Followers

Monday, October 19, 2009

apa menatang 'Gagasan 1 Malaysia' ni..??

‘‘Simbol 1Malaysia merupakan jenama hebat yang perlu disayangi oleh rakyat. Simbol itu sangat unik kerana menggunakan nombor 1 yang dimasukkan dengan bendera Malaysia.

‘‘Gagasan 1Malaysia akan dilaksanakan berlandaskan Perlembagaan Negara serta permuafakatan antara kaum kerana dengan itu sahaja membolehkan kerajaan berlaku adil kepada semua sejajar dengan tuntutan agama Islam.
Simbol apa yang nak disayangi ni..??

Apakah hala tuju gagasan 1 Malaysia ni..?

Apakah selama ini rakyat Malaysia tidak cukup bersatu padu..?? siapa penyebabnya..?? kenapa jadi begini di bumi Malaysia..?

yang menyebabkan perpecahan anatara kaum di Malaysia ini adalah disebabkan mulut jahat yang menjadi batu api diantara kaum2 di Malaysia ini...ramai sangat hati2 yang busuk penyebab hilangnya keharmonian hidup antara kaum di Malaysia ini..

Sekarang ini kita lihat fenomena tidak sihat ini cukup cepat menular dalam jiwa2 manusia..mengejar kuasa menyebabkan manusia hilang pedoman hidup..adakah manusia sedar mereka sedang diuji dengan kurniaan kuasa dan harta..?

Kalau semua pimpinan kembali merujuk kepada Al-Quran dan Hadis sebagai panduan hidup..perpecahan perpaduan antara rakyat Malaysia tidak akan menjadi tajuk utama..kita boleh tumpukan kepada pembangunan dan kemajuan negara...

kenapa kita masih perlu mensia-siakan masa dan tenaga dengan membicarakan masalah yang sudah ada jalan menyelesaiannya...balik pi buka Al-Quran dan gunalah ia sebaik mungkin sebagai sumber rujukkan untuk memerintah 1 Malaysia ni....

ummi pun bukan lah pandai sangat..tetapi Allah dah banyak membantu kita dalam urusan dunia ..kenapa kita nak susah2kan kepala nak cari formula itu..kaedah ini..cipta pulak gagasan yang pelik2...apasalahnya kita mencari semua jawapan dalam setiap permasalahan pentadbiran negara dengan membuka dan mengkaji isi Al-Quran dan Hadis..

punyalah penyayang Allah tu kepada hambanya..Dia tidak melepaskan hambanya sebagai khalifah di bumi ini tanpa panduan..Allah tidak membiarkan hambanya berjalan sendiri tanpa dipandu..tetapi manusia terlalu ego dan bongkak tidak mahu mengiktiraf anugerah yang Allah beri percuma..rugilah kamu membelakangkan Al-Quran dan Hadis..

Nabi Muhammad S.A.W telah menyempurnakan ISLAM dan ISLAM itu adalah sebaik-baik CARA HIDUP di dunia ini dan sesama ISLAM itu bersaudara dan berkasih-sayang dan tidak berpecah-belah. Ini semua bukan salah kita ia merupakan JANJI IBLIS untuk menyesatkan umat manusia. Dan IBLIS ini tak pernah tidur dari menyesatkan kita. Maka jomlah kembali kepada Al Quran dan Sunah.

Hidupkan kembali dan kuatkan kembali amalan asas Islam kita:

1) Rukun Iman
2) Rukun Islam
3) Ihsan

Hayati rukun Iman sepenuh hati dan lakukan rukun Islam sebaik mungkin dan sentiasa IKHLAS kepada Allah dalam segala sesuatu.

Perintah Berpegang Teguh kepada Al-Quran dan As-Sunnah Allah subhanahu wa ta’ala berfirman:

“Dan tidaklah patut bagi laki-laki yang mukmin dan tidak (pula) bagi perempuan yang mukmin, apabila Allah dan RasulNya telah menetapkan suatu ketetapan, akan ada bagi mereka pilihan (yang lain) tentang urusan mereka. Dan barangsiapa mendurhakai Allah dan RasulNya maka sungguhlah dia telah sesat, sesat yang nyata” (QS. Al-Ahzab : 36)

“Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya.” (QS. An Nisaa’, 4:59)

banyak lagi perintah2 yang telah ditetapkan kepada semua hambanya khusus kepada khalifah2 di muka bumi ini untuk menguatkan bahawa Al-Quran dan Hadis adalah sebaik2 rujukkan..

Fikir2kan lah...

kamu berhak memilih antara perintah Allah atau perintah Iblis/Syaitan..kamau berhak memilih ingin mengejar habuan Syurga atau habuan Neraka..

Tepuk dada tanya Iman...

Wallahua'lam..

komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil