Followers

Saturday, August 29, 2009

apa nak jadi hangpa ni...

[401372pijak_kepala_lembu.jpg]
[29_05.JPG]

[29_04.JPG] 
sumber foto ISA
apakah cara ini berkesan untuk membantah..? berdemo tapi siap conteng2 hak awam..nak berdemo tapi tak berakhlak..ciittt


Setelah 26 tahun penduduk Seksyen 19 menyuarakan isu kuil ini.. mengapa kerajaan BN yang memerintah sebelum ini tidak mengambil tindakan...? Apa yang Muhammad Taib... Abu Hassan dan Khir Toyo buat selama mereka menjadi Menteri Besar Selangor dulu...? kenapa baru sekarang ..?? why..why..??

 
kata bodoh karang marah..kata bengap kecik hati pulak karang..
ada satu saja perkataan yang sesuai.. 

Cerdik yang terlampau ..!!
[20971383.jpg]
komen

9 comments:

lann-b said...

deme dah tak de jantan lagi!

The 6th Musketers said...

Artikel double standard.

CUPING MERAH said...

SUNGGUH MEMALUKAN..

DAH LA MENGHINA ISLAM..MEMALUKAN ISLAM DENGAN BUKAN ISLAM...

aziah said...

kepala lembu tu x slah...kan ader cara lain lagi nk bantah...
pendek akal tol depa tu...

hamba allah said...

Kepala lembu tu bukan tak salah, tapi tak bersalah! Kita dah sembelih lembu tu dengan Nama Allah (kalau sembelih la) Kita dah makan daging dia sampai kenyang dengan Nama Allah. Kenapa kita nak mempermainkan kepala lembu tu dengan pijak-pijak. Dah peroleh rezeki tu kena tahu la bersyukur dan kena berhemah sikit. Itu binatang yang kena sembelih. Jangan pula kita jadi binatang tak ada akal dan budi.
Bab agama pula kita jangan main-main. Agama islam yang di dakwahkan Rasulullah s.a.w serta yang di sampaikan seterusnya oleh para sahabat baginda tak mengajar kita menunjukkan bantahan dengan niat mencerca atau menghina agama lain. Kalau kita tidak mahu agama kita dihina dan dicerca dengan menerbitkan saham terbuka seperti itu jangan lah kita mulakan. Kita mencaci dan menghina agama orang lain adalah seperti kita mencaci dan menghina agama kita sendiri. Apa yang kita lontarkan dengan perasaan marah akan kembali terkena batang hidung sendiri yang bakal menambahkan sakit dan marah. Apakah tujuan bertindak sedemikian akan mendatangkan manfaat untuk semua? Tidak ada nilai sedikitpun, malah menambahkan kebencian orang lain terhadap kita yang mendakwa sebagai umat islam yang murni serba serbi.
Nampak gayanya melayu dah mula menampakkan bibit kehancurannya. Hancur budi bahasa, punah moral dan rosak agamanya.
Aku pasti telah terlalu rosaknya kebanyakan kita hingga tidak mahu memahami amaran yang terkandung dalam Al Quran. Apakah kita sangka Al Quran itu buku karangan atau cerita hingga sanggup berbantah tentang kebenaran didalamnya dengan alasan yang rapuh. Ingat wahyu tu Jibril a.s 'copy and paste' dan masukkan dalam otak Nabi Muhammad s.a.w ke? ataupun dia mainkan 'tape recorder' untu baginda hafal sampai faham?
Sedarlah apa yang kita perbuat kalau terkait dengan amaran dan salah laku yang terkandung dalam kitb suci tu, kita kena banyak istighfar dan bertaubat. Jangan diteruskan dengan bisikan nafsu sampai tak kenal mana yang patut dan mana yang tak patut. Patutlah iblis nanti melepaskkan diri dihadapan Allah s.w t bila kita di adili di mahsyar nanti.
Cuba lihat kelakuan kebanyakan kita berbanding dengan makhluk laknatullah tersebut yang dikatakann terikat dalam bulan ramadhan ini.

Anonymous said...

Aku rasa lembu tu tentu menyumpah kepada manusia yang menjadikan kepalanya sebagai objek untuk melakukan bantahan..kesian lembu tu.. kenapa mereka tak gunakan kepala mereka sendiri... dulu kecoh pasal kepala babi.. kini keadaannya serupa jer...sama jer ler puak ini dengan geng kepala babi tu..

Anonymous said...

kepala lembu tu x slah...kan ader cara lain lagi nk bantah...
pendek akal tol depa tu...

Anonymous said...

DEPA NI MMG BANGANG
1) DOK PIJAK KEPALA LEMBU..KAN MENGHINA BINATANG.X BELAJAR SIVIK KE
2)DOK HINA TAKBIR=TAKE BEEERRRR!!! AKU RS UMNOIAN TAKBIR CM2 KOT!
LAHABAUUU

Anonymous said...

KAH KAH KAH PANDAI JUGAK KO MENGHINA ORANG EKS...SO KO PUN SAMA LAA JUGAK TAKDE BEZANYA DENGAN PUAK SEGOLONGAN KO...KAH KAH KAH.....AKU INGATKAN BAIK SANGAT

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil