Followers

Monday, November 15, 2010

"Cakap lain..tulis lain..bohong sana..bohong sini..!!"

ZALIMNYA kerajaan negeri Kedah kerana tidak beri peluang wartawan arus perdana buat liputan semasa sidang DUN Kedah bersidang..JAHATNYAAA kerajaan PAS/PR !!

Maka riuhlah satu alam dengan tangis sendu para2 wartawan yg dihalau keluar dari bangunan kerajaan negeri.."Ini tidak adil..!! Tak pernah terjadi tragedi seperti ini berlaku kepada kami sebelum ini"

Apakah kata2 yang selayaknya untuk insiden ini..?? kalau ummi la..ummi akan cakap "PADAN MUKA hangpa!!" memang la pertama kali korang kena sebab sebelum ni BN yg memerintah..korang boleh la suka2 hati ..la ni kerajaan PAS/PR yang pegang beb..kena la pandai2 bawa diri..tak tau hormat dengan kerajaan yang memerintah..

PAS isytihar perang kepada media perdana(BN) adalah satu langkah yang tepat..atau lebih tepat DIHARAMKAN dari terus beri bola tanggung kepada mereka untuk menfitnah dan berbohong mengenai kerajaan PAS/PR...sepatutnya dari dulu lagi dah mula..tapi takpa itupun depa dah meroyan kecoh satu alam..

Tindakkan ini wajar kerana media perdana tidak pernah bersikap adil kepada kerjaan PR..maka jangan berharap terlalu tinggi nak dapat layanan seperti kerjaan BN beri kepada media perdana..hangpa lempaq telur busuk kat PR..nak harap minyak wangi dari PR ??!!

Sepatutnya mereka tidak merasa pelik kerana perkara yg sama kerajaan BN di Perak buat terhadap media alternatif ..bezanya mesdia alternatif membongkar kerosakkan yg kerajaan BN lakukan terhadap rakyat..maka mereka diharamkan..jadi apa guna media perdana nak kecohkan..paku dulang paku serpih..kata orang dia lagi lebih..

"
Media arus perdana ini sudah menyalahgunakan kebebasan mereka melakukan pembohongan dan fitnah atas nama kebebasan, yang kita nak adalah media yang melaporkan apa yang betul, adil, tidak menyebelahi mana-mana pihak dan tidak ada tujuan politik disebaliknya.

"Kebebasan media tidak mengizinkan pembohongan, kebebasan media juga tidak mengizinkan fitnah, adalah wajar kerajaan negeri mengambil tindakan sedemikian terhadap media yang tidak faham apa erti kebebasan media dan media menyalahgunakan kebebasan itu," katanya yang juga Naib Presiden PAS.
"Cakap lain..tulis lain..bohong sana..bohong sini..!!" kemarahan ini bukan hanya pada MB Kedah,Ustaz Azizian..tetapi Sultan Kedah juga. 
ALOR SETAR, 14 Nov: Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah kecewa dengan pihak-pihak yang tidak menghargai sumbangan dan pengorbanan kerajaan negeri membantu mangsa banjir besar baru-baru ini.

"Namun, beta dukacita kerana ada suara sumbang yang tidak menghargai sumbangan dan pengorbanan kerajaan beta serta semua pihak yang terlibat di dalam membantu mangsa banjir," titah baginda.
sendiri pikir laaa...lawan tetap lawan !!!
komen

6 comments:

Pak Oncu said...

UMMI ,,, padan muka mereka !!!!! dasar perangai macam zionis !!!!!!!

TheSniper said...

Salam,
Lama tak tulis. Sibuk bebenor?

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam TS ,
sibuk la juga..sibuk dgn baby..

dlines said...

wartawan ini tak pernah belar agama kot. memfitnah itu salah satu dosa besar.makan hasil haram hukumnya haram..aku ingat usatz ajar betul ke tu, sbb di negara ini tak pakai oleh orang melayu pun.

aizam said...

bangsat org BN mcm tu lah.. dengan raja pun boleh main2.. tolol

Lana~Bulu said...

Itu memang dah biasa..dah menjadi standard ISO depa buat lagu tu..
kita jgn terikut dgn rentak mereka..
budaya tu dah lama depa lakukan bahkan dah sebati pun..
Kalau tak buat lagu tu...jadi meroyan lak ..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil