Followers

Friday, November 07, 2008

jejak saiful.....

sumber Pahangdaily

Berita mengenai kes Altantunya kini seolah-olah menenggelamkan kontroversi kes liwat Saiful Bukhari Azlan, anak muda yang dikatakan menjad mangsa Datuk Seri Anwar Ibrahim dulu. Apapun kes itu masih dibicarakan dan akan didengar tidak lama lagi, sama ada kes boleh dipindahkan ke Mahkamah Tinggi atau pun terus kekal di Mahkamah Sesyen. Peguambela Anwar terus mempertikaikan sijil perpindahan yang ditandatangani oleh Peguam Negara Ghani Patail adalah tidak sah. Ini kerana Ghani dikatakan terlibat dan kesnya sedang disiasat perihal mengubah laporan "kes mata lebam" Anwar dulu. Justeru itu adalah tidak wajar beliau terlibat, tambahan pula Pak Lah Badawi sebelum ini telah mengumumkan bahawa beliau tidak akan terlibat dalam kes terbaru Anwar itu. Maka, apakah rasionalnya tiba-tiba beliau pula yang menandatangani sijil berkenaan. Perbicaraan isu sijil perpindahan ini telah tertangguh sejak beberapa kali.

Sementara itu, ramai juga dikalangan rakyat kini asyik tertanya tentang "berita terkini Saiful Bukhari" (foto) yang kini nampak semakin menyepi. Sesekali terlihat tulisannya di dalam blog peribadi beliau. Biarpun terdapat laporan yang mengatakan beliau "sakit kini, akibat sumpah laknatnya", namun Saiful telah menafikan dakwaan tersebut dalam blognya. Kenyataan itu disiarkan didalam media arus perdana, kononnya Saiful kini sihat walafiat. Namun kami tetap dengan pendirian bahawa beliau kini "trauma" denga masalah kesihatan yang melanda dirinya sejak akhir-akhir ini. Lebih parah lagi, beliau dilarang untuk berhubung dengan mana-mana pihak sekalipun bagi mengelakkan beliau menarik balik akuan bersumpah laknatnya itu. Akibatnya, kini beliau terus menanggung derita atas apa yang berlaku. Kawalan ketat masih dilakukan terhadap anak muda ini, kerana ada pihak yang gusar beliau "membocorkan rahsia" kes liwat tersebut.

Keraguan: Bukan Saiful Kemaskini Blognya

Soalnya disini, siapakah yang menulis dalam blog beliau jika dirinya tidak sihat?. Dari pengalaman kami sejak 10 tahun mengendalikan "blog" kami pasti bukan Saiful yang menulis dan menguruskan blognya itu. Tambahan pula ia jarang dikemaskini dan terdapat perubahan layout yang ketara. Terutamanya dengan "gambarfoto beliau di Mekah" yang diambil dari ruangan firendstar beliau. Kami pasti, ini bukan kerja beliau berdasarkan kepada penyiaran foto tersebut yang dibuat sejak akhir-akhir ini. Sebelum ini, kami sering masuk ke blog beliau dan memang tidak mempunyai foto tersebut.

Bagaimana beliau boleh masukkan foto terbabit, sedangkan beliau memang mahu melarikan diri dari kenyataan. Bahkan, wajahnya langsung tidak dilihat kebelakangan ini. Mengapa pula tiba-tiba beliau letakkan foto gambarnya di tanah suci itu dalam blog peribadi beliau?. Satu perkara yang menimbulkan kemusykilan pula ialah gambaran foto yang dikatakan diambil di Mekah bertarikh 30 Jun 2008. Maknanya dia berada di sana pada tarikh itu jika tiada pindaan dibuat. Atau, mungkin juga itu gambar lama, dan beliau masukkan ke dalam Friendster pada 30 Jun 2008. Maka, bagaimana dalam keadaan "kecoh dan bercelaru kononnya diliwat" beliau boleh berbuat demikian (kemaskini blog). Sedangkan pada 28 Jun (dua hari sebelum itu), Saiful dikatakan telah membuat laporan di balai Polis Travers, mendakwa diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Kejadian itu dikatakan berlaku pada 26 Jun di sebuah tempat di ibu negara (tidak dinyatakan lokasi) sebenar.

Makanya, berdasarkan pengalaman kami. Mana mungkin seseorang yang sudah "trauma" akibat diliwat dan membuat laporan polis kemudiannya boleh bergembira dengan memasukkan gambar beliau ke dalam ruangan friendsternya itu. Itu jika diambil pada tarikh beliau masukkan gambar ke dalam friendster. Tetapi, bagaimana pula jika tarikh 30 Jun 2008 itu beliau memang berada di Mekah?. Maknanya selepas membuat laporan polis pada 28 Jun 2008, Saiful telah terbang ke Mekah. Bagaimana pula beliau boleh membotakkan kepalanya. Sedangkan dalam masa yang sama beberapa hari sebelum itu beliau telah membuat laporan polis dia diliwat. Jika benar beliau ke Mekah, siapakah yang menaja perjalanan beliau ke sana?. kami juga mengesyaki foto tersebut bukanlahh dirinya.

Kepincangan jalan cerita ini juga berlaku pada tarikh 29 Jun 2008. Pada 29 Jun 2008, telah dinyatakan pada profile friendster Saiful bahawa kali terakhir dia login adalah 3 hari sebelum itu, bermakna 26 Jun 2008. Sedangkan tarikh tersebut adalah kali terakhir berlaku kejadian liwat ke atasnya dan sebelum tarikh tersebut, dia juga mengatakan dia telah diliwat beberapa kali tanpa kerelaan. Apabila berlaku sesuatu tanpa kerelaan ke atas diri seseorang, ini akan mengakibatkan trauma. Bagaimana seseorang yang trauma masih ingin melayari Friendster. Mungkin tunang yang login akaun Friendster Saiful. Ataupun sekiranya ada sesiapa yang menyaksikan Saiful login Friendster pada 26 Jun 2008. Sekarang, semua maklumat ini telah dipadamkan untuk menutup segala bukti berkaitan. Dan juga apabila berlaku sesuatu tanpa kerelaan, bagaimana ia boleh berlaku berulang kali? Ini menunjukkan samada kejadian itu berlaku ataupun berlaku dengan kerelaan. Foto: Flyers kempen MPP Saiful

Saiful Pernah Berjumpa Najib Di Rumahnya

Dalam satu kenyataan, TPM Najib Razak mengakui bahawa Saiful telah datang kerumahnya beberapa hari sebelum beliau membuat laporan polis (tidak dinyatakan tarikh). Menurut Najib Saiful datang berjumpa beliau kerana mengadu hal bahawa dia telah diliwat oleh Anwar. Beliau mulanya tidak yakin sama ada cerita ini benar atau tidak. Jadi beliau menyerah kepada Saiful untuk serah pada polis untuk menentukan apa-apa tindakan selanjutnya. “Saya nampak dia seolah-olah berkata benar sebab saya nampak dia dalam ketakutan. Tangannya seram sejuk. Tetapi saya tak berani buat kesimpulan jadi saya nasihatkan awak sendiri buat keputusan. Dia ceritakanlah segala-galanya yang berlaku”. kata najib. Menurut Najib lagi sebelum ini Saiful pernah datang ke pejabatnya bagi mendapatkan bantuan mendapatkan biasiswa. Namun, dia hanya bertemu dengan pegawai khas beliau ketika itu. Makanya disini ada banyak kepincangan yang berlaku sebenarnya. Itu belum lagi kes tersebut. Sememangnya apabila suatu cerita yang direka dengan niat jahat, akan ada pelbagai kepincangan. Namun, tidak diketahui siapa yang mereka semua ini. Samada Anwar sendiri ataupun musuhnya, semuanya mungkin. Mungkin juga Saiful sendiri yang mereka kerana di kalangan pelajar UNITEN, dia memang terkenal dengan kedangkalannya.

Keraguan Saiful Sudah Di Ketahui Sejak Mac

Satu lagi yang menarik tentang kisah liwat ini ialah bagaimana Saiful diambil bekerja sebagai pembantu khas Anwar. Sedangkan perkara ini sudah didedahkan dilaman-laman blog tentang keraguan "Siapa Saiful" itu. Membuat laporan polis Jun 2008, sedangkan keraguan terhadap diri beliau ini telah ditimbulkan sejak Mac 2008. Maknanya, orang luar lebih "arif" daripada orang pejabat Anwar. Soal sukarela atau tidak bukanlah alasan untuk tidak menyiasat seseorang itu. Ini kerana, perkara ini telah didedahkan dikebanyakkan laman blog. Bukti jelas bahawa kelibat Saiful di pejabat Anwar sudah diragui. Mengapa orang luar lebih tahu daripada kakitangan pejabat atau Anwar sendiri?. Inilah masalahnya, bila menganggap semua laporan laman blog tidak betul dan berunsur fitnah. Akhirnya kejadian buruk berlaku selang 3 bulan kemudian. Jika awal-awal lagi perkara ini disiasat, mungkin perkara ini dapat dibenteras sejak dari awal lagi. Ramai pihak yang kecewa kenapa Anwar menerima Saiful bekerja di pejabatnya? Apakah sudah tiada orang lain yang lebih diyakini dan berwibawa dari anak muda itu?.

Sila lihat bukti disini. Tanggal 11 Mac 2008, seorang Blogger iaitu saudara Najwan (foto) di dalam blognya, telah menulis artikel yang bertajuk "Awas! Ada Musang Berbulu Ayam". Dalam artikel tersebut, beliau telah memberi amaran bahawa terdapat individu yang dicurigai yang bekerja untuk Anwar. Jika kita ikuti blognya dari mula, sememangnya dapat diketahui bahawa individu yang dimaksudkan adalah Saiful Bukhari Azlan iaitu mangsa "liwat" Anwar itu. Jadi, Anwar dan konconya mempunyai masa 3 bulan untuk menyiasat latar belakang Saiful. Kalau diandaikan pihak Anwar telah menjalankan siasatan yang secukupnya tentang latar belakang Saiful, mungkin saja Anwar sengaja membiarkan Saiful memainkan plotnya dan kemudian mengeksploitasi plot tersebut sebaik-baiknya. Adalah mustahil untuk pihak Anwar terlepas pandang seorang budak hingusan buangan Uniten ini, dengan mengambilkira apa yang telah berlaku ke atas Anwar 10 tahun dahulu. Kami difahamkan beliau adalah sepupu kepada Rahimi Osman dan amat dikenali juga oleh Saiful ketika belajar di Uniten dulu. Malahan ramai pimpinan PKR amat mengenali Blogger Najwan Halimi ini.

Misteri Sebuah Diari Merah

Menurut laman blognya, dua orang pembantu khas Anwar telah berjaya dipilih menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) di Selangor dan Pulau Pinang. Nik Nazmi Nik Ahmad (foto kiri) dan Sim Tze Szin (foto bawah) masing-masing telah diamanahkan untuk mewakili rakyat di DUN Seri Setia dan Pantai Jerejak. Kini khabarnya, kerusi panas Pembantu Khas Anwar Ibrahim mulai menjadi rebutan beberapa individu yang dikatakan cukup berminat untuk mengisinya. Mewarisi "diari merah" sememangnya sesuatu yang paling dihajati oleh ramai anak muda yang punyai rencana untuk mengembangkan jaringan politik mereka. Menyelia jadual Anwar Ibrahim sememangnya bukan tugas yang mudah, pun begitu ianya suatu keistimewaan yang sukar dikecapi. Azmin Ali merupakan antara tokoh politik yang dahulunya bermula sebagai pemegang "diari merah" Anwar.

Dan kini, selepas Nik Nazmi, saya difahamkan "diari merah" menanti pewaris barunya. Beliau kira ramai yang mulai mengetuk dan menempelkan diri di pejabat Anwar semenjak kebelakangan ini dalam usaha untuk mewarisi meja kerja Nik Nazmi. Ada juga yang tiba-tiba ligat menjadi peminat setia majlis-majlis ceramah Anwar walhal sebelum ini begitu taksub dengan UMNO dan Barisan Nasional. Malah ada yang cukup berani sehingga mendakwa yang dirinya kini merupakan kakitangan dan pembantu khas Anwar menggantikan Nik Nazmi. Dikira dari lingkungan kakitangan dan sekutu-sekutu yang akrab dengan Anwar, mantan TPM itu harus berwaspada dalam hal ini. Dalam situasi sebegini, jelas akan ada ramai yang menunjukkan minat untuk mendampingi Anwar dan orang-orang di sekelilingnya. Beberapa orang teman turut melahirkan kebimbangan kerana kononnya terdapat individu yang cukup dicurigai latar belakangnya kini kelihatan begitu ghairah mahu dilihat sebagai sebahagian dari lingkungan tersebut. Khabarnya ada antara mereka dahulunya merupakan individu yang terlibat secara langsung dengan Najib Tun Razak. Barangkali sikap waspada cukup penting dalam keadaan sebegini. Jangan sampai ada musang berbulu ayam yang kemudiannya memangsakan seluruh reban sebagai santapannya.

Inilah sebenarnya punca yang berlaku. Orang luar lebih mengetahui apa yang berlaku disebaliknya. Justeru itu, pandangan dan suara "Blogger" harus didengar dan diambil perhatian. Ia bagi membolehkan perkara yang sama tidak berulang lagi di masa-masa yang akan datang. Apa yang lebih menghairankan kita ialah bagaimana pula Saiful boleh dikatakan sebagai orang kanan atau Pembantu Khas Anwar? Sedangkan beliau hanya sukarelawan dan dikatakan sebagai Pembancuh Kopi sahaja. Ini kerana biasanya semua PA Anwar akan dipilih dari kalangan mereka yang "Educated" dan "Pintar". Lihat sahaja kepada bekas orang kanan Anwar terdahulu iaitu Ezam (Econs,UIA), Pak Khalid (Masscomm, ITM), Azmin (Master Math, Minnessota), Dr Mansor (PhD), Nik Nazmi (King College,UK) dan Nat (BA Arts Harvard).

Jawapan Saiful Terhadap Artikel Blogger

Cuba lihat dibawah ini, jawapan yang ditulis oleh Saiful Bukhari Azlan selepas maklumat yang ditulis oleh Blogger Najwan ini didedahkan dalam blognya pada 11 Mac 2008 iaitu 3 hari selepas Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu. Jawapan ini tidak diedit dan ia merupakan jawapan yang asal ditulis oleh Saiful Bukhari dalam blog terbabit.

Jawapan 1 : 13 Mac 2008 (Masa 3:45 am)

"Assalammualaikum..Masyaallah Najwan, sampai bila saudara nak berhenti memfitnah.. Cukuplah saudara dah malukan saya, jatuhkn jatuh, sampai saya terpaksa tarik diri dari Universiti.. Hidup dalam kegelapan tanpa arah tuju.. Rahimi sepupu saudara tu sahabat saya. (foto) Sepanjang kempen pilihanraya, beliau perlu mengalas 4 jawatan iaitu Setiausaha Politik, Setiausaha Sulit, Pembantu Khas dan Koordinator Politik. Bayangkan betapa beratnya beban yang beliau terpaksa pikul. SEORANG. Tiada siapa yang tampil utk membantu beliau walaupun kononnya ramai yang menyokong dan mahu menolong kempen Pilihanraya DSAI. Apalagi saudara sbg sepupunya. Salah ke saya pergi dengar ceramah? Ceramah tu hanya utk org tertentu shj ka? Beliau sendiri yang meminta pertolongan saya utk membantu beliau menguruskan program DSAI sepanjang pilihanraya. Jadi sbg kawan saya membantu beliau kerana beliau sudah tiada daya lagi untuk memikul 4 tanggungjawab sekali gus. Kawan punya hal, saya tidur hanya 2-5 jam sahaja dlm satu hari. Sedangkn saya ni bukan ada apa2.

Saya pon hairan, mana pergi penyokong parti atau kawan Rahimi semasa beliau amat memerlukan pertolongan. Mana pergi orang2 yang konon2 mengelar dirinya pejuang parti semasa pejabat DSAI kekurangan Pekerja. Saya sendiri terkejut dengan bilangan anggota kerja Pusat PKR. Boleh dikira dengan jari sahaja tenaga kerja semasa kempen pilihanraya di pejabat DSAI. 1 pekerja buat 4/5 kerja. Dari menjaga DSAI hinggalah menghantar poster ke P.Pinang, itu lah kerja Rahimi Osman. Sekarang bila sudah habis pilihanraya dan MENANG dengan 5 kerajaan, barulah semua berebut2nak masuk pejabat DSAI. Manusia.. Dan untuk makluman, Diari Merah itu adalah milik En Rahimi Osman dan saya rasa ramai yang dah tahu. Tak pernah terlintas langsung saya nak mengambil kedudukan itu dan tak pernah saya cakap saya ni Pegawai Khas atau Setiausaha Sulit DSAI.. Saya hanya membantu Rahimi sahaja semasa kempen. Jangan memfitnah sembarangan saudara Najwan.. Saya memberi tenaga secara Ikhlas demi membantu seorang rakan semasa beliau dalam kesusahan. Bukan menjadi penyokong fanatik yang kononnya menyokong tetapi hanya sokong sahaja, buat kerja tak ada. p/s: Najwan, berhenti lah memfitnah dan buangkan lah perasaan hasat dengki ko tu. Tak kemana Najwan. Tambah kan dosa shj. Sebagai manusia, aku xkn berbuat apa utk melawan.. Tapi, aku harus mempertahankan diri dan menegakkan kebenaran.. Aku berserah kdp Allah s.w.t.. Salam.

Jawapan 2: 13 Mac 2008 (3:45 am)

"Assalammualaikum, Saya sihat dan gembira dengan kehidupan yang saya ada sekarang. Kalau nak berjumpa, saya sudi. Telephone je, kite set time n blh kene teh tarik same2 dan luahkan apa yang tidak puas hati.. Saya ni temporary staf je.. Bulan 6 ni nak masuk flying school dah.. DSAI sendiri pon tau.. Niat saya cuma membantu seorang rakan yang meminta bantuan saya.. Bukan saya yang tergila2 nak masuk pejabat DSAI.. Saya dah mual dengan politik, cukup semasa MPP dulu.. Pilot lagi best.. Saya berserah kepada tuhan.. Fitnah dan tohmahan dah jadi mcm makanan kepada saya.. Saya reda.. Saya anggap setiap dugaan adalah persiapan utk diri saya bagi menghadapi cabaran yang lebih besar pada masa akan datang.. Dan kepada saudara-saudari yang menghantar gambar2 saya menerusi e-mail kepada staf2 pejabat DSAI e.g Pak Ibrahim Yaacob dan saya tak tahu siapa lagi, terima kasih byk2 kerana mempromosikan saya.. Tak tau la tapi depan saya mereka gelak dan buat lawak, sehingga forwardkan e-mail kpd saya. Yang paling best, si penghantar tu siap buatkan e-mail adress untuk saya.. Manusia Manusia.. Sekian Saiful Bukhari"

Saiful Kaki Perempuan Masa Di Uniten

Kenyataan ini dibuat oleh rakan Saiful yang mengelarkan dirinya -H- dalam posting ke Blog Najwan pada 16 Mac 2008, jam 4:11 pagi. Sesungguhnya apa yang diperkatakan kini terbukti kebenarannya. Cuba teliti kenyataan beliau dibawah ini (salinan asal) :-

"assalamualaikum. im looking for a hypocrite by the name of saiful bukhari! mana pergi saiful bukhari? kenapa senyap je? mana kau saiful ooii! org tak fitnah kau pun. kau yg fitnah diri kau sendiri aku rasa. bila aku baca-baca balik posting najwan ni, mmg aku tak jumpa pun dia sebut nama kau. so apasal kau kata dia fitnah kau? kau ni saiful, rupenya pendendam orangnya ye. najwan tak pernah fitnah kau pun tp kau nak tunjuk kat org yg seolah2 najwan ni jahat sgt sampai sanggup fitnah kau dan jatuhkan kau apa semua. kat uniten ni semua dah tahu cerita kau masa jd mpp dulu. apa yg kau dah buat? gila kuasa, gila publisiti, gila glamer! itulah kau wahai saiful. kerja kau itu je. org lain buat kerja, kawan2 lain mati-mati buat kerja, kau dapat nama! dulu kau bising, marah dan bengang tgok gambar najwan dgn dsai. kau nak tuduh dia main politik. siapa yg main politik skrg ni saiful oi? kat frenster kau tu gambar2 apa? gambar kau dgn su najib, gambar kau dgn menteri umno, tok pa, syed hamid, shahir samad apa semua tu. apa tu saiful? skrg kenapa nak rapat dgn dsai pulak?

kau kecoh suruh org pangkah BN dlm friendster, siap buat prime pic gambar bendera BN, kat tepi tu ada X besar. hey saiful apa ni beb? kau ni lalang ke apa? bacul ke apa? kau melatah kenapa beb? najwan ada ckp pasal kau ke? atau mmg betulla yek kau ni org najib utk spy kegiatan dsai. pastu mengaku nk tolong la apa la!kau ingat kau bagus sgt ke? stakat tolong menempel kat ceramah dsai lebih baik tak payah! dasar gila glemer! pastu nak kecoh kat semua org kata kau skrg kerja dgn dsai. kau ingat org semua kagum dgn kau la yek bila ckp mcm tu??? sudah la saiful, tembelang kau semua budak uniten dah tahu. kalau kau nak tahu, blog najwan ni HEP UNITEN pun baca beb. aku yakin org2 hep semua duk gelak2 je baca komen kau, hahhaha. gaya kononnya kau ni baik sangatla yek.

"Masyaallah Najwan, sampai bila saudara nak berhenti memfitnah.." cuba tgok balik ayat kau ni? BM pun terabur.. kalau betul najwan ni memfitnah, kau patut tulis mcm ni: "masyallah najwan, bila saudara nak berhenti memfitnah..." tapi aku nak modify skit la ayat ni.."masyaallah saiful, sampai bila anda nak jadi mcm ni?? bila anda nak berubah?" apapun, aku nak tanya kau lagi ni, ada ke najwan sebut dan fitnah kau dlm posting ni???? aduhai, bodohnya la kau ni. posting semudah ni pun kau dungu tak reti nak paham. melatah tak tentu hala! mcm ni nak jd pembantu dsai???? well, since semua nak main kotor utk burukkan nama org lain, meh sini aku nak burukkan nama dia pulak. aku harap aku tak berdosa buat benda ni. niat aku sekadar nak bagi tahu korang siapa saiful ni yg sebenarnya!!!! drpd aku biarkan semua tertipu dgn si saiful ni, itu lagi bahaya!

aku kenal kau saiful. kenal sangat. kalau aku nak bukak satu2 cerita kau mmg teruk kau beb! kau tak ingat ke dulu kau bergaduh bertumbuk sebab berebut perempuan masa kat universiti? kau lupa ke awek kau budak indonesia yg kau dump tu? betapa baik dan sayangnya dia kat kau. last2 kau dump dia dan cari perempuan lain! itu poin pertama: saiful kaki pompuan! skrg ni aku nak tanya kau saiful, apa sebenarnya motif kau? kenapa kau sanggup tipu orang kata najwan fitnah kau? masalah akademik kau, masalah kau kat uniten, kenapa kau nak salahkan org lain? kenapa nak salahkan najwan? hidup kau, kau la tanggung, apasal nak salahkan org lain? dan yang paling aku pelik...najwan tak sebut nama sape2 pun dalam posting dia tu. dia mention nama najib je...kau kenal ke najib razak tu? boss kau ke? eh silap..boss kau skrg ni rahimi osman! pewaris diari merah! kan? saiful saiful! berubah la bro! aku kecewa la dgn kau. ingatkan skrg kau dah ok, rupanya masih gile glemer gile kuasa mcm dulu lagi.

buat DSAI, kalau tuan baca blog ini dan tuan baca komen2 ini, saksikanlah tuan, inilah dia orang yg nak berdampingan dgn tuan. kalau si saiful ni mintak nak kerja dgn tuan, saya nasihatkan janganlah amik dia! mmg punah lah keadilan dgn tuan sekali jatuh terduduk. silap2 tuan masuk jail balik nanti. buat budak2 dsai semua, bagi tahu dsai yg saiful ni dulu pelajar uniten yg gila kuasa dan gila glemer. dia berangan dan perasan bagus. ckp nak lebat je. gaya nak macho je but seriesly, dia ni kosong je..sampah tak berguna langsung. dia ckp mmg manis, gaya mmg gentle tp itu sume hipokrti je!dia mmg pandai berlakon.. saya budak uniten dan saya simpati dgn dsai.kalau buleh saya tak nak terlibat pun dlm komen2 ni, tp bila saya tgok mangkuk ayun ni kecoh lebih dan tunjuk bagus, mmg saya tak bleh berdiam diri! saiful, berubahlah! please..."

Kesimpulannya: Kesilapan yang jelas disini, ialah akibat orang pejabat Anwar tidak percaya kepada Blogger Najwan dan lebih percayakan Rahimi dan juga Saiful Bukhari. Akibatnya mereka diangkat, sedangkan ia sudah diberi amaran oleh Najwan yang merupakan sahabat Saiful dan juga Sepupu Rahimi Osman. Jika Anwar cepat bertindak dulu, maka semua yang terjadi hari ini dapat diatasi lebih awal. Namun sekarang "Nasi Sudah Menjadi Bubur". Soalannya kini, kemanakah hilangnya Rahimi Osman setelah kes ini dihebohkan?. Khabarnya beliau amat tahu kisah hidup Saiful dan senantiasa berdampingan dengan anak muda itu sejak sekian lama. Apakah Rahimi juga terlibat? Atau ? Semua ini menimbulkan spekulasi dalam kes liwat ini. Kami juga difahamkan Rahimi juga pernah mengikuti Saiful berjumpa dengan pemimpin kerajaan. Maknanya memang ada konspirasi peringkat dalaman sebenarnya dalam hal ini. Apapun, kesimpulannya berhati-hatilah memilih rakan, sahabat atau kawan. Kerana dalam diam mereka akan menikam kita dari belakang.

Pandangan Blogger Jangan Diabaikan

Sudah jatuh ditimpa tangga. Itulah istilah yang boleh digambarkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam hal ini. Apa yang pasti, suara blogger perlu didengari dan diberi perhatian. Jangan terlalu yakin dengan realiti kerana ada orang yang lebih tahu menilai dan mencaturkan perjalanan cerita ini. Kita juga berharap agar semua pemimpin Pakatan Rakyat, memberi satu ruang kepada para blogger agar mereka tidak diperkotak-katikkan. Tahniah kepada Blogger Kicdefella yang khabarnya juga bekerja di Pejabat Menteri Besar. Sesungguhnya penghormatan ini amatlah bermakna buat para blogger. Biarpun mereka tidak berjuang pada zahirnya, namun harus diingat Blogger memainkan peranan penting juga dalam membawa perubahan politik negara. Ini terbukti dalam pilihanraya umum yang lalu dan diakui sendiri oleh pemimpin BN. Namun mengapakah masih ada pihak yang tidak nampak dan memberi perhatian kepada mereka. Sedangkan ramai dikalangan mereka itu, tidak mempunyai kedudukan dan terpaksa pula berhadapan dengan berbagai risiko yang menanti.

Lebih parah lagi, ada sesetengah pemimpin memandang "enteng" kepada pengaruh "blogger" dan menganggap blog tidak penting dalam karier politik mereka. Lantaran itu sehingga ke hari ini, jika dibuat kajian masih ramai pemimpin Pakatan Rakyat terutamanya yang bergelar YB yang masih tidak mempunyai blog. Makanya, segala maklumat tentang pemimpin itu sukar untuk diperolehi apatah lagi disebarkan kepada rakyat. Peluang untuk berinteraksi dengan mereka juga kini semakin terhad, bila mereka hanya menggunakan kaedah "offline" semata-mata. Mereka iaitu menjenguk rakyat di serata pelusuk negara dan negeri, sedangkan segala informasi tidak diketahui dan boleh dinilai oleh rakyat terutamanya pihak kerajaan. Maka itu, jika senario ini berterusan maka kita yakin perubahan yang diharapkan bakal mengalami sedikit rintangan atas kekhilafan yang berkenaan.

[Kami memohon ampun dan maaf jika pembongkaran ini menyebabkan ada pihak yang tidak berpuas hati. Memang inilah kenyataannya. Pemimpin harus menghormati "Bloggers". Kerana jika dilihat kepada kes "Liwat" terbaru Anwar ini, jelas sekali membuktikan bahawa kenyataan blogger terbabit 100% benar dan menjadi realiti. Kami juga masih menantikan berbagai janji yang dibuat oleh pimpinan Pakatan Rakyat Pahang terhadap "blogger" selama ini. Jika tiada apa-apa tindakan yang sewajarnya, maka jangan kecewa jika kelibat blogger jug akan hilang dari arus perjuangan di alam maya suatu hari nanti].


Saiful Berdaftar Sebagai Pengundi Di Subang


Mangsa "liwat" Saiful Bukhari dikatakan sah berdaftar sebagai pengundi untuk pilihanraya umum bagi daerah mengundi Bandar Utama Utara di Jalan BU 7/6 dalam DUN Lanjan, Parlimen Subang Selangor. Cerita liwatnya yang kini menyepi sejak perbicaraan diadakan di mahkmah Sesyen Jalan Duta yang lebih menjurus kepada pertukaran mahkamah semata-mata. Sebaliknya isu sebenar tentang kes liwat tersebut masih lagi beluk dibicarakan sehingga ke hari ini. Ramai dikalangan rakyat yang pelik dan terkejut dengan senario ini. Apapun ramai yang ingin tahu situasi sebenar anak muda itu. Sebelum ini kami telah mendedahkan bahawa beliau ditimpa penyakit misteri gara-gara sumpah laknat terhadap kes liwatnya itu. Ramai yang marah dan tidak percaya dengan pendedahan kami. Malahan juga Saiful dikatakan telah menulis dalam blog peribadinya bahawa beliau sihat-walafiat. Namun tidak ramai yang tahu keadaan sebenar beliau sekarang. Tambahan pula Saiful kini menghilang diri atau "dihilangkan" tanpa khabar berita. Apakah beliau benar-benar sakit atau sihat?. Tunggu pendedahan kami seterusnya tentang Saiful tidak lama lagi. Rujuk data SPR dibawah :-

Kad Pengenalan 850706015687
Nama MOHD SAIFUL BUKHARI BIN AZLAN
Tarikh Lahir 06 Jul 1985
Jantina LELAKI
Lokaliti 107 / 37 / 10 / 029 - JLN BU 7/6
Daerah Mengundi 107 / 37 / 10 - BANDAR UTAMA UTARA
DUN 107 / 37 - BUKIT LANJAN
Parlimen 107 - SUBANG
Negeri SELANGOR

Terkadang, kami juga lucu bila ada yang mahukan bukti bergambar sekiranya Saiful sakit seperti yang kami dedahkan sebelum ini. Bagi kami, ini semua tidak masuk akal sama sekali, kerana jika ada bukti sekalipun mana mungkin mereka akan percaya. Justeru itu biarlah kita tunggu laporan seterusnya beliau. Apa yang pasti, Saiful kini masih dilindungi dan berada dalam kawalan pihak-pihak tertentu. Tunggu maklumat seterusnya.

[Agak-agaknya, jika Saiful mengundi parti manakah yang akan beliau pilih?. Kami juga difahamkan yang Saiful amat bercita-cita untuk menjadi seorang "pilot". Namun dek kerana kelulusannya yang terlalu "hebat" dengan mendapat CGPA dibawah 2.0 mana mungkin beliau akan layak ke arah itu. Bahkan beliau telah dibuang kolej, ini bermakna beliau tiada kelulusan sekarang ini. Tapi harus diingat, beliau pernah memohon biasiswa dari Najib biarpun gagal dalam pelajarannya. Ini bermakna, beliau ada peluang jadi pilot selepas ini jika itu kemahuannya. Apakah Saiful akan menjadi "pilot pertama Eurocopter" yang tidak diuji secara fizikal itu?. Beliau ada peluang dan memang layak sebenarnya].
komen

1 comment:

haniesyafique said...

dengaq habaq anwar dh di bebaskan dr pertuduhan liwat yg sengaja diadakan si sepol ni.....???

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil