Followers

Saturday, March 07, 2009

sama tapi tak serupa..!!












bila tengok gambar2 ni terasa macam tengok tentera Israel dan rakyat palestin pulak...macam sama aje...walaupun tak serupa..tapi seakan-akan...



http://www.smh.com.au/ffximage/2005/11/26/israel271105_wideweb__470x298,0.jpg

http://www.map-uk.org/files/248_attack_on_school.jpg

http://www.palestine-info.co.uk/En/DataFiles%5CCache%5CTempImgs%5C2008%5C2%5Cimages_News_2008_10_22_Aqsa-assaulted-0_300_0.jpg

Ya Allah..semoga Kau tak jadikan hati2 mereka seperti hati2 yahudi laknatullah...berikanlah taufiq dan hidayahMu kepada abg2 polis di Malaysia ini..semoga mereka tidak terus2an dihina dan dimaki oleh orang2 yang teraniaya..kerana doa2 orang yang teraniaya itu dimakbul Allah...suburkanlah sedikit rasa kasih sayang dan kasihan dihati2 mereka...supaya mereka selamat dunia akhirat..

Amin...
komen

PDRM yg double standart

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg
-bicara tok iskandar

tok rasa bangga kerana pada hari ini rakan-rakan kita telah menunjukkan setiakawan masing-masing dengan membantu rakan-rakan mereka yang kena cekup polis berpakaian preman atau SB.

Ada yang tok tengok baling gas semula gas pemedih mata yang jatuh kat tempat mereka berkumpul di sekitar Kg Attap dan selekoh ke istana negara.Hari ni polis telah bertemu buku dengan ruas kerana selama ini kekejaman terhadap rakyat Malaysia berdemo telah diketahui ramai.

Terharu tok melihat ada seorang pemuda yang berdarah kepada terkena botol gas pemedih mata itu.ada yang bagi kawan-kawan air mineral untuk hilangkan kepedihan mata dan ada yang beri garam untuk disapukan kepada muka.Ada juga kereta yang berhenti berikan air mineral kepada kami.

rakyat dah semakin benci kepada polis kerana ada pegawai kanannya yang memihak kepada UMNO.Tok ingat masa demo UMNo kat Komtar tahun lepas.polis tak kacaupun.mereka yang berdemo tu siap dapat air mineral percuma lagi.inilah hipokritnya PDRM.

Eloklah kita hantar lembu kat balai.takpun keldai ataupun baghal.mana-mana rakan bloggers yang tahu skandal pegawai kanan polis boleh siarkan dalam blog atau you tube,biar satu dunia tahu





demo umno yang siap menapar seorang wanita..tetapi polis hanya memandang saje..



di bawah ni perhimpunan rakyat..bezakan layanan yg double standart yg PDRM beri...




komen

video perhimpunan PPSMI...







A Samad berkata rombongan pemimpin GMP pada asalnya merancang ke istana dengan kereta, bagaimanapun ia gagal kerana kesesakan.

"Saya berjalan, sepatutnya diiringi dengan motokar," katanya.

Tambahnya, inilah "pengalaman pertama" matanya pedih dan mengalami keadaan tolak-menolak dalam kumpulan penentang PPSMI sewaktu menuju ke istana.

"Rupa-rupanya begini caranya untuk menyelamatkan bahasa," katanya.

ada yang berkata kenapa sesudah 6 tahun perlaksanaannya baru sekarang rakyat membantah....ini kerana rakyat nak beri peluang kepada kerajaan untuk membuat apa yg depa nak..tapi bila dah tak berjaya buat apa kita mnak teruskan lagi...rakyat pun bukan semua yg kerjaan buat kita terus bangkang kami beri juga peluang pada kerajaan..tapi untuk pengetahuan kementerian pendidikan..kami dah tentang awal2 lagi supaya ianya tidak dilaksanakan..tapi hangpa degil...nak jaga sangat poket hangapa..sekarang hangpa layan la....
komen

PPSMI dan kezaliman polis..

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg
-bicara tok iskandar

Tok pun antara yang hadir di masjid negara dan berdemo sambil berarak ke Istana Negara.

Tok perhatikan polis yang berpakaian seragam pegawai ataupun polis biasa tak ada pun nombor siri.takut jurugambar PR ambil gambar korang.Nama pulak tu pelik-pelik,Ada seorang pegawai kanan tu,bangsa Melayu tapi tok tengok namanya Sydney.Ada sorang tu Kamal tapi bangsanya India.Ini mesti tukar-tukar nama dengan kawan-kawan.

Kami di Masjid negara walaupun disekat oleh FRU di pintu utama masjid negara tapi masih dapat meloloskan diri sampai Kg Atap.Tok anggarkan seramai 10-15 ribu dari masjid negara sahaja.Rombongan dari Sogo dan Pasar Seni tok tak tahu.

Dekat-dekat selekoh ke istana Negara,polis mula buat provokasi.perarakan aman pada mulanya dicemari oleh lontaran gas pemedih mata.kamipun berpecah kepada 2 kumpulan dan polis yang berpakaian preman cuba membuat tangkapan rambang.Ada sorang tu cakap kat polis,kita ni sama bangsa bang nyaris nak kena tangkap.mujurlah ada tok aki yang bertongkat dan beberapa orang lagi datang membantu.mamat tu tok tengok dah kena cekup kolar baju dia.dengan bantuan tok aki dan beberapa orang pemuda setiakawan,polis akhirnya melepaskan mamat tu.

yelah kalau tak ada tangkapan macamana nak buktikan demo tu ganas.betul tak?

persepsi ramai orang polis bias dan cenderung kepada UMNO menjadi kenyataan berikutan tindakan ganas mereka hari ini ketika demo aman diprovokasi menjadi ganas.

Tok minta kerjasama rakan-rakan mengirimkan gambar polis-polis yang cuba mencetuskan provokasi ini.
Lepas tu kita hantar kat you tube biar satu dunia tahu.Tok dengar citer dr hatta ramli nyaris pengsan kena gas pemedih mata.Tuan guru Haji Hadi dan hj Mahfuz Omarpun kena sembur dengan gas.turur berarak bersama kami dari masjid negara ke istana negara ialah badrul hisham atau chegu bard
komen

gambar di perhimpunan PPSMI

kemaskini..tambah gambar lagi..











PEJUANG..!!!








ehsan http://www.ajlaaizwan.blogspot.com/




http://pahangdaily.blogspot.com












4:08PM  Ust Ghani Shamsudin sedang membaca Doa......  Kami dizalmi Ya Allah.....Ya Allah aku mohon pertolongan daripada kamu ya Allah...... Jahanamkan mereka yang Zalim......

4:08PM Ust Ghani Shamsudin sedang membaca Doa...... Kami dizalmi Ya Allah.....Ya Allah aku mohon pertolongan daripada kamu ya Allah...... Jahanamkan mereka yang Zalim......

4:04PM Ahli Perlimen, Dato' Mahfuz Omar sedang berucap....

4:04PM Ahli Perlimen, Dato' Mahfuz Omar sedang berucap....

mahasiswa melaungkan Hidup mahasiswa sambil memegang Keranda PPSMI......

mahasiswa melaungkan Hidup mahasiswa sambil memegang Keranda PPSMI......

ppsmi5

ppsmi6

3:30PM Tuan Guru Hj Hadi selamat berada dalam masjid, walaupun terkena sembura iar gas pemedih mata kat luar tadi... Sekarang tunggu ucapn TG didalam masjid

3:30PM Tuan Guru Hj Hadi selamat berada dalam masjid, walaupun terkena sembura iar gas pemedih mata kat luar tadi... Sekarang tunggu ucapn TG didalam masjid

http://pemudabesut.blogspot.com/




"



















sumber ajiijoi

komen

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil