Followers

Monday, October 05, 2009

Ketua Putera Umno yang 'LEMBIK'

Disebabkan berjalan di laluan Pakatan Rakyat ini.....



Abdul Azeez sedang mempertahankan Menteri Ismail Sabri.


Abdul Azeez dibelasah lebih 20 orang penyokong PAS.Lihat gambar, Abdul Azeez sedang dicekik.



Akibatnya jadi begini...ishh..ishh..ishh..
KESIANNNNN.....



Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim...siapa dia ni..?? apa jawatan dia..??

Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno...Pengerusi Biro Putera UMNO...Ketua Pemuda Umno...itu yang diwar2kan dalam akhbar..ummi tak mahu tulis sebenarnya siapa yang memukul...kenapa dia dipukul..yang ummi nak ketengahkan disini adalah sikap dan tahap kehebatan barisan PEMUDA amno 1Malaysia ini...

Apakah ini saja tahap kekentalan PEMUDA BN..??adakah ini saja kekuatan PEMUDA BN..??adakah ini saja tahap kehebatan PEMUDA BN..?? baru kena cuit sikit dah masuk hospital..

macamana nak lawan musuh negara macam ni..? macamana nak pertahankan negara macam ni..? macamana nak memimpin PEMUDA 1 Malaysia kalau dah lembik macam ni...? kalau ummi lah PEMUDA..MALU ummi punya pemimpin yang lemah dan lembik macam ni...tak ada jiwa pahlawan..tak ada semangat juang..tak ada stamina langsung...kalau orang jawa cakap..CIWEK..

itu bab kekuatan fizikal..mental pulak lembab..kalau nak berlakon pun biar la logik sikit..biar la nampak real sikit..ni macam nak berlakon kasi budak2 tadika tengok..nak tipu pun biar la cerdik sikit..kalau orang2 yang tahap pemikiran setaraf atau lebih teruk dari budak tadika mungkin akan rasa simpati pada anda..tapi kalau pemikiran yang matang dan cerdik takkan terpedaya punya la lakonan tahap tadika ni...

Namun....dalam pada itu ada jugak yang terpedaya dan terpercaya..siap kecoh satu  malaya..siap jadi tajuk berita yang sensasi sangat...abih nak kata apa...dah tahap pemikiran setaraf atau lebih teruk dari budak2 tadika...ini kita panggil "kanak2 dewasa"..badan dah besar panjang tapi akai mengalahkan kanak2...sapa tu ye..??

Pakatan Rakyat patut bersyukur kerana PEMUDA PR tidak selembik dan selemah PEMUDA BN...harap badan saja besar kalau kena tiup angin dah tumbang..bagi ummi ini bukan ciri2 seorang PEMUDA..PEMUDA harus gagah perkasa.berani dan tegas..sentiasa berada di barisan hadapan..PEMUDA adalah sebagai benteng..PEMUDA juga harus menjadi orang yang pertama kehadapan sekiranya berhadapan dengan musuh atau krisis..ini belum apa2 dah masuk hospital apa kes..tak ada kewibawaan sebagai pemimpin PEMUDA langsung..buat malu kaum aje..baik duduk dalam rumah aje la...

rasanya cukuplah kita duk main kisah auta si PEMUDA lembik lagi lemah ini..fokus utama kita adalah PRK Bagan Pinang..fokuskan untuk memenangi kerusi DUN N31...kalau dok cerita pasal mamat ni sampai bila pun tak habis..PAS harus menawan hati pengundi..PAS haru tawan kerusi Bagan Pinang..lawan PAS Isa Samad ..bukan Abdul Azeez Abdul Rahim...

Lawan Tetap Lawan..




komen

9 comments:

PutraMerang said...

Badan sebesar tu pun kena belasah ka? Berani betul budak2 yang gedebik si azeez tu !!!.

Anonymous said...

2tahun lepas ak de tngk cte tamil..cte politik tamil..cte polisnya yg mana sangat jahat dan bekerjasama dngn ahli politik yg kuat.dan stategi ahli poltik tamil ni lbh krng jerk cam yg br berlaku kt malaysia ni..ctenye begini..partiB mempunyai pengaruh yg kuat jgk untuk mengalahkan parti dia ni..jd dia rasa tergugat..lagi dia pun rancang satu strategi tuk tarik minat pengundi..dia plane suh orang2nye tikam dia waktu dia habis berceramah..tetapi rancangannya amatlah rapi..dia dah kaji dh fikikal badan manusia ni.dia dh kaji dh tmpt mane bila tikam x kn mati.


jadi dia pun suh la orng2 dia tikam dirinya kt tmpt2 yg telah dikaji tadi yg x mungkin boleh membunuh..lalu bila tiba masanya mereka pun bertindak.dan hebohlah kt tv.dan dia pun ckp pihak parti lawan yg bwt semu ni.jd rakyat waktu tu jd marah lalu protes.dan akhirnya parti lawannya kalah teruk.dan dia berjaya jgk dngn tekniknye..jadi sme jela ape yg berlaku kt negara kte ni.cme si mamat ni x dela seberani tamil tu.x nk la tikam2 ni,silap2 mampos.haha..so dia upah orang suh belasah dia..tu pun sket jerk.jngn belasah teruk2.hahA..pandai latu..tektik ni sbnrnye dah basi la..and bnda ni dah didedahkan dlm cerita tamil yg nk tunjukkan fenomena politik di negaranya..umno pun nk tiru jgk.haha..ak harap korang sebarkn bnda yg bermanfaat ni..spya kte semua x tertipu dngn tindak tanduk najis umno

Anonymous said...

Kenapa bila beliau (dato Azeez) jadi macam ni, dikatakan berlakon. Dulu, masa Anwar jadi macam tu, tak pulak korang kata dia berlakon.??

Just bertanya aje...dari situ, dah tahu tahap pemikiran orang yg menulis artikel ini. Lemah dan lembap... Sorry ye!!!!

brapaharga? said...

betul jgk ..
anwar tu lembik. setakat lebam hitam kat mata je.. sikit je tu.
dato azeez ni lagi kesian.
lebam hitam seluruh badan..

MC_Shaharul said...

anwar dulu ade bukti beb kene pukul,siap ade gambor,kesan pukulan,nie ape citer,lebam pn tarak,alahai nk tipu org pn agak2 la,ingt sume org bodo ker?tibe2 msuk spital,adoiyai bdk tadika pn x caya wehhh..jap nk gelak jap,kuikuikui,puteri rempit lembik..

MuhD NoR AzyM said...

Sampai patah tengkuk ha..haha

Anon, kalau kau jumpa gambar Dato Azeez kau tu kene belasah, kau bagitau kat kami. Nak tengok jugak betul ke tidak.

kamal said...

Kat karak kat tepi hway jalan nak gi kuantan tu ada tempat tempah batu nisan..kata orang murah..kalau beli 2 free satu..kena sedia ni dah lembik tu..

Anonymous said...

Ketua Putera ni walau org kata dia pengampu ke,lembik ke, muka cam mamak roti canai ke dia tetap banyak berjasa tau.

Anonymous said...

jasa dia kuat mengampu dan mengamput

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil