Followers

Saturday, August 22, 2009

cara AMNO berkempen di Matang Pasiaq...

ALAT KEMPEN




Nampak..? kalau tak nampak, aku zoom in kasi nampak...
(benda ni terdapat dalam masjid..mana pegi bilik operasi BN..??)

JENTERA KEMPEN





gaya2 macam budak sekolah aje..? mana pegi petugas2 BN..mogok ke atau malu nak kempen utk calon yg bermasalah..??

MANGSA KEMPEN



"Saya adalah seorang bapa kepada anak-anak saya... seorang suami kepada isteri saya dan seorang anak kepada ibu-bapa saya dan hasil dari tuduhan tersebut, mereka-mereka ini menanggung malu... saya tidak akan membiarkan perkara ini berlaku terhadap diri saya dan keluarga saya, saya masih menghormati diri saya sendiri dan juga mereka-mereka yang mendampingi saya dan oleh kerana itulah saya tampil hari ini untuk membersihkan kembali nama saya yang telah dicemarkan oleh mereka-mereka yang gila pada kuasa, dan juga miskin politik..!"

TERKINI !!
Menafikan hak isteri kedua...!!
Sumber foto perisik rakyat
komen

Friday, August 21, 2009

Sidang Media live dari Permatang Pasir setiap hari

web TVPAS telah menyediakan perkhidmatan sidang media secara langsung dari Permatang Pasir setiap hari untuk warga luar kawasan untuk mendapat maklumat terkini dari markaz induk.

layari http://webtv.pas.org.my/v2/ unutk sidang media terus menerus dari Permatang Pasir setiap hari jam 11 pagi.
komen

Thursday, August 20, 2009

SALAM RAMADHAN BUAT SEMUA TAMU UMMI



Assalaamu'alaikum wr.wb..

Marhaban ya Ramadhan,
Bulan dimana nafas kita menjadi tasbih, 
tidur kita menjadi ibadah, amal kita diterima dan do'a kita di ijabah,

Sungguh cantik kain plekat, dipakai orang pergi ke pekan.
Puasa Ramadhan semakin dekat, silap dan salah mohon dimaafkan

Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami,
harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang pesanan ini.

Sebelum cahaya Syurga padam, Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu taubat tertutup, Sebelum Ramadhan datang,
saya mohon maaf lahir dan bathin....

Taqqobalahu Minna Waminkum, Taqoballahu Ya Karim,

Marhaban Ya Ramadhan

Allaahumma baariklanaa fi Sya'ban wa ballighnaa Ramadhan
Aminn.

" Do'a Malaikat Zibril Menjelang Ramadhan "
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami istri;
* Tidak berma'afan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.
Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapat kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jum'at.

SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA DAN MAAF ZAHIR BATIN
KEPADA






  • DIKESEMPATAN INI UMMI MENGUCAPKAN RIBUAN AMPUN DAN MAAF
    SEKIRANYA SELAMA UMMI BERTAPAK DI BLOGSPOT INI 
    TELAH MELUKAKAN PERASAAN PARA PENGUNJUNG BLOG UMMI
    TERKASAR BAHASA DAN SEBAGAINYA..
    .
    KEPADA BLOGAWAN2 SEMUA YANG DAH KENAL DAN BELUM KENAL..
    TERISTIMEWA GENG2 BLOGGERSNETWORK..BLOGGERS PAS PERAK..BLOGGERS PEMBELA NEGARA..
    SEMOGA RAMADHAN KALI INI 
    DAPAT MENINGKATKAN IBADAH DAN KETAQWAAN KITA
    REBUTLAH GANJARAN YANG TERDAPAT DI BULAN MULIA INI..
    Tak lupa juga kepada tukang2 komen di chatbox dan komen blog ummi
    yang ada nama dan yang tak ada nama
    pengunjung2 blog ummi
    pengintai2 blog ummi
    dan pada yang ummi tak tersebut
    SEMOGA KITA DAPAT MENJALANKAN IBADAH PUASA DENGAN OPTIMAL, AAMIN.

    Wassalamu'alaikum Wr Wb,




  • komen

    bior betoi SPRM nii..??


    Sumber MalaysiaToday

    Surat misteri ini dipercayai ditulis oleh orang dalam SPRM, surat tersebut mendakwa bagaimana pegawai tinggi tersebut dan seorang ahli politik berpengaruh, bekerjasama untuk memulakan siasatan terhadap dakwaan salahlaku pemimpin Pakatan Rakyat Selangor. 

    Surat yang tidak bertandatangan itu, yang mempunyai kepala surat rasmi SPRM dan ditulis dalam bahasa Malaysia, juga menyebut mengenai bentuk soal siasat - yang membabitkan perbuatan menarik pada tali pinggang suspek.
     
    komen

    video kenyataan Yusri Ishak

    komen

    layan KJ kejap...







    komen

    Rohaizat penaya kawan sendiri..

    Pagi tadi berlaku satu sidang media di Yayasan Aman, Penanti..pengakuan teman kepada calon BN iaitu Yusri Ishak mengenai dia yang dianiaya rakannya sendiri Rohaizat calon BN..





    Beliau merupakan seorang ahli Umno. Dan beliau juga seorang peguam dahulunya. Bukit Indera menjadi saksi mata kepada insan mulia ini. Allah swt. telah mengerakkan hatinya yang luhur untuk mendepani comotan-comotan fitnah dari tangan-tangan penzalim. Beliau dikhianati oleh rakan dan parti... Beliau teraniaya dan dianiaya... Beliau dikambing hitamkan ketika nyawanya masih berada di tubuhnya sendiri. Harapkan 'pagar'..pagar makan padi.

    ummi terlepas PC pagi tadi tapi nasib baik wak al-banjari ada buat cover it life dan boleh la kita sama2 imbas balik PC yg terlepas tadi..terima kasih wak..

    HEBAHAN @ JADUAL CERAMAH N11 @ DANA

    komen

    Wednesday, August 19, 2009

    syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

    apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

    ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

    tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

    Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

    Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!! 

    komen

    Tuesday, August 18, 2009

    halalkah makanan yg kita makan dan guna..??

    ummi dapat email dibawah yang bersangkutan dengan habit pemakanan kita dan barang2 yang selalu kita guna..selalunya kita tidak mengambil berat akan bahan yang diguna dalam makanan dan barang keperluan kita sehari..jadi email ini ummi nak kongsikan dengan semua..semoga kita dilindungi dari bala yang berpanjangan..


    wallahua'lam..


    BABI SUDAH JELAS HARAMNYA PERHATIAN KEPADA SEMUA UMAT ISLAM RISALAH INI DIEDARKAN OLEH DR. RASHEED MOS,UNIVERSITI MALAYA KL, PERSATUAN PENGGUNA MALAYSIA , MAJLIS AGAMA ISLAM MALAYSIA & JABATAN KASTAM MALAYSIA. KAJIAN TELAH DIBUAT OLEH MAHASISWA UTM, UUM, USM, UM, UKM, & CAP.


    SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI LEMAK BABI

    > 1. Minyak Masak LAM SOON ( Cap Helang & Buruh )

    > 2. Ubat Pearl Cream Arche ( Thailand )

    > 3. Ajinomoto ( Thailand )

    > 4. Ais Krim Harga RM1.00 ke atas

    > 5. Semua tauhu buatan Orang Cina

    > 6. Sabun LUX & Lotion Badan Buatan Malaysia , USA , & Thailand

    > 7. Sabun FAB berbuku

    > 8. Lobak Jeruk

    > 9. Mee & Kueteow basah ( buatan Cina)

    > 10. Krim Muka Hazeline Snow


    SENARAI BARANG YG MENGANDUNGI
    ( KULIT BABI, URI & BINATANG YANG TIDAK HALAL)
    > 1. Semua Jenis Serbuk Mee Segera Terutama Maggi

    > 2. Pucuk , Kulit Popia, Fish Cake & Bebola Ikan buatan Orang Cina

    > 3.. Daging Burger Import

    > 4.. Sardin, Kari Ayam dlm tin & Yong Taufu buatan Orang Cina

    > 5. Kasut Bola Jenis ' Gold Cup'

    > 6. Berus Gigi Jenis ' Reach'

    > 7. Mee Kering ( sanggol ) 15.Mee Rebus Tulang&Kiub Perasa Ayam

    > 8. Semua sabun mandi yang diimport

    > 9. Ajinomoto kecuali keluaran Kilang Lot 5710 Jalan Kuchai Lama KL

    > 10. Semua jenis shampoo kecuali keluaran Orang Islam

    > 11. Have Pearl Cream

    > 12.
    Ramuan Kentucky Fried Chicken & Mc Donald
    > 13.. Ubat Kurap buatan Org Cina

    > 14.. Beehon Segera Siam

    > 16. Sabun Mandi Yang Berminyak


    SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI GELATIN
    ( LEMAK BABI DAN BINATANG TIDAK HALAL )
    > 1. Bosset Wine Gum

    > 2. Dairy Milk Coklat

    > 3. Coklat Cadbury/ Chewing Gum

    > 4. Sugus Strawberry

    > 5. Passer Doily Mixture

    > 6. Trebo Mint Chewing Gum/ Peppermint

    > 7. Scothes Vikmin

    > 8. Share Extra Atrenght

    > 9. Black Current Jelly

    > 10. Royal Gulaman & Decart Oranges

    > 11. Valvis Gelatin

    > 12. Sarung Kapsul Ubat

    > 13. Ais Krim dalam bekas plastik

    > 14. Gula-gula Fruities

    > 15 Cake Mets Vilber Punch

    > 16 Coklat Cake

    > 17 Tepung Kastard Lady's Choice

    > 18 Semua jenis Jelly

    > 19 Semua jenis gincu bibir

    > 20 Keseluruhan Jenis Sheisedo

    > 21 Lady's Choice Jelly


    > SENARAI BARANG YANG MENGANDUNGI ALKOHOL UNSUR-UNSURNYA

    > 1
    BARANGAN AVON KESELURUHANNYA
    > 2 PEWANGI KETIAK TERUTAMA JENAMA VITALIS & CONCORD

    > 3 MINYAK RAMBUT BRYLCREAM ( HIJAU )

    > 4 RACUN SERANGGA JENIS SPRAY SEPERTI SHELTOX, BAYGON & MORTIN

    > 5 SELURUH UBAT BATUK JENIS SIRAP

    > 6
    KESELURUHAN BALL PEN DAKWAT KERING
    > 7 TONIK BAYI GRAPE WATER, TONIK WATERBERRY COMPOUND


    Kami dalam keresahan memohon ampun dan maaf terlewat memberutahu perkara di atas. Pastikan Pakaian anda tidak terkena bahan-bahan diatas terutama pakaian sembahyang.
    TOLONG CETAK DAN EDARKAN RISALAH INI KPD SEMUA SAUDARA ISLAM KITA.

    Confirm - Pringles Potato Chips - tidak HALAL !!


    AMARAN OLEH KERAJAAN M'SIA BERHATI-HATI SEBELUM MAKAN!


    Ref. Message: Pringles Potato Chips

    Looks like you have to find another alternative to munch.

    Just to let you and gang know......... I have checked... It's true that
    the chips contain Emulsifier.

    Dr Safurah Hj Jaafar ;

    Principal Assistant Director;

    Ministry of Health , Malaysia ;
     

    TOP URGENT...... .. PLS FORWARD TO OUR MUSLIM FRIENDS... Forward

    this to your pork-free muslim friends. Beware of what ou eat.

    dibawah ini adalah komen dari seorang penerima email ini..fikir2kan lah...sempena kita akan menyambut Bulan Ibadah Bulan Ramadhan..semoga kita terpelihara dari pengkhianatan ini..apa yang telah kita guna dan makan dengan produk yang disenarai..kita dimaafkan kerana tidak tahu..tetapi sesudah tahu maka kita wajib menghindarinya..


    lindungilah orang yang tersayang..



    TAPI SAYANGNYA MASIH RAMAI YANG `KETAGIH KFC DAN MC DONALDS.APA YG NAK DIBANGGAKAN DGN MAKANAN FAST FOOD ITU?..
     
    SAYANGNYA KERANA MASIH `TAGIHKAN'  BARANGAN MAKE UP - AVONS'- CONTOHNYA
     
    SEHINGGA SEKARANG SEDAR ATAU TIDAK BAHAWA ALLAH SWT TELAH TURUNKAN SATU BALA PENYAKIT YG TIADA UBATNYA DI DUNIA INI ..SEHINGGA HARI INI 23.06.09 SERAMAI 52,000 KES DI TEMUI TERMASUKLAH DINEGARA KITA , MALAYSIA . PENYAKIT YG DIKENALI SEBAGAI H1N1'.. DARI  KHINZIR JUGA..
     
    ADAKAH KITA UMAT ISLAM MASIH LAGI LUPA , ATAU BUAT2 LUPA?? SEMOGA KITA SEKELUARGA TERHINDAR DR PENYAKIT TERSEBUT AKIBAT KELALAIAN KITA SENDIRI...SEMOGA ALLAH SWT MELINDUNGI KITA SEKELUARGA..INSYALLAH
     
    "

    NO 12 tu baca bebetul...wallahuaa lam.
    komen

    apa dah jadi pada pihak keselamatan 1 Malaysia..??


    YB Gobalakrishnan ditahan kerana mencetuskan kekecohan di kawasan pusat penamaan calon pagi ini...ye ke..? macam ada sebeb lain aje...

    Menurut Ketua Polis Negeri Datuk Ayob Yaakob, dalam insiden jam 11.30 pagi itu, ahli Majlis Tertinggi PKR itu telah mencetuskan kekecohan apabila mengingkari arahan polis supaya tidak menggunakan alat pembesar suara untuk melaungkan kata-kata berunsur provokasi, lapor Bernama.

    Katanya setelah Gobalakrishnan ingkar dengan amaran polis sebanyak dua kali, seorang anggota polis menahannya tetapi beliau dan penyokongnya kemudian melawan anggota polis dan menyebabkan berlaku kekecohan.

    Kekecohan itu membabitkan kira-kira 50 penyokong pakatan pembangkang yang cuba merempuh kawalan polis di pusat penamaan calon itu.

    "Bagaimanapun kekecohan dapat dikawal oleh pasukan polis dan Gobalakrishnan yang mendakwa tangan kirinya patah dalam pergelutan dengan polis itu dibawa ke Hospital Bukit Mertajam dengan sebuah ambulans," kata Ayob.

    itu yang dikatakan berlaku..tapi kalau kita tengok rakaman video semasa kejadian ..macam tak selari saja apa yang dilaporkan..yang ummi nampak cara kasar pihak berkuasa semasa menahan..kesalahannya ummi rasa setakat amaran saja dah boleh settle...tak perlu sampai berlakunya penangkapan kerana dia adalah seorang wakil rakyat..rasanay dalam situasi yang begitu memang memerlukan pembesar suara untuk bercakap..ummi rasa bende ni ciput punya masalah la..cuma ada 2 3 orang punya gatai buat kontrovasi lepas tu pakat semua duk campurtangan..

    kalau kita imbas balik tentang tatatertib penyokong PR semasa berkumpul ataupu adanya perhimpunan..tak kira penamaan calon..ceramah..berdemo..tak pernah lagi dalam sejarah pesertanya buat kecoh..selalunya setiap perhimpunan yang melibatkan PR dikecohkan oleh pihak lain..ini kerana ahli2 PR telah terdidik dengan sifat sabar dan patuh pada arahan pimpinan..maka masing2 tahu jaga akhlak dan keselamatan masing2..


    kita lihat bila kehadiran polis yang begitu ramai adalah tujuan untuk mengawal keadaan..tetapi sejak mutakhir ini bidang tugas pihak keselamatan telah bertukar kepada pihak mencetus keadaan yang tak terkawal..apa sudah jadi ni...ni semua atas arahan sapa ni..orang besar 1 Malaysia ka..? jangan sampai rakyat hilang kepercayaan kepada pihak keselamatan...sekarang rakyat masih hormatkan pihak keselamatan tapi dalam 25% kot...atau pun kita up sikit jadi 35%..bakinya korang paham2 aje la..tu pun kasi peratus kesian saja sebab ada lagi ahli keselamatan yang baik hati dan bertimbang rasa...

    kenapa pihak keselamatan kita ni terdiri dari mereka yang berhati batu..? sudah hilangkah rasa kesian belas terhadap sesama makhluk..? apakah ini tanda2 kiamat..?

    meh ummi senaraikan tanda2 kiamat kecil..dulu penah juga ummi publishkan tanda2 kiamat kecil ni..ni ummi nak remind balik supaya kita tidak lupa....

    Di antara tanda-tanda kiamat kecil adalah:


    1. Diutusnya Rasulullah saw
    Jabir r.a. berkata, ”Adalah Rasulullah saw. jika beliau khutbah memerah matanya, suaranya keras, dan penuh dengan semangat seperti panglima perang, beliau bersabda, ‘(Hati-hatilah) dengan pagi dan sore kalian.’ Beliau melanjutkan, ‘Aku diutus dan hari Kiamat seperti ini.’ Rasulullah saw. mengibaratkan seperti dua jarinya antara telunjuk dan jari tengah. (HR Muslim)


    2. Disia-siakannya amanat
    Jabir r.a. berkata, tatkala Nabi saw. berada dalam suatu majelis sedang berbicara dengan sahabat, maka datanglah orang Arab Badui dan berkata, “Kapan terjadi Kiamat ?” Rasulullah saw. terus melanjutkan pembicaraannya. Sebagian sahabat berkata, “Rasulullah saw. mendengar apa yang ditanyakan tetapi tidak menyukai apa yang ditanyakannya.” Berkata sebagian yang lain, “Rasul saw. tidak mendengar.” Setelah Rasulullah saw. menyelesaikan perkataannya, beliau bertanya, “Mana yang bertanya tentang Kiamat?” Berkata lelaki Badui itu, ”Saya, wahai Rasulullah saw.” Rasulullah saw. Berkata, “Jika amanah disia-siakan, maka tunggulah kiamat.” Bertanya, “Bagaimana menyia-nyiakannya?” Rasulullah saw. Menjawab, “Jika urusan diserahkan kepada yang bukan ahlinya, maka tunggulah kiamat.” (HR Bukhari)


    3. Penggembala menjadi kaya
    Rasulullah saw. ditanya oleh Jibril tentang tanda-tanda kiamat, lalu beliau menjawab, “Seorang budak melahirkan majikannya, dan engkau melihat orang-orang yang tidak beralas kaki, telanjang, dan miskin, penggembala binatang berlomba-lomba saling tinggi dalam bangunan.” (HR Muslim)


    4. Sungai Efrat berubah menjadi emas
    Dari Abu Hurairah ra. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tidak akan terjadi kiamat sampai Sungai Eufrat menghasilkan gunung emas, manusia berebutan tentangnya. Dan setiap seratus 100 terbunuh 99 orang. Dan setiap orang dari mereka berkata, ”Barangkali akulah yang selamat.” (Muttafaqun ‘alaihi)


    5. Baitul Maqdis dikuasai umat
    ”Ada enam dari tanda-tanda kiamat: kematianku (Rasulullah saw.), dibukanya Baitul Maqdis, seorang lelaki diberi 1000 dinar, tapi dia membencinya, fitnah yang panasnya masuk pada setiap rumah muslim, kematian menjemput manusia seperti kematian pada kambing dan khianatnya bangsa Romawi, sampai 80 poin, dan setiap poin 12.000.” (HR Ahmad dan At-Tabrani dari Muadz).


    6. Banyak terjadi pembunuhan
    Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tiada akan terjadi kiamat, sehingga banyak terjadi haraj.. Sahabat bertanya apa itu haraj, ya Rasulullah?” Rasulullah saw. Menjawab, “Haraj adalah pembunuhan, pembunuhan.” (HR Muslim)


    7. Munculnya kaum Khawarij
    Dari Ali ra. berkata, saya mendengar Rasulullah saw. bersabda, “Akan keluar di akhir zaman kelompok orang yang masih muda, bodoh, mereka mengatakan sesuatu dari firman Allah. Keimanan mereka hanya sampai di tenggorokan mereka. Mereka keluar dari agama seperti anak panah keluar dari busurnya. Di mana saja kamu jumpai, maka bunuhlah mereka. Siapa yang membunuhnya akan mendapat pahala di hari Kiamat.” (HR Bukhari).


    8. Banyak polisi dan pembela kezhaliman
    “Di akhir zaman banyak polisi di pagi hari melakukan sesuatu yang dimurkai Allah, dan di sore hari melakukan sesutu yang dibenci Allah. Hati-hatilah engkau jangan sampai menjadi teman mereka.” (HR At-Tabrani)


    9. Perang antara Yahudi dan Umat Islam
    Dari Abu Hurairah bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin berperang dengan yahudi. Maka kaum muslimin membunuh mereka sampai ada seorang yahudi bersembunyi di belakang batu-batuan dan pohon-pohonan. Dan berkatalah batu dan pohon, ‘Wahai muslim, wahai hamba Allah, ini yahudi di belakangku, kemari dan bunuhlah ia.’ Kecuali pohon Gharqad karena ia adalah pohon Yahudi.” (HR Muslim)


    10. Dominannya Fitnah
    Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Tidak akan terjadi kiamat, sampai dominannya fitnah, banyaknya dusta dan berdekatannya pasar.” (HR Ahmad).


    11. Sedikitnya ilmu


    12. Merebaknya perzinahan


    13. Banyaknya kaum wanita
    Dari Anas bin Malik ra. bahwa Rasulullah saw. bersabda. “Sesungguhnya di antara tanda-tanda kiamat adalah ilmu diangkat, banyaknya kebodohan, banyaknya perzinahan, banyaknya orang yang minum khamr, sedikit kaum lelaki dan banyak kaum wanita, sampai pada 50 wanita hanya ada satu lelaki.” (HR Bukhari)


    14. Bermewah-mewah dalam membangun masjid
    Dari Anas ra. bahwa Rasulullah saw. bersabda, “Diantara tanda kiamat adalah bahwa manusia saling membanggakan dalam keindahan masjid.” (HR Ahmad, An-Nasa’i dan Ibnu Hibban)


    15. Menyebarnya riba dan harta haram
    Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah saw. bersabda, “Akan datang pada manusia suatu waktu, setiap orang tanpa kecuali akan makan riba, orang yang tidak makan langsung, pasti terkena debu-debunya.” (HR Abu Dawud, Ibnu Majah dan Al-Baihaqi)


    Dari Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah saw. bersabda, “Akan datang pada manusia suatu saat di mana seseorang tidak peduli dari mana hartanya didapat, apakah dari yang halal atau yang haram.” (HR Ahmad dan Bukhari)





    komen

    Monday, August 17, 2009

    KEMPEN DANA BLOGGERS N-11 dilancarkan

    Kempen DANA untuk TABUNG BLOGGERS PAS untuk Pilihanraya Kecil N11 Permatang Pasir, di buka kepada awam untuk memberi sumbangan ikhlas. Tabung ini diusahakan oleh pihak Seketariat Bloggers PAS Negeri Perak. Setelah berbincang dengan Setiausaha Seketariat dan juga YB Khalil Idham Lim, Ketua Penerangan PAS Perak, ia dilancarkan secara RASMI mulai hari ini.

    Kepada sahabat dan dermawan yang mahu menyumbangkan dana bagi kegunaan bloggers-bloggers PAS yang bertugas di N11 boleh menyalurkan sumbangan ANDA ke akaun dibawah :

    Akaun e-Public Bank
    6992182706 Azizul Nizam bin Zulkifli

    Akaun CIMB click
    0206-0040624-52-8 Sharifuddin

    Akaun Mayban2U
    158417021317 Mohd Nazib

    Jumlah Sasaran DANA : RM3,500~ RM4,000

    Tempoh Kutipan Dana ini akan berakhir pada 25hb. Ogos 2009
    Jumlah kutipan dana akan dipamerkan di blog ALBANJARI ONLINE
    Juru Audit Tabung Dana diketuai oleh blogger Anak Sengat dan Ajijoi
    Pemegang Amanah Tabung : blog ALBANJARI Online

    Sumbangan awal Tabung ini sebanyak RM200 oleh YB Khalil Idham Lim, dan RM50 oleh blog Albanjari Online memulai secara rasmi, di buka untuk para dermawan fi sabilillah..untuk ikhlas menyumbangkan kepada jentera bloggers PAS di N11.

    Esok (19hb. Ogos 2009)
    Terdapat 2 pertemuan akan diadakan di Bilik Gerakan Induk PAS Permatang Pasir.

    Perjumpaan Pertama (1)
    1) Perjumpaan Blogger Pakatan Rakyat dan Media dengan JK Media & Strategik PAS pada jam 11 pagi. Selepas PC berlangsung.

    Perjumpaan Kedua (2)
    2) Perjumpaan Bloggers dibawah Seketariat Bloggers PAS Perak pada jam 2 petang (selepas Zohor) tempat akan diupdatekan selewatnya pada lewat petang ini. YB Dr. Mujahid Yusof Rawa akan memaklumkan tempat dan lokasi perjumpaan itu akan diadakan menerusi blog albanjari Online. Perjumpaan Tertutup hanya kepada blogger PAS dari Perak, Pulau Pinang dan Kedah. Semua bloggers yg memegang keahlian PAS diseru untuk hadir ke Perjumpaan ini dari 3 negeri yang dinyatakan tersebut. Ketua Penerangan PAS Perak telah mengesahkan akan hadir pada perjumpaan ini.
     
     
    komen

    nasib seorang wakil rakyat Pakatan Rakyat



    ehhh..!! ni ahli parlimen ke penjenayah..??











    tali pinggangnya putus dan seluarnya koyak di belakang ye..??
    bergari sampai naik ambulan..
    ummi cuma boleh merasa simpati dan geram dari jauh..
    berat mata memandang...berat lagi YB yang kena belasah..
    ontah la..dunia..dunia...!!

    hemm..macam TBH jek..??
    oppss..no komen..no komen...!!

    korang tengok..korang nilaikan sendiri..
    rasanya layak polis2 ni di gelar Polis Raja Di 1Malaysia....

    komen

    Al-Fatihah buat ayahanda Aiman Athirah Ketua Pen.DMP Pusat

    Baru sekejap tadi ummi menerima berita tentang ini..maklumat lain tak diterima lagi..harap maklum.. 
    PENULIS
    Ayahanda kepada Cik Aiman Athirah telah kembali kerahmatullah pada jam 4 petang tadi di Hospital Seberang Jaya dan akan dikebumikan di Bukit Mertajam
    Al-Fatihah..
    komen

    Kak Ijat jumpa TGNA pasai tak puas hati...

    Insiden Shahrizat berjumpa TGNA dan TGHH kerana TIDAK PUAS HATI KEPADA PAS ???

    Dari kunjungan hormat muslimat PAS/PR ke kem BN pagi tadi memaklumkan berlaku pertikaman lidah antara Wanita Umno yg diketuai oleh Shahrizat yg memeprtikaikan TGNA membela DAP yg jelas menghina ISLAM.

    Lalu bagi meredakan keadaan, muslimat telah membawa sendiri Shahrizat berjumpa TGNA untuk bertanyakan 1 to 1, untuk beliau menzahirkan rasa TIDAK PUASHATI beliau kepada Tuan Guru.

    TGNA menjawab, DAP HINA ISLAM, betullah..kerana mereka tak faham islam, cakap kampungnya begitulah..berbeza dgn UMNO yg faham ISLAM tapi tak mahu pada ISLAM..so apa nak riuhkan DAP hina ISLAM, depa memang tak pahe..setelah mendapat jawapan TGNA, Shahrizat tunduk malu dan meninggalkan kem dengan rasa yg berbalam-balam, tunggu apa TV3 malam ni nak goreng plak..isu ini..

    TAKBIRR !!

    sumber Al-Banjari
    komen

    live dari Permatang Pasir...sambil chit chat...

    cover it live @ Permatang Pasir [ 17 ogos 2009 ]

    komen

    Suasana di Permatang Pasir

     *Foto PAS ihsan Irsyad Sidi yang menggunakan Facebook Mobile.
    *Foto BN ihsan Lokman Noor Bin Adam yang menggunakan Facebook Mobile.
















    komen

    dari mane..


    translator..

    English French German Spain Italian Dutch

    Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
    by : BTF

    Fakta Perak

    Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
    • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
      5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
    • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
    • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
    • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
    • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
    • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
    • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
    • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
    • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
    • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
    • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
    • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
    • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
      Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
    • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

    Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil