Followers

Saturday, September 12, 2009

Amno dikatakan sebagai parti Islam..macam inikah..??

[PTJ000020177.jpg] 
[puteri_ngaji.jpg] 
mengaji macam pengantin khatam Al-Quran ...aurat tak tutup..macam ini kata ciri2 Islam..?
[biz3a.jpg]
Duduk dalam syarikat air kencing syaitan (arak)..ini dikatakan ciri2 Islam..?

[isasamad.gif]
Isa Samad kata Politik wang(rasuah) bukan satu jenayah..inikah ciri2 Islam dalam AMNO..?

"Kita tidak perlu label "membangun bersama Islam" kerana kita telah lama memperjuangkan Islam dan telah memberi keselesaan hidup kepada umat Islam kerana kita tidak mahu umat Islam miskin dan tidak ada kekuatan," kata beliau.
"Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan Umno sejak 53 tahun yang lepas berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?,"

apakah sudah cukup usaha BN memberi keselesaan kepada umat Islam di Malaysia ini..? setelah 53 tahun BN memerintah kenapa kemiskinan di kalangan umat Islam gagal ditangani..apakah hanya dengan menubuhkan Felda sudah dikira berjaya..? macamana yang bukan duk dalam felda..? 
mana boleh UBN dikira parti yang perjuangkan Islam kalau yang lahir dari produk BN ni kebanyakkannya yang engkar akan suruhan Allah dan Rasul..? dalam bab politik tak ikut Islam..bab ekonomi tak ikut Islam..pendidikan tak ikut Islam..akhlak tak ikut Islam..cara hidup tak ikut Islam...macamana boleh kata AMNO parti Islam..? 
Mushkil..mushkil...!!
komen

Kesian BN....

KESIAN BN....

macam2 BN buat untuk me'releven'kan parti itu di mata rakyat..tapi apa saja yang dibuat serba tak kena..rakyat bertambah meluat dengan BN..apa saja kenyataan yang keluar dari parti BN..rakyat dengar kemudian mencebikkan bibir..kemudian disusuli dengan ayat.."eleh...cakap tak serupa bikin..asik nak kencing rakyat aje,..dulu boleh la orang caya..sekarang boleh blahhh.."

dulu BN begitu gah..apa saja keluarnya dari cop BN orang akan sanjung tinggi..kerana dulu BN pandai 'cover story' keburukan dan kepincangan dorang..media semua dalam tangan..sekarang dah tak jalan..media arus perdana nak cover hebat mana pun rakyat dapat hidu bau pekung BN..tapi jangan salahkan rakyat sebab pekung BN hanya BN yang pandai bukak..rakyat dengar dan pandang kemudian analisa..hasilnya rakyat mula kenal rupa sebenar pemimpin BN..

hari ini kita lihat Samy Velu  membidas Tun Mahathir member kamcing dulu ni...sekarang mintak mahap le nak cover2 member lagi..sekarang masanya meluahkan isi perut yang selama ini nak keluar tapi terpaksa ditahan2..apa yang to Samy ni marah kat Tok Madey..? korang boleh baca kat sini

Dan secara sekonyong-konyongnya PM 1Malaysia kata AMNOK parti Islam...aduiii nak tergelak bila ummi baca kat sini.. ada pulak soalan yang diutarakan oleh PM 1 Malaysia ni..?

''Apakah yang kita (kerajaan) lakukan sekarang tidak Islam? Siapa kata perjuangan kita tak selari dengan tuntutan Islam?

ni ummi lak nak tanya..apa benda yang dah korang(kerajaan) buat yang selari dengan tuntutan Islam..? 
  1. Bank Islam..
  2. sekolah agama..
  3. ?
  4. ?
  5. ?
apa lagi ye..tak dpat nak cari lagi la..tolong sapa2 senaraikan..ummi terlepas pandang ni..
tapi kalau bab tak mengikut tuntutan Islam memang senang saja ummi nak senaraikan..
  1. Isteri pemimpin tak tutup aurat
  2. arak duk berleluasa
  3. judi beroperasi dgn cara terbuka
  4. hiburan tak putus2..majlis ilmu tak banyak
  5. hukum syariah tak memenuhi tuntutan ajaran Islam..contoh kes Kartika
  6. perjuangkan semangat kebangsaan(assobiyah) dah terang2 bukan memperjuangkan Islam
  7. perlembagaan dicabuli
  8. rampasan kuasa berlaku secara terang2an
  9. tidak menghormati budaya dan agama lain
  10. rasuah dah jadi budaya/darah daging dalam amnok

lagi korang cari la...ni yang remeh temeh punya..yang besar lagi ada..cuma kalau yang sesimple ini pun tak boleh nak buat macamana boleh kata amnok parti Islam...mushkil betol la..

korang nampak tang mana Islamnya AMNOK ni..?? habaq maii...



komen

Thursday, September 10, 2009

relekskan minda jap...sapa kuat..??

Bila Beruang, Singa dan Babi bertemu di hutan...

 Beruang kata: "sekali ja aku mengaum, seluruh hutan menggigil."
 
 
 Singa kata: "eleh, sekali ja aku mengaum semua belantara ketakutan."

 
 
 Babi kata: "Wa La Weh.... sekali ja aku batuk, satu dunia panik!"
komen

Wednesday, September 09, 2009

Zambry SAH MB Perak yang HARAM...!!!

antara yang HALAL dan yang HARAM..siapa ?
IPOH: Mahkamah Tinggi di sini menolak permohonan saman bekas Speaker Perak, V Sivakumar terhadap penggantinya yang didakwa menyerang dan melakukan pemenjaraan salah semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak 7 Mei lalu.

Ketika menolak permohonan itu dengan kos hari ini, Hakim Datuk Azahar Mohamed memutuskan mahkamah tidak ada kuasa untuk mendengar permohonan Sivakumar, justeru tidak boleh campur tangan dalam keputusan yang dibuat oleh ahli-ahli DUN.

Jika berbuat demikian katanya, ia akan melanggar Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan kesahihan sebarang prosiding dalam DUN di mana-mana negeri tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana mahkamah.
“Ini adalah perkara dalaman dan apa sahaja perkara yang timbul perlu dibincang dan diselesaikan dalam DUN, bukan dalam mahkamah,” katanya-. mStar


dan2 mahkamah jadi cerdik...bila Sivakumar bawak kes DUN ke mahkamah untuk saman SPEAKER HARAM..depa kata tak boleh campor tangan nanti menlanggar perlembagaan..bila MB HARAM bawak kes ke mahkamah depa jadi dungu ..dengan sesedap rasa sesuka hati depa langgar perlembagaan..

tapi bagus juga Sivakumar buat permohonan saman ni..dengan secara tak langsung apa yang berlaku di Perak ini membuktikan BN adalah HARAM untuk memerintah Perak..apa2 saja keputusan mahkamah mengenai sidang DUN Perak terbatal dengan secara otomatik...korang ingat kes penggantungan Zambry and the gang..?? maka dengan ini mahkamah menjelaskan bahawa penggantungan mereka adalah SAH dan mahkamah TIADA HAK untuk menarik penggantungan SPEAKER SAH Sivakumar terhadap Zambry and the gang...

ini bermakna.........barisan BN adalah TIDAK SAH sebagai pemerintah Perak..!! exco2nya TIDAK SAH...HARAM la tu..!! korang guna mahkamah sebagai senjata...sekarang senjata makan tuan..hambik korang...!!

TERIMA KASIH Hakim Datuk Azahar Mohamed kerana pencerahan ini...


wallahua'lam..
komen

hero yang nampak berwajah samseng..

dah lama ummi tak menulis tentang apa2 isu..bukan pasal takde isu..tapi terlampau banyak sangat isunya..lepas satu..satu isu yang sensasi terbit bagi memeriahkan bulan Ramadahan ni..agak2 ibadah kita ada tak semeriah kemelut dalam negara kita sekarang ini..??

ummi cuma boleh luahkan rasa kesian dan simpati terhadap UBN..macam2 depa usaha untuk menggamatkan suasana..tapi semedangnya tak menjadi..pasal kuil depa pi hangkut kepala lembu..duk pijak bangkai kepala lembu nak tunjuk ganeh..lepas itu kata la itu semua kerja PR..bila kata nak didakwa kepada mereka yang buat onar tu..siasat punya siasat...alih2 ahli UBN yang tersenarai..hambik kau..

[lembu1.jpg] 
Tidakkah geng lembu ini tidak terfikir bahawa lembu itu merupakan haiwan suci bagi agama Hindu? Apa perasaan mereka jikalau orang-orang Hindu pula keluar di jalanraya dan membakar Al-Quran?
Kenapa Umno dan Barisan Nasional yang kuat mempertahankan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak mahu menggunakan akta tersebut untuk menahan juak-juak yang cuma menimbulkan kekacauan kaum dan agama ini?
Adakah ISA itu hanya untuk pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat sahaja?

Kerajaan PR Sleangor ajak berbincang kot2 boleh la clearkan keadaan..belum apa2 dah buat kecoh..siap terjerit pekik macam orang tak sekolah..sah2 masa pendidikan sivik depa cabut keluar kelas..susah sangat ke nak duduk dan dengar penjelasan baru la nak bangkang ke nak luahkan perasaan ke..tak caya korang tengok video klip kat bawah ni..MEMALUKAN ..!! konon nak tunjuk hero..tapi tak kena gaya..yang ummi nampak gaya gangster yang terserlah..



Kenapa suatu ketika dulu apabila surau2 di sekitar selangor dirobohkan pembela agama yang tegar ini(kononnya la) tidak muncul..?? masa tu depa kat mana..? sedang buat apa..?

Di sini saya senaraikan beberapa masjid dan surau yang telah dirampas, di sita atau di roboh semasa pentadbiran Selangor di bawah Barisan Nasional dahulu.
• Surau Ar Rahmah, Sekyen 8/A, Shah Alam
• Surau di Berembang, Ampang
• Surau Jubli Perak, Hulu Langat
• Surau Al-Ikhwan, Puchong Perdana
• Surau Fatima Al-Zahra, Taman Kosas;
• Masjid Al Hidayah Kelana Jaya,
• Masjid Al Munawwarah Shah Alam,
• Masjid Darul Ehsan Subang Jaya
Tidakkah geng lembu ini tidak terfikir bahawa lembu itu merupakan haiwan suci bagi agama Hindu? Apa perasaan mereka jikalau orang-orang Hindu pula keluar di jalanraya dan membakar Al-Quran?
Kenapa Umno dan Barisan Nasional yang kuat mempertahankan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) tidak mahu menggunakan akta tersebut untuk menahan juak-juak yang cuma menimbulkan kekacauan kaum dan agama ini?
Adakah ISA itu hanya untuk pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat sahaja?

 fakta diatas ummi ambik dari blog Lord Azaab..

pikir-pikirlah sikit bila membuat tindakan tu..kan dah kena dakwa..baca kat sini dan sini
komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil