Followers

Friday, July 17, 2009

apa sebenarnya yang berlaku pada Teo ..??

Kematian SetPol exco Selangor ini menimbulkan banyak tandatanya...antara terjatuh dan dijatuhkan..kalau nak kata bunuh diri macam tak sesuai...kalau tengok dari keadaan mangsa semasa di pejabat SPRM ..tiada tanda seperti orang nak bunuh diri...wajah dia tenang aje..tidak menampakkan dia dalam keadaan yang tertekan...dia juga dikatakan akan mendaftarkan perkawninannya pada esok hari...bermakna tiada dalam perancangan untuk dia bunuh diri...seluruh negara terperanjat dengan "kes pertama kematian dalam tahanan SPRM" itu.
Menurut Mohd. Shukri, sebelum dibenarkan pulang, Beng Hock berjanji untuk ke pejabat SPRM pagi ini bagi menyerahkan beberapa dokumen yang diperlukan bagi membantu siasatan.
Katanya, ruang tamu SPRM tidak dilengkapi sistem televisyen litar tertutup (CCTV).

Beliau menjelaskan, semasa percakapannya dirakam Beng Hock tidak menunjukkan reaksi takut atau gelisah dan memberikan kerjasama yang baik kepada pegawai SPRM.

Teo kehilangan nyawa diantara selepas jam 6.00 hingga 1.30 tgh....siapa yang dia jumpa dalam waktu itu..apa yang dia buat dalam waktu itu..?apa yang berlaku diantara waktu itu...? siapa yang nak jawab soalan ni..??
di bawah ni gambar yang telah diambil oleh blogger Semut dan Papan Kekunci di tempat kejadian malam tadi..terima kasih pada semut yang berusaha mencari bahan untuk tatapan ramai..
 Setibanya gua di tempat kejadian, Plaza Masalam sesak teruk. Nasib baik gua berjaya dapat parking port cantik tiada gangguan hasil dari pengalaman gua pernah bekerja di kompleks ini selama 2 tahun pada satu masa dahulu.

Gua terus menangkap gambar bukti yang Pejabat SPRM berada di tingkat 14.

Tingkat 14, yang ada lampu menyala kat atas tu. Mayat ditemui di bawah. Gua diberitahu oleh suara suara angin yang mayat masih berada di tempat kejadian. Dan ahli keluarga serta pemimpin pemimpin pakatan masih tidak dibenarkan masuk untuk melihat.

Geng geng forensik yang gua perati tak macam CSI langsung. Sembang sembang, sengih, sembang sembang, sengih, kejap hilang, kejap muncul. Gua syak diorang curi curi hisap rokok.

Drivernya mula mula pandang kerek dekat gua buat gaya macam nak tangkap. Tapi gua selamba 'tangkap' gambar dia dulu. Lepas tu dia blah. Mungkin pergi mengadu pada pihak atasan.

Lilin yang dipasang secara sukarela oleh orang ramai yang hadir.

Gua tak tolong susun lilin. Tapi gua tolong nyalakan balik lilin yang padam ditiup angin.

Ahli keluarga mendiang dikerumuni wartawan bebas dan orang ramai. Tapi gua tak dengar apa sebab suasana bising dengan bunyi ringtone yang bukan bukan dan suara orang bersembang di sekeliling. Gua lepak luar balik tenangkan fikiran.

Gua dapat feel yang raya dah makin dekat masa snap gambar nih. Haih.

Ya, gua datang pun sebab nak tau kenapa.

Ketibaan Menteri Besar Selangor. Gua tak dengar apa dia cakap sebab slow sangat. Sponsor la speaker time macam ni.

Lexus yang pernah dijadikan isu oleh si lanun Khir Toyo satu ketika dahulu.

Polis buat muka anj!&*% macam biasa biasa. Tapi selamba gua pegi depan tangkap gambar.

MACC = SPRM = Umno = Pembunuh

Teoh Beng Hock. Damailah.

Suasana muram ketika balik. Tapi masih ramai yang belum mahu bersurai kerana mereka dahagakan jawapan dari pihak yang bertanggungjawab.
komen

1 comment:

abu husin said...

walaupun teoh bukan org islam, tapi kita sebagai muslim tidak boleh benarkan kezaliman berlaku kpd sesiapa pun di dalam negara islam spt malaysia ini.

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil