Followers

Friday, June 26, 2009

menuju ke PENTAS KITA ..KARYA KITA...

ramai orang yang bertanya macamana nak sampai ke laman PENTAS KITA...KARYA KITA...alhamdulillah Lanterajiwa telahpun dengan baik hatinya membuatkan pelan untuk ke program ini..

[map_PENTAS_KITA_KARYA_KITA.jpg]
Peta dari pekan Hutan Melintang.

Alamat Penuh : F30, Parit 11 Batu 16, 36400 Hutan Melintang , Perak.

:: Jika dari KL, sila rujuk peta di sini.
:: Jika dari Butterworth, sila rujuk peta di sini.
:: Jika dari Ipoh, sila rujuk peta di sini.
:: Jika dari Bidor, sila rujuk peta di sini.

* Terdapat banner Pentas Kita... Karya Kita di hadapan lokasi acara.

Berita baik untuk pengunjung-pengunjung bahawa album penyanyi Nik yang berjudul C4-LLPK akan mula dijual dan Pentas Kita... Karya Kita menjadi lokasi sulung. Album seperti ini biasanya adalah terhad. Jadi kamu perlu datang sebelum kehabisan.

komen

Belasungkawa

BAPA Naib Presiden Pas, Sallahuddin Ayub telah kembali ke Rahmatullah tengah malam tadi. Menurut Sallahuddin yang ketika itu dalam perjalanan ke Kota Bharu menerima pemakluman daripada adiknya.

Menurut Sallahuddin ayahnya sakit sejak beberapa waktu lalu akibat satu kemalangan jalan raya dan pernah dimasukkan ke ward ICU.

Jenazah akan disempurnakan selepas solat Jumaat hari ini. Tahziah diucapkan kepada Sallahuddin serta keluarganya. Semoga roh Allahyarham dicucuhi rahmat.

Al Fatihah.


berita kematian Michael Jackson

MICHAEL Jackson has died after suffering a heart attack, reports from the United States have said.

Jackson was rushed to hospital after ambulance officers were called to his home, where he had stopped breathing.

TMZ were told: "when paramedics arrived, Jackson had no pulse and they never got a pulse back."

The Los Angeles Times reported Jackson was in a coma when he arrived at the UCLA hospital. It reported that he was pronounced dead by medical staff soon after his arrival.


http://img.timeinc.net/people/i/2006/startracks/060109/mjackson.jpg



masa bebudak dulu minat betul ummi dengan jacko ni..yang ummi minat adalah lagu2nya..memang best lagu dia..tarian dia jangan cerita la..orang yang terkenal dengan breakdance dia yang menjadi ikutan bebudak masa zaman tu...kali terakhir dengar cerita dia adalah apabila dia memeluk Islam..sekarang jacko hanya tinggal kenangan..
komen

Wednesday, June 24, 2009

sibuk..menyibuk dan tersibuk..!!

minggu ini ummi paling sibuk..ada 3 perkara yang ummi kena selesaikan..

1. urusan nikah adik lelaki ummi yang bongsu..(sib baik kenduri lambat lagi..kalau tak lagi sibuk)
2. urusan malan seni..Pentas Kita ..Karya Kita..(pentas takde lagi ni..aduii..)
3. urusan nak export anak ke UPM..(nak cari kapal..nak cari kapal..)

nasib baik kes UG dah setel..kalau tak bertambah la susah hati(macam ummi yang terlibat lak..hahaha)..harap semua urusan diatas dapat setel dengan bertenang dan berjaya..lepas ni nak mengadap Manek Urai la pulak..

fuhh.!!.tahun yang paling sibuk ummi rasa..tahun 2009 ni la...start dari Perak dirampas..kemudian dengan PRK2 yang bertali arus...demo besar2an yang akan menyusul..memang meriah tahun 2009 ni..tak sedar kita sekarang dah masuk bulan 7..rasa macam kat awal tahun aje lagi..

sebab tu blog ummi sekarang kureng aktif cam dulu..cuma ummi aktif sebagai peronda blog orang aje..nak update takde masa..terima kasih pada yang sudi singgah blog ummi walaupun ummi dah tak rajin bukak blog sendiri...hahaha..

ok nak gerak untuk misi yang belum selesai..salam...
komen

Monday, June 22, 2009

DAH..!! tutup kes...!!





Alhamdulillah...selesai juga kekecohan yang dibuat orang pihak2 yang iri hati dengan ukhuwah yang telah terbina sekian lama dalam PAS...amnya Pakatan Rakyat..yang keruh dah mula menjernih...yang berkocak sudah semakin bertenang..segala pujuk rayu UBN dipandang sepi oleh Pakatan Rakyat...

sejuk hati melihat suasana apabila sesama pemimpin tertinggi PAS sudah boleh berganding tangan semula..ini sebagai contoh..dalam Islam..tegur menegur..ingat mengingati...maaf memaafi adalah amalan yang selama ini jemaah PAS praktikkan..tuntutan agama adalah yang utama..maka wajarlah kepada kita yang dibawah ni..mana yang dah masam2 muka tu..bersalam2an lah..yang mana dah main jeling2 tu..boleh la pandang tepat ke mata saudara kita...buang yang keruh ambil yang jernih...berlain pendapat tidak mengapa tapi jangan sampai bermasam muka...

semua yang berlaku ada hikmahnya..musibah ini telah melahirkan tali yang memantapkan ukhuwah sesama kita...ujian telah berjaya kita lepasi dengan cara berhemah dan bermuhasabah...semoga peristiwa ini menjadi sejarah kepada PAS bahawa sikap buruk pengadudomba tidak pernah jemu dengan agendanya untuk memecahbelahkan tali ukhuwah yang kukuh..berwaspadalah selalu...

wallahua'lam...
komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil