Followers

Monday, July 28, 2008

banyak wabak penyakit melanda Malaysia...

Ummi merasakan keadaan sekarang sepertinya Malaysia ini sedang dilanda 'bencana'...hmm sesuai ke tak kita gunakan perkataan tu..? apa sebab ummi cakap begitu..kerana terlalu banyak wabak yg melanda negara kita sekarang..contohnya wabak terkejut...wabak cepat perasan...cepat melatah..wabak sesumpah ..wabak fitnah memfitnah...wabak tak tido malam..wabak paling bahaya wabak dedah mendedah.....macam2 wabak lagi sampai tak terkata...sehingga hospital2 penuh dgn pesakit2 kronik yg sedang menunggu untuk dirawat...(yg paling kronik rakyat la apa lagi)

wabak terkejut
  • bila UMNO kalah di 5 negeri
  • bila harga minyak naik
  • bila harga barang keperluan dan makanan naik.
  • bila najib dan rosmah terlibat dgn altantuya
  • bila saiful diliwat DSAI
  • bila ada pimpinan PAS bermuzakarah dgn pimpinan UMNO
  • bila kata PAS nak bergabung dgn UMNO
  • banyak lagi sebenarnya...jgn ada yg mati terkejut dah la..
wabak cepat perasan
  • bila TGNA kata muzakarah itu hanyalah muqabalah
  • bila media masa masih lagi membesarkan isu muzakarah
  • bila TGNA kata nak bubarkan PAS dan UMNO utk tubuh parti baru
  • bila UMNO rasa dia masih releven
wabak cepat melatah
  • bila DSAI dituduh meliwat remaja 23 thn
  • bila PAS dikatakan bermuzakarah dgn UMNO dalm senyap2
  • bila MB Terengganu nak ganti Proton V6 kepada Merce
  • bila PAS dikatakn nak bergabung dgn UMNO
  • bila dalam PAS ada dalang2 yg nak bergabung dgn UMNO
  • bila ada artis tunjuk montot kat penonton kat program PROTES
wabak dedah mendedah
  • bila Raja Petra mengatakan Najib terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya
  • bila kos repair Proton V6 tinggi
  • bila Saiful kata dia diliwat DSAI bukan sekali tapi bnyk kali
  • bila laporan pemeriksaan mengatakan Saiful tidak diliwat
  • bila DSAI mendakwa ada konspirasi disebalik kes liwat 2
  • banyak lagi lah..
wabak fitnah memfitnah
  • bila UMNO kalah di 5 negeri
  • bila DSAI kata dia akan ke Putrajaya
  • bila PAS tak hingin nak join UMNO
  • bila PR tak layan UMNO
  • terlalu banyak fitnah..dah nama pun skrg ni zaman fitnah
wabak sesumpah
  • bila Raja Petra mula membuat akuan bersumpah
  • bila Bala pulak buat akuan bersumpah kemudian tarik balik akuan tu
  • bila sumpah dah jadi sesumpah..hehehe
wabak tak boleh tido malam
  • bila DSAI nak bertanding di pilihanraya kecil
  • bila UMNO sekarang dlm keadaan nazak
  • bila Paklah nak serah jawatan kepada Najib
  • bila bulan September semakin hampir
  • bila Singapura nak tuntut EEZ
  • bila jarum UMNO telah patah
  • bila masalah sosial dah makin tak terbendung
  • bila gejala murtad dah bertambah ramai
  • bila negara dah banyak menerbitkan cerita..so blogger takleh tido kerana mencari bahan untuk dipublishkan..hehehe jgn mara nanti kena jual
walau apa pun yg sedang berlaku sekarang sebenarnya telah membuka bnyak mata dan minda rakyat tentang gejolak di dalam negara kita sekarang...tetapi masih lagi ada yg menutupkan mata,telinga dan mulut dorang dari kebenaran ..bahkan ada juga hati2 mereka yg telah menjadi batu untuk melihat sedalam2nya permasalahan negara kita sekarang ini..isu rakyat masih lagi tidak mendapat tempat di mata pemimpin... semoga hak rakyat dikembalikan dengan segera kepada rakyat sebelum rakyat bangkit menuntut hak dgn cara yg pemimpin tak suka...

wallahualam...

komen

No comments:

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil