Followers

Saturday, February 05, 2011

seronok bila syok sendiri ni yerr...

"macamni la bro. tak payah nak hipokrit.

pelajar malaysia di mesir ni kebanyakannya penyokong pas. disinilah pengkaderan pas bermula.

hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno.

artikel aku mudah. aku minta bloger-bloger tak payah malu dan segan untuk sebut dalam setiap artikel bahawa yang menyelamatkan tengkok dorang ni adalah umno. sebut je.

bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni.

MISI SELAMATKAN TENGOK PENYOKONG PAS INI ADALAH IHSAN DARI KERAJAAN UMNO. KLIK SINI

Posted by GAP KEMBALI at 3:09 AM"

banyak komen yang macam kat atas ni bertaburan di blog2 PR...ummi rasa kesian pun ada..nak gelak pon ada baca komen yang macam gini..

"hari ini mesir bermasalah. jadi yang bertanggungjawap untuk selamatkan mereka adalah kerajaan umno"

wooo...KERAJAAN UMNO tuuuu...tapi masa tgk berita kat TV3 tadi takde pon depa kata kerajaan UMNO yang bawak depa balik Malaysia..yang depa ada sebut ust dari MARA yg bantu depa uruskan untuk balik sini dengan perbelanjaan sendiri..ummi ulang sekali lagi..DENGAN PERBELANJAAN SENDIRI..

"bukan angkuh. adakala kena tunjal jugak kepala melayu berotak sempit ni."

wooo...nak main tunjal2 kepala..baik korang tunjal kepala sendiri lagi baguih la...berapa duit yang kerajaan umngok keluar ..??

yang kerajaan Malaysia duk belanja berjuta2 hengget tu bukan duit rakyat 1Malaysia ke..??

bila masanya partai umngok yang kasi duit..orang umngok tukang bawak duit rakyat 1Malaysia untuk uruskan jee...memang patut kena TUNJAL kepala korang..aishhh..

walau bagaimanapun rakyat Malaysia mengucapkan terima kasih kepada kerajaan 1Malaysia (bukan kerajaan umngok tau..)kerana berusaha untuk membawa pulang warga Malaysia dengan selamat..

(ummi nak dengar ucapan terima kasih untuk umngok bila tv pi interview depa bila sampai nanti..hehehe)
komen

7 comments:

Zainab said...

Nice Sharing. Visit us to find latest jobs from top companies and top newspapers at http://toppakjobs.blogspot.com

AMMAR YASIR said...

Bhahaha...nak gelak pun ada bila baca komen puak2 Umno yang tak tahu apa-apa tu..main cakap je. Kesian

Anonymous said...

itu dah memang tanggungjawab kerjaan umngok utk bwa diorg blik..dah nma pn krajaan..pikul la tanggungjawab tu..umngok bodoh.....

Anonymous said...

syik tgk kebrukan je...

MOH KEMBARA said...

Salam Ummi, kerajaan Turki bawah pimpinan Erdogan antar feri bot bawak balik 3000 rakyat dia dan rakyat asing kuar Libya. Kapalterbang tentera pun diantar. Takder disebut atas usaha Parti AK ke apa. Sapa jadi kerajaan bertanggungjawab membela rakyat dia tak kira sapa atau dimana. Noktah! Pe kabor kita?

adsalleh146 said...

biasa la.....kan pengikut UMNO ni tak faham mana datang duit yg kerajaan dapat. Dia orang ingat tanpa rakyat kerajaan akan wujud. Jangan bertengkar dengan puak-puak UMNO ni. U tak kan menang sebab hati mereka ni dah hitam, melainkan Allah SWT beri mereka petunjuk. Wallahualam

Anonymous said...

orang bodoh mengungkit kerja wajib kerajaan-yang dibawak balik tu pelajar malaysia ,rakyat malaysia oleh pemerintah sementara malaysia kalau yang mentadbir sementara ni tak mahu bawak balik rakyat malaysia sila kamu pergi tadbir negeri yg ada orang umno sahaja.jgn tadbir malaysia yang ada berbagai parti dan pandangan....... kamu ni hei ummu anni si bodoh berlagak cerdik.....

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil