Followers

Sunday, February 15, 2009

apa yg buat mereka takut...???

Semakin hari semakin banyak cerita pelik yang berlaku dalam Malaysia ni..khusus di Perak..

siang tadi member bloggers dan petugas PKR ditahan..sebentar tadi dapat masej mengenai larangan ceramah Dato' Husam Musa di Sg.Nibung Penang...Husam hanya boleh berceramah di dalam rumah dan tanpa mic...

sat nak tanya..hari tu ketua polis kata tak boleh ceramah di Perak saja ka atau di Penang sama..?? kan senang cakap satu Malaysia tak boleh ceramah..ni ada negeri boleh..ada negeri tak boleh...tapi yang nyata hanya Pakatan Rakyat saja yang tak boleh buat ceramah...walau ke mana negeri yang depa pergi...

apa barang ni beb..!! hangpa takut apa ni...macam nak lari dari malaikat maut aje lagaknya..hangpa dah terasa ajal dah dekat ka...Allah kata ajal maut takkan lewat sesaat atau cepat sesaat...bila Allah kata 'kun faya kun' maka hangpa tak boleh nak buat apa2 dah...kalau takut sangat baik taubat cepat2...sebelum terlambat...

Baru dapat maklumat dari Pulau Pinang mengkhabarkan bahawa program ceramah bersama Dato' Husam di Sungai Nibong (Rumah Pak Leh) telah dibatalkan. selepas diadakan perbincangan dengan pihak polis, pihak polis bagaimanapun memberi kebenaran untuk mengadakan ceramah didalam rumah dan tanpa menggunakan alat pembesar suara.

Sejak awal lagi pihak polis, SB dan juga FRU telah ditempatkan dikawasan sekitar dengan kekuatan anggota seramai lebih kurang 2 ratus orang, selain itu, 5 buah trak FRU termasuk 1 water canon juga ditempatkan dilokasi. lain-lain ialah 2 buah black maria & 2 buah land rover pihak PDRM.

Jumlah kehadiran mengjangkau 2000 orang dan orang ramai masih tidak putus-putus memasuki kawasan dimana program sepatutnya diadakan.

Nampaknya pihak KERAjaan pusat semakin takut dengan kebangkitan rakyat dan juga usaha-usaha menyekat program penerangan dari pihak Pakatan Rakyat berkaitan isu-isu politik terkini cuba disekat dengan pelbagai cara.

Tengok pada situasi sekarang, pihak KERAjaan mempunyai "sifar" peluang untuk bangkit semula dan harapan mereka untuk diterima rakyat semakin kabur dengan tindakan mereka ini.

Kenapa begitu sekali takut...???-perisikrakyat









Temubual bersama Bikir Perak



Temubual bersama Meor.
komen

No comments:

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil