Followers

Saturday, September 12, 2009

Amno dikatakan sebagai parti Islam..macam inikah..??

[PTJ000020177.jpg] 
[puteri_ngaji.jpg] 
mengaji macam pengantin khatam Al-Quran ...aurat tak tutup..macam ini kata ciri2 Islam..?
[biz3a.jpg]
Duduk dalam syarikat air kencing syaitan (arak)..ini dikatakan ciri2 Islam..?

[isasamad.gif]
Isa Samad kata Politik wang(rasuah) bukan satu jenayah..inikah ciri2 Islam dalam AMNO..?

"Kita tidak perlu label "membangun bersama Islam" kerana kita telah lama memperjuangkan Islam dan telah memberi keselesaan hidup kepada umat Islam kerana kita tidak mahu umat Islam miskin dan tidak ada kekuatan," kata beliau.
"Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan Umno sejak 53 tahun yang lepas berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?,"

apakah sudah cukup usaha BN memberi keselesaan kepada umat Islam di Malaysia ini..? setelah 53 tahun BN memerintah kenapa kemiskinan di kalangan umat Islam gagal ditangani..apakah hanya dengan menubuhkan Felda sudah dikira berjaya..? macamana yang bukan duk dalam felda..? 
mana boleh UBN dikira parti yang perjuangkan Islam kalau yang lahir dari produk BN ni kebanyakkannya yang engkar akan suruhan Allah dan Rasul..? dalam bab politik tak ikut Islam..bab ekonomi tak ikut Islam..pendidikan tak ikut Islam..akhlak tak ikut Islam..cara hidup tak ikut Islam...macamana boleh kata AMNO parti Islam..? 
Mushkil..mushkil...!!
komen

4 comments:

Anonymous said...

Inilah Islam UBN. Lama kelamaan benda nie semua akan dihalalkan saja oleh masyarakat kerana menggangap ianya betul.

muraisenja said...

dah nak kembali ke zaman jahiliah dah ni.... dunia sudah hampir kepada kemusnahan(kiamat)... dah byk tanda2nya spt pemimpin zalim, pemimpin dikalangan org yg bodoh, pemimpin yg penipu, manusia berebut2 nk jadi pemimpin, perkhabaran(berita) palsu, ulama diketepikan oleh pemerintah, byk masjid2 yg cantik dibina tetapi tidak diimarahkan(hanya dijadikan hiasan dan kebanggaan shj dan byk lagi... sedarlah dan bertaubatlah selagi masih belum terlambat.

MC_Shaharul said...

Mcm hampeh tul la pmpn2 nie,kuang ajar..baca quran aurat pn x tutup,nk tanyang jambul jgk tue..bkn la lawa pn...al-quran pn x hormat nie kn plak ayat2 dan isi serta hukum yg terkandung dlm al-quran,sptutnya awk tue bg contoh kpd masyarakat..parti islam ker jadahnye najib?

dalam komen blog umno kata rosmah adalah isteri solehah?lawaknye…leh jd isteri yg solehah ke camnie?hehehe..tepuk dada tnya lah iman..

baginda® said...

salam... nape blog era pasca takde lam list.... kecik hati den... hehhehe betul lah kata najibun tu umno kan ada lagi satu islam... islam umgok... islam umngok mmg cenggitu.... tambah sikit duit dapat beli tudung ekin buleh tutup sume rambut yg nak gak tayang jambul yg tak seberapa tu nape ek? kat jalan TAR kan banyak jual... hehhe

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil