiga ADUN Bebas iaitu Jamaluddin Mohd. Radzi (Behrang), Kapt. (B) Mohd. Osman Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang) kekal sebagai wakil rakyat dan kerusi bagi DUN berkenaan tidak kosong” adalah satu laporan yang amat mengelirukan dan boleh dibaca sebagai laporan yang mala fide ( berniat jahat ) di atas alasan –alasan berikut :-

1. Mahkamah Tinggi Ipoh HANYA menolak permohonan Sivakumar bagi membatalkan saman pemula yang difailkan oleh ketiga-tiga “ADUN” tersebut ke atas beliau.

2. Keputusan Mahkamah Tinggi menolak permohonan Sivakumar tidak bermakna Mahkamah mengisytiharkan ketiga-tiga “ADUN” Bebas iaitu Jamaluddin Mohd. Radzi (Behrang), Kapt. (B) Mohd. Osman Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang) kekal sebagai wakil rakyat dan kerusi bagi DUN berkenaan tidak kosong kerana isu tersebut belum didengar dan diputuskan oleh Mahkamah.

3. Apabila Hakim mendengar mana-mana permohonan untuk membatalkan Saman ( sama ada Writ Saman atau Saman Pemula - dalam kes ini ianya adalah Saman Pemula ) yang mana permohonan tersebut dibuat di bawah Aturan 18 Kaedah 19 Kaedah-Kaedah Mahkamah Tinggi 1980 ( juga dikenali sebagai permohonan “to strike out pleading” ) , Hakim hanya memutuskan permohonan tersebut sahaja . Ini bermakna di dalam kes di Ipoh tersebut hakim hanya memutuskan sama ada membenarkan permohonan Sivakumar atau menolak permohonan Sivakumar bagi membatalkan Saman Pemula ketiga-tiga “Adun tersebut”.

4. Di dalam kes ini Mahkamah memerintahkan permohonan Sivakumar bagi membatalkan Saman Pemula ketiga-tiga “Adun tersebut” ditolak. Itu sahaja perintah yang Mahkamah berikan. Tiada perintah lain diberikan oleh Mahkamah Tinggi Ipoh.

5. Selepas Mahkamah memerintahkan permohonan Sivakumar bagi membatalkan Saman Pemula ketiga-tiga “Adun tersebut” ditolak , Mahkamah yang sama telah menetapkan untuk meneruskan pendengaran Saman Pemula yang difailkan oleh ketiga-tiga “ ADUN” bebas tersebut dan tarikh pendengaran Saman Pemula telah ditetapkan pada 8 hb April 2009 ini.

6. Selagi Mahkamah belum mendengar dan memutuskan isu yang dibangkitkan di Saman Pemula yang difailkan oleh ketiga-tiga “ADUN” tersebut , ketiga-tiga mereka belum boleh dikatakan sebagai wakil rakyat yang sah dan kerusi mereka juga tidak boleh dikatakan tidak kosong sepertimana yang dilaporkan oleh TV3 dan Utusan Malaysia.

7. Pasukan Peguam Sivakumar telah memutuskan untuk memfailkan rayuan ke atas keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh tersebut dan terdapat kemungkinan besar keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh tersebut akan diketepikan oleh Mahkamah Rayuan kelak sepertimana Mahkamah Rayuan mengenepikan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Ipoh Dato’ Ridzuan yang melarang Sivakumar diwakili oleh peguam.

Saya harap penjelasan di atas dapat sedikit sebanyak membetulkan salah faham para pembaca di atas laporan putar belit TV3 dan Utusan Malaysia di atas.

...Penulis adalah peguam untuk Datuk Seri Nizar untuk kesnya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

sumber siasah
komen

Friday, April 03, 2009

'Lampu Hijau" buat DS Nizar cabar Zambry..

KUALA LUMPUR : Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini diberi "lampu hijau" oleh Mahkamah Tinggi di sini untuk mencabar kesahihan pelantikan Datuk Dr Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak.

Ini berikutan keputusan Hakim Abdul Aziz Abdul Rahim bahawa permohonan yang difailkan oleh Mohammad Nizar pada Ferubari lepas adalah tidak remeh, tidak menyusahkan dan mempunyai kes prima facie untuk dihujah di mahkamah.

Hakim Abdul Aziz berkata bahawa semasa hujahan, kedua-dua pihak iaitu peguam Sulaiman Abdullah yang mewakili Mohammad Nizar, dan Peguam Kanan Persekutuan Datuk Kamaludin Said yang mewakili Pejabat Peguam Negara, bersetuju bahawa keputusan Sultan Azlan Shah melantik Dr Zamry sebagai Menteri Besar dan tidak membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak tidak boleh dihakimi, tetapi Mohammad Nizar dalam permohonannya tidak mempersoalkan keputusan yang dibuat oleh Sultan Azlan Shah cuma mempersoalkan mengenai kesahihan pelantikan Zambry sebagai Menteri Besar.

Hakim Abdul Aziz menetapkan Rabu depan untuk pengurusan kes itu dan memerintahkan Sulaiman supaya memfailkan dokumen yang sedia ada dan juga yang baru antaranya afidavit kepada mahkamah selewat-lewatnya Selasa depan.

Mohammad Nizar, yang tidak hadir hari ini, memohon mahkamah mengisytiharkan beliau masih menteri besar yang sah selain memohon injunksi melarang Zambry daripada menjalankan tugas sebagai menteri besar.

Beliau memohon bagi mendapatkan tafsiran Perkara 16 (6) UndangUndang Tubuh Kerajaan Perak sama ada jawatan menteri besar boleh dikosongkan disebabkan menteri besar telah menasihatkan Sultan supaya membubarkan dewan undangan negeri; tidak berlaku sebarang pembubaran dewan; tiada usul tidak percaya terhadap beliau pada persidangan dewan; dan beliau tidak meletak jawatan.

Sulaiman memberitahu pemberita bahawa soal Mohammad Nizar derhaka kepada Sultan Azlan Shah tidak timbul kerana Mohammad Nizar tidak pernah mempersoalkan kuasa sultan.

Kamaludin pula berkata beliau akan mendapat arahan lanjut daripada Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail sama ada untuk membuat permohonan sebagai pencelah semasa perbicaraan kes itu atau pun memfailkan rayuan terhadap keputusan itu. Mstar.
komen

apa ada di Dataran Nik Aziz

Align Center
kalau korang datang ke Dataran Nik Aziz (tempat ceramah hat tepi jalan kat Simpang tu) janganle menonong aje ke depan pentas ceramah..jeling2 la di kiri kanan lorong laluan tu..di sini ummi buh sikit gambar gerai2 jualan yang ada..tapi tak semua la ummi dapat buh..















komen

majlis angkat sumpah PM ke -6

wajah PM ke-6 Malaysia..







layann...!!
komen

banjir di Simpang Halt..

petang semalam hujan lebat di di Bukit Gantang...dari jam 4 pm sampai la ke malam hujan sekejap lebat sekejap renyai...tapi ada satu stori telah berlaku sebelum hujan turun semalam di depan balai polis Trong..tengah ummi syok2 merehatkan diri lalu lah segrombolan kuda putih dihadapan teratak ummi...tiba2 satu bunyi yang kuat terdengar sepertinya berlaku satu kemalangan..tapi semua dah boleh agak apa dia kan...kesian salah satu kuda putih polis dah tergolek atas jalan..betul2 di laluan masuk balai Trong...ummi apa lagi capai tudung..capai kamera berambatlah ummi ke tepi jalan....ini saja yang ummi dapat ambik...







kalau nak cerita bab polis ni..sepanjang umi lepak kat Bukit Gantang ni dari selasa..kalau kita memandu di atas jalan di Bukit Gantang ni hangpa akan nampak nisbah 2:1....2 kereta awam 1 kereta polis..kalau motor pulak 10 : 3... 10 kuda putih 3 motor awam....apa tidaknya kalau dah 15 juta kerajaan peruntukkan untuk penjaga keamanan awam ni...berbaloi la dengan tugas depa ni...apa kerja depa..ronda2...pusing2..gantung poster...oppsss tersilap pulak..tu bukan kerja polis la..depa menjaga keamanan awam...tabik la kat depa...

malam ummi gerak balik ke Semanggol..sebelum tu ummi makan kat gerai Kanji Arab dengan seorang kenalan dari Kelantan..sampai aja di rumah dapat call kata di Simpang Halt banjir dan DS Nizar telah berada di tempat bencana tu...jam 12 malam ummi keluar menuju ke Simpang Halt untuk dapatkan maklumat sikit tentang banjir tu...masa ummi sampai DS Nizar dah berangkat balik bersama kontijennya..ummi sempat bertemu dengan ketua Kelab Penyokong PAS En.Ravi ...dia cerita air naik paras peha dan terdapat 2 orang ibu yang baru bersalin terpaksa ditumpangkan dirumahnya..bantuan segera yang PAS hulurkan ada lah berupa makan malam..roti..biskut minuman...dipahamkan banjir itu membabitkan 60 buah rumah yang kebanyakkannya berbangsa India...




pagi ini ummi dapat berita dari En.Ravi bahawa unit amal telah menghantar bantuan seperti beras dan barang kering yang lain..dikhabarkan air sudah mula surut dan penduduk sedang dalam proses membersihkan rumah..bantuan dari bomba juga mereka perlukan untuk menyedut air tapi masih belum lagi tiba...rungutan dari magsa malam tadi mereka memohon untuk menumpang di surau berdekatan untuk bermalam tidak dibenarkan..begitu juga dewan yang berhampiran...dalam keadaan bencana begini pun sesetengah pihak nak berkira...mentang2 la tempat tu umno punya..langsung tak ada rasa keperihatinan untuk membantu orang dalam kesusahan..macamana la orang nak bagi undi kalau dah camgini...jangan mimpi la...

En.Ravi kata ada lagi mangsa yang tak dapat bantuan..apa lagi cepat la hulur2kan bantuan...jangan cakap aje lebih tapi bila time rakyat perluaka bantuan masing2 pi pusing tempat lain...tapi jangan angkut amoi separuh bogel gelek kat sana sudah..kalau kena baling kasut ummi tak tau...sendiri tanggung...
komen

bila amno nak cerodik ni..??

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg

-bicara tok iskandar


Sehari sebelum PRK Bukit Gantang, Najib akan turun padang ke Bukit Gantang meninjau petugas-petugas UMNO-BN bekerja ke makan tidur ke dengan ditemani mamak memanda menteri pencen dan pak lah.Najib sebagai PM akan berucap berapi-api membakar semangat totok umno.Bila dah sampai tahap gaban ada yang rasa panas sampai terjun sungai.macam minum kopi kapal api.

Janji manis najib bukit gantang akan dijadikan hub atau segitiga emas perak.melayu nak ke mana lepas ni?melayu umno tak kisah.dah lama dah melayu umno tak kisah.Pemimpin umno beri singapura kat lee kuan yew,melayu umno tak kisah.melayu umno bising nizar jadi boneka DAP tapi buat pekak badak je bila Gerakan perintah pulau pinang sejak 1969.

Najibpun letaklah batu asas bagi real sikit drama ala-ala Samarinda.kalau kalahpun tak siapa yang ingat najib letak batu asas kat situ.kata mamak memanda menteri pencen,melayu mudah lupa.hakikatnya melayu umno yang mudah lupa.

Najib percaya dengan ditemani pak lah dan mamak menteri pencen,watak wirawan tahap laksamana do re mi akan menawan hati pengundi Bukit Gantang walhal mereka tak ubah seperti three stooges buat rakyat.

media totok umno akan war-warkan kabinet dapur bakal dibentuk najib.

Biarkanlah badut-badut umno ini membuat aksi menghiburkan rakyat.jika rakyat tak bertepuk tangan biarlah mereka syok sendiri.
Melayari impian menggapai cita-cita membentuk melayu glokal yang taat setia kepada najib dan umno.

Rakyat kini dah bijak.Sandiwara umno jadi bahan gurauan.Sesumpah dan katak jadi mainan umno.akhir kata najib melaungkan suara lemak merdunya,umno boleh.rakyat tanya apa yang boleh.boleh apa lagi....boleh blah......
komen

Bukit Gantang...terselah segala yg pelik2..

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg

-bicara tok iskandar


Berita gempak hari ni.Dalam sidang media tadi,Ustaz Nasha dan dr Hatta Ramli tunjuk gambar FRU buat keja part time pasang poster BN di Bukit Gantang.Tok dapat sumber daripada Tranungkite.net

Eloklah PR buat bantahan kat SPR.Patutlah ceramah kita kena sekat,tak boleh cakap pasal Altantunya dan ulas tentang pemecatan Nizar.Rupa-rupanya ada udang di sebalik mee.

Tok cadangkan PR dedahkan keja part time FRU ni dalam suara keamanan dan hujah.Jangan lupa bagi gambar tu kat Al Jazeera,BBC,CNN dan lain-lain lagi.
Biar satu dunia tahu kerajaan UMNO-BN peralatkan polis untuk buat keja kempennya.bukti jelas betapa desperadonya UMNO pasal tak ada orang nak gantung posternya.

Jangan lupa paparkan dalam blog-blog korang laporan polis yang dibuat oleh YB Idham Lim tentang salahguna kuasa Osman Jialu.Biar satu Changkat Jering tahu dan yakin YB mereka memang tak boleh harap.

Lagi satu yang bikin gempak seMalaya....jadi ke tak jadi Najib jad PM.Tengok muka Najib dalam gambar tadi macam muka Nizar waktu Sultan erak reject permohonannya untuk bubarkan Dun Perak.

Itu spekulasi brader.harapan tok yang dikongsi oleh jutaan rakyat Malaysia,eloklah Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong tangguhkan dulu atau reject najib sebagai PM sehingga beliau bersihkan dulu imejnya yang telah tercalar.elok juga cadangan PR satu suruhanjaya bebas ditubuhkan untuk siasat Najib dan kaitannya dengan Siti Aminah.

Sultan Mizan pernah menjadi Timbalan yang Di Pertuan Agong dua kali iaitu ketika sultan Selangor menjadi Yang di Pertuan Agong dan selepas itu Raja Perlis ditabalkan menjadi Yang Di Pertuan Agong.

Kebijaksanaan baginda amat dikagumi dan dihormati rakyat dan tok seperti rakyat jelata yang lain berharap baginda tuanku menolak dulu cadangan perlantikan najib sebagai PM.

Marilah kita beramai-ramai hantarkan permohonan agar Najib tak dilantik jadi PM kepada buku pelawat atau emailkan kepada SUSK Yang Di Pertuan Agong.Rakan bloggers boleh tolong berikan email atau buku pelawat itu
komen

Thursday, April 02, 2009

"ini adalah sebahagian budaya cina"..betol ke ni..?



Zahid Hamidi kata joget2 macam dalam video klip diatas ni adalah sebagai budaya bangsa cina...mushkil lak ummi...selama 6 tahun ummi bersekolah cina takde pulak belajar tarian separuh bogel ni sebagai budaya cina...

kawan2 yang berbangsa cina tolong jelaskan sikit..betol ke apa yang si Zahid ni cakap...wa manyak konpius oo....
komen

kesiaan Najib..

Di Pekan Trong sekarang Mustafa Mohammad baru aje lalu di tempat penginapan ummi and the geng...dengarnya ada program BN di Sg Kerang...dan dijangkakan mereka akan masuk rumah ke rumah di sekitar Sg Kerang...

pagi tadi kami ronda2 lagi..kami ke Sg Kerang terus ke Permatang Raja...kalau dari tinjauan yang kami dapat cara kempen petugas2 dari kedua pihak adalah seimbang...tapi ada juga petugas yang terlalu agresif sehingga menyebabkan pengundi naik angin dengan cara petugas berkempan...harap pada petugas dari kedua pihak tolongla jaga perasaan pengundi2 kita...tapi ummi rasa suasana di Trong ni makin hangat...kerana program2 dari kedua parti makin rancak di sini...



tengahari balik dari tugasan kami dirai oleh ketua kampung Trong..makan sedap sebab tetamunya juga hebat...DS Nizar mengadakan program ziarah di sini...ummi sempat borak2 dengan DS Nizar mengenai isu Najib dan Pak Lah..dan dari situlah ummi dapat berita yang Agung batalkan majlis angkat sumpah Najib sebagai PM... ummi tanya juga pasal isu Manisah ni....DS Nizar pakat gelak aje hehe.. ada la borak2 pasal PRK ni..pasal strategi yang sesuai diwaktu sekarang ni untuk menawan hati pengundi...tapi borak dengan DS Nizar tak rasa macam kita borak dengan seorang yang bertaraf VIP..kita akan rasa seperti berborak dengan saudara kita sendiri...mana nak jumpa pemimpin yg camgini...

DS Nizar berkongsi pengalaman dia bila bertemu pengundi di suatu tempat..."saya sampai tempat tu ( di sebuah kedai makan) saya beri salam...ada seorang hamba Allah ni senyap tak sahut salam saya...kemudian saya hulur tangan untuk bersalam..dia tak sambut salam saya...pengikut saya kemudianya menghulurkan risalah profil saya..dia cakap buat apa baca risalah orang derhaka.." DS Nizar menceritakan hal ini adalah untuk sebagai satu perangsang kepada petugas muslimat supaya jangan cepat mengalah dengan karenah pengundi2..

terima kasih kepada tok sidang kerana sudi menjamu kami petugas dari Bagan Datoh..kerana dapat juga berpeluang beramah mesra dengan DS Nizar..

Majlis angkat sumpah Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri yang sepatutnya berlangsung pada hari esok telah dibatalkan.

Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong telah menerima perletakan jawatan Abdullah Ahmad Badawi tetapi pada masa ini belum berkenan dengan perlantikan Najib sebagai Perdana Menteri yang baru.

apa sudah jadi...adakah nasib Najib akan lebih teruk dari DS Nizar..? dengar kata Najib dah hebohkan kata Agung telah terima surat dari istana untuk angkat sumpah sebagai PM..tetapi surat tersebut datangnya dari Jabatan Perdana Menteri bukan dari istana..betul ke tidak cerita ni ummi tak tau...tapi angin2 sepoi2 bahasa Putra Jaya camgitu lah bunyinya...juga dikhabarkan di istana negara telah dipenuhu dengan trak2 FRU ni..ntah la..kalau ada sapa2 yang ada cerita terkini harap boleh la kongsi...

wallahualam..

komen

terima kasiihhhhhh...bloggers umno

Aku terima berita gempaq. Pagi kelmarin aku buat satu eksperimen. Kebetulan aku dapat senarai pengundi atas pagar di tujuh peti undi (daerah mengundi). Tapi nama peti undi tu rahsia laa. Dalam senarai tu siap ada maklumat peribadi. Alamat, pekerjaan, tempat kerja, nama isteri/suami, nama anak menantu yang layak mengundi dan satu dua perkara lagi. Yang bestnya, siap ada nama-nama petugas yang sesuai untuk approach pengundi-pengundi tu.

Aku pilih 30 pengundi dan 24 petugas. 18 petugas masing-masing menguruskan satu pengundi. 6 petugas masing-masing urus 2 orang. Fuh! macam pegi perang wo!

Semua 30 pengundi tu berumur antara 49 hingga 52 tahun. Lahir lebih kurang merdeka laa. 17 guru, 6 bekas tentera, 4 kakitangan kerajaan dan 3 peniaga. Aku pilih nama-nama tu sebab percaya depa tentu ada pengaruh sikit-sikit.

Aku gunakan 1 set bahan yang aku print-out dari laman blog. Bukan dari blog aku, tapi dari blog Perak Bangkit, Gomo, Parpu Kari dan satu dua rakan gerombolan BPN.

Hasilnya ... marvellous!

Aku pesan pada petugas-petugas, bila jumpa pengundi tu jangan terus lagang cerita Bukit Gantang. Ceritalah apa pun selain politik P.59. Cerita murtabak ke, cerita tayar kereta ke. Apa-apalah. Aku yakin dua tiga minit kemudian diorang sendiri yang akan bukak cerita Bukit Gantang. Bila diorang bukak, sambut laa. Tapi jangan hentam UMNO dan jangan penaik PR. Goreng-goreng je ikut rentak. Bagi can (chance) empat lima minit, lepas tu buat-buat terkejut ada barang baik kat dalam kereta atau dalam raga/bakul motosikal. Ambik kertas-kertas tu bagi pengundi atas pagar tu tengok (dan baca).

Tau ke apa jadi?

26 confirmed undi PAS-PR. 3 belum pasti. 1 tak dapat ditemui. Memang marvellous! Tau apa sebabnya? Alkisah begini ceritanya ...

Mengikut maklumat yang aku terima tu, 30 pengundi ni jenis tak ambil pot tentang politik. Tak nampak gaya pun jadi ahli mana-mana parti. Tapi diorang ni memang komit dengan masyarakat ikut bidang masing-masing. Misalnya yang cikgu-cikgi tu memang rajin dengan program bimbingan dan motivasi pelajar. Yang kakitangan kerajaan tu pulak jenis yang aktif sukan. Yang berniaga tu selalu menderma untuk program kemasyarakatan. Cuma diorang ni tak mau join politik parti. Undi tak tau le pulak kemana peginya.

Oleh kerana tak minat politik parti maka diorang ni tak pernah layari laman web atau blog politik. Blog cyberboron diorang tak layan, blog perak bangkit pun diorang tak hingin. So diorang tak tau lah macam mana perangai orang politik BN atau PR di pentas cyber.

Bila diorang baca ayat-ayat power perak bangkit & the gang, terbeliak bijik mata. Ish ish ish! sampai lagu ni punya main politik noo ... kata cikgu berumur 52 tahun. Pendek cerita, petugas kemudian ambik laptop dari dalam kereta, on broadband dan bagi cikgu tu tengok sendiri blog perak bangkit, parpu kari, gomo dan PPC. Mengucap panjang cikgu tu.

Petugas pun ayat la sikit. Dengaq cerita depa ni makan upah. Mai pilihanraya ni pun bunyi habaq dok Hotel Syuen Ipoh nuu. MB suruh dok situ bunyi kata. Tak tau la betui ka dak.

Lagi sekali pendek cerita, lama-lama cikgu tu pulak tak boleh berhenti bersyarah. Tapi tak dak la dia maki hamun sapa-sapa. Sekadar meluahkan rasa kecewanya pada cara puak-puak tu. Ayat pi ayat mai, penutup ceritanya cikgu tu sendiri kata nak kena pi habaq kat kawan-kawan. UMNO ni melampau sungguh. Biaq kat depa, jahanam negara ni.

Petugas tak kata apa-apa dah. Diam saja.

Lagi 25 yang confirmed undi PR tu, ceritanya lebih kurang sama. Alhamdulillah. Terima kasih Perak Bangkit & The Gang! Terima kasih daun keladi.

-jeritan minda politik malaysia
komen

tak larat nak update..ngantuk..!!!

hari ini memang cukup mencabar...sebab dari pagi keluar baru ini ummi balik ke sarang....walaupun penat tapi memang berbaloi...mata dah kelat.. cerita banyak tapi tak boleh nak nulis...esok lak ada lagi misi yang kena selesaikan..kena keluar awal..nampak gayanya tak dapat nak update la malam ni...ngantok bangat loh...insyaAllah ada masa ummi akan cuba update esok la ye...hangpa tgk la blog member BlogNet yang lain..maaf ya bapak2..ibu2..tante2...paman2..adik2..

cuma nak cite malam tadi masa makan malam... ummi and the gang makan satu kedai dengan DS Nizar..dan terima kasih pada pembantu dia pasai belanja kami makan...semoga murah rezeki anda..aminn..
komen

Wednesday, April 01, 2009

kapal umno sedang dilanda badai...

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg

-bicara tok iskandar


UMNO yang makin gelabah pasal nak kalah terpaksa mengerahkan memanda pencen untuk berkempen di Bukit Gantang.

Dengan muka confidentnya,puak-puak umno yakin memanda menteri pencen akan pulang dari London dan turun berkempen ke Bukit Gantang.Pulang marilah pulang marilah pulang bersama-sama.....Nyanyian orkestra Puteri UMNO ikut rentak lagu Geylang si Paku Geylang.

Kalau kalah,tok yakin sangat puak-puak umno akan menyalahkan memanda menteri pencen ni sebagai punca kekalahan.

Jentera kempen UMNO-BN mengikut risikan yang tok terima macam tongkang pecah.Jumaat ni hampir pasti Bukit Gantang jadi zon bebas UMNO-BN pasal ramai yang akan menuju ke Lembah Kelang bagi meraikan kejayaan Najib jadi PM.Itupun kalau jadilahkan.Mungkin pesta 3 hari 3 malam akan diadakan di Kuala Lumpur.

Kita biarkanlah UMNO dengan labu-labunya.Nak poya-poya ke.nak berjudi ke....lantak koranglah.betul tak zali?bukannya kami tak larang dah korang yang bebal.nak kata makan terlebih sambal,berukpun makan belacan.

Tok harapkan semua petugas PR di Bukit Gantang bekerja-keras di kawasan-kawasan kelabu dan kawasan totok umno.Kalau boleh sasaran kita lebih daripada 70% undi Melayu selain undi solid pengundi bukan Melayu.Changkat Jering dan Trong kini dah berpindah milik kepada BN,kita kenalah bekerja keras mendapatkan sokongan mereka.jangan overconfident...ok

Kelmarin tok ke terminal bas taiping,sempatlah borak dengan budak muda.umur budak ni dalam 19 tahun.dia cakap kat tok,dia taklah arif politik.melayu sama melayu gaduh tapi cina yang tepuk tangan,katanya lagi.nampakkan propaganda umno menjadi.cuba fikirkan kalau semua pengundi melayu berfikiran macam tu.tak ke haru.

Lepas dengar penjelasan daripada tok,budak tu dah clear sikit.tak macam tadi tok tengok blur je.

Luangkanlah masa sikit kat warung kopi,stesen bas dan teksi untuk mengetahui sentimen pengundi Melayu.Bukan kata undi Bukan Melayu tak penting.Kalau boleh tok nak kita dapat undi solid semua kaum.Barulah boleh kita buat hipotesis,rakyat Perak sebulat-suara tolak umno-bn

Kem umno yang berpuak-puak satu bonus buat kita.Pemuda ada team KJ,Mukhriz dan Khir.Tu tak campur dengan kumpulan pengacau bekas reformis dan pekida.wanita pulak,opah pidah dan kak zat dah tak ngam.dah tak boleh carik bulu ayam dah.geng-geng kumpulan kalah tak tunjuk muka langsung.ada yang kata depa pi melancong pasal frust nongeng kalah hari tu.paling best....umno bukit gantang bergolak pasal isu mail jadi calon Bukit gantang.dulu awal-awal ada yang dah offer nak jadi calon.bila tahu mail jadi calon,hancur luluhlah segala impiannya untuk bergelar bakal MP.dahla Mail ni geng kalah kat Bukit Gantang,dari segi populariti out of date brader...

Tok dapat khabar angin dari kem UMNO..rombakan kabinet kalau najib jadi PM,menteri tinggal 20 orang je....Kalau najib masukkan orangnya jadi menteri,rais,hamid,azlina,khaled akan disingkirkan..tok tak yakin shahrir samad pencen jadi menteri.kalau korang nak tahu dia ni 2 pupu dengan najib dan hisham.dalam umno kroni kena ambik pot.

hampir pasti najib akan ambik 2 kementerian,kewangan dan dalam negeri.muhyiddin akan ambik satu lagi kementerian.mungkin pertahanan.kalau ada kompromi pak lah dengan najib KJ akan jadi menteri pelajaran dan hishamuddin akan diletakkan ke kementerian yang lebih kanan.sepupu KJ,shaziman akan diletakkan di kementerian asalnya,multimedia.
Mukhriz akan jadi menteri di JPM.
Kak Zat,Rosnah,Zahid,Noh Omar dan shafie juga akan mengisi slot kerusi menteri.

Ramai yang cakap najib akan naikkan semula jamaluddin jarjis dan beberapa orang pahang sebagai menteri.antaranya ismail sabri,saifuddin abdullah,maznah dan ismail said.Nasib saifuddin paayh sikit pasal ayahnya ustaz dolah penyokong kuat PAS.Orang kampungnya sendiri kata bagaimana sikap saifuddin yang turun berjumpa ayahnya hanya ketika mohon restu jadi calon BN untuk parlimen Temerloh.Ketika ini ayah Pudin sekarang tengah uzur.Tok tak nak cakap banyak tapi elok kengkawan bloggers check sendiri masalah Pudin dengan ayahnya.Dia dah tak jadi popular kat kawasannya.Memang menyedihkan.dah jadi macam citer kisah benar pulak.ada yang kata sepenggal je Pudin jadi MP Temerloh.Ismail Sabri walaupun bapak kepada Dafi tak banyak mendatangkan manfaat kepada rakyat pahang.cuba bloggers siasat benarkah anak sedara ismail sabri antara yang memegang jawatan tinggi dalam yayasan baru yang ditubuhkan dan diterajui oleh Mumtaz jaafar.

Noh Omar pulak diragui ketelusannya di dalam Yayasan tekun dan pembahagian permit bas dan teksi.eloklah digugurkan atau dipindahkan ke kementerian lain.

Mereka yang tak popular inilah yang akan mempercepatkan kejatuhan UMNO.Orang tua-tua cakap kalau nak jawapan ikhlas kena tanya musuh.Eloklah najib gugurkan jamaluddin jarjis,saifuddin,maznah,ismail sabri dan noh omar daripada kabinet barunya.Ismail said sendiri tak popular di kalangan pengundi-pengundi di tempatnya.

Panjang benar celoteh tok.tok nak minum dulu.mamak teh wunekkkk.....

Pertembungan di antara menteri pasola zambri dengan mb rakyat nizar di negeri Pasir Dua Butir penuh dengan adegan yang mencuit hati dan perasaan.

Dahlah kempunan jadi imam,menteri pasola menjaja citer tak dapat jadi imam se malaya di dalam saluran ceria umno,tv suku dan paper-paper totok umno.

Lepas ni kalau nizar sembelih ayam,menteri pasola akan complain tak dapat sembelih ayam.tok paham betapa desperadonya menteri pasola ketika ini.Kalau boleh apa yang dibuat oleh nizar,menteri pasola mampu lakukan.menteri pasola boleh....dan menteri pasola yakin boleh.

setelah dirampasnya negeri pasir dua butir dan telah puas melanun di jajahan takluk negeri pasir dua butir,baru menteri pasola sedar dia syok sendiri pasal rakyat bersama nizar.

menteri pasola ingat boleh rampas kesemuanya.rakyat dah bijaklah....kerajaan bawah pokok lebih mulia daripada kerajaan lanun yang diperintah menteri pasola.

suara keramat rakyat yang kini bergema berselang-seli dengan takbir,reformasi dan makkal sakhti di Bukit Gantang,Bukit Selambau dan Batang Ai bagai hunusan pedang dan tombak yang bakal merobek kerajaan lanun menteri pasola di negeri pasir dua butir.Laksamana do re mi(Bukit gantang,bukit selambau dan batang Ai)akan menumbangkan keangkuhan empayar keris bertangkai satu dan soldadu-soldadunya dari barisan timbang kati karat.

Ketika itu rakyat akan bersorak,berteriakan kerana bukan sahaja negeri pasir dua butir bebas merdeka tapi keseluruhan negara tercinta bebas daripada cengkaman empayar keris bertangkai satu.

menteri pasola boleh balik pulau d'pengkor.

lambat pulak mamak ni.teh wunek...vanga.tok dah haus
komen

sesi ronda dan santai

semalam ummi gerak dari Bagan Datoh ke Bukit Gantang..sebelum tu singgah ke Teluk Intan untuk urusan reunion..tak sangka umi rupanya berurusan dengan blogger juga...ni blog dia http://lantera-jiwa.blogspot.com lepas ni apa2 hal untuk buat banner ummi akan jumpa si LanteraJiwa..dia ni kawan KulupSakah rupanya...

ummi sampai kat Trong jam 6 ptg..ronda2 sat tengok suasana petang di markas2 dan bilik2 gerakan kedua2 parti...jauh sangat bezanya markas PAS dan BN ni...tang markas PAS sentiasa ceria sibuk dengan aktiviti..ada yang pasang poster..ada yang sedang masak..macam kenduri pun ada jugak..boleh kata markas PAS sentiasa meriah....tapi bila lalu tang tempat BN..sedih nak habaq..suni sungguh...yang ada poster dan bendera..kerusi meja yang takde sapa nak guna...dalam 10 bilik gerakan BN ummi lalu ada satu atau dua saja yang bepenghuni...pasal apa taktau..dengar dari gosip2 kata peruntukan tak dapat lagi..tu pasal jadi lagu tu...pasai kerja semua nakkan habuan..tak reti nak buat kerja dengan ikhlas tanpa imbuhan..n la padahnya..

ummi terus ke Semanggol tempat lepak....ummi suka kat sini pasal rumah member ummi ni ada streamyx..pastu di kawasan gunung yang sedap mata memandang..nyaman angin gunung ni...tido pon lena...malam ummi pakat dgn member ronda2..mula pegi kat tapak ceramah di Simpang..ngat ada ceramah rupa takde...so pakat cuci2 mata tengok orang niaga...kemudian koling2 member blogger..semua takde kat rumah depa semua dalam mission in action..past koling MSK dia kat pejabat PKR ..kereta dia takde nak kuar pegi makan..hehe ummi kata ummi boleh gi ambik dia pastu belanja kami sekali makan..so makan lewat malam MSK belanja kami...lepas makan antan MSK balik ke pejabat PKR..kami pun balik ke Semanggol..

hari ini ummi akan ke Sg Tinggi untuk beropersi di sana bersama kontigen Bagan Datoh...program ni lebih kepada untuk menawan hati pengundi dan kita menerang sambil kita memujuk... insyaAllah petang ummi akan pulang ke Semanggol untuk update blog..pasal kat Trong tak boleh nak surf interent disana..malam ini ada ceramah di Simpang..DS Wan Azizah dan Dr Lo'Lo'...lagi sapa tak tau..mai ramai2 dengar ...ok jumpa lagi...untuk perkembangan di Bukit Gantang..

*gambar2 nanti baru bubuh noo..
komen

kempen BN vs PR....antara fakta dan auta

Setakat hari kedua, kempen masih berkisar kepada isu-isu pokok iaitu rampasan kuasa negeri Perak, derhaka, boneka, altantunya dan liwat. Selain itu BN turut cuba mencuit hati pengundi dengan isu anak tempatan lawan orang luar. PR pula meneruskan seruan kepada pengundi supaya menjadikan pilihanraya ini sebagai referendum rakyat berhubung rampasan kuasa.

Kedua-dua pihak rancak merayu undi dari rumah ke rumah dari pagi hingga petang. Majlis ceramah kelompok juga berlangsung di merata tempat pada waktu siang diikuti ceramah bersaiz besar pada waktu malam. Setakat ini kehadiran di majlis ceramah PR jauh mengatasi jumlah yang hadir di majlis BN. Ceramah Ezam Raja Kotak dan rakan-rakan kotaknya di Kg. Pak Darus hanya dihadiri tidak sampai 100 orang pendengar.

Ceramah Ezam dan Zambry di dataran Bukit Gantang sebentar tadi dapat sambutan lebih sedikit daripada semalam. Kira-kira 600 orang hadir termasuk yang diangkut dengan 3 buah bas. Ceramah Pakatan Rakyat yang diadakan 400 meter daripada dataran itu dihadiri oleh jumlah yang hampir sama.

Zambry mengulas panjang dakwaan Nizar merampas majlis BN di masjid Simpang dua malam yang lepas. Tulisan DS Nizar di dalam blognya disanggah oleh Zambry. Walau bagaimana pun Zambry mengakui DS Nizar memang dijemput oleh imam masjid itu untuk mengimamkan solat Maghrib. Pengakuan itu berbeza dengan kenyataannya kepada media pada malam kejadian yang menyatakan DS Nizar masuk dan terus mengambil tempat sebagai imam.

Berhubung kenyataan DS Nizar bahawa Zambry bertindak memarahinya, Menteri Besar haram itu mengolah cerita bahawa dia memanggil DS Nizar dan memberikan nasihat secara sopan dan lemah lembut.

Selain itu, Zambry turut mengemukakan beberapa perbandingan untuk mengukuhkan tuduhan derhaka yang dilemparkan kepada DS Nizar dan Pakatan Rakyat sejak 5 Februari lalu. Menurutnya Sidang Pasir Dua Butir adalah kemuncak derhaka Nizar dan Pakatan Rakyat terhadap Tuanku Sultan.

Seterusnya Zambry membuat tuduhan bahawa kerajaan Pakatan Rakyat juga mengamalkan rasuah semasa memegang kuasa tetapi enggan memberikan butiran tuduhan itu. "Kita tak mau la nak cerita benda tu" kata Zambry.

Ezam raja kotak menyampaikan ceramah dengan semua isu yang sama seperti semua ceramahnya sebelum ini. 90% ucapannya menyerang peribadi DS Anwar Ibrahim yang disifatkannya sebagai chauvinist sehingga sanggup mengenepikan kepentingan bangsa demi cita-cita politik peribadi.

Raja kotak juga mengulangi cabaran demi cabaran terhadap DSAI berhubung isu kotak dokumen bukti rasuah yang dihebohkan sejak mula kembali kepada UMNO. Dia juga meneruskan ugutan "saya akan dedahkan ...", "saya akan dedahkan ..." dan "saya akan dedahkan ..." tetapi dokumen (buku) atau bukti yang mahu didedahkan itu tetap kabur dan dirahsiakan.

Sepanjang ucapan oleh 2 orang penceramah itu, 31 tuduhan dilemparkan kepada pemimpin Pakatan Rakyat terutama DS Nizar dan DS Anwar. Malangnya tuduhan itu tidak disusuli dengan penjelasan atau bukti secara berfakta. Cara ini nyata bercanggah dengan kenyataan Pak Lah kelmarin yang menyebut BN berkempen secara berhemah dan tidak menuduh pihak lain.

-jeritan minda politik malaysia


komen

undi PAS...bermakna tolak Najib...

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg

-bicara tok iskandar


Hari ni 31hb. Mac, 2009 adalah ulang tahun perletakan batu asas Hotel Genting, kasinonya dan lain-lain iaitu pada 31hb. Mac, 1969.Pengerusi Genting Highlands Berhad ketika itu ialah arwah Tan Sri Mohamed Noah yang juga datuk kepada Najib Tun Razak dan Hishamuddin Tun Hussein Onn.

Inilah sumbangan UMNO untuk Melayu beragama Islam iaitu kasino terbesar di Asia Tenggara. Tak sampai 2 Bulan lepas perletakan batu asas tu berlaku trajedi 13hb. Mei, 1969.

Tak semua Melayu tahu tapi tak ramai melayu yang cerdik tinggal dalam UMNO. Tok tak mahu jadi Melayu bodoh yang mengharapkan sesuap nasi daripada UMNO dan mempertahankan setiap tindakan UMNO biarpun salah.

Hishamudin pulak gagal dalam peranannya sebagai Menteri Pelajaran. Anaknya belajar di Sekolah Antarabangsa satu hal. Kejayaan Nik Nor Madihah menjadi pelajar terbaik SPM 2008 dengan mendapat 20A adalah satu tamparan hebat buat Hishamudin. Madihah bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Ma'ahad Muhammadi (P) yang berada di bawah kelolaan Yayasan Islam kelantan (YIK). Kira kategori Sekolah Agama Rakyat.

Ada Kementerian Pelajaran umumkan dia atau beri anugerah kepada madihahnya? kejayaannya telah mengalahkan semua sekolah berasrama penuh dan MRSM. Patut Kementerian Pelajaran mengambil modul pengajaran dan pembelajaran daripada Sekolah Menengah Ma'ahad Muhammadi (P) ini untuk dipraktikkan ke seluruh sekolah menengah di bawah kelolaan kementerian pelajaran.

Begitu juga dengan bantahan PPSMI oleh GMP yang diketuai oleh Sasterawan negara Datuk A.Samad Said dan Datuk Dr.Hassan Ahmad. Bila tokoh bahasa dah turun ke padang dan menyertai demonstrasi membantah PPSMI, Hishamudin masih mempertahankan egonya. Biarpun UMNO Johor dan wanita UMNO juga menyokong usul membantah PPSMI tapi hishamudin tetap menang. Nampak sangat UMNO tak perjuangkan bahasa Melayu.

Tentang cadangan Hishamudin agar guru dibenarkan berpolitik sebenarnya untuk menutup kelemahannya yang membiarkan Kementerian Pelajaran, JPN dan PPD dikuasai orang UMNO dan sering menghukum guru-guru yang menyokong pembangkang dengan menghantar mereka ke pedalaman biarpun mereka tergolong guru cemerlang.

Pegawai khas Hishamudin sendiri ialah pengarah JPN Pahang, Datuk Azmi yang juga merupakan bekas setiausaha UMNO Bahagian Pekan yang diterajui sepupunya Najib.

Kepada semua pengundi Melayu yang beragama Islam jika anda mengundi Pakatan rakyat bermakna anda menolak kepimpinan Najib sebagai PM yang akan membawa negara kita semula ke era Mahathir sebagai PM yang penuh dengan autoritarian dengan penindasan. Mengundi BN bermakna bersetuju Najib jadi PM biarpun satu dunia sudah tahu perihal kes Altantunya. Dalam Al-Jazeera turut disiarkan selain akhbar di Perancis, India, Korea, Indonesia, Australia dan lain-lain.

Pengkhianat bangsa dan raja Melayu ramai dalam UMNO.

Siapa yang berani tabalkan tengku ibrahim petra sebagai sultan kelantan ketika sultan kelantan masih hidup kalau bukan anuar musa.

Siapa yang berani bawak lari Ku Yah ke Siam dan kawin lari, adik Sultan Selangor sekarang kalau bukan Mat Taib me no spik inglish. mi no pil pom..!

Siapa yang cakap "kami nak deris, natang!" kata-kata kesat yang ditujukan kepada Sultan Mizan dan sampai sekarang polis tak siasat siapa malaun UMNO yang berkumpul di kediaman Idris Jusoh.

Siapa yang berani hilangkan kekebalan Raja-Raja Melayu kalau bukan Dr.Mahathir.

Siapa yang berani minta dedahkan semua harta Sultan dan Raja Melayu kalau bukan Shahidan Kassim.
Siapa pengkhianat Agama, Bangsa dan Negara Kalau bukan...

UMNO..!
komen

DS Nizar dapat gelaran Datok lagi..!!

Tahniah kepada pasangan Nur Faatihah dan Hazimin kerana telah selamat menimang cahaya mata yang pertama petang tadi jam 4.55 pm..dikhabarkan Fatihah telah melahirkan seorang bayi perempuan di Pusat Rawatan Ar-Ridzuan di Jalan Seruan Ipoh, Perak.

Semoga pasangan ayah dan ibu yang baru ini dapat mendidik anak kalian supaya menjadi insan yang solehah..

maka dengan ini..DS Nizar telah pun bergelar DATUK kepada cucu sulungnya...semoga dengan kelahiran cucu DS Nizar dapat memberikan seri dalam PRK Bukit Gantang ini....

TAHNIAH..... !!
DS Nizar dan DS Fatimah Taat...!!
udah jadi ATOK ngan OPAH le sekarang ni...
hehehe..


komen

Tuesday, March 31, 2009

kenali calon P059 Bukit Gantang

komen

perutusan khas calon PAS P059 Bukit Gantang..



komen

bilik gerakan UMNO/BN sunyi sepi..

UMNO/BN Bukit Gantang bergolak lagi. ini bukan omongan kosong, tapi kenyataan. tak percaya, korang boleh buat survey sendiri dekat kawasan-kawsan sekitar Bukit Gantang. pi la ronda-ronda dekat semua markas-markas dan jugak bilik-bilik gerakan pilihanraya UMNO/BN. kalau nak cakap tak dak orang langsung, memang penipu, tapi kalau nak cakap ada orang, memang penipu kalau lebih dari 20 orang ada.

2 hari dah aku dok perati keadaan ni dan benda ni memang dari awal lagi aku dah agak dan dari awal jugak aku dah dapat info bahawa ada ahli UMNO yang bertindak memboikot 2 pilihanraya kecil yang diadakan serentak pada 7hb. April, 2009 kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pemilihan pucuk pimpinan UMNO dalam PAU lepas.

Malam sebelum hari penamaan calon geng dari Kolumpo call bagitau awal-awal yang ramai geng-geng UMNO dari PAU yang sepatutnya bergerak terus dari PWTC ke Bukit Gantang dan Bukit Selambau mengambil keputusan untuk memboikot 2 Pilihanraya Kecil ni sebab tak puas hati.

Memula aku kurang percaya sebab kalau ikut sejarah, kalau 10 benda orang UMNO cakap, 20 tak betul. tapi bila sampai waktu Hari Pencalonan aku tengok penyokong UMNO/BN yang berkumpul sampai jam 8:00 pagi tak sampai 1000 orang dan majoriti yang ada hanya kaum India yang diangkut dengan bas, aku mula percaya depa memang boikot.

Masa hari pencalonan tu pulak, mungkin lepas habis ikhtiar, UMNO/BN terpaksa kumpul budak-budak PLKN (tak tau betul tidak) untuk meramaikan penyokong depa. tu pasai lambat sangat depa pi masuk padang. lepas depa kerah budak-budak PLKN pun angka penyokong depa masih lagi kecil berbanding penyokong Pakatan Rakyat.

Kalau nak nisbahkan, aku letak Pakatan Rakyat 10, UMNO/BN 1 - (10:1). nak percaya boleh, tak mau percaya pun aku tak kesah. tu pasai dalam TV ngan surat khabar tak keluar gambar penyokong UMNO/BN. depa dok tayang gambar calon je.

Kalau tayang gambar penyokong kang takut pulak kantoi bila mak bapak budak-budak PLKN tu nampak anak depa dipergunakan, tak kek mampuih..?

Ni dah masuk hari ke-2 kempen pilihanraya kecil P-059. markas-markas UMNO/BN lengang. majlis ceramah setakat kecil-kecilan (kelompok) je depa buat. semalam Ezam datang, ada la dalam 400-500 orang datang dok dengar Ezam melebong.

Dengar cerita Ezam nak pakuk DSAI, tapi macam tak dak kesan pun? silap strategi ka?

Hari ni aku tak ambik gambar markas UMNO/BN walaupun aku cakap nak snap gambar petang tadi. bukan apa, kalau aku snap pun, rasaa macam rugi bateri je. sebab suasananya sama je macam yang aku publish sebelum ni.

Kesian pun ada.

Dengar cerita bajet untuk pilihanraya pun tak sampai-sampai lagi. tu pasai tak dak orang. ni la bezanya petugas UMNO/BN dengan petugas Pakatan Rakyat. hangpa berkhidmat untuk RM, petugas Pakatan Rakyat berkhidmat untuk menang. tak sama perjuangan.

Hari ni pulak ada blogger jumpa bendera kempen UMNO berbucu bintang 6 (Star Of David)… ni memang tak sengaja ke memang sabotaj?

Kalau tak sengaja aku kira bohong. tak kan dalam ramai-ramai petugas tak dak sorang pun yang terfikir benda tu?

Samada tak terfikir, kurang pandai berfikir atau saja buat, aku tak tau.

http://perisik-rakyat.com

komen

BloggersNetwok@Penang..bawa anda ke Bukit Selambau

Media Perdana PEMBOHONG... oleh itu untuk mendapatkan maklumat yang tepat dan terkini dari pilihanraya kecil DUN N25 Bukit Selambau silalah layari laman-laman web dan blog-blog di bawah.
"LAWAN TETAP LAWAN...!!!!, SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT...!!!"
komen

apa lagi team BPN nak buat ni..??




malam tadi ummi ada la borak2 kat chatroll geng BPN ni...gomo siap sebut jangan aibkan pihak lawan..ni apa kes pulak..siap nak tunjuk gambar bogel pimpinan ni apa hal..korang memang suka buat keja2 camgini rupanya..korang kecoh bila indentiti ahli korang didedahkan...tapi korang tak kecoh pulak bila ahli korang nak aibkan pimpinan parti lain..

ummi dah sebut jangan cuba2 nak curah petrol..kang terbakar susah...masa tu dah terlambat kalau nak padamkan api...bomba tak dan nak datang hangpa dah hangus..kita dah sepakat untuk ingat mengingati ahli masing2...so kotakan apa yang dah dikata...

wallahualam..
komen

Zambry tuduh DS Nizar bertindak keterlaluan...

versi berita harian...

TAIPING: Pas hari ini mendakwa pemimpin Barisan Nasional (BN) dan Umno terlebih dulu menggunakan masjid seperti 'kekecohan' yang berlaku di Masjid Simpang, malam tadi.

Timbalan Pengarah Jentera Pilihan Raya Induk Pas, Datuk Mustafa Ali, berkata tidak timbul bekas Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin 'merampas' majlis solat Hajat dan bacaan Yassin anjuran BN.

"Apa yang berlaku ialah Nizar tak rampas majlis BN, beliau cuma beri tazkirah mengenai ayat al-Quran yang dibacakan ketika mengimankan solat Maghrib.

"Jika BN dakwa Nizar dan Pas guna masjid, bermakna Umno dan BN sebenarnya yang terlebih dulu guna masjid untuk kempen mereka," katanya pada sidang akhbar harian Pas di Markas Pas Kampung Air Kuning, di sini, pagi ini.

Malam tadi, Menteri Besar Perak, Datuk Dr Mohd Zambry Abdul Kadir mendedahkan Nizar merampas mikrofon dari imam masjid untuk memberi ceramah sedangkan ketika itu sepatutnya untuk majlis solat Hajat dan Tahlil ajuran BN.

Dr Zambry berkata Nizar bersama beberapa penyokongnya memasuki masjid itu dan terus mengimamkan solat Maghrib.

"Bagaimanapun, dia kemudian bertindak keterlaluan apabila cuba mengambil alih jemaah dengan meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sebelum menunggu Isyak," katanya.

Zambry berkata kejadian turut disaksi Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.

Mustafa juga berkata mendakwa mikrofon berkenaan diserahkan oleh iman masjid kepada Nizar untuk memberi tafsiran mengenai surah yang dibacanya itu.


versi imam Masjid Simpang...

Terus mendail nombor hpnya. Semalam baru bertemu beliau di Taiping. Ketika menjawab telefon beliau dalam perjalanan ke Kuala Lumpur. " Memang ana imam yang bertugas masa tu dan memang ana yang jemput DS Nizar jadi imam" saya lega..beliau bercerita...

Masa ana datang Maghrib, DS Nizar telah ada, memang ana difahamkan beliau akan solat di situ..tak pulak dengar cerita umNO nak buat bacaan Yasiin. Mungkin depa dah tahu DS Nizar nak ke situ... ( mengikut catatan, Zamri memang banyak kali di dapati menjejaki DS Nizar setelah DS Nizar hadir di sesuatu tempat sejak mula merampas kuasa ) Ana tak perasan ada Zamri dan Muhyiddin Yasin.. Ana terus bagi pada DS Nizar jadi imam.

Selesai menjadi imam dan wirid DS Nizar melepaskan pembesar suara lalu di ambil oleh seorang imam luar yang diangkut ke situ( katanya ustaz MPT-Hoi..biar betul beb !-MPT mana ada jawatan ustaz). Ana minta pembesar suara tetapi beliau tak bagi...ana jerkah bagi tau "ana imam di sini". Terkejut lalu terus menyerahkan kepada ana mikrofon tu. Ana pun jemput orang yang jadi imam tadi hurai ayat "wa'tasimu" (aliImran) untuk beri tazkirah. Tiba tiba orang umNO bantah tak mahu tazkirah..politik katanya. Oleh kerana agak kecoh ana pun serah untuk baca Yasin..DS Nizar turut berada bersama ketika membaca Yasiin. Zamri telah keluar sebelum Yasiin dibacakan..tinggal Muhyidin dan Calon.

Kalau DS Nizar bagi Tazkirah ana cadang nak jemput pulak Zamri lepas tu...sahabat saya menambah...lepas ni mungkin kena pecat le ana...Beliau menghabiskan cerita.

Tahniah saya menyambut... Agaknya sahabat itu akan jadi seperti Ramlan Porigi le gamaknya.


versi DS Nizar..


Hari penamaan calun PRK P059 Bkt Gantang bejalan lancar dengan sedikit huru hara sewaktu saya dan isteri bersama-sama pimpinan PAS lain memasuki pintu pagar dewan perbanadaran Taiping jam 8.45pagi.

Namun sewaktu pergi menunaikan solat maghrib di Masjid Simpang, saya diminta oleh imam Tuan Hj Hisham untuk mengimamkan solat tersebut dan saya bersetuju. Sewaktu masuk kemasjid saya diberitahu Tan Sri Muhyidin Yasin, Timb Presiden UMNO, dato Zambry Kader , calun Ismail Saffian dan ramai lagi pimpinan UMNO pusat dan negeri juga ada bersama. Pimpinan UMNO berada disaf pertama.

Pada rakaat pertama saya telah membaca ayat "wa'tasimu bihablillahi jamiian, walaa tafarraqu.... " dan rakaat kedua surah Al-kaafirun.

Selepas solat saya membaca doa termasuk doa Qunut Nazilah yang turut diaminkan oleh semua ma'mum termasuk pimpinan tinggi UMNO.

UMNO menganjurkan solat hajat dipimpin oleh seorang imam impot, Hj Jama'iy namanya. Habis solat, imam Hj Hashim bangun dan berucap dihadapan dgn menyebut nama pimpinan UMNO Tan Sri Muhyiddin dan Dato' Zambry. Nama saya juga disebut dan diraikan.
Imam telah mengundang saya menyampaikan tazkirah dengan memberi Tafsir ayat Quran yang saya baca pada rakaat pertama solat maghrib sebentar tadi.

Namun beberapa pimpinan UMNO setempat telah protes termasuk penasihat masjid (pakai songkok tinggi) yang menghalang dan mengarah supaya terus adakan majlis baca yaasin, berlaku sedikit komosi (commotion). Saya mengelak bagi memelihara suasana.

Habis baca yaasin saya pergi bersalam dengan Dato Zambry dan dia nampak berang dan menyatakan kepada saya , kenapa menggunakan masjid berpolitik dan tak sepatut saya jadi imam tadi. katanya lagi dengan nada kuat dan marah, "jika mahu jadi imam saya bolih jadi imam, jika nak tafsir saya bolih tafsir". Saya tersenyum dan relaks sahaja dan terus meninggalkan majlis untuk acara lain . Hujan sungguh lebat ketika itu. Semua makmum melihat dan menyaksikan adegan kelakar dan "ajaib" tersebut dan ramai makmum mengiringi saya sewaktu meninggalkan masjid. Sekadar makluman! Doakan PR menang besar di P059 Bkt Gantang.-

Zambry menuduh PR mempolitikkan masjid..masjid dijadikan gelanggang politik..tapi dengan tak sengaja dia mengiyakan majlis bacaan Yassin di masjid tersebut itu adalah anjuran parti UMNO/BN...bermakna BN telah menggunakan masjid untuk berpolitik..dan kenyataan Zambry juga dilihat sebagai FITNAH..kerana apa yang berlaku telahpun dijelaskan oleh imam tersebut dan DS Nizar sendiri..macam ini gayanya...boleh kena saman ni pasal reka2 cerita atau bahasa sopannya..MENFITNAH...!! betol ke DS Nizar 'MINTA' mikrofon dengan cara yang 'KETERLALUAN'...?

renung-renungkan dan selamat beramal..!!

wallahualam...



komen

kesian KJ difitnah sebagai perasuah...




adegan ini tak pernah berlaku bila mana2 individu berjaya memegang jawatan tertinggi parti..tapi hari ini kita lihat insiden yang cukup menghairankan telah berlaku pada perhimpunan agung umno bila Ketua Pemuda amno digelar sebagai perasuah...ini bukan PR yang sebut tapi ahli2 amno sendiri..mana KJ nak letak muka ni..!!?
komen

Monday, March 30, 2009

penamaan calon Bukit Gantang signal kemarahan Perakians....

http://perakexpress.com/www/wp-content/uploads/2009/03/mailgooglecom.jpg

kalau diulas tentang gambar di atas memang banyak yang boleh diceritakan...ada orang kata ia merupakan gelombang baru untuk orang Perak...gelombang Pakatan Rakyat..ada yang kata kebangkitan Pakatan Rakyat..gelombang Nizar dan macam2 lagi...tak kurang juga ada yang menyatakan ianya ketaksuban pada pemimpin yang amat sangat...dan keadaan semalam boleh mencetuskan pergaduhan dan huru-hara...ada yang kata yang datang sebagai untuk seronok2...

tapi tengok gambar2 di bawah ini menggambarkan isi hati mereka yang hadir di penamaan calon semalam...yang ummi nampak KEMARAHAN rakyat terhadap amno/BN..marah kerana pencabulan perlembagaan..pencabulan undang2...pencabulan hak rakyat..segala pencabulan yang BN buat..so rakyat terjemahkan kemarahan mereka dengan menyertai PR...memberi sokongan yang tak berbelah bagi..kerana rakyat sekarang bukan lagi buta dan tuli...rakyat tidak lagi dapat dibohongi...kerana rakyat sudah letih dengan segala keganasan yang dibuat BN..rakyat sudah penat memberi peluang kepada BN untuk membela mereka...sekarang rakyat tidak mahu memberi peluang kepada BN lagi..dan lagi..dan lagi...

sekarang masanya rakyat mengambil semula hak rakyat itu dan genggaminya erat2 dengan cara demokrasi kerana selama ini telah dipersia-siakan peluang yang telah diberi kepada BN...ekonomi tak terjaga..keselamatan tak dilindungi...kesejahteraan tak dipupuk...keselesaan tak diberi...maka tidak hairan kemarahan rakyat dapat dilihat dari kehadiran mereka semalam di penamaan calon bagi parlimen Bukit Gantang...

lihat gambar dibawah luahan hati rakyat diterjemahkan di baju2 dan kain2 rentang untuk tatapan semua pimpinan dan rakyat...satu signal telah diberi...rakyat sudah bersedia untuk menunjukkan KUASA RAKYAT...BEWARE...!!!










pbanner2






komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil