Followers

Tuesday, November 04, 2008

turunmu kerna terpaksa..!!




turun jugak hang no....tapi ikhlas ke atau 'kerana terpaksa'...tak kisah la kerana apa janji turun...tapi tak patutla hangpa cakap tak berlapik..sapa yang melatah..?? UMNO/BN dan mufti Perlis yg bersikap kebudak-budakkn..? iye ker..kalau UMNO/BN tu ummi percaya la...tapi kalau tang Mufti hang hina macam tu...satu statement yg melampau...korang baca kat sini sapa yg tulis..dan apa agama dia dan bangsa dia...

tak tau hormat langsung kat alim ulamak....hangpa dah la seorang pemimpin yg beragama Islam...patut ka hang cakap macam tu...macamana nak jadi contoh kepada rakyat ni...nampak macam remeh..tapi orang ambik berat bab ni...renung2kan..

walau apapun..Tahniah dan terima kasih..

wallahualam


komen

4 comments:

Harimau-Menaip said...

Biasa. Baru ada kuasa dan diberi kepercayaan sedikit...cakap macam Dewa, Melompat bagai beruk, mendabik dada umpama Merak.

macha BC said...

aiks.. cam tak pueh hati lagi jer. kelaka la korang ni.

DNL said...

salam,

kenapa pulak bila mufti bercakap dan umno bercakap perkara yang agak sama mufti betul umno salah?

kenapa orang umno tu bukan islam ke? bukan melayu ke macam mufti? mufti ni tak pernah buat dosa ka? umno ni kafir ka?

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam tok ghimau...

yb2 muda ni kena dipantau kalau nak buat kenyataan..

macha bc..

terima kasih sudi singgah..bukan tak puas hati..cuma menegur untuk kebaikkan..supaya YB PR tak dihentam musuh hanya kesilapan yg kecik..ambik iktibar..

salam dnl..

gambar anda dgn tok ghimau sama..keliru sekejap..

kalau dari segi ugama dan bangsa..umno dgn mufti tak ler berbeza..tapi tahap ilmu tu yg membezakan antara mufti dan org umno...

kerana melatah org berilmu tak sama dgn melatah org yg tak berilmu..

wallahualam..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil