Followers

Thursday, October 08, 2009

ni dah kira MELAMPAU...


MELAMPAUU....!!!!!

ini yang ummi rasa bila melihat insiden yang terbaru menimpa petugas PR ini...
Pihak berkuasa..polis ..FRU...apakah anda nak tunggu nyawa melayang baru nak bertindak...apa guna korang berlambak aje kat sana tapi keselamatan orang awam tak boleh nak jaga..kalau macam ini punya tahap perkhidmatan korang baik balik jaga kawasan masing2 la..
buat ngabihkan duit rakyat jek..
geram dah ni..eeii....

ini pilihanraya yang terkandung dalam sistem demokrasi..adakah anda hanya mampu melihat ianya dicemar...???




"Mereka tuduh kita jatuhkan bendera dan poster Umno BN. Mereka semua datang ke markas induk, terus tumbuk petugas kita bertubi tubi. Bayangkan dari luar mereka tumbuk sampai la ke dalam markas," ujar Suhaizan yang juga Ketua Penerangan DPP.

"Sepatutnya kalau ada bukti, buat lah laporan Polis, bukannya datang serang macam ni," katanya.

"Saya nampak mereka guna kayu, topi keledar, pedang dan senjata lain seperti besi semasa melakukan serangan," dakwa seorang saksi yang tidak mahu namanya didedahkan.



Inilah wajah sahabat kita,lihat kecederaan pada matanya.


Apasal media arus perdana tak mahu siarkan berita ini..?? kalau korang nak penonton ramai tengok stesyen tv korang...korang siarkan berita yang benar..gerenti tv korang menjadi tv yang paling top di 1Malaysia ni...untung pun banyak...

berbanding kisah mamat ni korang siarkan...buat meluat orang nak tengok tv korang aje..ummi bagi tips untuk menawan hati lebih ramai penonton aje..taknak ikut nasib la tapi jangan harap orang nak tengok berita korang..baik ngadap internet..macam2 ada..!!..


Lawan Tetap Lawan..!!
komen

19 comments:

Anonymous said...

hahaha...kalau mati lagi bagus,boleh masuk syurga..bodoh..bila dah kena baru sibuk dengan pihak polis. pmtg pasir puak haprak korang boleh pulak pukul orang..baling batu sampai yang cedera.skarang ambik habuan..padan mukua kena buku dengan ruas

mat4d said...

baju koyak rabak .. luka sikit pun tarak .. hebatt (lakonan) ..

wink ..

Anonymous said...

keh keh keh. berita terbaru. petugas PR tu tumbuk diri sendri macam kes Anwar dulu. keh keh keh keh

apa jadi kisah cabul kat Bukit Gantang dulu haaaa??

Anak Lenggong said...

kah..kah kah...sape nak ilmu kebal boleh laa berjumpa mat rempit ni..baju nakpak kesan hirisan tapi badan tak luka...kah kah kah..kalau nak berlakun tu biar laa real sikit ..pakai laa darah kinzir kee..dan pakai pewarna..nampak tak real laa

pemuda PR said...

oii pencacai amngok..PR walaupun tak suka cara polis tapi kamimasih reti hormati pihak polis..sebab mereka bertindak ikut arahan ..dan kami masih menjaga undang2 dalam Malaysia ni..bukan macam korang pencacai najis amngok...

Anonymous said...

he he tolo tak ado..hoben jang

Anonymous said...

>pencacai najis amngok<..>kalau mati lagi bagus<
.....dan lain2.....apakah ini semua kata2 dari muslim sesama muslim......masih tidak sedar ke dengan kejadian2 dunia sekarang.......sekadar komen kira ok tapi guna le bahasa2 yg di kira ok.
Beza Tuhan jadikan manusia dan haiwan ialah AKAL....otak keduanya ada.LU FIKIR la sendiriiii

wan said...

BURITin Utama TV3 td lgsung x myiarkan kes petugas PAS yg dtetak oleh pemuda Umno.Media tv ini cuba nk mberbodohkan rakyat dgn berita 100 org ahli PKR kluar parti.Yg lucunya visual mnunjukan x sampai 10 org.Apa sdh jd dgn media smakin teruk smnjak Rais Yatim mnjd Menteri Penerangan.

Anonymous said...

JOM SEMUA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT KITA KE BAGAN PINANG !!!

MAFIABOSS said...

Kesabaran rakyat yang dizalimi pun ada hadnya,adalah menjadi kewajipan pihak berkuasa untuk bertindak berlandaskan undang-undang yang mereka junjung terhadap insiden yg berlaku pada petugas-petugas PAS tersebut.

MC_Shaharul said...

woi umno bangsat korang rmai brani la pkul2 org,korang dah abis samseng sgt ker?korang mmg celaka la..jgn ingt org x balas ape yg korang buat org takut beb..x ckp ker dgn kematian di prk lubok merbau dlu?di memali??jgn ingt org diam krn takutla brok2 pencacai skalian..

korg apsal yg bengong sgt???polis mana polis??jd mangkuk hayun jgk?sesama melayu n islam smpai nk pukul2 camtue?nk berpolitik biar cara btl la weii,jgn jd bacul n gunakn politik kotor mcmtue,org yg x kene blasah kcoh plak dlm tv pencacai 1 malaysia,yg dipukul smpai nk mati korg senyapppp..mmg negara malaysia nie pling bangsat di dunia la,aku xtau la aku nie duk dlm sebuah negara ker dlm utan pn aku xtau,sape kuat dia berkuasa n xleh amik tindakan pape,pkai undang2 rimba ker malaysia woii??

korg jgn rasa hbt sgtla..Allah lbh hebat n berkuasa dari korg,tgu lah balasan dari Allah,ingatlah janji tuhan org yg dizalimi doanya pastikn dimakbulkn,tgu la masanya..KESABARAN ADA BATASNYA!!!

Anonymous said...

Tak apa la biarkan mereka dengan perbuatan mereka kerana kalau repot polis pun tak ada tindakan.Lgi pun banyak yang kata lakonan.Dunia sekarang x payah susah hati nak balas.Aku tengok banyak yang buat salah tak lama akan dapat habuan dia segera.Kalau tak caya cuba la.Baik dibalas baik dan jahat dibalas jahat.Kita tak akan berundur walau apa cara pun.Penyokong umno kalau kita cakap apa pun mereka tak percaya.Biar mereka sendiri yang kena.

XPEMUDA UMNO PARIT said...

Satu lg kejadian yg memalukan org Islam & Melayu..kerana fahaman politik yg berbeza sanggup melakukan perkara diluar sifat kemanusiaan.Inilah dinamakan politik KEPALA LEMBU..bertindak tanpa memikirkan kesannya.Lagi satu jgnlah tiru perangai ANJING..berani menyerang dikala berada bersama kumpulan,pengecut bila bersendirian.Hijrahkanlah diri kita dari baik ke arah yg lebih baik sebelum dihijrahkan ke ALAM BARZAH.

Anonymous said...

http://novandri.blogspot.com/2009/10/nizar-kvv2-dr-novandri-tawar-diri-rawat.html

- parti jahat, kato eh -

Anonymous said...

mamat yg berdarah kepalo eh tu dah report pulis lom?

- parti jahat, kato eh -

Anonymous said...

Malam ni hasil undian penonton tv1 mengenai wajarkah media baru dipantau kerajaan menyokong 33peratus dan menolak 67 peratus.Haa..lihatlah macamana mereka membuat satu undang-undang mereka.Tanya penonton lepas tu buat.Nasib baik banyak yang tak sokong.Kalau tidak jenuh la bayar gaji pulak nak pantau .Yang dok rasuah dan curi duit negara pasai apa tak pantau.Dah tak ada kerja lain ke.Isu tersebut lagi besar sebab melibatkan semua rakyat.Penyamun dan penjenayah pun tak ada masa nak pantau ini nak tambah lagi kerja.Bila ada ruang untuk rakyat bersuara mulalah mereka hendak guna kuasa mereka.Mereka tahu media arus perdana sekarang dah tak popular lagi.Susah le mereka nak bohong rakyat.Zaman dah berubah dengan cepat.Selama ni media lapok sahaja yang kita ada.Asyik dengar cerita dan penglipurlara yang sama sahaja.Bosan betul.
-setapa kedah

saya said...

mmg si azeez tu tak payah masuk hospital.Tapi nak tipupun biarlah lojik.Darah air sirap.pakailah darah lembuke kambingke.Takkan PAS pun nak menipu jugak.Pak lebai pun nak menipu jugakke?

Huhu said...

Penipu Agama Sedunia (PAS) .... hahahaha sudahlah..... semua orang tau ko pakai sirap....

Oits mat sirap bangsat.... report polis la.... takat nak berlakon level budak tadika tu.... gie masuk anak wayang la.... tak pun main wayang kulit ngan nik aziz.... bodohh....

daenpengu said...

KAU TU MMG KAKI GADUH BRO!!KEBETULAN PRK LAK!!KEBETULAN KAU TU PKR LAK!!KEBETULAN ADA PAS LAK!!!JADI.... JAAAAGGGAN SALAHKAN ORG LAIN YE UMMI KU YG SOLEHA!!!!BRO TU MMG KAKI GADUH KEK TOMPEK TINGGA NYO!!!!SODAP MULUT YO KAU TU YA UMI!

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil