Followers

Wednesday, November 18, 2009

look..but don't touch..!!






di mana maruah anak2 gadis ini..di hujung lensa kamera..??
apakah perasaan anda sekiranya saudara perempuan kita dijadikan bahan tontonan awam begini..?
tidakkah pihak penganjur berasa tidak bermaruah kerana menggunakan anak gadis ini sebagai pelaris program anda..?
tolong siasat di manakah program ini berlaku dan penganjurnya siapa..?
tidak adakah badan2 yang boleh lakukan tindakkan terhadap gejala yang tidak sihat ini..?
mana jabatan agama Islam tempatan..tidakkah anda tahu akan wujudnya aktiviti begini..?


Ya Allah..lindungi saudara perempuan kami dari tergelincir ke penyakit sosial yang semakin menakutkan ini..

QS an Nur 24:31 “Katakanlah kepada orang2 beriman perempuan supaya mereka merendahkan pemandangannya dan menjaga kehormatnanya, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasannya, kecuali apa yang biasa lahir daripadanya, dan hendaklah mereka tutup kudungnya kelehernya. Janganlah mereka perlihatkan perhiasan, kecuali kepada suaminya, bapanya, anaknya, anak suaminya, saudaranya, anak saudaranya yang lelaki, anak saudaranya yang perempuan, perempuan muslimat, hamba sahayanya, orang2 yang mengikutnya diantara lelaki, yang tiada berhajat (syahwat) kepada perempuan atau kanak2 yang belum ingin melihat aurat perempuan. Janganlah mereka berjalan sambil menggoncangkan kakinya, supaya diketahui orang perhiasannya yang tersembunyi (gelang kaki). Bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah , hai orang2 yng beriman agar kamu mendapat kemenangan”

sumber http://fajridil.blogspot.com/





komen

6 comments:

mountdweller said...

Bikin naya orang tua macam saya!

kulatlapok said...

salam UMMI...

jabatan agana hanya tahu tangkapo ahli agama yang tidak ada tauliah, itu yg paling dia takut dari nampak pusat yg terjojol tu diapun nak tompang sekaki...!!

Anonymous said...

ni makhluk dari sabah yang kapir la ngok....

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

makhluk ni kapir atau tidak..anak2 gadis ini tetap kena dilindungi dari di pergunakan oleh pihak2 yang tidak bertanggungjawab..apa yg kapir ni tidak perlu menjaga maruah keluarga ke..? lagi2 maruah diri..? apa ke jadah jantan2 yang pi ngadap dorang..takde sorang pun yg ambil inisiatif utk kasi kain menutup tubuh dorang..kurang2 anak2 gadis ini akan tersentuh hati dengan kesilapan yg dorang buat..

Anonymous said...

Selagi ISLAm tidak ditegakkan ... selagi tu perempuan akan menjadi bahan tontonan ,bahan pameran dan punca fitnah berleluasa ...

Anonymous said...

Anak melayu dah maju..dah moden..dah setaraf dengan ..ape yee...

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil