Followers

Friday, January 23, 2009

usik-usik sikit...!!

sebelum ummi tido dan tutup laptop untuk malam ini..ummi pegi jenguk2 blog si mamat ekor mat kotak ni...lama dah tak jenguk rindu pulak nak baca racauan mamat ni...fuhh memang tak sangka la pulak terbit pulak nama ummi kat entri dia...tapi ummi tabik la kat dia pasal tajuk2 post dia memang class wa cakap lu...(dalam hati perut ummi gelak tak sudah..hahahah) ummi tak tau la akai dia tak cukup umor ka...atau memang dia tak cukup akai..wallahualam...

meh ummi nak senaraikan tajuk2 posting dia...korang kalau nak gelak jangan kuat2..kang orang sebelah kata hangpa lak akai senget...


ok lah..cukup takat tu aja...tu baru tajuk2 kalau korang baca entri dia lagi gelak guling2...walaupun fakta2 dia banyak yang tak masuk akai..pasai penulis dia memang tak cukup akai...hahaha lagi mau cari gadoh...

* ummi tak suka gadoh2...tapi ummi suka tengok orang gadoh2...hehehe...!!
semoga perbezaan pendapat dapt merapatkan lagi silaturrahim sesama muslim..wallahualam..
komen

4 comments:

Harimau-Menaip said...

Betul Ummi. Tajuk paling penulisan paling lawak dan kebudakan ialah "Bila anda menghentam UMNO beerti anda bunuh jiwa merdeka!-."

Dah lah saya ni peniup semangat Minda Merdeka, dikata pulak tak boleh hentam UMNO. Merdeka pekebenda tu?

Nama den pun terbabit...entahlah. Den tak pernah nak bermusuh pada saudara seagama.

muraisenja said...

hahahaha..... tq ummi bagi info....se kurang2nya dapat gak org tergelak2.... sya cadangkan lepas ni astro buat satu lagi rancangan realiti tv ys setaraf dgn AF dan Raja Lawak.... khas utk org2 cm tu... contohnya ABLnB(Akademi Blog Lawak & bangang) takpun .... aper2 jer la.... hahaha syok gak kalau xder org cm ni x cerialah hidup kita ni...asyik2 dok serius jer ummi sesekali tu nk gak tergelak dan tersenyum.... :)

paloi bin mulau said...

hahaha teman pun lama tak jenguk blog peraktumpor tu. baru2 ni ada juga teman pi sana.

memang penulisan dia dah berubah sikit. dulu penuh dgn unsur hasutan maki hamun untuk melagakan melayu dgn bangsa lain.

sekarang tema masih sama tapi bahasa lembut sikit dah.

alhatif said...

salam umi...
ragam sibodoh dan sewel selalunya mencuit hati..pak pandir,luncai,bahlul,jenin...semuanya bukan cukup...tapi depa ingat depa betoi,jadi bikin orang ketawa saja,...tapi jangan guling2...zul mamak kalau ta' apa la...he he he!

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil