Followers

Thursday, December 18, 2008

demi ketuanan melayu..adun2 UMNO Perak mesti masuk PAS...

hahaha...tgk entry ciberboron yg dikatakan di'tengin'kan dek PerakBangkit..ummi gelak tak sudah2...mana idaknye..ciberboron buat soklan sedap...bagi ummi la..tapi dah pasti bagi PerakBangkit dia terbakor...tu pasal di'tengin'kan mike..hahaha

meh sini kita tgok sape yg 'tengin' antara dema berdua ni....

cucu janggut merah said...

agak2nye sape la yg buleh kite harapkan untuk jadi kerajaan ye? nak bagi PR, cina pulak yg berkuase. nak bagi BN, lebih kurang itu juge.

PB punye pendapat cemane ye?

nak bagi pade selain BN & PR, tak ade pulak parti-parti lain yang buleh menang. penin .. penin!

Jawapan PB

Pertama, jangan penin dan kurangkan tengin.

Kedua, cuba buat anjakan paradigma di kotak pemikiran.

Ketiga, Masih ingat tak tawaran Bang Tajol dahulu?

PAS boleh lenyek DAP dan masih lagi jadi MB di Perak. Boleh begitu. Tapi PAS tak nak. Sebab apa tak nak? Dulu Perak diperintah oleh BN dan diterajui UMNO. Kini Perak diterajui DAP.

Nampak lagi ke tak?
Perak diterajui DAP. D.A.P.

Maknanya, sekarang arak, seks, judi dan babi akan bertambah beribu-ribu lemon. Dulu memang Cina dapat jugak kek tapi sekarang depa dapat beribu-ribu lagi kek. Macam-macam nak disapunya.

Itulah yang membuatkan Melayu lagi nak Marah! Hangin la satu badan tengok tingkah buruk DAP tu! Takkan inipun susah nak paham!

Boleh tak buang DAP. Jawapanya boleh! Sekarang pun boleh! Cara nak didik UMNO dan PAS ialah kedua-duanya mesti duduk dalam satu kerajaan. Boleh ker tak boleh? Sudah tentu boleh! Sekarang boleh! Sekarang dah logik!

Tapi PAS sombong! Dulu kenapa tak ajak? PRU lepas PAS mana ada kerusi camna nak ajak. 99 dulu? PAS pun tak nak.

Aku akan lebih respek Nik Aziz kalau dia nampak benda ni. Tapi sungguh kecewa aku, dia pun tengin sama. Memang dia ada sedikit kelebihan ilmu agama, tapi ilmu siasah taklah cekap sangat. Mufti Perak lagi bagus pandangan siasahnya.

Tak payah pun tunggu PRU13, Muslimin boleh jadi tuan. Boleh pun. Nizar boleh jadi MB. Dan Tajol boleh jadi Abang kpd Nizar menasihatinya? Kecewa aku sungguh-sungguh. Kenapa tak buat juga?

Rumusan aku satu saja. PAS terlalu sombong dan belagak nak mampus. Bukalah mata dan bukalah hati anda. Ubah cara pemikiran sikit. Jangan ingat bila orang tak suka PR tu semuanya UMNO belaka.

Nasihat kepada penyokong PR. Kuasa ini Allah yang punya.


Lepas tu aku pun gatal tangan menaip komen ini :

----------------------------------------------------------------------------------------------

agak2nye sape la yg buleh kite harapkan untuk jadi kerajaan ye? nak bagi PR, cina pulak yg berkuase. nak bagi BN, lebih kurang itu juge.

PB punye pendapat cemane ye?

nak bagi pade selain BN & PR, tak ade pulak parti-parti lain yang buleh menang. penin .. penin!

agak2 PB kalau menang balik BN pada PRU 13 nanti, buleh ke tak ade kandang babi di Perak ni. kalu tak silap teman, kandang babi yg bersepah sekarang ni pun, wujudnye pada masa kerajaan BN.

agak2 PB kalau kite dapat ngalahkan PR ni, buleh ke tak ade arak merate kedai. kalu tak silap teman, kedai arak merate2 sekarang ni, wujudnya masa zaman kite merintah dulu. cemane ye?

agak2 PB kalau kite dapat merintah balik, buleh ke kite ambik balik tanah beratus ribu ekar yang kite dah luluskan pada tokeh cine utk buat macam2 selame kite ade kuase dulu.

buleh ke gamaknye, kite tukorkan bandor dan pekan di perak kite ni, jadi kedai2nye milik orang melayu belake. teman teringin benor nak tengok kite orang melayu ni menguasai premis2 perniagaan.

bile teman tanye orang, tau le teman, rope2nye lebih kurang 90 persen kolam udang yg ade sekarang ni - cina yg punye. Bos2 UMNO kite le yg meluluskannye masa kite ade kuase dulu. rasuah tak rasuah teman tak tau le.

harap2 bile kite dapat merintah balik besok, dapat le kite melayu kan balik harte bende perak yang udoh kite beri pada cina sepanjang 50 tahun dulu.


penat dah dengar amno asik ngatakan yg PAS ni jadi tunggangan DAP...bukan penat apa pon yg lebihnya kesian nengokkan...dari start Perak ni ditangan PR tak sudah2 pihak amno canangkan benda yang sama ni..

org amno marah sgt bila MB Nizar yang diangkat oleh Sultan Perak ni dikatakan tak mejaga melayu..asik2 bela cina kata dema...betol ke..camane lak dengan amno/BN yg dah 50 tahun dibagi peluang memerintah..idak ke cina yang dibela..ada projek cari cina dulu...ada peluang cari cina dulu...pasalnye senang nak penuhkan poket...

kalau kita tgk kerusi di Perak ni..DAP 18..PKR 7 dan PAS 6..manakala amno 27..oppss BN bukan amno...BN ni terdiri UMNO.. MIC dan MCA..

amno kecoh2 sgt kat Perak ni kata PAS taknak kerjasama dgn amno apa ke hey nye...bukan taknak..tapi pengalaman telah mengajar supaya PAS lebih berhati2...tapi ummi nampak ada kesungguhan dalam usaha dema ni nak PAS dgn UMNO ni bersatu...BOLEH aje sape kata tak boleh...

dema kata PAS sombong tak mahu join amno..apa kata ummi sarankan UMNO lak join PAS..amno taknak PKR kan...so join jek PAS...mesti gempaknye masa tu...pasal dah tentu bila org melayu bersatu mesti org melayu lebih ramai dari kaum lain kan....masa tu kerusi exco kita rombak...exco melayu mesti lebih punya masa tu..

disebabkan di Perak ni unik sangat...so kita mintak amno Perak join PAS bersama2 MB Nizar berkerjasama memerintah Perak..tak payah kira sangat parti politik..kira kita sama2 melayu...so YB2 amno leh la mulakan langkah bersama PAS menerajui Perak ni..MB Nizar yang memperkenankannya pon ialah Sultan..bukan calang2 orang yang bagi kuasa kat Nizar ni...so sepatutnya amno la kena join PAS..bukan PAS patut join amno..

amacam agak2 ok tak saranan ummi ni...kalau ok kita mintak PerakBangkit buat usul ni pada pimpinan amno Perak...marilah wahai sahabat amno..berbondong2 lah kalian datang untuk join PAS memerintah Perak ni...negeri lain gasak pi la...kita start hat Perak dulu...amacam ada berani ke...jangan asik nak suruh PAS jek join amno...la ni try amno lak join PAS...gerenti melayu akan di atas...takkan ada istilah diperkudakan lagi selepas tu..

PAS sombong ye.. taknak bersama amno..tapi kita tau amno tak sombong..apa lagi amno la kena join PAS..sama kaedahnye macam orang yg mula nak memikat ..masing2 tunjuk ego...dah si lelaki sombong benor...tak salah kalau si ppuan ngorat dulu..ni tidak ..dari jauh terjeling2 terjenguk2..masing2 segan nak mulakan 1st step...ni yang dikatakan malu tapi mau...

moh le join PAS..!!!
komen

6 comments:

albanjari said...

teman setuju dgn ummi. Kita jemput Umno join PAS.Kalau demikian yang berlaku, teman janji..teman tutup blog. Pencen terus !

Tetapi tetap ada syaratnya.Kalau kena kencing lagi dgn Umno ! teman bukak balik 100 blog..! pedulik apa aku..buka kblog free jer..bukan nak kena bayor duit.

Adios!

azreen said...

x pyh pn x pe..buat je pakatan umno dgn pas..lag pn byk kebaikannya drpd pakatan dgn dap..

Isa said...

Setuju benar dengan pelawaan ummi suoaya umno join PAS, satu cadangan yang baik.

Buat pemimpin umno Perak fikir-fikirkanLAH....

Anonymous said...

Cheh, tak hinggin aku join PARTAI tak tentu harah tu.

Anonymous said...

Dari aku join PAS baik aku tak berparti. PARTAI songsang prettt

dugong_darat said...

hehehehehehe...

kak ummiAnni...
teman betuinye masa baca awai2 tu dah bantai gelak gulin2...

sebab satu... perkataan tengin...
dulu ader member kabo...
ader budak asli masuk kroje tmpt dia...
namer dia LINGKUP ANAK TENGIN...
kalau kira namer... samer mcm si PB tu lah... kar kar kar...

Sbb kedua... kak ummiAnni pakai perkataan PB tu...
kalau geng mancin air tawar...
PB nih singkatan bg Peacok Bass atau namer melayu nyer Ikan Raja... bkn raja sbb dia nih Kerabat Diraja...Tapi dialah ikan yang hudus dalam air tawar...kira RAJA HUDUS...

PB a.k.a Lingkup anak tengin a.k.a Ikan Raja segala Kehuduhhan...

kah kah kah...

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil