Followers

Saturday, January 10, 2009

kutukan ku untukmu ISRAEL.....!!

CELAKA ISRAEL....!!
kau kumpul orang Palestin dalam satu rumah..lepas tu bedil....CELAKA kau..!!

baca sini


SIAL KAU ISRAEL...!!
kau bunuh pekerja PBB kerana kau nak halang bantuan maknan kepada penduduk Gaza....SIAL kau...!!!

baca sini

SETAN KAU ISRAEL....!!
PBB dah arahkan genjatan senjata..tapi kau makin menjadi2 membedil rakyat Palestin...SETAN kau..!!

baca sini

LAKNAT KAU ISRAEL..!!
dah kau tembak baru nak ngaku tersilap..kau memang LAKNAT....!!

baca sini

HARAM JADAH KAU ISRAEL...!!

sesuka hati sesedap rasa kau bedil masjid alasan itu tempat sebagai pusat keganasan....HARAM JADAH kau..!!

baca sini


kau tak renti2 bedil rakyat Palestin...tak kira tua...muda..kanak2..bayi...wanita..lelaki...
aku pon rasa tak nak berenti membedil kau dengan kutukan...laknatan...makian..itu yang selayak utk bangsa kau ISRAEL LAKNATULLAH...!!

Image
ISRAEL TERUS MENGGANAS... Kekejaman Israel terus memuncak apabila
serangan udara yang dilancarkan sejak minggu lalu mengorbankan lebih
ramai orang awam dan kanak-kanak tidak berdosa. Dalam serangan terbaru
Israel di bandar Gaza semalam, seorang komander Hamas, nizar rayyan
bersama empat isteri dan lapan anak mereka terkorban (gambar kanan).
komen

BERJIHAD dengan memboikot produk israel laknatullah..!!

ummi ada terbaca satu artikel mengenai hukum urusan jual beli dengan yahudi di Tranungkite..korang baca kat sini disebabkan huraiannya panjang sangat.. jadi ummi buh sikit aje la..nak baca habis gi masuk tranungkite...
Hukum Urusniaga dengan yahudi..HARUS??

a) Allah SWT menghalalkan umat Islam memakan sembelihan ahli kitab yang di antara mereka adalah Yahudi. Ini bermakna berurusan dengan Yahudi dan barangan yang dihasilkannya selagi menepati kehendak Allah adalah diharuskan.

b) Allah SWT juga menghalalkan lelaki Islam untuk berkahwin dengan wanita Ahli Kitab yang suci dan baik dengan syarat ia bertujuan kebaikan kepada wanita tersebut. Perihal halal berkahwin dan makan sembelihan ahli Kitab termasuk Yahudi ini disebut dengan jelas dalam ayat berikut : -

الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حِلٌّ لَّكُمْ وَطَعَامُكُمْ حِلُّ لَّهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ إِذَا آتَيْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ وَلاَ مُتَّخِذِي أَخْدَانٍ

Ertinya : "Pada hari ini dihalalkan bagimu yang baik-baik. Makanan (sembelihan) orang-orang yang diberi Al Kitab itu halal bagimu, dan makanan kamu halal pula bagi mereka. (Dan dihalalkan mengawini) wanita-wanita yang menjaga kehormatan di antara wanita-wanita yang beriman dan wanita-wanita yang menjaga kehormatan di antara orang-orang yang diberi Al Kitab sebelum kamu, bila kamu telah membayar maskawin mereka dengan maksud menikahinya, tidak dengan maksud berzina dan tidak (pula) menjadikannya gundik-gundik.." ( Al-Maidah : 5 ) Jika perkahwinan dibenarkan, sudah tentu jual beli lebih lagi akan termasuk dalam kategori dibenarkan oleh Islam (selagi mana menurut syarat jual beli Islam).


c) Nabi Muhammad SAW juga diriwayatkan dalam hadis yang sohih telah berurusan dan membuat transaksi jual beli dan cagaran dengan seorang yahudi, iaitu :-

أَنَّ النبي صلى الله عليه وسلم اشْتَرَى طَعَامًا من يَهُودِيٍّ إلى أَجَلٍ وَرَهَنَهُ دِرْعًا من حَدِيدٍ
Ertinya : "Sesungguhnya Nabi SAW membeli makanan dari seorang Yahudi dengan pembayaran secara bertangguh, dan mencagarkan baju besi baginda SAW" ( Riwayat al-Bukhari, no 2326, 2/841)


Hukum asal ini(HARUS) hanya akan bertukar kepada HARAM berurusniaga atau wajib memboikot mereka jika :-

- Pemerintah Islam tertinggi iaitu Khalifah bagi seluruh dunia Islam mengarahkan boikot demi mencapai maslahat tertentu untuk Islam. Ia adalah kerana Allah SWT memerintahkan umat Islam agar mentaati pemerintah dalam hal ehwal yang tidak bercanggah dengan Islam. Peirntah ini tercatat di dalam Al-Quran. Hal ini dapat dilihat dalam tindakan Khalifah Umar al-Khattab yang mengarahkan seorang sahabat agar menceraikan isterinya dari kalangan Ahli Kitab dari negara Rome atas dasar 'maslahat' iaitu untuk menjaga kepentingan wanita Muslimat di ketika itu.

‏قوله : ( باب الشراء والبيع مع المشركين وأهل الحرب ) ‏
‏قال ابن بطال : معاملة الكفار جائزة , إلا بيع ما يستعين به أهل الحرب على المسلمين .
Berkata Ibn Bathol: Muamalah dengan Kuffar adalah dibenarkan kecuali apa-apa jual beli yang membantu baginya Musuh Islam memerangi umat Islam.

Jelas sekali pandangan Ibn Hajar ini tidak membenarkan muamalah dengan musuh Islam sekiranya memperkuatkan mereka memerangi umat Islam.

Syeikh Dr Yusof Al-Qaradawi menyatakan bahawa boikot seperti ini adalah bertujuan memberikan tekanan kepada pengusaha dan peniaga yang seangkatan dengan para penyerang agar mereka sendiri mendesak kerajaan mereka kepada keamanan selain mereka akan membenci tindakan kerajaan dan rakan seagama mereka yang melakukan kejahatan terhadap Islam. Ia juga dijangka dapat memberikan kesan ekonomi yang buruk kepada negara mereka sekaligus membantutkan hasrat mereka untuk meneruskan kejahatan dan serangan terhadap Islam.
kita lihat pulak salah satu pengomen tentang artikel di atas...pengomen ni dari warga Indonesia

Boikot Produk Amerika-Zionist

McDonald's, KFC, A&W, dan produk lainnya masih tenang mengeruk uang rakyat Indonesia. Bagaimana di negara lain?

Para ulama Hamas, Al Ikhwanul Muslimin dan berbagai organisasi perjuangan Muslimin di Timur Tengah telah menyerukan boikot terhadap produk-produk yang mendukung negara Zionis Israel. Syeikh Yusuf Qardhawi telah mengeluarkan fatwa yang sangat rinci mengenai seruan ini.

Qardhawi mengatakan, haram hukumnya ummat Islam membeli produk dan barang dagangan Yahudi dan Amerika, dan menganggapnya itu sebagai salah satu dosa besar. Dia menambahkan, bahwa jihad sekarang ini hukum fardhu `ain (wajib) karena Yahudi menghalalkan segala apa yang diharamkan dan tidak mengindahkan norma-norma moral dan nilai-nilai kemanusiaan serta hukuman internasional.

Produk-produk Amerika perlu diboikot, karena negara ini ikut membiayai negara Israel, berupa bantuan keuangan tiap tahun. Bahkan sebagian anggota Kongres Amerika kini sedang berusaha agar Presiden George W Bush menaikkan bantuan kepada Israel. Program bantuan luar negeri tahun 2002 yang telah disetujui Presiden Bush adalah US$ 2,04 miliar untuk bantuan militer dan US$ 730 juta bantuan keuangan, adalah hampir 20% dari total bantuan luar negeri Amerika ke seluruh dunia.

Bentuk gerakan boikot yang paling sederhana adalah dengan tidak membeli produk-produk buatan Amerika dan Israel, atau produk dari negara manapun yang berhubungan baik dengan Israel. Hubungan itu bisa berbentuk kerja sama dagang, investasi, maupun pengembangan produk. Setiap Muslim bisa menahan diri untuk tidak membeli kebutuhan sehari-hari berupa makanan, minuman, atau pakaian yang bertanda "made in Israel" atau "made in USA" atau merek-merek yang memang dikenal berasal dari jaringan kedua negara itu.

Misalnya, boikot terhadap perusahaan retail multinasional Marks & Spencer, asal Inggris, segera terjadi begitu perusahaan itu diketahui melakukan perdagangan dalam jumlah yang sangat besar dengan Israel. M&S juga secara sengaja mempromosikan perdagangan antara Inggris dan Israel. Bahkan di markasnya di London, secara terang-terangan M&S mengumumkan bahwa sebagian besar keuntungan yang didapat dari ribuan outletnya di seluruh dunia pada hari Sabtu Minggu, akan disumbangkan bagi Israel.

Philip Morris, pabrik rokok terbesar di Amerika juga melakukan hal yang sama. CIA, Badan Intelejen Pusat Amerika Serikat berhasil mengungkap bahwa Philip Morris menyumbangkan 12% dari keuntungan bersihnya ke Israel. Jumlah perokok di seluruh dunia mencapai angka 1,15 milyar orang, 400 juta diantaranya adalah perokok Muslim, berarti 35% dari jumlah perokok dunia. Laba yang diraih oleh produsen rokok bermerek Marlboro, Merit, Benson, L&M itu setiap bungkusnya mencapai 10%.

Amerika menjadi sasaran boikot, juga karena negara itu secara `istiqamah' menjalankan kebijakan membantu Israel mati-matian. Baik dari segi keuangan, militer, politik dan lain-lain. Boikot ini bisa dilakukan dengan tidak membeli produk-produk dari restoran fast-food Amerika yang memang terkenal di seluruh dunia. Misalnya McDonald's, Kentucky Fried Chicken, A&W dan lain-lain. Tingkat efektivitas boikot seperti ini baru akan terasa bila dilakuan selama beberapa tahun, dan tersedia cukup alternatif agar orang tak mudah tergoda untuk membeli produk-produk Amerika itu.

Ada beberapa keberhasilan yang dicatat. Supermarket Sainsbury's asal Inggris terpaksa menutup semua outletnya di Mesir, sesudah beberapa bulan diboikot, meskipun perusahaan itu membantah bahwa mereka didukung negara Zionis.

Maskapai penerbangan American Airlines yang hendak mengambil alih TWA (Trans World America) disarankan untuk menutup jalur penerbangannya ke Tel Aviv, meskipun jalur itu termasuk jalur yang laris. Lobi Zionis meyakini hal itu disebabkan meluasnya gerakan boikot terhadap semua perusahaan Amerika yang berhubungan dengan Israel.


kalau kita lihat pada pemerintah negara kita ni..payah la kalau nak sarankan rakyat ni memboikot produk israel laknatullah..sedangkan hukum hudud pon depa kata payah nak laksanakan...apatah lagi bab yg bersangkutan dgn keuntungan yg boleh masuk poket depa...

sekarang kita berharap sangat pemerintah negara ini mengishtiharkan JIHAD dengan memboikot produk si haram jadah....kita tak mengharamkan makanan di KFC..McD dan sebagainya..cuma kita boikot supaya si haram jadah tu tidak dapat menambah sumber kewangan dorang...kita mahu lumpuhkan ekonomi mereka dengan memboikot barangan dorang..masalahnya sekarang..kerajaan Malaysia berani ke..??

kita tak mampu nak ke Palestin untuk berjihad..cukuplah berjihad yang sedikit ini...takkan itu pon kita tak mampu nk buat..?? takkan iman kita selemah itu..kalah dengan produk2 si haram jadah...

pagi ini dapat sms dari seorang sahabat ummi..smsnya berbunyi...

"Pemimpin Hizbullah Libanon,Syed Hasan Nasrallah meminta seluruh muslim untuk melafazkan Quran,surah Al-Fath ayat 26-27,surah Yunus ayat 85,86 & 88..mlm ini.Tlg sebarkan,agar Israel hancur...fwd slruh umat Islam..Dsana sdra seagama telah di kepong tunggu masa tu d sembelih..Keadaan amat dahsyat..tu saja jihad kita -mntk tlg sgt2 kpd sahabat2 sebarkan seramai mngkn..."
komen

Friday, January 09, 2009

ayuh kita solat hajat sampai israel lanatullah hancur..!!

ImageMenteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat membakar replika patung George W Bush dan Presiden Israel, Shimon Peres serta bendera Amerika Syarikat dan Israel dalam demonstrasi secara aman membantah kekejaman rejim haram Yahudi terhadap penduduk Islam di Palestin.

Sementara itu, ribuan umat Islam mengerjakan solat hajat di Masjid Muhammadi selepas menunaikan solat Jumaat memohon keselamatan kepada umat Islam di Palestin.

Selepas itu mereka memijak gambar Bush dan Shimon beramai-ramai, yang diletak di pintu masjid masjid.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan orang ramai memijak gambar kedua-dua pemimpin yang diletak di atas jalan. Demonstrasi itu dianjurkan Dewan Pemuda PAS Kelantan dan Lajnah Kebajikan Badan Perhubungan PAS Negeri diadakan sebaik sahaja selesai kuliah mingguan Menteri Besar di Medan Ilmu.Image

Kebencian orang ramai begitu membuak terhadap kekejaman Yahudi yang merantah tubuh-tubuh tidak berdosa di Palestin melalui serangan tidak berperikemannusiaan, dilancarkan tentera Israel sejak akhir Disember lalu.

Demonstrasi itu diketuai Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat yang turut sama disertai timbalannya, Dato' Ahmad Yakob; Speaker Dun Kelantan, Ustaz Nasuruddin Daud; Timbalan Speaker, Mohd Zaki Ibrahim dan anggota Exco, Mejar (B) Md Anizam Abdul Rahman.

ummi...

aku cukup geram kalau dengar cerita pasal palestin di tv...aku tak sanggup nak tengok bila pemberita laporkan kebanyakkan mangsa adalah budak2 dan wanita..yg dibom adalah penempatan awam...

aku percaya israel si haram jadah tu mesti menggunakan peralatan yg paling canggih dalam dunia ni...takkan tak boleh trace penempatan awam atau kubu hamas...tang sini terbitnya kezaliman yg terlampau israel laknatullah...

ayuh semua umat Islam...jangan kita berhenti membuat solat hajat untuk rakyat Palestin...jadikan ianya progarm mingguan kalau boleh harian sehingga israel haram jadah laknatullah tu hancurrr....!!!
komen

Pak Lah pelik dgn Farid...aku lagi pelik tengok Pak Lah..!!

http://bincang.com.my/wp-content/uploads/2007/06/pak-lah.jpg

semalam ummi dapat sms dari si matcomot yang mengembirakan..sms dia berbunyi begini...

"aku kt k.trg dgn puak sb.kita menang dah 80%.Farid bnyk mslh.gerak gempur ambik duit lari.hahaha"

masa dapat sms ni ummi memang dah jangka dah..pasal banyak sangat cerita yg tak best tentang calon BN ni...menguatkan lagi keyakinan ummi tentang akan kemenangan calon PAS bila keluar pulak kenyataan dari Pok Lah sendiri...

Perdana menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata beliau pelik kerana orang Umno yang lebih banyak bercakap mengenai yang tidak elok terhadap calon BN bagi pilihanraya kecil Kuala Terengganu, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, berbanding dengan pihak pembangkang.

Abdullah berkata, beliau tidak tahu yang calon BN bagi pilihanraya kecil Parlimen Kuala Terengganu itu, sombong.

“Orang kata dia sombong, saya tidak tahu. Kalau saya tahu dia sombong, saya tidak ambil dia jadi setiausaha politik saya,” katanya.

Beliau menegaskan demikian di majlis bersama pemimpin Wanita Umno di Kuala Terengganu malam tadi.
baca selanjutnya kat sini --> Malaysiakini

heran ke tak heran kalau Pok Lah kata'pelik' kat calon pilihannya sendiri..?? maka Farid ni setiausaha politik Pok Lah lagi tu...ummi lagi pelik tengok Pok Lah dari si Farid ni...

ishh...ishh..ishh...
komen

angan Pak Lah terhadap pengundi cina di KT

bila baca kenyataan Pak Lah kat sini pasal keyakinannya terhadap pengundi cina..ummi tersenyum jek mula2...bila baca bawah2 lagi..lama2 ummi tergelak pulak dengan cerita lawak Pok Lah ni...
"Yang setakat saya tahu sokongan yang ada tu masih ada, tapi yang perlunya kita perlu beri penerangan yang lebih kepada mereka, menjawab soalan-soalan, keraguan yang ada. Ini kita serah kepada jentera yang berkempen," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.
tu yang setakat Pok Lah tau..yang tak tau lagi hebat Pok Lah oii....Pok Lah nak harap jentera kempen untuk kasi penerangan..hahaha dema bukan nak kasi penerangan tang pemikiran Pok Lah oii..deme kasi penernagan tang poket jek...
Mengulas lanjut, Abdullah berkata pengundi Cina adalah golongan yang telah membantu kemenangan BN pada dua pilihan raya umum terdahulu.

"Mengenai bilangan dia yang turun naik tu, itu perkara biasa yang berlaku, tapi mereka juga adalah kumpulan yang menyokong. Saya pasti mereka akan terus menyokong BN kerana ada banyak kebaikannya," kata Abdullah.
ish..ishh..ishh..Pok Lah tu dulu Pok Lah...la ni dema dah meluat dgn BN...tak caya mike baca kat sini-->Pengundi muda Cina cenderung sokong pembangkang...
"Dulu pengundi di sini telah pilih calon Barisan Nasional. Tahun 2004 pun mereka telah pilih calon Barisan Nasional. Kalau sudah ada keinginan hendakkan ahli Parlimen dari parti Barisan Nasional maka pada saya sudah menjadi satu pilihan yang logik dengan kekosongan itu perlu diisikan dengan calon dari parti Barisan Nasional," katanya.
hahaha...lagi2 cerita pasal dulu... pengundi cina ramai dah lari la Pok Lah....dema dah menci2 dgn BN...belom tentu kali ni BN pilihan dema Pok Lah...jgn dengor sgt laporan yg orang bawah Pok Lah kasi tu...cakap2 dema hanya untuk menyedapkan hati Pok Lah je tu...hakikatnya nanti Pok Lah boleh menangis..macam kes Dato' Zahid la...dapat laporan yg tak sahih..terus merapu meraban...hahaha ni la yg di katakan 'Bapak kencing berdiri..anak kencing berlari..' asik ngencing rakyat je keja nye...
"Kita tidak beli pengundi, kita tidak pernah beli pengundi. Kita mempunyai parti yang kuat, kenapa pula kita nak beli pengundi? Kita membelanjakan wang untuk jentera kita, itu saja. Beli undi, tidak sama sekali.

"Sebuah parti yang besar seperti kita tidak perlu nak beli undi. Ia amalan yang tidak baik, merugikan wang tak pasal-pasal buat apa? Lebih baik kita gunakan wang untuk pembangunan," kata Abdullah.
hahaha....tak beli pengundi ekk...belanja wang hanya untuk jentera BN ekk...camne lak ceritanya dengan kenyataan di bawah ni..?
Pengundi Cina di Kuala Terengganu menerima RM300 seorang sebagai ang pow untuk memancing mereka mengundi BN.
Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu, Dato' Haji Mustafa Ali pula memberitahu bahawa sejumlah RM6.1 juta akan diagihkan sebagai habuan untuk pengundi Cina di sana.
kalau BN parti yang kuat...takyah la nak kasi2 ang pau time2 pilihanraya ni...kalau nak kasi time nak raya nanti la....ishh..ishh..ishh...kalau Pok Lah dah yakin bebenor dengan pengundi cina buat apa la susah payah nak ambik hati pengundi cina dengan ang pau tu..? hmm...gayat ke dengan undi kaum cina Pok Lah weh..!!
komen

Tuesday, January 06, 2009

sime darby batal ambik IJN....

Sime Darby Berhad mengumumkan bahawa pihaknya telah membatalkan hasratnya untuk mengambil alih 51 peratus pegangan dalam Institut Jantung Negara (IJN).

Dalam satu kenyataan hari ini, syarikat tersebut berkata, keputusan itu dicapai selepas mengambil kira sentimen dan maklum balas awam sejak kerajaan mengumumkan penangguhan keputusannya untuk membenarkan Sime Darby mengadakan perbincangan dengan Kementerian Kewangan berhubung perkara tersebut.-Malaysiakini


hari ini sime darby mengishtiharkan pembatalan mereka utk memiliki IJN...hari ini juga berlangsungnya pencamaan calon di Kuala Terengganu...hmmm macam ada sesuatu yg tersirat aje..atau satu kebetulan..adakah disebabkan pilihanraya sime darby membatalkan hasratnya utk mengambil alih 51% pegangan IJN..? atau hasratnya hanya ditangguh supaya rakyat tak marah dan tolak BN di PRK Kuala Terengganu..? takpe..kita tunggu dan lihat...
komen

mari..mari..mari..pesta dah bermula..!!

0601kt04ss.jpghttp://www.themalaysianinsider.com/images/stories/2009jan1/0601kt02s.jpg


Mari-mari ....jangan lari!! Jangan malu dan jangan segan..... mari...mari...!!

Payung ada......
T'shirt ada.......
Minum ada......
Nasik bungkus disedia......
Duit kocek pun ada..... brapa mau cakap saja....
Minyak motor dan kereta..... tuang saja.....
Puteri ada........... putera pun suka.......
Sama-sama bergurau senda.............
Lu tepuk gua...gua tepuk lu.. sama-sama suka....
Tapi jangan lupa dosa ... pahala......
Ini pesta syok punyia....
Bikin pemimpin lamai yang kaya......
Luit mali untuk pilihan laya.......
Kasi sikit........ lain simpan poket saja......
Tipu sini.... tipu sana.........
Wang tak cukup kasi lagi ma.......
Nanti olang tak mau bikin kerja...........
Kalah..... jangan salah sama gua......

Orang atas bergaya..... orang bawah jadi barua.........
Sesetengah kerja bagai nak gila......
Tapi ada juga....kerja sikit kemudian tak nampak muka.......
Hulur wang...... muncul semula......
Ada duit............. ada kerja
Curi tulang amalan biasa........
Pemimpin datang semua terpa....
Depan mereka bermuka-muka......
Apa dikata angguk sahaja......
Ada masalah... no problem. sir.....
Amalan bodek begitu nyata......
Apa nak kata....
Itu budaya....dulu..kini dan selamanya....

Pesta ini datang berkala......
Belanjanya .....mak oi.... berjuta-juta.....
Herannya, selepas plihan raya........
Hutang tak bayar.... orang bertanya.....
Ramai pula yang mula bersuara.....
Buat kerja upahnya mana...
Kalau bayar pun ciput saja.....
Tak berbaloi dengan tenaga yang diguna....
Duit berjuta pergi kemana.......
Itu selalu menjadi tanda tanya....
Ada yang marah.... ada yang hampa......
Bergaduh pulak sesama mereka....
Orang melihat geleng kepala.....
Geli hati ..... nak tergelak, pun ada jua......
Lihat pelbagai kerenah manusia.....
Manusia UMNO empunya cerita.....

Semua ini..... dapat dilihat di setiap pesta pilihan raya anjuran UNMO/BN. Hebat dan sungguh menghiburkan. Sebab itu.... kedatangannya sentiasa ditunggu-tunggu para penyokongnya. Kini, mereka sakan berpesta di Kuala Terengganu.

Jom apa tunggu lagi......kita skodeng mereka di sana.....

sumber a mum of three mohd
komen

PRK Kuala Terengganu 3 sah bertanding....

KUALA TERENGGANU: Tiga calon disahkan layak bertanding pilihan raya kecil Kuala Terengganu.

Pengesahan itu telah diumumkan pengurus pilihan raya kecil itu, Mat Razali Kasim kira-kira pukul 11.30 pagi.

Proses penamaan calon selama sejam yang berakhir pada pukul 10 pagi menyaksikan calon Barisan Nasional (BN), Wan Ahmad Farid Wan Salleh, calon PAS, Mohd Abdul Wahid Endot dan seorang calon bebas, Azharudin Mamat @ Adam menyerahkan borang penamaan mereka untuk bertanding.

Ia diikuti dengan sesi bantahan selama sejam yang berakhir pada jam 11 pagi.

Dalam proses penamaan calon tersebut, Wan Ahmad Farid telah dicadang oleh Mohd Sabri Alwi dan disokong oleh Wong Foon Meng.

Sementara itu, Mohd Abdul Wahid dicadangkan oleh Datuk Mustafa Ali dan disokong oleh Md. Azmi Lok Yusof.

Azharuddin pula telah dicadangkan Ahmad Affendi Shah Mamat @ Adam dan disokong oleh Zakaria Abdullah.

Azharuddin, 56, merupakan seorang ahli perniagaan.

baca lagi kat sini-->mStar

komen

60 ribu penyokong PR mengiringi Wahid Endut


Proses Penamaan Calon yang berlangsung hari ini berjalan lancar. Dan seperti yang dijangka, penyokong dari PAS dan Bn lebih mendominasi keadaan berbanding dengan calon Bebas.

Lebih bermakna lagi bilamana calon PAS bagi P036, YB Ab Wahid Endut telah diiringi oleh lebih 60 ribu orang penyokong PAS dan Pakatan Rakyat. Perarakan hari ini memperlihatkan peserta dan penyokong PAS memenuhi jalanraya hampir 3 kilometer.

Pada masa sekarang ini (9.48 pagi), ribuan penyokong PAS sedang berkumpul di hadapan Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu untuk menunggu keputusan pencalonan hari ini.

Ramai yang berpendapat, pada pusingan pertama, dan hari pertama PRK P036 KT secara rasmi ini, sokongan terhadap calon PAS lebih tinggi berbanding calon Bn dan bebas.

Diharap sokongan kepada calon PAS lebih meningkat lagi.



sumber perisik-rakyat




komen

melaknat Israel setakat mana..??

Seluruh dunia mengutuk serangan Yahudi terhadap Ghaza, Apakah hasilnya ? Bakar bendera, bakar patung, pijak gambar dan sebagainya apa hasil ? Mana lebih banyak asap dari bakaran bendera Israil dan patung-patung dari asap yang menjulang di Ghaza ? Mana lebih besar api yang menjulang dari bakaran bendera Israil dari api yang menjulang di Ghaza ? Mana banyak air mata simpati dari umat islam seluruh dunia dari air mata di Ghaza ? Semua ini wajib di jawab secara lojika

Mengapa saja tidak di anjurkan sembahyang hajat di tanah lapang dengan di hadiri jutaan manusia supaya semua yang hadir memohon pertolongan daripda Allah, dari melakukan tunjuk perasaan yang ternyata mendapat letih dan membuang masa dan tenaga, siapa yang mahu mendengar perasaan orang yang menunjuk perasaan ? Siapa yang mahu mengambil tindakkan yang berkesan terhadap Israil walaupun Israil tidaklah begitu ramai

MENGHARAPKAN

Mengharapkan OIC? Mengharapkan negara arab di sekeliling Palastin ? Mengharapkan PBB ? Bukankah semuanya negara ini sudah di bawah telunjuk Yahudi ?
Siapakah negara yang menyokong sehingga tertubuhnya negara Israil ? Siapakah yang menbenarkan Yahudi membuka perniagaan di seluruh dunia sehinggakan aktif balik Freemason ? Mengapa tidak di senaraikan perniagaan Israil di negara ini supaya orang ramai dapat melumpuhkan perniagaan mereka ? Bukankah 75% perniagaan itu adalah sumber penjajahan!

Wahai orang Islam semua! Mengapakah Israil begitu berani menyerang dan membunuh rakyat Palastin sedangkan negara Yahudi tersebut di kelilingi negara Arab ! bukankah islam itu bersaudara ! Apakah orang islam di keliling negara Israil itu sudah satu nada dengan Yahudi ? Adakah Israil begitu berani menyerang Ghaza di sebabkan Fatah dan Hamas telah berpatah arang?

PANDANGAN PENULIS

1. Selagi Palastin tidak kembali kepada sistem Islam maka selagi itulah mereka menjadi ulam Yahudi

2. Selagi tiada yang bersikap Salahuddin Al Ayubi maka selagi itulah Palastin menjadi ulam Yahudi

3. Selagi negara umat islam mengizinkan Yahudi berniaga di negara umat islam maka selagi itulah Palastin menjadi ulam israil termasuklah negara umat islam yang lain cuma masa belum sampai

4. Selagimana umat islam tidak bersatu maka selagi itulah umat islam menjadi ulam kuasa Yahudi dan Nasrani

5. Selagi ada sistem pemerintah yang sealiran dengan barat maka selagi itulah Allah mengajar umat islam supaya membuka mata luas-luas, namun sehingga kini manusia masih buta

6. Selagi sistem islam tidak di laksanakan maka selagi itulah Allah menyedarkan umat islam dengan memusnahkan dan menghina maruah umat islam itu sendiri, lihatlah kenyataannya di seluruh dunia ini yang mana uamat islam sahaja yang menderita dan di bunuh..

sumber PakKaramu

An Israeli attack helicopter fires a self-protection flare, top left, and a missile, bottom, towards targets in Gaza as seen from the border between Israel and the Gaza Strip, Monday Jan. 5, 2009. Israeli forces pounded Gaza Strip houses, mosques and tunnels Monday from the air, land and sea, killing at least seven children and six other civilians, as they consolidated a bruising offensive against Palestinian militants. (AP Photo/Ariel Schalit)

Smoke rises after an Israeli air strike in Rafah in the southern Gaza Strip January 5, 2009. Israeli tanks, planes and ground forces pounded Gaza on Monday and the defence minister said the offensive against Hamas militants in the Palestinian enclave would go on until Israel was safe. REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa (GAZA)

Smoke rises from a gas terminal after an explosion in the northern Gaza Strip January 4, 2009. Israeli tanks and infantry battled Hamas fighters in the Gaza Strip on Sunday in a ground offensive launched after eight days of deadly air strikes failed to halt the Islamist group's rocket attacks on Israel. REUTERS/Yannis Behrakis (GAZA)

Shati refugee camp, in Gaza City, Monday, Jan. 5, 2009. Israeli forces pounded Gaza Strip houses, mosques and smuggling tunnels on Monday from the air, land and sea, killing at least seven children as they pressed a bruising offensive against Palestinian militants. (AP Photo/Khalil Hamra)
Palestinian relatives of Hamas militant Mohammed Abu Shair, who was killed by an Israeli air strike, mourn beside his body during his funeral in Rafah in the southern Gaza Strip January 5, 2009. Israeli tanks, planes and ground forces pounded Gaza on Monday and the defence minister said the offensive against Hamas militants in the Palestinian enclave would go on until Israel was safe. REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa (GAZA)
Mourners pray near the bodies of Palestinians killed after an Israeli air strike in the northern Gaza Strip January 4, 2009. Israeli soldiers and Palestinian militants battled on Gaza City's outskirts on Sunday after Israeli troops and tanks invaded the coastal enclave in the worst fighting in the conflict in decades.  REUTERS/Ismail Zaydah (GAZA)
komen

Monday, January 05, 2009

satu laporan polis untuk datok zahid...

Apa pasal Datok Zahid buat fitnah ni..?? sumber mana yg Datok Zahid dapat pasal dewan tadika kemas diarah tutup ni...check balik..ntah2 ada orang nak sabotaj datok ni...atau memang datok nak cari publisiti murahan...dengar kata datok dengar laporan tu dari Timbalan Pengarah KEMAS Negeri Perak...hmm macamana datok boleh terus buat kenyataan tanpa usul periksa kesahihan ceritanya...sapa yg susah sekarang...datokkk jugak...

dari sumber yang ummi perolehi dari tok sidang Kg.Hutan Melintang iaitu tok sidang Tapa..ummi diberitahu bahawa dia telah bertemu sendiri dan berbincang dengan penyelia KEMAS Parlimen Bagan Datoh..saudara Nordin Sulaiman bahawa tiada satu pun tadika KEMAS yang ditutup atau diarahkan mengosongkan permis mereka...dia sendiri heran macamana Datok Zahid yang baru balik dari Mekah boleh mengeluarkan kenyataan begitu...

Sementara sumber yang ummi perolehi dari Naib Yang DiPertua PAS Bagan Datoh saudara Hj.Ramlee Husin siang tadi beliau bersama SU PAS Bagan Datoh Saudara Fauzi Hashim bersama YB K.Saven serta setiausahanya dan 5 orang tok sidang DUN Rungkup telah membuat satu laporan polis terhadap Datok Zahid di Balai Polis Daerah Teluk Intan(IPD Hilir Perak)...laporan polis tersebut meminta Datok Zahid menarik balik kenyataannya yang berbau fitnah terhadap kerajaan Paktan Rakyat Perak dalam tempoh 3 hari.....ini kerana di kawasan Bagan Datoh tiada satu pon tadika KEMAS yang ditutup..harap Datok Zahid memohon maaf kepada kerajaan negeri Perak..






komen

Tadika KEMAS : Kenyataan MB Perak...fitnah BN gagal..!!

http://aycu16.webshots.com/image/48575/2005180440642215279_rs.jpg

"PERAK KUNCI DEWAN 700 TADIKA KEMAS". "TINDAKAN JEJAS 11,000 KANAK-KANAK: ZAHID." OLEH Abu Bakar al-Sidek. Begitulah bunyinya laporan di muka surat 11 Berita Minggu keluaran Ahad, 4 Januari 2009.

Saya ingin menafikan sekeras-kerasnya dengan dakwaan dan tohmahan yang dinyatakan oleh Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi melalui laporan akhbar tersebut dan juga akhbar arus perdana bahasa melayu yang lain pada hari yang sama.


Dinyatakan dalam laporan tersebut, " kerajaan Pakatan Rakyat di Perak mengunci pintu dewan yang akan di jadikan kira-kira 700 kelas bagi lebih 11,000 kanak-kanak Tadika Kemas yang akan memulakan persekolahan esok". Menteri berkenaan turut menyatakan, " tindakan kerajaan negeri gabungan Pas, DAP dan Parti Keadilan Rakyat itu menafikan hak untuk mendapat pendidikan kanak-kanak dari golongan kurang berada itu".

Kata menteri berkenaan lagi, " kerajaan negeri dibawah kepemimpinan Pesuruhjaya II Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar sebagai Menteri Besar tidak berhak berbuat demikian kerana dewan berkenaan dibina dengan dana Kerajaan Persekutuan." Tambah menteri berkenaan lagi, " Ini perbuatan zalim dan kejam terhadap murid tadika yang tidak berdosa sekali gus membuktikan pemimpin kerajaan negeri tidak prihatin dengan rakyat".

Kenyataan dan tuduhan berbau politik ini dibuat bagi mencemarkan nama baik kerajaan Pakatan Rakyat Perak terutama menjelang PRK K Terengganu. Sebenarnya kerajaan negeri Perak tidak pernah membuat apa-apa arahan atau keputusan mengenai penggunaan dewan orang ramai sebagai premis dan kelas Tadika Kemas. Ini sengaja diada-adakan oleh Zahid melalui dakwaan beberapa ketua JKKP barangkali di Bagan Datok, Perak.

Oleh yang demikian saya telah meminta petugas saya membuat laporan polis serta mengambil tindakan mahkamah bagi menjernihkan nama baik kerajaan serta saya sebagai Menteri Besar.

Di Perak ketika ini terdapat sms yang menyatakan beberapa dewan dewan akan sengaja dikunci (oleh orang suruhan ) pada malam ini bagi mencerminkan kebenaran dakwaan Zahid, apabila persekolahan dibuka esok pagi. Persepsi ini bagi mencemarkan imej kerajaan Pakatan Rakyat.

Maka dengan ini sekali lagi saya menegaskan bahawa kenyataan Zahid itu pembohongan semata-mata dan merupakan tindakan ketua UMNO yang tenggelam punca yang akan menerima kekalahan teruk di PRK K Terengganu pada 17 Januari nanti. Saya menafikan dengan tegasnya dawaan dan tohmahan Zahid tersebut. Dia akan menerima padahnya nanti akibat fitnah yang dilemparkanya terhadap saya dan kerajaan Pakatan Rakyat.

sumber kamparin.blogspot
komen

ramai penjenayah akan muncul di Kuala Terengganu..??

"KUALA TERENGGANU, P.36... Tempat berlansungnya pilihanraya kecil...hampir 6000 hingga 8000 polis dan SB berkemah, merayau dan bermundar mandir diseluruh parlimen Kuala Terenggnu.

Di persimpangan Cendering, dipadang bola MPKT, dan dijalan KT- Kuala Brang (Wakaf Mempelam) puluhan kenderaan dan ratusan polis berkemah, ini menjadikan kesesakkan lalulintas yang cukup parah. "INILAH HADIAH KEPADA PENGUNA JALAN RAYA YANG LAIN UNTUK KE BANDAR KT.

Malahan puluhan pondok kecil telah dibina untuk diisi "POLIS" yang beruniform. Apakah tujuan sebenar?....Itu dari segi pihak keselamatan. Nampak dan pada umumnya UMNO DAN BN SUDAH MENANG SEBELUM BERTANDING.

Dari maklumat diperolehi UMNO dan BN mahu 100% menang. Cara yang cukup baik ialah kumpulkan "POLIS" dan "SB" untuk menunjukan pihak pembangkang akan membuat "kacau" semasa pilihanraya dan berkempen.

Untuk maklumat pihak polis dan keselamatan biasanya pihak keselamatan yang memulakan "provokasi" terlebih dahulu. Bukti jelas di semua tempat berlaku kekecuhan. Kami merayu kepada kedua pihak UMNO dan PAS malah pihak keselamatan polis dan "sb" berlaku adil.


Dengan kehadiran polis 6000 orang tidak termasuk SB... rasanya tidak adil dalam proses pilihanraya atau bagaikan P36 Kuala Terengganu tidak normal. -tranungkite "

ummi..

yang nampak..PRK di KT ni pihak BN menggunakan polis adalah untuk menakut2kan pengundi2...mungkin juga sebagai warning..kalau BN kalah tentu ada huru hara...memang dah terbukti pon semasa PRK di Permatang Pauh yg lepas..apabila penyokong umno mengamuk pasai habuan tak dapat...mungkin di Kuala Terengganu lagi hangat kot..wallahualam..

Jahat sangat ke pengundi orang P36 Kuala Terengganu?.......atau samseng sangat ke UMNO atau pemuada dan puteri umno dan BN?........Atau hanya menjadikan satu bentuk provakasi dan lakunan atau pelakun tambahan semasa hari mengundi disertiapa peti undi P36 Kauala Terengganu?.......Atau kaki pengaucau dan baut kacau disemua peti undi P36... lalu menuduh pihak PAS dan pakatan atau pihak umno dan bn sebagai punca ?........ada juga ura2 mengatakan pengundi hantu pon mungkin sebanyak itu..ntah la kita tunggu dan lihat...

Mungkin polis dah dapat maklumat yg penjenayah2 satu Malaysia akan bersidang di Kuala Terengganu untuk membantu PRK di Kuala Terengganu..tu sebab dorang pakat berkampung di sana...
mesti banyak penjenayah di luar Kuala Terengganu berpesta dan bertepuk tangan tengok kedunguan abg polis kita ..mana tak nye..bila ada aje PRK..dengan taat setia nya mereka menurut perintah kerajaan yg dungu...

nak tanya sikit kat abg2 polis....mana lebih penting..
membenteras jenayah atau menjadi pak pacak di setiap PRK yg diadakan..?

agak2nya akan ada lagikah insiden seperti gambar dibawah ini pada hari penamaan calon di Kuala Terengganu nanti..?






komen

Sunday, January 04, 2009

lawak Dato' Zahid lebih kelakar dari Raja Lawak...

http://lh6.ggpht.com/_oQDopgQ3Cog/SGCVmXoohaI/AAAAAAAAAdo/fVFd-jbz1ns/DSCN1034.JPG

Assalamualaikum..

lama rasanya tak update blog ni..maklum la bila awal tahun ni..ummi sibuk menguruskan hal2 kemasukkan sekolah anak2..dari persiapan pakaian dan peralatan sekolah sehinggalah menghantar mereka ke pintu sekolah..malam ni baru dan nak belek pc dan intai2 cerita hangat..

start dari hari jumaat lepas tak dapat nak mengisi blog ni..banyak juga cerita yg nak diisi..tapi nantilah baru buat..yg buat ummi nak update blog malam ni..bila terbaca isu tentang tadika kemas..satu kenyataan yg ummi rasa agak kelakar untuk diperkatakan..

petang tadi jenguk juga anak ummi yang kat Matrik Gopeng..selepas selesai hantar anak ke SBPI Gopeng..ummi makan2 dgn anak kat kafeteria di situ sambil tgk raja lawak..terkekek2 kami ketawa...ingatkan habis lawak le dah..rupa2nya ada lagi lawak dari program raja lawak..iaitu zahid lawak...hahaha

apa yg lawak si zahid ni buat..meh baca ni...

"Kira-kira 13,000 murid tadika di negeri ini mungkin terjejas pembelajaran mereka ekoran tindakan kerajaan negeri Perak mengarahkan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) mengosongkan 700 premis tadika milik agensi itu dakwa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi .

Menurutnya beberapa pegawai Kemas mendakwa mereka telah diarahkan oleh Pejabat Daerah supaya menyerahkan kunci dewan orang ramai dan pejabat Kemas kepada kerajaan negeri sejak beberapa bulan lalu.

Kenyataannya dalam Utusan Malaysia juga menyatakan sesetengah Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Persekutuan (JKKP) telah menyerahkan kunci premis berkenaan kepada Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Negeri (JKKKN) kerana tidak mahu bertengkar dengan mereka.
"

muahahaha...terbahak..terbahak..terbahak ummi gelak sambil guling2..
hahaha 13,000 murid terjejas...
hahaha 700 premis dipaksa kosong...
hahaha pegawai KEMAS dipaksa serah kunci dewan orang ramai ...

setahu ummi kalau kat kawasan ummi..juga tempat Dato' Zahid sebagai wakil parlimen Bagan Datoh...takde pulak dengar kes yg macam gini...yang ummi nampak tadika KEMAS sebenarnya sedang LEMAS disebabkan wujudnya pra sekolah..ramai ibubapa lebih yakin dengan pra sekolah dari tadika KEMAS yg dah LEMAS...

murid KEMAS pon bukan ramai sangat..kalau tang tadika KEMAS Sungai Sumun...cikgu dia sampai merayu pada pihak sekolah kebangsaan yg ada supaya pra sekolah tidak mengambil murid 5 tahun pasal semua tak nak ke tadika KEMAS..

kalau Dato' Zahid kata 13,000 murid tadika KEMAS terjejas..tadika KEMAS terjejas sebab pra sekolah..takde kena mengena dgn kerajaan negeri Perak...

700 premis dipaksa kosong...takde siapa yg suruh kosongkan..tetapi memang kosong pasal takde murid.....hehehe

pegawai KEMAS dipaksa serah kunci 'dewan orang ramai'...baca betol2 'dewan orang ramai' bukan bangunan tadika..oppsss terlupa..tadika KEMAS takde bangunan kebanyakkannya 'menumpang' di bagunan dewan orang ramai...jadi sendiri pikir la..

Kenyataan ini lagi lawak..

"Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Persekutuan (JKKP) telah menyerahkan kunci premis berkenaan kepada Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Negeri (JKKKN) kerana tidak mahu bertengkar dengan mereka."


hahaha....JKKP hang wakil persekutuan...dewan orang ramai adalah bawah kerajaan negeri punya...so yang berhak pegang kunci siapa wahai Dato' Zahid..? pasai pegang kunci dewan pon nak kecoh...pegi la beli kunci pastu pegang la lama mana pon..takde sape heran...hahaha
komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil