Followers

Sunday, January 04, 2009

lawak Dato' Zahid lebih kelakar dari Raja Lawak...

http://lh6.ggpht.com/_oQDopgQ3Cog/SGCVmXoohaI/AAAAAAAAAdo/fVFd-jbz1ns/DSCN1034.JPG

Assalamualaikum..

lama rasanya tak update blog ni..maklum la bila awal tahun ni..ummi sibuk menguruskan hal2 kemasukkan sekolah anak2..dari persiapan pakaian dan peralatan sekolah sehinggalah menghantar mereka ke pintu sekolah..malam ni baru dan nak belek pc dan intai2 cerita hangat..

start dari hari jumaat lepas tak dapat nak mengisi blog ni..banyak juga cerita yg nak diisi..tapi nantilah baru buat..yg buat ummi nak update blog malam ni..bila terbaca isu tentang tadika kemas..satu kenyataan yg ummi rasa agak kelakar untuk diperkatakan..

petang tadi jenguk juga anak ummi yang kat Matrik Gopeng..selepas selesai hantar anak ke SBPI Gopeng..ummi makan2 dgn anak kat kafeteria di situ sambil tgk raja lawak..terkekek2 kami ketawa...ingatkan habis lawak le dah..rupa2nya ada lagi lawak dari program raja lawak..iaitu zahid lawak...hahaha

apa yg lawak si zahid ni buat..meh baca ni...

"Kira-kira 13,000 murid tadika di negeri ini mungkin terjejas pembelajaran mereka ekoran tindakan kerajaan negeri Perak mengarahkan Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) mengosongkan 700 premis tadika milik agensi itu dakwa Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi .

Menurutnya beberapa pegawai Kemas mendakwa mereka telah diarahkan oleh Pejabat Daerah supaya menyerahkan kunci dewan orang ramai dan pejabat Kemas kepada kerajaan negeri sejak beberapa bulan lalu.

Kenyataannya dalam Utusan Malaysia juga menyatakan sesetengah Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Persekutuan (JKKP) telah menyerahkan kunci premis berkenaan kepada Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Negeri (JKKKN) kerana tidak mahu bertengkar dengan mereka.
"

muahahaha...terbahak..terbahak..terbahak ummi gelak sambil guling2..
hahaha 13,000 murid terjejas...
hahaha 700 premis dipaksa kosong...
hahaha pegawai KEMAS dipaksa serah kunci dewan orang ramai ...

setahu ummi kalau kat kawasan ummi..juga tempat Dato' Zahid sebagai wakil parlimen Bagan Datoh...takde pulak dengar kes yg macam gini...yang ummi nampak tadika KEMAS sebenarnya sedang LEMAS disebabkan wujudnya pra sekolah..ramai ibubapa lebih yakin dengan pra sekolah dari tadika KEMAS yg dah LEMAS...

murid KEMAS pon bukan ramai sangat..kalau tang tadika KEMAS Sungai Sumun...cikgu dia sampai merayu pada pihak sekolah kebangsaan yg ada supaya pra sekolah tidak mengambil murid 5 tahun pasal semua tak nak ke tadika KEMAS..

kalau Dato' Zahid kata 13,000 murid tadika KEMAS terjejas..tadika KEMAS terjejas sebab pra sekolah..takde kena mengena dgn kerajaan negeri Perak...

700 premis dipaksa kosong...takde siapa yg suruh kosongkan..tetapi memang kosong pasal takde murid.....hehehe

pegawai KEMAS dipaksa serah kunci 'dewan orang ramai'...baca betol2 'dewan orang ramai' bukan bangunan tadika..oppsss terlupa..tadika KEMAS takde bangunan kebanyakkannya 'menumpang' di bagunan dewan orang ramai...jadi sendiri pikir la..

Kenyataan ini lagi lawak..

"Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Persekutuan (JKKP) telah menyerahkan kunci premis berkenaan kepada Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Negeri (JKKKN) kerana tidak mahu bertengkar dengan mereka."


hahaha....JKKP hang wakil persekutuan...dewan orang ramai adalah bawah kerajaan negeri punya...so yang berhak pegang kunci siapa wahai Dato' Zahid..? pasai pegang kunci dewan pon nak kecoh...pegi la beli kunci pastu pegang la lama mana pon..takde sape heran...hahaha

2 comments:

Anonymous said...

Zahid raja lawak sedang buat show jelajah seluruh negara.. ni ada lagi satu lawak dia..

BAGAN DATOH, Jan 3 — The Barisan Nasional (BN) government has never exploited the allocations for development to fish for votes during a general election or by-election, Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi said today.

He said the allocation for development would be approved continuously and not just during the elections.

Thus, he said the remarks made by the Opposition accusing BN of using the development allocation to fish for votes during elections, were meant to create petty issues.

He said this after officiating the People’s Sports Carnival at Sekolah Kebangsaan Tanjung Bayan here today.

Anonymous said...

sokong 100%.
SEKOLAH KEMAS mmg tak kemas...

*teman oghang seberang perak.

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil