Followers

Sunday, July 12, 2009

kekalahan menanti BN di Manek Urai..

jalal antra put ramzi_thumb[7]w.zaid Sudah ada yang berangan angan di kalangan UMNO bahagian kuala krai, sekira nya……..tuan aziz menang, kalau menang……..wan zaid bekas ketua bahagian dan abang ipar kepada SU politik najib lah akan menjadi PENUNGGANG pertama, dia akan memasti kan geng nya menguasai UMNO bahagian kuala krai selepas ini, kerana dia menganggap ramzi ketua sekarang telah merogol dari pintu belakang dengan bantuan BEDOLLAH sehingga dia tersingkir, dia kini telah mengeluarkan belanja besar untuk mempastikan tuan aziz menang, tuan aziz dulu kini memang patuh kepada  w. zaid ibarat tali nyawa. 
gambar atas kiri wan zaid, atas kanan ramzi dan jalal, bawah kiri tuan aziz dan kanan fatmi salleh
Bagi ramzi pula, setelah anak didik nya JALAL jalal tidak terpilih sebagai calon, telah mengatur strategi bagaimana tuan aziz akan kecundang dalam PRK nanti, jika tuan aziz menang, ramzi bolih lah mengemas tikar bantal dan balik ke kampung asal nya kubang batang, wakaf baharu, sebenar nya ramzi ni kelayakan akademik nya tak seberapa pun, aku pun heran macam mana BEDOLLAH dulu bolih ambil dia jadi SU, apa apa pun geng ramzi mesti bertarung antara hidup dan mati bagi memasti kan tuan aziz kalah , kah kah kah ……………….
fat-4tuan aziz_thumb[6] UMNO kini dalaman nya sedang membarah, kemungkinan barah itu akan memecah keluar tengah hari esok dan seterus nya kehari mengundi, W.ZAID VS RAMZI akan memberi kelebihan kepada PAS untuk meraih majoriti lebih besar…
 sumber tok gawo
ummi...
inilah rupa kemelut dalaman politik UBN di Kelantan..sesama UBN sendiri dah main tikam2...nampak gayanya tak payah tunggu PAS menumbangkan BN..BN sendiri akan mengubur diri depa sendiri..takpe..PAS tolong talkinkan..
komen

No comments:

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil