Followers

Friday, July 24, 2009

beza di MEKAH dan di MALAYSIA...tudung bik mama kejap ada..kejap tak ada..!!

ISTERI Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor bermesra dengan salah seorang pesakit kanak-kanak ketika melawat Wad Pediatrik, Hospital Kuala Lumpur sempena hari lahir suaminya, Datuk Seri Najib Tun Razak, di Kuala Lumpur hari ini. Gambar UTUSAN
ISTERI Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor bermesra dengan salah seorang pesakit kanak-kanak ketika melawat Wad Pediatrik, Hospital Kuala Lumpur sempena hari lahir suaminya, Datuk Seri Najib Tun Razak, di Kuala Lumpur hari ini. Gambar UTUSAN(selepas balik dari MEKAH)
hat gambar yang atas adalah gambar masa bik mama kat Mekah..tahu jugak dia hukum nak buat ibadah tutup aurat..tapi yang sedihnya bila dah jejak kaki kat Malaysia..hilang terus tudung dia...ni guna fatwa mana pulak...??tutup aurat masa kat Mekah aje..

bukankah menutup aurat itu WAJIB...ulang sekali lagi..WAJIB... sekali lagi ummi ulang...WAJIB..!! bkan..SUNAT..bukan HARUS..bukan MAKRUH...bukan HARAM...tetapi...WAJIB...ambik ko..berapa banyak wajib dah ummi tulis..macamana la rakyat asik terus terusan terkeliru...dah bini ketua negara jadi cam gitu...terkeliru sokmo la jawabnya...

ni para ulamak negara..kasi komen sikit...
komen

14 comments:

tok ggawo said...

salam ssemo !

bik mama ingat Tuhan bolih ditipu macam pengundi UBN.

wakparpu said...

"kita kena ikut kesuaian..gitu..masa main bola..tak kan pakai kain pelikat ?"

atau macam mana cik umi..?

Anonymous said...

ala tudung kan fesyen jer skrg ni,,,,,hehehhe

nor suzana said...

cantik juga bik mama pakai tudung tutup aurat..mudah2an bertaubatlah segeralah berhijab..sebelum d bungkus masuk ke liang lahat..peranan najib tarbiyahlah bini rosmah kesian dia..esok dosa2 rakyat lagi nak pikul..macam mana?

paloi bin mulau said...

hehehe teringat kisah nizar dan lilin. org kata nizr tak patut buat mcm tu sbb dia pemimpin. takut jadi ikutan org muda.

mungkin org muda tk suka pakai tudung sbb terikut2 dgn pemimpin/ bini pemimpin kot heheheheh

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam semua..terima kasih sudi singgah dan beri pandangan..

memang betul kata paloi bin mulau..sekarang ni dah terlalu ramai anak muda yg tak menutup aurat seperti yang disarankan Islam..di mana para ulamak negara di Malaysia ni...takkan tak usaha untuk beri penerangan kot..

mana orang UBN takmau komen ke ataupun beri pendapat..nak juga tau apasal pemimpin dorang bnyk yg tak tutup aurat..ada penyakit ke...ada alahan ke...

Anonymous said...

Itu bukan pertama kali dia ke tanah suci Mekah utk melakukan umrah... Dah banyak kali pun. Malahan pergi menunaikan Haji juga dah berkali-kali. . Tapi begitu lah, entah bila nak berubah... Wallahu'alam. Moga2 niat mereka bukan untuk 'menunjuk2' sahaja... Nauzubillah himinzalliq. .

budak celik said...

BETUL TU.....WAJIB. .WAJIB DAN WAJIB UMMI

Anonymous said...

Marilah kita sama sama doakan agar Allah bukakan hati nya untuk menutup aurat satu hari nanti..Amiin

Anonymous said...

Pada pendapat saya jika seseorang hendak jadi pemimpin..biarlah dimulakan dengan saudara terdekat...pimpin dahulu keluarga,isteri dan anak-anak...baru boleh untuk memimpin negeri atau negara....jika orang tersayang kita tidak boleh nak pimpin....camnor???

Anonymous said...

at least dapat jugak dia jadi PM. Ko jadi apa??? tukang maki hamun orang. pandai2 lah jawab nanti kalo dah "6 feet under" ya.

Anonymous said...

Ya betul tu ... kurang-kurang dapat jugak sekor munafik tu jadik PM kan..?

dapat la jugak kau yang redha dengan apa yang dia buat tu sikit-sikit dosa-dosa sebab bersubahat kan..?

agak-agak kau akhirat nanti boleh setel ke bende macam tu..?

Kau ada "cable" ke untuk Kaw Tim dengan Mungkar Nangkir nanti..?

Anonymous said...

betultu.....sendiri dan keluarga berterabur, jgn sibuk nak pimpin rakyat.

sama gakmcm kita2 semua, diri dan keluarga adalah prioriti dulu.

masalh dapat jadi PM ke tidak, malaikat mungkar nangkir tak akan beri keistimewaan bawah 6' kelak. Hatta jadi JKK, atau Ketua polis, sprm, sultan, hakim dll.
Semua perbuatan, hrta yg didapat akan ditanya bgmn dapat, dibelanjakan ke mana dsb. Bunuh org...monggolia??, tipu, salahguna kuasa, rasuah, komisen kapalselam????

di sisi Allah, sape yg lebih bertaqwa akan dapat kemuliaan.

cukup sekedarnye.

Anonymous said...

kau ingat jadi PM ..syarat masuk syurga ker???? kau jawab aku....
kau ingat jadi pemimpin nanti ALLAH tak soal ke kat akhirat nanti ke???

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil