Followers

Wednesday, September 09, 2009

Zambry SAH MB Perak yang HARAM...!!!

antara yang HALAL dan yang HARAM..siapa ?
IPOH: Mahkamah Tinggi di sini menolak permohonan saman bekas Speaker Perak, V Sivakumar terhadap penggantinya yang didakwa menyerang dan melakukan pemenjaraan salah semasa sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak 7 Mei lalu.

Ketika menolak permohonan itu dengan kos hari ini, Hakim Datuk Azahar Mohamed memutuskan mahkamah tidak ada kuasa untuk mendengar permohonan Sivakumar, justeru tidak boleh campur tangan dalam keputusan yang dibuat oleh ahli-ahli DUN.

Jika berbuat demikian katanya, ia akan melanggar Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan kesahihan sebarang prosiding dalam DUN di mana-mana negeri tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana mahkamah.
“Ini adalah perkara dalaman dan apa sahaja perkara yang timbul perlu dibincang dan diselesaikan dalam DUN, bukan dalam mahkamah,” katanya-. mStar


dan2 mahkamah jadi cerdik...bila Sivakumar bawak kes DUN ke mahkamah untuk saman SPEAKER HARAM..depa kata tak boleh campor tangan nanti menlanggar perlembagaan..bila MB HARAM bawak kes ke mahkamah depa jadi dungu ..dengan sesedap rasa sesuka hati depa langgar perlembagaan..

tapi bagus juga Sivakumar buat permohonan saman ni..dengan secara tak langsung apa yang berlaku di Perak ini membuktikan BN adalah HARAM untuk memerintah Perak..apa2 saja keputusan mahkamah mengenai sidang DUN Perak terbatal dengan secara otomatik...korang ingat kes penggantungan Zambry and the gang..?? maka dengan ini mahkamah menjelaskan bahawa penggantungan mereka adalah SAH dan mahkamah TIADA HAK untuk menarik penggantungan SPEAKER SAH Sivakumar terhadap Zambry and the gang...

ini bermakna.........barisan BN adalah TIDAK SAH sebagai pemerintah Perak..!! exco2nya TIDAK SAH...HARAM la tu..!! korang guna mahkamah sebagai senjata...sekarang senjata makan tuan..hambik korang...!!

TERIMA KASIH Hakim Datuk Azahar Mohamed kerana pencerahan ini...


wallahua'lam..

15 comments:

TBO said...

Zambry MB Gantung

zali said...

leh...macam tu je nak belitnya?

tak ada kuasa mendengar permohonan dalam kes serangan dan pemenjaraan tu je...

jangan la lebih-lebih belit mangalahkan nuar bubur pulak...

Anonymous said...

ko ni harap je blog ade tulisan ayat2 suci tp perkataan yg ko tulis x melmabangkan identiti muslim sejati...

UMNO Pembelit said...

Perangai zali tu mmg gitu. Tak boleh terima kenyataan walaupun benar. Bodo nak mampus. Ikut lagi UMNO (Untuk Melayu No Otak). Lagi lama otak lebih teruk dr otak lembu.

benci amngok said...

kena batang idung BN banyak lak cengkadak korang yer.Dah terang-terang BN perkudakan mahkamah,pandailak ko kata orang lain nak membelit.amngok dari dulu kini dan selamanya dok membelit rakyat aje tak sedar diri ke..?

budak takdak nama oii..cuba ko pegi baca blog geng2 amngok yg ngaku perjuangkan Islam,tulisan depa ada melambangkan depa tu Islam ke.

nak bunyik lebih lak dekat sini,boleh blah la !!

AMNGOK JAHANAM !!

Anonymous said...

Inilah namanya dasar pengasingan kuasa dalam sistem demokrasi ala British yang diikuti kebanyakan negara komanwel. Tiga cabang entiti sesebuah kerajaan ini iaitu cabang eksekutif, undang-undang dan kehakiman, tidak boleh dibenarkan bercampur aduk, kelak menimbulkan huru-hara seperti yang berlaku di Perak.

Malangnya, pihak BN telah mencabul dasar ini dan berlakulah sepertimana yang telah berlaku. Perak dalam kacau-bilau...

Kesian rakyat Perak!

Unknown said...

Saudara Zali tolong fahan betul2,jangan main komen aje..Jika berbuat demikian katanya, ia akan melanggar Artikel 72 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan kesahihan sebarang prosiding dalam DUN di mana-mana negeri tidak boleh dipersoalkan oleh mana-mana mahkamah.

masjid tok guru said...

Salam Ramadhan..

KAMI MEMERLUKAN DERMA UNTUK PEMBINAAN MASJID TOK GURU ..

http://masjidtokguru.blogspot.com

ghostWRITER said...

elleh... ko pun sama tak ble terima kenyataan macam si nizar.. kehulu, ke hilir canang dia masih MB... Bukti Puak PAS ni memang gila kuasa duniawi... dan lagi satu bakal PM Pakatan Rakyat pulak dengan Kes JOBOR yang "tangguh, jangan tak tangguh"...ermmm entahlah!!!! TAKBIR!!!

Anonymous said...

sedikit demi sedikit ALLAH pertontonkan kepa kita semua rakyat malaysia bahawa kerajaan UMNO masa kini adalah kerajaan haram yang memerintah negeri perak..
makan gaji haram..
bawa balik bagi anak bini makan hasil pekerjaan haram..
so maknanya solat,sedekah semua depa guna wang dari sumber haram..
minta pandangan mufti perak pasal hal ini...
apa hukum membeli pakaian hasil dari sumber haram...
memakai pakaian hasil haram...



YA ALLAH DI BULAN MULIA INI KAU TUNJUKKAN LAH KEPADA UMAT MANUSIA DI MALAYSIA AKAN SEGALA KEBURUKAN DAN KEJAHATAN YANG DILAKUKAN OLEH PUAK UMNO..AMINNN

lupa nama said...

mereka telah menunjukkan sendiri kebodohan mereka

percayalah, mereka akan dimalukan dan di hina dalam keadaan yang paling memalukan.


sebaik-baik perancangan manusia, sesungguhnya Allah adalah sebaik perancang.

anak musa said...

YA ALLAH DI BULAN MULIA INI KAU TUNJUKKAN LAH KEPADA UMAT MANUSIA DI MALAYSIA AKAN SEGALA KEBURUKAN DAN KEJAHATAN YANG DILAKUKAN OLEH PUAK PR..AMINNN.......

Anonymous said...

lho..pandai lak anak pak musa ni mtk tolong dgn allah ek..knp x mtk dgn najib? , .tp hang masih BERTUHANKAN BN bila myentuh bab undang2 ya...bgmn dgn ISA n etc...ko x mtk petunjuk dr Allah ke dlm hal ni?

Anonymous said...

biar ler dia nak doa, aminkan ajeeeee...bagus ler dia tolong doakan, biar sume yg kotor n xbtol keluar dan kita ble bersih n btolkan sume2 tu...nak simpan wat pe...buang semue yg buruk2, simpan yg baik2 n bagus2

Anonymous said...

PR ada banyak buat salah ke???? errrr... kat mana tu??? kenaikan harga TOL? kenaikan Harge minyak? tanah2 dilelong kepada bukan bumi's, GLC dikuasai oleh kroni dan sedara mara dan byk lagi ke???

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil