Followers

Thursday, September 17, 2009

amno/BN ibarat daun yang sedang dimamah ulat..


Den dah koba dah...pekung amno/BN sedang dibuka oleh orang amno/BN juga..

amno sekarang sedang diasak dari pelbagai sudut..dari depan..dari belakang..dari kiri..dari kanan..dan yang paling haru dari dalam sendiri..kenapa amno/BN jadi begini..? adakah balasan tuhan terhadap keangkuhan dan ketakburan pimpinan dan ahlinya..kalau ya..peringatan juga kepada semua parti2 yang berada di dunia politik Malaysia hari ini..jadikan kisah amno/BN ini sebagai tauladan..

amno/BN semakin kehilangan pengikut dari kalangan orang muda..kata Tun Daim..orang lama amno/BN ini menyatakan 80% orang muda sedang memalingkan muka mereka dari amno/BN..apa yang menyebabkan ianya berlaku...? kerana sikap mereka yang merasa sudah selesa dengan kuasa ada di tangan..mereka leka akan kemenangan yang telah diberi rakyat..mereka lupa satu hari nanti rakyat akan menghukum mereka diatas kelalaian dan keangkuhan mereka..maka sekarang ini mereka seperti daun yang sedang dimamah ulat..lama kelamaan amno akan lenyap..

http://jepretanhape.files.wordpress.com/2009/01/ulat-di-pohon-keladi-963.jpg
kebajikan rakyat tidak dihirau..keutamaan sepatutnya untuk rakyat ditunda ke belakang..keselesaan rakyat bukan tanggungjawab mereka..keselamatan rakyat tidak dititikberatkan..bagi amno/BN itu semua hanya untuk pemimpin yang berkuasa..kerana mereka wakil kepada rakyat..maka segala kesenangan..keselamatan ..keselesaan hanya pemerintah yang layak terima ..rakyat kena berusaha sendiri untuk kehidupan mereka sendiri..maka kenapa mereka yang tidak boleh membela rakyat diberi kuasa lagi..? PRU13 akan menjawab semua ini..rakyat harus tegas untuk memastikan kehidupan kita mengikut kemahuan kita..

selalunya orang akan menyatakan keburukan temannya setelah ia disingkirkan..begitu juga yang berlaku kepada amno..bila bekas2 ahlinya yang berpengaruh mula membuka kain temannya sehelai demi sehelai..sekiranya ia tidak dihentikan..maka akan telanjang bulatlah temannya...tapi siapa yang akan menghentikan mereka dari menelanjangkan amno..siapa berani..?

dihentikan tidak berguna lagi..amno sudah pun ditelanjangkan oleh tangan2 mereka yang di dalam amno sendiri..entah la amno..bersedia sajalah untuk dikafankan..supaya amno tidak lagi diaibkan..yang tinggal di dalam amno sekarang adalah pimpinan yang serupa tin kosong..cakap berdegar2..tapi tiada isi..tidak satu pun dapat mendatangkan menafaat kepada rakyat dan negara melainkan hanya utnuk poket dan kroni..

wallahualam..
komen

3 comments:

anak muallaf said...

Salam,
sebelum akak balik Kedah nak bagi kad raya.Tadi pi post office nak beli stamp,tengok-tengok gate katup.
Tak pa la..ambil dari maya la kat blog akak ya..terimalah seadanya.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

tu la kak leha..lain kali nak kasi kad raya awaai2 la pos...org pejabat pos pun nak raya juga..lagipun bukan jauh pun rmah kak leha dengan saya..pos by hand pon boleh ma...

tapi disebabkan kak leha dah terpos kat alam maya ni..jap lagi saya gi ambik..hehehe terima kasih kak leha yang cute..

CUPING MERAH said...

ulat pun dah tak selera nak makan daun umno...

bau hapak..kah..kah..kah

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil