Followers

Saturday, May 30, 2009

Kenyataan ketua polis Perak yang melampau..



Mengapa ketua polis Perak perlu menyatakan senjata yang dijumpa nak dikaitkan dengan politik..dedahkan kalau benar ada parti politik yang terlibat..jangan sorok2..jangan nak menambahkan kerunsingan rakyat Perak..tugas polis menjaga keamanan rakyat Perak..

harap pihak polis bertanggungjawab dengan kenyataan itu..dan minta dibuat siasatan dengan segera..dedahkan parti politik mana yang terlibat sekiranya tuduhan itu benar..kita akan hukum mereka2 yang terbabit..rakyat tidak mahu punya pemimpin yang memegang senjata..

kalau nak komen pasal menteri pertahanan kita..bukan setakat yang baru ini..yang lama pun tak tau apa depa buat..bukan setakat senjata..dadah pun senang2 boleh lepas..tak tau la kerja depa pertahankan apa sebenarnya..sampai benda2 yang membahayakan rakyat Malaysia boleh lepas dengan senang..

kalau bab Zahid ni..mai masuk kampung kalau takde bala tentera dia mengiringi dia..bukan Zahid la namanya...gi 'layat' pun nak angkut bala tentera dia masuk kampung..kalaulah dia suruh bala tentera dia tolong angkat jenazah ke perkuburan ada jugak pekdahnya...atau dia takut kena baling kasut kot..tu pasal dia angkut bala tentera dia jadi perisai...di dunia takut kena bantai..balasan akhirat dia tak takut pulak..pelik..pelik..
komen

7 comments:

Malaysian-2Day said...

boleh kata semua menteri akan bawa bodyguard kalau pergi ke tempat awam, ummi nak tau kenapa? sebab perangai fanatik Pakatan Rakyat yang bersifat PENGGANAS! Bukan susah nak fikir. Takkan ummi tak tau kut.

Orang Tanjung said...

Jangan dok kata perangai Pakatan Rakyat bersifat PENGGANAS. Itu satu remark yg kasar. Hanya org yg senang fikir dlm kotak saja yg buat kenyataan macam.

Yg saya nak kata pulak (lepaih fikir dlm kotak jugak) semua menteri ada musuh di dalam selimut di kalangan geng-geng dia jugak. Puak ni yg menteri semua takut...

Kah kah kah...

Rantong said...

Salam ziarah. Such a great blog.

View Profile: Rantong™

hanzie said...

eloknya apa juga platform; muqabalah ker muzakarah ker ceramah ker debat ker dsb, PAS tak yah ler cerita pasal negara Islam & ketuanan Islam kepada UMNO..kang tak pasal kena edit/author, putarbelit cerita tu untuk memburukkan PAS & menakutkan orang-orang bukan-Islam supaya beralih sokongan mereka kepada MCA,Gerakan,MIC dll dlm BN. Senang cerita tak yah layan la UMNO nak berdamai ker muqabalah ker apa ker...kita serang jer diorang tengah lemah ni.

Anonymous said...

malaysian-2day ni bangang ke..hehe yg pengganas saper? umno ler ..tkyah nk kater pas..yg 5-6org halang nizar masuk suk tu ari org umnokn..yg angkat speaker tu arahan saper? umno kn..sah malaysian-2 day bangang..sah..

Anonymous said...

penakut umno ni..gune polis..gune hakim..gune sprm..gune spr..pendek kate nk berkuasa gune alat2 kerajaan nk buat aper..pengecut..kalo berani..kalo rase rakyat suke sgt umno fight ler pilihanraya..ni tak,takut hilang kuasa..takut bile dh tkde kuasa dh tkleh nk sapu projek..nk sapu duit rakyat...hehehe..ni ler style org umno..bkn nk berkhidmat utk rakyat pun..ni terbaru bumbung stadium pun runtuh..tu apehal tu..tk ke struktur tk ikut spec ker?knp tk ikut spec?zaman saper wat stadium 300 juta tu? kalo ade events tibe2 runtuh saper nk jwb ?umno bertanggungjawab?..belum lg kes highland towers dan terbaru tanah runtuh di kl...semua kes kawtim..markup bukan2 hala..nk untung semate-mate..ni lah barah rasuah..dlm kerajaan sendiri tk profesional..tk neutral..pru13 malaysia akan berubah insyaallah..bn akan tumbang..buat malaysian-2day bukak mata hati..bkn menutup kebenaran just nk utk cari makan ..rezeki Allah Taala Maha Luas..bkn kene mengampu BN baru leh cari makan..hehehe

Anonymous said...

yg main isu terrorist ni umno jer..sama 2x5 dgn amerika..duk blame org yg perjuang islam terrorist..umno dh hilang sokongan..dh tercekik tulang..nk luah sakit nk telan sakit..hehehe..yg mana duk sokong umno ni dr saluran 1..drh tggi,kencing manis..saluran 3 dan 4 bakal merubah negara..kerana apa..golongan yg pro-umno perjuang kepentingan diri dan kroni..bkn rakyat..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil