Followers

Tuesday, April 07, 2009

amno/bn makin kurang ajar...!!

Terkejut ummi bila dapat berita kengkawan Sri Kandi yang telah terima musibah yang tidak pernah dicapai dek akal akan berlaku di PRK Bukit Gantang ni...cuba korang bayangkan kalau adik atau anak atau saudara perempuan anda dilakukan demikian rupa..bagi ummi ia adalah satu tindakan kurang ajar...kalau dah anak buah perangai tak senonoh..tak hairan orang atasannya berperangai begitu juga...bak kata pepatah 'bapak borek anak rintik'..

insiden melondehkan seluar petugas Sri Kandi adalah satu tindakan yang tak bermoral...sepertinya orang2 amno/bn ni dah seperti duk di zaman batu..macam zaman ni takde undang2..sesuka hati main langgar aje..janji apa yang dihajati tercapai...baca cerita insiden yang sebenarnya berlaku...



Lebih kurang jam 4:30 petang tadi, berlaku satu kejadian yang tidak diingini kepada Petugas Pilihanraya Pakatan Rakyat dari Srikandi PKR Malaysia. kejadian berlaku ketika kumpulan Srikandi PKR sedang menjalankan kerja-kerja mengedarkan risalah kempen pilihanraya di kawasan Simpang.

Kejadian tersebut berlaku ketika 6 orang Petugas Pilihanraya (Srikandi PKR) melalui sebuah Bilik Gerakan Pilihanraya UMNO/BN. mangsa menceritakan bahawa ketika mereka melalui kawasan kaki lima Bilik Gerakan UMNO/BN, beberapa petugas UMNO/BN seramai hampir 10 orang yang berada di kawasan tersebut telah bertindak mengepung salah seorang dari mereka kemudian telah mengheret mangsa kedalam bilik gerakan UMNO/BN.

Sebelum itu kumpulan pertama seramai 3 orang yang berada dihadapan mereka telah diganggu dan kumpulan tersebut telah cuba merampas risalah yang mereka bawa dan berlaku adegan tarik-menarik tetapi kumpulan tersebut berjaya meloloskan diri.

Walau bagaimanapun, dalam kekecohan tersebut, kumpulan pertama tadi tidak sedar bahawa rakan mereka yang berada dibelakang telah dikepung dan diheret masuk kedalam Bilik Gerakan tersebut dan mereka hanya menyedari kejadian setelah seorang pekedai berbangsa cina memaklumkan kepada mereka kemudian.

Setelah dimaklumkan, mereka berpatah balik tetapi tidak dapat berbuat apa-apa kerana jumlah petugas UMNO/BN yang ramai. kebetulan ketika kejadian berlaku, bapa mangsa berada berhampiran tempat kejadian dan bapa mangsa kemudian bergegas menyelamatkan anaknya selepas berlaku sedikit kekecohan.

Mengikut mangsa, kumpulan seramai hampir 10 orang tersebut dalam lingkungan umur 40 tahun keatas ketika kejadian telah cuba menanggalkan seluar mangsa tetapi mangsa bernasib baik kerana memakai seluar jeans yang agak ketat dan memaki talipinggang.

Kumpulan tersebut juga dalam kekecohan telah mencabul mangsa beramai-ramai.

Satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Simpang pada jam 5:00 petang tadi.-Perisik Rakyat
komen

14 comments:

Mrkolumpo said...

sial punye hanjing umno...pukimak babi nak merogol anak org..(maaf agak emosi)mmg biadap anak haram jadah tuh..dah tua2 bangka..cilake

Anonymous said...

takpa esok anak dia pulak kena cabul. bangsat punya umno

Anonymous said...

tanpanama,
derang tak kesah pun anak kena cabul... hahaha... tu yang tak de amek hal anak keluar balik memalam, tak balik langsung ke....

Matador said...

http://www.masterdedah.com/2008/08/pendedahan-puteri-umno-diraba-punggung.html

Wahai bangang-bangang sekalian, kalau korang pernah buat dulu korang tak pernah fikir yer....padan dengan muka, kena balik...dapa suruh pakai ketat2!

tharieq dhiyauddin said...

yahudi telah berjaya.. melayu Islam bergaduh sesama sendiri.. bravo.. matang sungguh orang melayu berpolitik...

PemudaGagasan said...

Salamz...

berapa sebenarnya jumlah petugas Srikandi yang melalui bilik gerakan BN? 3 atau 6 atau 9?

berapa sebenarnya jumlah petugas Srikandi yang dicabul? 1 atau 3 atau 6?

kenapa perlu melalui bilik gerak BN?

harap dapat karang semula cerita di atas supaya lebih mudah difahami.

hahahaha

aisamuddinMH said...

bagus2
betullah tu
entah mana benarnya
siapa orangnya
penulisan xserupa nama si blogger
terkejut saya
pandang pertama igtkn blog ini blog cerdik pandai
segala apa diberi justifikasi
rupa2nya, erdogan
cukuplah kita gaduh sesama islam
kita yg rugi..

pelempangjepon said...

Ceh ... geng2 BN (Berahi Naik) nk cabul anak orang lak ek. Buduh ke hape, tak bermoral langsung ... kalo repot polis pon bukan ada tindakan sbb org2 BN/Umno yg punye keghoje. Pakat2 kepung bilik gerakan tuh, tutuh seko2 yg ada dlm tu baru padan muka. Dtg utk berkempen patutnya, tp datang utk mencabul pulok jdnye.

kusut said...

kalu ada gambor siarkan sekali lagi bagus, betul atau tidak

Anonymous said...

Mmg Melayu berpolitik hancur negara.Mujur ada Yang Dipertuan Agong.Tu pun Sultan dan Agong x berapa hormat..Contohnya Pak Cik Nizar Si Barua

Anonymous said...

PKR pun korang percaya..Parti Kencing Rakyat

Tahun 1998-Cucuk Virus Aids
Tahun 1999 -Arsenik
Tahun 2008-16 Septmber

Kenapala malang nasib korang slalu kna tpu

Anonymous said...

tp knp anwar hidup lg walaupun kna cucuk aids....Rasanya sbb nak tpu dan huru harakan rakyat...

Anonymous said...

Sedarlah orang PKR..
Baik ko masuk PAS lg bermaruah..

Anonymous said...

Korang jgn sumpah UMNO dan BN..Krn mrklah negara ini maju dan aman..Korang x boleh nafikan..

Syukurlah di hati anda

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil