Followers

Monday, April 11, 2011

bila wartawan kena 'jentik'...



Bila tengok sidang media DSAI malam tadi barulah kita tau apa pasal TV3 suku 'mengamok' pada DSAI bila wartawan depa Nik Suryani kena 'jentik'..heboh depa kata DSAI melenting..tapi yang ummi nampak depa yang melenting sakan..

http://3.bp.blogspot.com/-NlC9bhebTQE/TaI3OW_wWJI/AAAAAAAALx0/gH-n4V7hVZ4/s1600/lurah.JPG

jangan ingat hangpa wartawan boleh terjah soalan suka2 hati je ke..tak pasai2 dahi dah kena cop wartawan ejen pencacai umngok yang bermulut 'jamban'..hang suka sangat kat jam..

jam..jam..jam..jamban..

kredit video utk Al-Banjari online..
komen

12 comments:

Anonymous said...

Syabas Nik Suryani....yang Hak tegak....Yang Batil Jatuh

Anonymous said...

La.. tanya pasai jam pun tak boleh ke. Kalau ada di rumah katakan saja kat rumah. Soalan mudah...jawabannya pun mudah. Tapi yang dok kata upahan UMNO la.. media BN la tu apa hal. Tu la... buat solat hajat banyak banyak... kita tengok siapa yang kena..

Anonymous said...

Setuju....minggu ni jemaah2 di semua masjid buat solat hajat. Kita x mau maruah bangsa melayu 'terletak diantara peha'. Enough is enough, TEGAKKAN HAK, HAPUSKAN BATIL

Anonymous said...

Bodoh piang...lain org tanya lain dia melalut jawab nak lari dari tajuk.....dok tanya apa relevan soalan omega tu tp terlupa kot yg omega tu tertinggal kat bilik persundalan..mengesahkan bukti hadir diri kat situ...tup tup kuar soalan spin pasal DSN dan Toya monggolia....apa punya bangang..DSN dah bersumpah kat 2 masjid tp dok spin lagi kes tu....awak tu ada ke berani bersumpah krn menafikan menyondol buntut org?? Habis semua ulama dia tipu.....mampus lebih baik dari menyusah rakyat......thuuuuuiii.

Anonymous said...

sebagai parti islam yang berjuang atas kebenaran marilah kita sama-sama mengamalkan amalan bacaan yasin 40 jemaah selama 40 hari agar pelakun watak lalaki yang beraksi melangan cina doll itu dilaknat allah dengan menjadikannya gila agar rakyat tahu kebenaran pimpinan kita dalam menegakkan hukum islam.

Anonymous said...

Kalau blogger ni kena tutoh kat Nuar Berahim pun dia kata konspirasi UMNO...!

Kalau nak tau.., coba laa ko duk one-to-one dengan pemimpin besar ko tu...

Anonymous said...

tanya la najib tu pasal altantunya

Anonymous said...

bodoh piang betoi gurkha2 umno ni..... tambah2 lagi la bodoh ahli2 umno ni....ha3

Anonymous said...

Suruh jer anwar pegi buat Haji. Lepas tu berdoa dpn Kaabah kalau boleh ambik gambar sekali. Berani ke tak?
ps.. Kwn tak pernah nampak atau dengar pun selama ni anwar pernah pegi mekah buat umrah atau haji...

Anonymous said...

yg kes altantuya nik suriyani tknk ty najib pd sidang media ker..sok nk mati jenuh ler hang nik..

Anonymous said...

biadap wartawan ni

Anonymous said...

banyak komen yang bengap kaedah islam.hahahaha.benarla kata nabi akhir zaman ni banyak bukan ahli menyalah nak jadi ulama sedang depa lupa depa ular dalam semak. sama je pas ke pkr ke umno ke. isu najib ngan artis depa hambun jugak, la ni isu anuar belah sini pulak.memang org melayu ni sibuk bercerita isu seks sampai lupa isu pokok.kang ada yang bangang ckap isu pokok bende pulak.hahahaha oh malaysia tanahairku

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil