Followers

Wednesday, August 19, 2009

syurga Allah nak..tapi engkar cakap Allah..ciiitt !!

apa..?? AMNO tak boleh masuk syorga..?? kome heran ke..? mesti orang AMNO sedih bebenor ye..? tak payah le kome nak marah dan sedih...memang la di akhirat esok Allah tak tanya kome PEH ke AMNO..tak ade nye Allah mandang parti kat Malaysia ni..ko PEH ke AMNO ke PKR ke..DAP ke..parti kome tak tersenarai dalam list untuk masuk syorge atau neraka...yang Allah pandang amal ibadat kome tuu..

ate kalau kome nak masuk syorga bebenor..tak gheti2 ke nak perbanyakkan amal ibadat..tinggalkan bende2 yang dilarang dek Allah..buat mana yang Allah suruh..bukan susah bebenor kalau nak masuk syorga..ikut aje la apa yang Allah dah perintah..bukan suruh langgor perintah Allah...ini bila orang kata AMNO tak boleh masok syorga ngamuk tak tentu hala..melompat ngalahkan berok..

tu laaa...lain kali ngaji bior habis2..jangan sekerat2 inilah padahnye..tak paham cakap orang berkias..ishhh payah le kome nii...orang kata AMNO tak boleh masok syorga ..udoh maghah tapi perkara yang dilarang Allah kome buat jugak..apa ke jadahnye..pastu nak maghah2..buat digelakkan dek orang jek..

Qoran ada Allah bagi..bukak dibaca..dikaji..dia amal..bukan takat ngaji khatam pastu udah..simpan le Qoran tu berabuk kat lemari..Allah dah kata Al-Quran itu panduan hidup..bukan hiasan lemari..bukan untuk bertanding tilawah aje..

Hadis ada untuk dijadikan panduan ..apa yang nabi kita ajorkan..diwasiatkan ..diikut bukan dengor pastu ikut cara orang lain pulak..apa ke hey nye..kalau kome nak masuk syorga jaga dan amalkan harta yang Allah dah kasi tu..AL-Quran dan Hadis Nabi junjungan kita..ada pahammm..??!! 

komen

8 comments:

Ayid said...

Ummi you are very powerfull muslimat blogger. Ate teman yang khabor, orang lain idokle teman tau. Article ini ala-ala tazkirah gitu mengunnakan lorat tempatan yang disusun begitu rapi disei bahasa dan tatacara oran perak. Syukran ummi. Selamat menyambut Ramadhan dari saya sekeluarga

BOCAH KAMPONG said...

cakap tak serupa bikin....sudah la...

Islam agamaku said...

setuju dengan bocah kampung ..

siapa kita untuk mengetahui amal ibadat orang? sedangkan pelacur pun masuk syurga kerana kasihankan binatang, yahudi pun masuk syurga kerana kasihkan ibu .. syurga milik Allah, muktamad ..

Anonymous said...

Mengumpat orang..mengata orang pun tak boleh masuk syurga..kalau masuk PAS tapi beli nombor ekor..beli toto..dan dok mengata orang kafir pun tak masuk syurga..wai imah kita ni banyak ilmu agam..jadi tok guru ke ...apa ke..kalau tak sembahyang.mengamalkan syariat Islam..tak masuk syurga..itu janji Allah kepada umatnya..

Anonymous said...

kata-kata ahli syurga ye yeop?? ehhehe... alhamdulillah..

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

Tak paham ropenye..heheh

salam Ramadhan kepada semua

Anonymous said...

dah abih amal ke wahai umi ani? nasihat memperlekehkan orang lain buat ape..

- parti jahat, kato eh -

Anonymous said...

Tu le orang dok bagi tau.Semua pun faham.Kena buat yang disuruh Allah beserta ikhlas kerana Allah baru boleh masuk syurga.Semua tak nampak lagi ke kalau pilih umno.Jalan yang dibawa dan diamalkan betul ke jalan yang diredhai.Songlap wang rakyat dan macam-macam lagi.Bukan hak kita untuk masuk syurga cuma atas rahmat Allah.Tapi kalu jalannya sudah tak betul rahmat Allah belum tentu le kita dapat.Kalau macam tu buat le maksiat banyak-banyak supaya dapat masuk syurga.Umno adalah pertubuhan dan kalau kita pilih pertubuhan yang mempunyai pemimpin yang tidak elok kita pun sama mendapat habuan dari sokongan kita.Nak kira mungkin payah nak cari pertubuhan yang betul-betul mempunyai orang yang mewakili Islam yang sebenar.Tetapi ambil contoh ini.Kalau seorang lelaki tidak dibenar memakai cincin emas mengapa cincin suasa boleh pulak.Sebab ia mempunyai peratus emas yang kurang.Begitu juga parti.Peratus yang mana lebih kepada Islam.Fikirlah sendiri.

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil