Followers

Saturday, October 25, 2008

Jumaat yg penuh kejutan dari Datuk Shahrir...

semalam Jumaat kan..? dari pagi ummi dah get ready nak tau apa cite mengenai pengumaman dari Datuk Shahrir ni...tapi takkan awal sangat dia nak umumkan...tengahari ummi keluar rumah untuk ambik anak dari hostel...sorang kat Pasir Salak..sorang kat Gopeng..dalam kereta ummi sembang dengan hubby ..

"agak2nya la kan bang...apa barang yang nak turun harga ekk..?"

"buka ler radio yang ada berita..baru la tau..ni tak,korang asik dgr radio yg nyanyi tak renti2.."

anak2 ummi suka sgt dgr siaran Hotfm...pasai depa suka dgr lagu..takmau dgr yg banyak celoteh...pastu ummi tukar siaran ke Sinarfm..ada gak le berita..tapi setiap kali time berita takde pon cite pasal turun harga barang..

sampai Pasir Salak,naik jambatan nampak air sungai
dah melimpah ..ada kawasan dah ditenggelami air..cuaca masa tu dah gelap,nak hujan lagi..mau tenggelam Kg.Gajah nampak gayanya..

sampai gopeng,hujan turun lebat...masuk Matrik makan2 kat cafe kolej tu dgn anak2 sambil tgk t.v..tunggu gak berita pengumuman tu..takde gak...jam dah pukul 5 ptg..

"takde berita pasal turun harga pon ..! agak2nya kita ni kena 'kencing' lagi kot bang..."

"emm.."

lepas hujan reda kami gerak balik..sepanjang jalan radio tak renti mengomel..tapi takde satu pon berita pasal turun harga barang..hampeh tol...

sampai rumah terus buka pc...ummi bukak semua laman akhbar...klik sana takde berita..klik sini takde gak..last2 jumapa la cite pasal Datuk Shahrir dan pengumuman penurunan harga barang..korang nak tau apa dia...

kat Agenda daily..
,

Dilema seorang Ketua UMNO Bahagian….

Kenapa ni Datuk? Seronok tengok Datuk Shahrir Samad lama merenung buku kecil ni.Kalau nak tau apa yang tercatat dalam buku kecil ini bukanlah senarai harga barang.

Walaupun sibuk kena pantau dan jaga segala macam hal pasal harga barang tapi di musim menjelang pemilihan UMNO Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna ni yang juga Ketua UMNO Bahagian Johor Bharu juga terpaksa melayan kawan-kawan yang datang melobi minta pencalonan dari bahagiannya untuk jawatan Majlis Tertinggi UMNO,Naib Presiden dan Timbalan.


Biasanya semua datang jumpa beliau minta pencalonan itu dicatatkan dalam buku kecil itu. “ Takut lupa,” katanya kepada Agendadaily semasa berbual di bilik rehat Ahli Parlimen petang Khamis.

ummi..,

hampeh tol Datuk sorang ni...rakyat dok tertunggu2 dia buat pengumuman..dia syiok2 pasal pemilihan amno..

citt poorraahh.. takut lupa konon..memang dah jadi pelupa pon..

Datuk hari Jumaat dah lepas..nak umumkan Jumaat minggu depan ke pulak..


kat Utusan..,

Indeks Harga Pengguna turun ke paras 8.2 peratus September lalu

PETALING JAYA 24 Okt. - Indeks Harga Pengguna (IHP) negara mencatatkan penurunan ke paras 8.2 peratus pada September lalu, berbanding 8.5 peratus pada Ogos lalu.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad berkata, penurunan tersebut berikutan penurunan harga minyak yang diumumkan kerajaan baru-baru ini.

"Kita berharap ia akan terus menunjukkan trend menurun selepas ini. Kita juga harap inflasi bukan lagi masalah kepada negara," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - Utusan
ummi..,

mananya senarai barang yg nak diturunkan harganya Datuk ooiii....jenuh dah nunggu ni..rega minyak dunia dah banyak turun walaupun minyak kat Mesia ni turun pelan2 macam siput...tapi kira ok la turun le jugak ..

rakyat Mesia ni kira baik la datuk ooii...masih kuat sabornya..kalau tak sabor le org Mesia ni...naya Datuk,mau kena sekeh Datuk ni...tapi jangan ingat sabor rakyat takde hadnya...

BEWARE...!!

kat mStar..,

Shahrir umum penurunan harga barangan keperluan petang ini

PETALING JAYA: Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad dijangka akan mengumumkan penurunan beberapa harga barang keperluan pengguna yang bukan di bawah kawalan kerajaan hari ini.

Beliau dijangka akan mengumumkan penurunan beberapa barangan keluaran sebuah syarikat pengeluar dan pengilang yang mempunyai pasaran dunia yang agak besar pada pukul3 petang ini dalam sebuah majlis di Subang Jaya.

Ketika memberitahu mengenai pengumuman tersebut Selasa lalu, Shahrir menyifatkan peratus penurunan harga yang bakal diumumkannya nanti sebagai sesuatu yang mengejutkan.

"Anda akan terkejut dengannya," katanya kepada media di lobi Parlimen.

ummi..

memang dah terkejut pon Datuk...kerajaan memang selalu buat kejutan..sampai dah tak terkejut dah..hampeh jek...


ni penyataan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad... Rabu lepas....

PUTRAJAYA 22 Okt. Pengumuman mengenai penurunan harga barangan akan diadakan Jumaat ini sebagai menyahut gesaan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang mahu supaya semua industri dan peniaga menterjemahkan penurunan harga komoditi dan minyak melalui mekanisme seumpamanya.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad berkata, kementerian telah mengadakan perbincangan dengan semua hipermarket untuk tujuan itu dan sehingga kini, hanya satu syarikat yang bersetuju.


ummi..,

dari awal lagi ummi dah tak caya cakap Datuk ni...takpe kami tunggu lak Jumaat depan...Jumaat bulan depan pon takpe..Jumaat tahun depan pon ok lagi la...

ciitt poorraahhhh...!!

wallahualam...


komen

Friday, October 24, 2008

live..ceramah Mat Sabu

(klik imej untuk ceramah live)

Live ceramah malam kedua sempena Himpunan Pemuda Islam 2008 [HIMPIT08] Dari Pantai Pandak, Cendering,Kuala Terengganu.

Seperti Berikut;

Tarikh : 24 Oktober 2008

Penceramah :
Hj Mohamad Sabu
YB syed Azman Syed Ahmad Nawawi
Ustaz Azman Sapawi Abd Rani
Ustaz Ariffin Deraman

Masa : Jam 9.30 mlm
komen

China poisoned milk - must know for your own safety

What really is poisoned milk
It is the milk powder mixed with "MELAMINE"

ap_F23_20080924091234792 by you.


What is Melamine use for
It is an industrial chemical
use in the production of melawares.

MardiGras by you.


It is also used in home decoration.
"US resistant board"

Melamine_Particle_Board___Laminated_Particle_Board by you.


agm_garage_melamine by you.


Do you understand
Melamine is use in industrial productionit cannot be eaten


2.Why is Melamine added in milk powder


The most important nutrient in milk is protein. And Melamine has the same protein that contains "NITROGEN"

Graphic2 by you.


Adding Melamine in milk reduces milk content and it is cheaper then milk so it lowers capitalization.
It can give the business man more profit!


below is Melamine
doesn't it look like milk
it doesn't have any smell, so cannot be detected


ap_F23_20080924091240126 by you.



cid:7.2143548665@web76309.mail.sg1.yahoo.com


3.When was it discovered


Year 2007
 US cats and dogs died suddenly, they found that pet food from China contains Melamine.

World1998_12p18UpLe by you.


Starting 2008, In China, an abnormal increase
in infant cases of kidney stones.

cid:9.2143548665@web76309.mail.sg1.yahoo.com


August 2008 China Sanlu Milk Powder tested
with Melamine

2865491810_5f76c05810_o by you.


Sept. 2008
 New Zealand gov't ask China to check this problem
Sept. 21, 2008
 Lots of food products in Taiwan tested with Melamine

4.What happens when Melamine is digested

Melamine remains inside the kidney. It forms into stones
blocking the tubes. Pain will be eminent and person cannot urinate. Kidney will then swell.
kidneystone by you.


Although surgery can remove the stones, but it will cause irreversible kidney damage. It can lead to loss of kidney function and will require
kidney dialysis or lead to death because of uremia.


What is dialysis
In fact, it should be called "blood washing"
it is filtering all of the body's blood into the machine and then go back to the body.

20060628104358 by you.


The whole process takes 4 hours and it is necessary to dialysis once for every 3 days for the rest of your life


Here is a dialysis center
20060728055433 by you.


Large dialysis center

20060628104359 by you.


A small hole is required in the arm to insert the
sub-dialysis catheter.

shapeimage_2 by you.


Why is it more serious in babies
Because the kidney is very small and they drink a lot of milk powder.

Here is a baby undergoing dialysis.

1221251045_uevWjq by you.


China currenty has 13,000 infants hospitalized

cid:17.2143548665@web76309.mail.sg1.yahoo.com


It does not matter how much a human being took
Melamine. The important point is "It cannot be EATEN!"

5.What are the foods to be avoided?


Foods that contain dairy products should be avoided.

cid:18.2143548665@web76309.mail.sg1.yahoo.com

Remember: Foods with creamer or milk should
be avoided.

6.Which companies are affected


Here under are the companies affected with Melamine.

cid:19.2143548665@web76309.mail.sg1.yahoo.com

7.What do we do next


Avoid the above foods for at least six months


If you have snack bar, restaurant or coffee shops

Stop selling dairy products for the meantime.

If you have infants at home, change to mother's milk
or find other substitutes.


Finally, share this information with friends so
they will understand the risk of milk poisoning



komen

apa nasib 50,000 kakitangan awam..??

KUALA LUMPUR 23 Okt. – Kira-kira 50,000 kakitangan awam yang berkhidmat secara kontrak mungkin ditamatkan perkhidmatan mereka menjelang akhir tahun ini berikutan kekangan kewangan kerajaan, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Omar Osman.

Mereka adalah kakitangan yang kontrak disambungkan dari setahun ke setahun, yang berkhidmat di semua jabatan dan kementerian di seluruh negara dan tidak menikmati kemudahan seperti yang diterima kakitangan awam tetap, tetapi melakukan tugas yang sama.

Omar memberitahu Bernama, Cuepacs tidak boleh menerima alasan kekangan kewangan, kerana kerajaan masih mampu mengekalkan perkhidmatan golongan ini.

Cuepacs, katanya, telah menghantar rayuan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) untuk mengekalkan kakitangan ini, yang kebanyakannya telah berkhidmat antara lima hingga 10 tahun malah terdapat yang berkhidmat lebih 20 tahun.

“Cuepacs telah mencadangkan sama ada JPA mengambil semula pekerja ini atau menyerap mereka ke dalam kedudukan tetap,” kata Omar.

Beliau berkata, isu ini akan dibincang pada persidangan perwakilan Cuepacs bulan depan.-Utusan


Ummi..,

apa cite ni yob...? bila tanya pasal ekonomi Mesia...ok sesaje..

sepatutnya kerajaan menitik berat nasib 50,000 kakitangan awam ini..dari sibuk dengan pemilihan amno dan peralihan kuasa...cari jalan untuk membantu mereka2 ini..wujudkan peluang perkerjaan..

pikior2 le untuk rakyat..jangan asik pikior pasal nak meranapkan Mesia ni je...asik nak memenuh kantung sendiri..kantung rakyat dibior bolong...

wallahualam




komen

Tuesday, October 21, 2008

Majlis Sambutan Hari Raya Kaw.Bagan Datoh..

Pada 19hb Oktober 2008,PAS Kawasan Bagan Datoh mengadakan Sambutan Hari Raya bertempat di Dewan Sungai Tiang,Selekoh.pada jam 10 pagi.

Majlis dipengerusikan oleh Ustaz Ahmad Baihaqi...majlis dihadiri penduduk Bagan Datoh tak mengira bangsa...ucapan dimulakan dengan ADUN Hutan Melintang K.Saven,bekas calon Parlimen Saudara Madzi..dan penutupnya oleh YDP PAS Kawasan Ustaz Misbahul Munir(SetPol MB Perak)




Majlis diserikan dengan nyanyian nasyid dari kanak2 PASTI Sg.Tiang dan ucapan2 dari pimpinan kawasan..pihak PAS kawasan mengambil kesempatan di majlis ini bagi menyampaikan sumbangan kepada warga India sempena kedatangan hari Deepavali kepada penduduk sekitar DUN Rungkup.





YDP Kawasan Ustaz Misbahul Munir berkesempatan menerangkan segala kemushkilan rakyat yg berlaku dalam pentadbiran PR dan menjawab tohmahan yg dibuat oleh pihak2 yg tidak bertanggungjawab untuk mengelirukan rakyat..beliau juga menyampaikan duit raya kepada kanak2 dimajlis tersebut beserta dengan isteri beliau,Puan Jamidah Sandang.



Tetamu telah disajikan dengan juadah nasi impit,lemang,satay,pecal,soto dan buah2an.



Majlis tersebut habis pada jam 12.30 tghari...
komen

Al-Fatihah buat bonda YB Dr.Lo'Lo'

Tuesday, October 21, 2008





Salam takziah dan Al-Fatihah buat keluarga Dr.Lo'Lo'...
semoga rohnya dicucuri rahmat..

AL-FATIHAH..!!
komen

Teguran Sultan Kelantan..



"Sultan 'murka' kerajaan Pas gagal tadbir Kelantan"

KOTA BHARU :Tuanku Ismail Petra semalam menegur kerajaan Pas Kelantan kerana masih gagal mengurus dan membangunkan negeri ini dengan cekap, termasuk dalam pengurusan hasil serta kewangan.

Sultan Kelantan turut mengingatkan kerajaan negeri supaya memartabatkan institusi masjid dan tidak menggunakannya untuk kepentingan pihak tertentu.

Baginda turut menyentuh Laporan Ketua Audit Negara mengenai kedudukan kewangan Kelantan yang tidak kukuh apabila mengalami defisit akaun hasil disatukan pada akhir 2007 sebanyak RM326.34 juta berbanding RM155.86 juta pada akhir 2003.

"Kerajaan negeri hendaklah mengelak membuat keputusan yang boleh mengurangkan kemasukan hasil. Agensi dan perbadanan kerajaan negeri tidak harus diberi keistimewaan lagi, manakala syarikat swasta yang gagal membuat pembayaran perlu diambil tindakan tegas.-Berita Harian

"Sultan 'tegur' kerajaan pusat lambatkan projek pembangunan di Kelantan"

KOTA BHARU, 20 Okt (Hrkh) - Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra Ibni Almarhum Sultan Yahya Petra melahirkan rasa tidak puas hati terhadap beberapa projek kerajaan Persekutuan yang belum dilaksanakan di Kelantan.

Antaranya pembinaan Jambatan Sultan Yahya Petra Kedua yang mana sehingga hanya mencapai kemajuan 10 peratus, biar pun perletakan batu asas sudah lebih setahun berlalu.

Oleh itu baginda mahu kerajaan pusat mempergiatkan semua projek pembangunan dalam rancangan Malaysia Ke-9 memandangkan pelaksanaannya begitu perlahan.

"Beta berharap kerajaan pusat boleh memberi kerjasama dan bantuan sepenuhnya bagi menjayakan projek ini kerana ia boleh memberi impak yang besar kepada pembangunan ekonomi Kelantan pada masa akan datang," titah baginda.


ummi..,

buatlah yg terbaik untuk rakyat...!


komen

Monday, October 20, 2008

gemparrrr..!! sayfool sedang diazab..!!?

sumber Pahangdaily

Sebelum ini kami telah mendedahkan perihal budak "mangsa liwat" Saiful Bukhari Azlan. Laporan berkenaan beliau yang kini terpaksa dikuarantin oleh pihak-pihak tertentu, dalam usaha untuk menghalangnya membuat pengakuan sumpah bahawa "Beliau telah dipaksa oleh pihak-pihak terbabit untuk membuat pengakuan yang mantan TPM Anwar Ibrahim meliwatnya". Namun, dek kerana gusar akan pengakuan ini menyebabkan "terbongkarnya rahsia besar" kes ini maka akhirnya Saiful terus dikawal ketat oleh pihak-pihak terbabit. Khabaran terakhir yang diterima beliau telah disembunyikan disebuah kem tentera di Melaka. Perkara ini telah disahkan oleh beberapa orang individu yang mengetahui dimana Saiful berada. Kita terkadang naik hairan, gara-gara membuat pengakuan "diliwat" Saiful menjadi begitu penting oleh pihak-pihak terbabit hinggakan segala pergerakan dan aktivitinya disekat dan dikawal rapi. Bahkan dari maklumat yang kami terima segala "akses ke telefon bimbitnya" juga telah ditapis. Ini adalah bagi tujuan untuk menghalang pihak-pihak tertentu menghubungi beliau bagi tujuan membuat "pengakuan paksa" berkenaan.

Soalnya disini, mengapakah Sailful begitu istimewa tidak seperti mangsa liwat 98' dulu iaitu Azizan Abu Bakar?. Apakah dek kerana beliau itu anak muda, maka ia diberikan "suaka politik" oleh pihak-pihak tertentu demi menghalang media, keluarga, rakan-rakan atau sesiapa sahaja menghubungi beliau. Malah, mutakhir ini kita jarang sekali mendengar berita beliau dimedia arus perdana. Terakhir, ialah berkenaan tulisan beliau dalam blog peribadinya menjelang Aidil Fitri lalu. Selepas itu terus sepi tanpa berita. Anehnya, pihak media tahu pula bilakan masanya Saiful mengemaskini blog peribadinya itu. Lantara disiarkan dalam kesemua media massa, gara-gara laporan terkini beliau yang kononnya masih sihat walafiat. Apakah benar beliau sihat? Inilah yang sedang bermain dibenak fikiran rakyat sebenarnya. Jika benar beliau sihat, mengapakah media tidak langsung mencerita perkembangan terkini beliau?. Apakah yang dilakukan sekarang? Dimana beliau berada?. Mengapa menyepi tanpa berita hingga membuat ramai tertanya-tanya?

Fakta Kes Liwat Saiful Bercanggah

Lebih menghairankan lagi bila fakta "liwat" yang dilaporkan adalah bercanggah. Laporan peubatan yang tidak dikemukakan oleh HKL, disebalik penolakan laporan dari Hospital Pusrawi dulu juga tidak dilaporkan sebagai bukti. Dari risikan kami, pihak HKL juga telah mengeluarkan laporan mengatakan Saiful tidak diliwat. Maka itu laporan tersebut disembunyikan untuk tujuan "editing". Samalah yang berlaku kepada Azizan dulu, kami sempat berjumpa dengan doktor pakar forensik dari HKL yang ditukarkan serta merta ke Hospital Tg.Ampuan Afzan Kuantan selepas kejadian tersebut. Beliau menegaskan, beliau diarahkan tukar kerana tidak mahu "meminda" laporan perubatan yang membabitkan Azizan ketika itu. Azizan tidak diliwat, tetapi pihak berkeaan mahu ia ditukar kepada "diliwat". Dek kerana enggan bersekongkol dengan pihak terbabit, beliau tetap dengan pendirian bahawa Azizan tidak diliwat. Akhirnya beliau dipersalahkan kerana enggan memberi kerjasama, dan ditukarkan serta merta ke Kuantan. Perbualan kami pasal perkara ini berlaku dalam sebuah masjid dan beliau sendiri mengakui bahawa memang Azizan tidak diliwat. Semuanya adalah konspirasi belaka. Maka itu, apakah kes yang sama turut akan berlaku dalam "konspirasi liwat 2" kali ini?

Masih kita ingat lagi perihal pengakuan sumah laknat Saiful di Masjid Wilayah dulu. Biarpun beliau dilihat "benar" gara-gara akuan sumpahnya itu, namun banyak kemusyikal dna keraguan yang timbul tentang perkara tersebut. Cara beliau bersumpah, dengan nada yang yakin dan taida langsung rasa sedih serta mengharap belas simpati, begang kita Al-Quran dengan tangan kiri, mengaku Anwar memasukkan zakar ke dalam lubang duburnya dan banyak lagi yang menampakkan kedangkalan serta kegagalan rakyat untuk percaya isu tersebut. Rakyat lebih yakin Saiful "telah dibeli" dan "menerima habuan lumayan" hasil tindakannya yang jahat itu. Ditambah lagi dengan kenyataan berbelit-belitnya tentangg kejadian tersebut, iaitu daripada suka sama suka kepada dipaksa kemudian dipaksa semula, dan akhirnya dipaksa lagi. Bukankah ini menunjukkan betapa lemahnya hujah kes ini untuk dibawa ke mahkamah.

Pindah Mahkamah Untuk Tukar Hakim

Anehnya, pihak pendakwaraya "berusaha" pula untuk memindahkan kes tersebut daripada mahkamah sesyen Jalan Duta ke Mahkamah Tinggi. Kita pun tidak yakin atas asas apa mereka ingin berbuat demikian dalam keadaan kes yang cukup meragukan itu?. Apakah kerana mereka melihat hakim yang mengendalikan kes tersebut di Mahkamah Seysen terlalu adil dan telus serta sukar untuk "dirundingkan"?. Maka itulah, mereka tahu jika mahu sabitkan juga Anwar dengan kes liwat Saiful ini hakim haruslah ditukar. Langkah membawa ke Mahkamah Tinggi adalah jalan terbaik ke arah itu. Mungkinkah mereka mahu gunakan hakim "coklat Hacks" ataupun Hakim "correct, correct, correct" untuk mengendalikan kes ini nanti. Satu keraguan yang munasabah juga surat berpindahan ditandatangani oleh Ghani Patail Peguam Negara, yang turut terlibat dalam kes liwat 1998 dulu. Mana mungkin perjalanan perbicaraan ini dapat berlaku adil melihat kepada senario ini. PM sebelum ini mengatakan bahawa Ghani tidak akan terlibat dengan kes liwat Anwar ini. Namun sebaliknya pula yang berlaku. Apakah kita yakin keadilan dapat ditegakkan untuk Anwar nanti?.

Pengakuan Sumpah Laknat Saiful

"Bismillahirrahman nirrahim. Pada hari ini, 15 Ogos 2008, saya Mohd Saiful Bukhari Bin Azlan, No Kad Pengenalan 850706-01-5687 dengan ini sesungguhnya dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut…. A’uzubilahiminasyaitanirrajim.
Bismillahirrahman nirrahim. Wallahi… Wabillahi…. Wata’alahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 hb Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam lubang dubur saya. Jika saya berdusta, atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah dan saya sanggup menerima azab, laknat dan kutukan daripada Allah hingga ke kiamat. Wallahualam.”

Membaca dan mendengar akuan bersumpah Saiful ini seolah-olah macam menonton satu cerita "drama di TV". Apa tidaknya, beliau dilihat terlalu mengikut skrip hingga terbaca perkataan "memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya". Macamlah orang tidak tahu jika dinamakan "liwat" maknanya itulah caranya.

Maka Saiful tidak perlu mengaku memasukkan sesuatu ke dalam sesuatu lagi. Maksud memasukkan sesuatu itu mudah bagi Saiful, ikut logik jika kejadian ini berlaku kepada seorang perempuan pun sudah pasti kita akan ditendang dan terajang oleh mangsa. Namun, apakah Saiful hanya menahan duburnya untuk "dirodok" oleh Anwar tanpa melawan?. Apakah tenaga anak muda awal 20an itu tidak terdaya untuk melawan tenaga orang 60an seperti Anwar. Lainlah macam puak-puak UMNO. Jika dipaksa, bukankah mangsa akan melawat. Takkan kita dipaksa tiba-tiba kita buka seluar, seluar dalam dan kemudian menongeng bontot?.

Bukan senang kerja memasukkan zakar ke dalam dubur seperti yang dikatakan Saiful. Mesti berlaku adengan "ringan-ringan" terlebih dahulu untuk menimbulkan ghairah dan berahi. Namun, jika dipaksa apakah Saiful akan timbul berahi?. Jika tidak berahi bolehkah Anwar memasukkan zakarnya begitu mudah tanpa Saiful melawan?. Mungkinkah Anwar menggunakan minyak "Johnson & Johnson" untuk memudahkan tugas itu?. Justeru itulah kami merasakan kejadian ini tidak masuk dek akal langsung. Anda sendiri boleh "menggambarkan" kejadian yang berlaku ini sebenarnya.

Kedua
, beliau sanggup bersumpah andainya beliau berdusta maka beliau rela menerima azab, laknat dan kutukan dari Allah hingga ke hari kiamat. Bahkan beliau turut melibatkan keluarga dan keturunnya dalam hal ini. Saiful langsung tidak boleh berfikir, kes ini adalah kes dirinya dan tidak perlu melibatkan seluruh keluarga dan keturunannya. Apakah akan terjadi jika kes ini benar-benar "satu penipuan"? Puak-puak UMNO mungkin mudah percaya dengan sumpah Saiful ini, namun jika diamati betul-betul terdapat percanggah fakta skrip yang disediakan. Pengakuan dipaksa menunjukkan adengan itu berlaku hanya sekali sahaja. Namun kes Anwar di mahkamah ialah suka sama suka, makna ia berlaku dengan sukarela antara keduanya..

Beliau secara terbuka menegaskan bahawa beliau tidak rela diliwat dan diliwat secara paksa, sedangkan di dalam pertuduhan yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim adalah Seksyen 377B Kanun Keseksaan iaitu dakwaan melakukan hubungan seks di luar tabii terhadap Saiful secara sukarela. Justeru dalam kes ini, yang mana satu terpakai, suka-sama-suka ataupun secara paksa? Kenyataan bahawa ‘beliau diliwat kali pertama pada 26 Jun 2008′ sekaligus melengkapkan keraguan munasabah episod dakwaan dangkal ke atas Anwar, apabila dalam laporan akhbar utama akhir Jun dan awal Julai lepas melaporkan bahawa Saiful mendakwa dia diliwat beberapa kali oleh Anwar, kali terakhir pada 26 Jun lalu di sebuah kondominium di Damansara.

Saiful Berhubung Dengan Mindef Sejak Februari

Sebelum ini TPM Najib Razak mengakui bahawa Saiful datang bertemu dengan beliau pada 25 Jun 2008 untuk melaporkan mengenai Saiful diliwat beberapa kali. Keraguan juga timbul, apakah tujuan sebenar Saiful menemui Najib pada 25 Jun 2008 tersebut sekiranya beliau hanya diliwat pada 26 Jun 2008 sebagaimana didakwa ? Lebih aneh lagi bila akuan sumpah laknat itu dibuat sehari menjelang pencalonan pilihanraya kecil Permatang Pauh dan didalam blognya juga Saiful ada menyatakan "selamat bertanding" kepada Anwar. Bukankah ini menunjukkan akuan sumpah yang dilakukan itu adalah kerana politik semata-mata. Siapakah yang sebenarnya mencatur dan merencanakan semua ini?. Pastilah orang yang berkepentingan dan tempat beliau mengadu hal tersebut. Siapa lagi kalau bukan orang yang menawarkan biasiswa kepadanya biarpun beliau telah dibuang dari pengajian di Uniten. Bukankah aneh kejadian ini, penuh dengan keraguan dan tipu muslihat sebenarnya.

Malahan Saiful juga dikatakan sering berkunjung dan berhubung dengan pihak terbabit sejak Februari 2008 lagi. Walhal beliau bekerja di pejabat Anwar pada bulan Mac 2009. Ini bermakna mereka sudah merancang semua ini sejak awal lagi. Kami mempunyai fakta tentang panggilan telefon yang dibuat oleh Saiful kepada 6 nombor utama termasuk dua nombor di Mindef (Kementerian Pertahanan) sejak Februari 2009. Namun, amat malang, bila semakan semula dibuat pihak TM telah meminda talian terbabit. Ini didedahkan oleh beberapa orang rakan Saiful yang masih dapat berhubung dengan beliau dulu.

Saiful Dipercayai Sakit Kerna Sumpah Laknat

Info terkini yang kami perolehi beliau sememangnya sedang mengalami penyakit misteri dan tidak seperti apa yang dilaporkan dalam blognya. Justeru itulah kelibatnya dihalang dalam mana-mana media arus perdana. Sebelum ini kami telah mendedahkan beliau telah dibawa oleh beberapa orang penjaganya untuk menerima rawatan di beberapa buah pusat perbuatan tradisional termasuk seorang Tabib di Sungai Petani, Kedah. Beliau dipercayai mengalami masalah untuk membuang air kecil dan besar serta "anunya" telah bernanah. Biarpun ramai yang mahukan fakta atas perkara ini, terus terang kami ingin nyatakan mana mungkin kami boleh beri fakta. Jika fakta beliau tidak diliwat dari Hospital Pusrawi sekali pun dianggap satu penipuan. Apatah lagi jika kami lampirkan fakta. Mana mungkin "bomoh atau dukun" mempunyai rekod perubatan untuk didedahkan?. Cukup kami nyatakan bahawa perkara ini didedahkan oleh beberapa orang saudara mara terdekat dan sahabat-sahabat Saiful.

Khabarnya sakitnya kian parah kini, dan beliau dipercayai tidak boleh membuang air besar dan kecil mengikut saluran biasa. Kini pihak terbabit telah menebuk tepi pinggangnya itu untuk dimasukkan saluran bagi memudahkan beliau membuang air besar !!. Jika tidak beliau kemungkinan besar akan terus sakit dan bakal tersiksa hingga akhir hayat atau meninggal dunia. Soalnya kenapa beliau tidak dibawa ke mana-mana hospital?. maklumat yang kami terima, atas arahan pihak-pihak tertentu mereka tidak dibenarkan membawa Saiful ke hospital takut perkara ini akan tededah. Maka terpaksa Saiful dirawat secara tradisional dan seseekali doktor pakar datang melawat ke kediamannya sekarang. Pihak terbabit dipercayai lebih rela Saiful mati daripada mendedahkan rahsia sebenar tentang kes liwatnya dengan Anwar. Saiful ingin membuat pengakuan tersebut kerana mendapat nasihat daripada beberapa orang tokoh agama dan pakar perubatan tradisional. Namun hasratnya itu dihalang kerana beliau kini mempunyai "khadam yang menjaga disekelilingnya". Kasihan benar mendengar cerita terkini Saiful ini. Apapun kami harapkan agar beliau akan selamat dan akhirnya kembali ke pangkal jalan. Namun takdir penentu segalanya. Juseteru itulah kini beliau masih disembunyikan atas faktor keselamatan pihak terbabit dan bukannya diri Saiful sendiri sebenarnya.


ummi..,

Na'uzubillahi minzalik...
komen

rakyat Malaysia akan hadapi mimpi yg sgt mengerikan..

Eksklusif: Menjejaki Diari Rosmah, Yang Bakal Ditabalkan Wanita Nombor Satu Negara !!


Rakyat Malaysia kini semakin ternanti-nanti seorang manusia yang bakal ditabalkan sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru. Jika dulu ayahandanya Tun Razak menjadi Perdana Menteri Ke-2 selepas Tunku Abd Rahman Putra Al-Haj dan bergelar "Bapa Pembangunan", maka tidak lama lagi anakandanya iaitu Najib Tun Razak bakal menjadi orang nombor satu negara. Biarpun pedih dihati, namun hakikatnya perlu ditanggung juga. Najib bakal mengambil alih kepimpinan negara menerusi agenda "peralihan kuasa" Pak Lah yang dijangka bermula Mac 2009 ini. Maka itu, hebohlah rakyat Pahang memperkatakan hal ini. Ada yang seronok dan berbangga dengan kenyataan ini, malahan ada pula yang mencemuh dan tidak tergamak menerima Najib sebagai seorang Perdana Menteri Malaysia yang baru. Namun begitu, dalam ramai-ramai rakyat Malaysia yang menantikan detik bersejarah ini namun terdapat seorang manusia yang khabarnya sudah tidak dapat tidur lena.

Siapa lagi kalau bukan Rosmah Mansor, wanita yang senantiasa mendampingin Najib walau dalam apa jua keadaan sekalipun. Jarang benar kita melihat Rosmah, meninggalkan Najib hatta dalam majlis-majlis rasmi sekalipun. Malahan kita juga selalu melihat kelibat beliau ketika majlis sidang media ataupun ketika Najib menyampaikan hadiah dan cenderahati di atas pentas. Rosmah seolah-olah menbayangi Najib. Beliau seakan takut Najib tersilap langkah, maka buruk padahnya. Umum mengetahui bahawa Rosmah terlalu
"boros berbelanja", bahkan ada yang menyamakan beliau dengan bekas Presiden Filipina Imelda Marcos. Sikap beliau yang senantiasa disisi Najib membuatkan ramai yang mengganggap bahawa beliau "queen control". Apapun hanya Najib sahaja yang tahu sikap sebenar isteri kesayangannya itu.

Ramai yang tidak tahu kisah sebenarnya bagaimana Rosmah berjaya mendapatkan Najib dari bekas isterinya Tengku Puteri Zawiah iaitu seorang kerabat raja sebuah negeri di Pantai Timur. Ketika itu Najib adalah MB Pahang pada usia mudanya. Menurut maklumat Rosmah senantiasa berkunjung ke pejabat MB untuk bertemu Najib. Beliau dibawa oleh rakan karibnya iaitu Maznah Mazlan yang kini menjadi Timbalan Menteri dan ADUN Muadzam Shah. Khabarnya, boleh dikatakan setiap hari Rosmah mengadap Najib, dan setiap kali itulah hanya Rosmah yang dibenarkan naik ke Pejabat MB, lain-lain orang tidak dibenarkan. Kejadian itu berlaku agak lama, hinggakan MB Najib ketika itu terpaksa mengarahkan pihak-pihak tertentu mengalihkan kenderaan MB untuk membuktikan beliau tiada di pejabat setiap kali Rosmah datang. Peliknya, Maznah hanya menunggu di lobi Wisma Sri Pahang tempat kejadian ini berlaku.

Hubungan pelik Rosmah yang datang ke Pejabat inin berlarutan agak lama, hinggalah ditemui isteri Najib dikatakan terkena penyakit misteri yang sukar diubati. Maka itu akhirnya, Najib menceraikan isterinya dan sanggup berkahwin dengan Rosmah setelah membayar sekian harga kepada pemilik Rosmah ketika itu (seorang selebriti terkenal). Entah berapa harga yang dibayar kita pun tidak pasti, mungkin ratus ribu atau juta agaknya. Akhirnya berjayalah Rosmah memiliki Najib, dan menurut maklumat maka bermulalah agenda Rosmah untuk menjadi orang nombor satu. Ini didedahkan kepada rakan-rakan rapatnya dan juga Maznah Mazlan. Berbanggalah Rosmah kerana memiliki lelaki seperti Najib Razak, seorang anak bekas Perdana Menteri yang amat disayangi rakyat dulu.

Hasratnya menjadi nombor satu tercapai seketika tatkala isteri Perdana Menteri Pak Lah, iaitu Hindon meninggal dunia akibat penyakit barahnya. Namun, perjalanan Rosmah sedikit terhalang selepas Pak Lah berkahwin kali kedua dengan Jeane Abdullah. Akhirnya hajat itu terbantut, namun usahanya tetap berjalan. Beliau terus melangkah dan melangkah, segala yang menghalang Najib pasti akan diketepikan. Maka wujudlah berbagai skandal yang mengaitkan namanya seperti kes Altantunya, isu pembelian kapal selam dan jet sukhoi, isu pakaian seragam pelatih PLKN dan banyak lagi. Perjalanan Rosmah sedikit terencat dengan isu-isu ini. Namun, baginya perjalanan semakin hampir cuma masanya belum tiba.

Akhirnya kini, Rosmah sudah hampir berada dikemuncaknya. Kelibat beliau lebih hebat dari mana-mana isteri raja-raja Melayu
atau Perdana Menteri sebelum ini. Kemana Najib pergi, maka beliau tetap akan mengekorinya. Beliau terlalu marah jika wajahnya tidak dipaparkan dimedia ketika beliau berada bersama Najib dalam mana-mana acara rasmi. Pernah terjadi sebuah stesyen televisyen swasta di beri surat "tunjuk sebab", gara-gara mengambil gambar Najib dengan ternampak hanya tangannya sahaja di kaca TV. Rosmah tidak suka ini terjadi, beliau memberi amaran "tunggulah beliau jadi wanita nombor satu negara nanti". Katanya itu masih terpahat dikalangan wartawan media terbabit. Mereka takut dengan amaran Rosmah. Beliau kini sedang mengatur strategi agar tidak ada orang yang menggagalkan rancangannya itu. Jika ada pasti "dipastikan" mereka akan gagal termasuklah Pak Lah, Anwar dan lain-lain lagi. Masa semakin tipis dan beliau harus berwaspada. Khabarnya beliau sudah mula berangan-angan untuk berada di Pejabat Perdana Menteri, bukannya Najib.

Bagi memastikan semua pihak berbuat baik dengannya, maka itulah beliau telah membelikan jam-jam tangan yang nilainya jutaan ringgit untuk diberikan kepada isteri-isteri pembesar negara dan raja-raja Melayu. Beliau sanggup lakukan semua ini demi mendapat sokongan dan yakin Najib akan menjadi orang nombor satu negara dan beliau bakal ditabalkan sebagai
"wanita nombor satu". Apakah hasratnya itu akan tercapai?. Rakyat dapat membayangkan, apakah akan terjadi jika beliau berjaya dengan impiannya ini?. Ada yang gusar dan takut apakah yang akan berlaku kepada rakyat terutamanya musuh Najib dalam pakatan pembangkang. Semua ini bakal terjawab dalam masa terdekat ini. Apapun, tidurnya sedikit "tidak lena" bila melihat mahkamah membicarakan Kes Hasutan Raja Petra yang kini ditahan ISA. Apakah ini maknanya Rosmah dan Najib akan dipanggil sebagai saksi selepas ini?. Terdapat juga khabar angin, Mahathir ada memberi "kata dua" kepada Najib, jika beliau ingin mengejar impiannya itu beliau harus "lepaskan Rosmah". Ini kerana Mahathir tahu siapa Rosmah dan apakah kaitannya dengan skandal-sakandal yang dimaksudkan. Apapun, sama-samalah kita nantikan perjalanan Rosmah sebagai "wanita nombor satu" selepas ini.

sumber cucumatkilau




ummi..,

aduhh...rasanya rakyat Malaysia tidak akan dapat tidur lena selepas Kak Rosmah jadi wanita no 1 Malaysia ..kerana Kak Rosmah akan menjadi mimpi ngeri kepada semua orang..

OHH....TIDAAAKKKKKK...!!


komen

Sunday, October 19, 2008

Indahnya Islam....Islam For All



Satu kenyataan menarik daripada Tok Guru Nik Abdul Aziz yang disasarkan Ikhlas buat kaum Cina baru-baru ini.


Kenyataan Tok Guru Nik Abdul Aziz bahawa orang Cina boleh jadi MB Kelantan sekiranya dia Islam, warak dan berpelajaran.

Kenyataan di atas jelas dan tiada niat terselindung.Bahkan itulah sebenarnya sikap dan polisi Islam. Dalam perkara ini Tok Guru membuktikan bahawa beliau yang menjadi Mursyidul Am Pas bukan bercakap kosong tetapi ada benda yang telah dibuktikan.

BuktinyaPAS memiliki ahli jawatankuasa peringkat pusat dari kaum Cina, Dato’ Anuar Tan dan beliau juga adalah exco Kerajaan Negeri Kelantan. Di Perak juga ada Yang Berhormat PAS dari kaum Cina iaitu Drs. Khalili Idham Lim Abdullah, Adun Titi Serong.

Keadaan ini bukan benda baru dalam PAS. PAS dari dahulu lagi berusaha mendekati rakyat bukan Islam untuk menyampaikan Keindahan dan keadilan Islam. Usaha secara giat bermula pada zaman Tuan Haji Yusuf Rawa, diperkasakan di zaman Al Marhum Ustaz Fadzil Noor sehinggalah berkembangnya kelab-kelab penyokong PAS dari pelbagai kaum di zaman Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Tok Guru Nik Abdul Aziz selalu berkata di mana-mana " Kita semua ini anak cucu adam dan hawa, tak kira cina, melayu, siam atau apa jua bangsa atas muka dunia ni".

Tok guru hanya menyampaikan apa yang telah ditetapkan oleh Allah dalam Kitabnya dan apa yang diarahkan oleh nabi. Beliau bukan pandai-pandai nak tawarkan sesuatu yang tidak kena dengan dasar Islam sebagai Addin yang syumul.

Islam adalah hak semua manusia, Islam bukan milik mana -mana bangsa di dunia ini. Islam bukanlah alat mana-mana kelompok manusia menggunakannya demi mencapai hasrat yang bersifat kelompok atau kepentingan bangsa. Islam mengiktiraf semua bangsa dan Islam adalah milik semua tidak kira apa jua bangsanya.Sesungguhnya penilaian Islam terhadap manusia ialah tahap ketaqwaannya.

Antara hak rakyat bukan Islam

Hak beragama

Islam menjamin hak beragama dan kebebasan beragama bagi rakyat bukan Islam .Bahkan Saidina Umar Al Khattab sendiri semasa membuka kota Al Quds memberikan pilihan kepada penduduknya samada untuk memeluk Islam atau kekal dengan anutan lama. Mereka juga dibenarkan mewarisi dan mengamalkannya sesama mereka.

Hak jaminan keselamatan khusus

Islam mewujudkan sistem jaminan khusus bagi setiap nyawa peribadi rakyat yang bukan Islam dengan pelaksaanaan kharaj. Iaitu sejumlah wang yang dikenakan bagi bagi setiap rakyat bukan Islam wajib disimpan dan ia adalah amanah kepada kerajaan Islam. Ia sama sekali tidak boleh disalurkan untuk mana-mana tujuan lain. Sekiranya kerajaan tidak mampu menjamin keselamatan rakyat bukan Islam maka wang tersebut perlu diserahkan kembali kepada pemiliknya.

Hak memilih undang-undang

Rakyat bukan Islam diberi hak untuk memilih samaada untuk mengamalkan undang-undang Islam,undang-undang yang termaktub dalam agama mereka atau mana-mana undang-undang pilihan mereka.

Hak berekonomi

Islam memiliki sistem ekonomi yang sejahtera dan adil.Islam mengamalkan dasar terbuka dan tiada monopoli dalam ekonomi. Tiada riba yang menyusahkan, tiada konsep jual beli yang mengelirukan, jaminan hak pennguna, hak pembeli, undang-undang dan peraturan berekonomi yang tetap bahkan sesuai untuk semua bangsa, agama dan status sosial. Sekiranya mana-mana golongan, bangsa ,individu atau sesiapa jua yang mematuhi peraturan sistem ekonomi yang ditetapkan Islam maka tiada apa-apa lagi untuk diragukan walaupun kejayaan dalam ekonomi dicapai oleh rakyat bukan Islam sekali pun. Sesiapa yang berusaha lebih dan mematuhi nilai-nilai dan peraturan berekonomi secara Islam maka Islam adalah jaminan buat mereka.

Hak bukan Islam sebagai pemimpin

Islam jelas dalam hak kepimpinan bagi rakyat yang bukan Islam. Namun dalam pendekatan pilitik semasa ada perkara yang perlu kepada pengawalan kepada asas majmuk dan kepelbagaian ragam manusia.Islam tidak sesekali meletakkan bangsa sebagai syarat kepimpinan. Sesiapa sahaja, apa jua bangsa ataupun peringkat rakyat yang beriman dan muslim berhak menjadi kepimpinan tertinggi dalam sesebuah negara Islam. Islam amat prihatin, adil dan telus dalam soal kepimpinan. Rakyat yang bukan Islam juga berhak mendapat hak kepimpinan tertentu dalam pentadbiran negara Islam.

Semoga Keikhlasan dan hasrat Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat menjadi cerminan keindahan dan kesyumulan Islam.

sumber http://najhie.blogspot.com
komen

bidas..jgn tak bidas..Pak Lah..!!

waduh..waduh...Pak Lah melenting juga akhirnya..abis dia luahkan tak pueh hati dia kat Tun Madey..

haaa Tun..jangan ingat Pak Lah diam dia tidoq...walaupun dia suka tidoq tinger dia sentiasa mendengar...

Tun pun satu..Tun bukan ahli amno lagi..apasal leh kepoh2 pasal pemilihan amno..baik la Tun duk rumah tambahkan amal ibadah Tun tu...

Pak lah jangan la marah sangat..Tun tu bukan apa..dia adalah salah seorang dari puak 'melayu mudah lupa'..so anggap aje lah Tun ni dah nyanyuk...patut Pak Lah berterima kasih dan bersyukur pasal Tun juga la Pak Lah merasa kusi PM..walaupun tak bape nak lama bertahan...ni mesti Pak Lah tak mau dengar cakap Tun..tu pasal lah dia menyibukkan diri dalam pemilihan amno ni..

Pak Lah kata Tun lah penyebab sebenarnya menimbulkan perkelahian di dalam Umno..ish..ish..ishh...

"Sebenarnya beliau mahu menimbulkan pergolakan, kemarahan dan kebencian. Apakah salah sangat orang-orang yang bekerja dengan saya." kata Pak Lah lagi...

kalau koranng nak baca lagi apa yg buat Pak Lah membidas Tun Madey..baca kat sini..
komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil