Followers

Thursday, September 11, 2008

Perisik Rakyat vs Perisik Rakyat - 2

Tajuk :- polis..roadblock...petra

Topengperak_xinwugi: jadi?

asrul_poyo2000: bkn rakyat semua muakkk

Topengperak_xinwugi: betul
Topengperak_xinwugi: ade ke 1 tempat yang 100% rakyat sealiran?

asrul_poyo2000: kerajaan skrng zalim mcm ner?

Topengperak_xinwugi: ISA

asrul_poyo2000: sbb itu je ker

Topengperak_xinwugi: pengurusan hasil negara
Topengperak_xinwugi: korupt
Topengperak_xinwugi: jenayah makin meningkat
Topengperak_xinwugi: salahgunakuasa
Topengperak_xinwugi: polis
Topengperak_xinwugi: hakim
Topengperak_xinwugi: mahkamah
Topengperak_xinwugi: media
Topengperak_xinwugi: semua di salahguna
Topengperak_xinwugi: bila repot anak hilang, polis cakap -akan siasat]
Topengperak_xinwugi: bila dgr khabar angin - polis buat roadblock seluruh malaysia
Topengperak_xinwugi: nape bila anak org hilang(confirm sebab adareport)polis tak buat roadblock?
Topengperak_xinwugi: tapi bila ada "kbr angin"(tak confirm)polis blh buat pulak roadblock 1 malaysia
Topengperak_xinwugi: apa kepentingannya tu?

asrul_poyo2000: kabar angin ape?

Topengperak_xinwugi: nghko beranu biar anak ngko main kat pdg permainan
Topengperak_xinwugi: khabar angin ada perhimpunan

asrul_poyo2000: perhimpunan ramai

Topengperak_xinwugi: perhimpunan haram

asrul_poyo2000: kena la roadblock

Topengperak_xinwugi: khabar angin tu sahih ke x sahih?

asrul_poyo2000: kena jg lalulintas gak

Topengperak_xinwugi: khabar tu sahih ke tak sahih?

asrul_poyo2000: kabar angin dtg dr mn lak?

Topengperak_xinwugi: risikan polis sendiri

asrul_poyo2000: aik

Topengperak_xinwugi: suyed hamid albar yg sahkan
Topengperak_xinwugi: ngko sokong UMNO, tapi byk bende yg ngko tak tau

asrul_poyo2000: bkn dlm media haram ker

Topengperak_xinwugi: mcm mn ni?

asrul_poyo2000: bkn ada ker
asrul_poyo2000: kat CM tu
asrul_poyo2000: idaorg alih kat CM la

Topengperak_xinwugi: kat CM tu brp orang?

11:59 PM asrul_poyo2000: ye la
asrul_poyo2000: ada gak
asrul_poyo2000: dh polis ada
asrul_poyo2000: kalu xde
asrul_poyo2000: lg ramai ikut
asrul_poyo2000: btl x?

Topengperak_xinwugi: perlu ke roadblock seluruh malaysia untuk kawal 50 orang yg berkumpul dekat CM?

asrul_poyo2000: yer la kan diaorg plan nak kumpul ramai

Topengperak_xinwugi: x de sape2 pun plan

asrul_poyo2000: tu baru yg 50
asrul_poyo2000: x dtg ekor2 lg

Topengperak_xinwugi: aku yg tiap2 hari dok turun naik opis pakatan rakyat x tau pun

asrul_poyo2000: mesti la ada yg wat cerita nie

Topengperak_xinwugi: presiden sendiri x tau
Topengperak_xinwugi: tup tup petang tu polis bagi amaran

asrul_poyo2000: yg pasti ada org yg saja sebar

Topengperak_xinwugi: ada perhimpunan haram
Topengperak_xinwugi: sape yang sebar?

asrul_poyo2000: kalu bkn dr PR sape lg

Topengperak_xinwugi: polis yg sebar

asrul_poyo2000: aik

Topengperak_xinwugi: polis siap tampal poster

asrul_poyo2000: polis lak
asrul_poyo2000: ape yg dia dpt

Topengperak_xinwugi: "kununnya"poster amaran jangan sertai himpunan

asrul_poyo2000: lg kumpul tu tuk ape lak?

Topengperak_xinwugi: klu polis tak tampal poster
Topengperak_xinwugi: org x tau pun
Topengperak_xinwugi: bila [polis tampal poster
Topengperak_xinwugi: ramai yang mula tau

asrul_poyo2000: rasa yer dlm email pn aku dpt gak

Topengperak_xinwugi: esoknya ada yang dtg nak tengok
Topengperak_xinwugi: hehehe...tok sah tipu la...
Topengperak_xinwugi: yg dlm nail tu email berangkai nafikan himpunan tu

asrul_poyo2000: tp ape poilis dpt dr sebar tu
asrul_poyo2000: x dpt ape pn

Topengperak_xinwugi: polis x dpt apa2 sebab ini arahan org atas

asrul_poyo2000: untuk ape lak?

Topengperak_xinwugi: org politik guna polis utk kepentingan

asrul_poyo2000: tau la

Topengperak_xinwugi: takut bayang2

asrul_poyo2000: kepetngan mcm ner?
asrul_poyo2000: byg2?


: Topengperak_xinwugi: takut bayang2...
Topengperak_xinwugi: takut tapi tak tau apa yang dia takut
Topengperak_xinwugi: tgk polis skang mcm mn?
Topengperak_xinwugi: sejak musang hasan sakit
Topengperak_xinwugi: dah tak gila macam dulu
Topengperak_xinwugi: skrg baru aku ada hormat sikit polis

asrul_poyo2000: YE KE
asrul_poyo2000: BKN SAMA JER

Topengperak_xinwugi: lain
Topengperak_xinwugi: dekat penang ketara sgt
Topengperak_xinwugi: aku blh sembang ngan polis
Topengperak_xinwugi: minum ngan polis
Topengperak_xinwugi: blh tumpang kereta polis

asrul_poyo2000: SAPE2 PN BLEH MCM TU
asrul_poyo2000: AKU PN PENAH LA

Topengperak_xinwugi: dulu nak sembang...haram la

12:10 AM asrul_poyo2000: YE KE
asrul_poyo2000: ASAL LAK
asrul_poyo2000: POLIS SEMUA KNL KO KER?

Topengperak_xinwugi: x la semer
Topengperak_xinwugi: tpaku slalu pegi himpunan, aku suke interview org & polis

asrul_poyo2000: MAYB POLIS NGN KO JE KOT
asrul_poyo2000: HAHAHA

Topengperak_xinwugi: terpulang

asrul_poyo2000: TP POLIS PN BYK CABARAN GAK

Topengperak_xinwugi: byk cabaran bukan alasan utk sekongkol dengan pemerintah zalim
Topengperak_xinwugi: polis - badan penguasa yang diAMANAHkan untuk menegakkan undang-undang
Topengperak_xinwugi: kalau polis tak amanah, sape lagi yg ngko nak harap?

asrul_poyo2000: biasa la
asrul_poyo2000: adalh yg x amanah
asrul_poyo2000: tp bkn semua

Topengperak_xinwugi: tak amanah tu biase kalau peringkat bawahan
Topengperak_xinwugi: tapi kalau yg atas sendiri x amanah mcm mn?
Topengperak_xinwugi: x amanah...
Topengperak_xinwugi: kenape kalau kes2 libatkan orang BN selalu lambat setel?
Topengperak_xinwugi: klu kene orang PR,laju je
Topengperak_xinwugi: kes atlantuya contoh
Topengperak_xinwugi: nape bila keluar nama najib, polis x report?
Topengperak_xinwugi: akuan bersumpah petra
Topengperak_xinwugi: polis g umah najib amik keterangan rosmah
Topengperak_xinwugi: black14 wan azizah kene pi balaai bagi keterangan
Topengperak_xinwugi: kenape double standard?

asrul_poyo2000: petra bersumpah jer
asrul_poyo2000: bkn betul lg sumpah dia tyu

Topengperak_xinwugi: kenape tak siasat betul atau tak dakwaan dia?

asrul_poyo2000: kan polis dh amik keterangn rosmah kan?

Topengperak_xinwugi: amik keterangan, pas tu diam...apa susulan siasatan tu?
Topengperak_xinwugi: nape tak dedahkan?

asrul_poyo2000: nak dedah mcm ne kalu xde bukti

Topengperak_xinwugi: sampai sekarang polis terus diam nape?
Topengperak_xinwugi: kalau x de bukti, nape x penah buat sidang media jelas hasil siasatan?
Topengperak_xinwugi: nape diaam je/
Topengperak_xinwugi: x tau kes mcm mn... tergantung
Topengperak_xinwugi: kalau betul x de bukti, dedah je lah?
Topengperak_xinwugi: apa nakk sembunyi?
asrul_poyo2000: dedah ape?

Topengperak_xinwugi: dedah la hasil siasatan tu

asrul_poyo2000: dl rpk kata dia ada bukti

Topengperak_xinwugi: bagitau apa dia hasil dari siasatan tu

asrul_poyo2000: tp x tunjuk pn

Topengperak_xinwugi: ni terus diam
Topengperak_xinwugi: rpk tak tunjuk bukti sebab dia nak polis siasat
Topengperak_xinwugi: kalau dia dedah bukti, saksi2 akan kene ugut.mcm bal
Topengperak_xinwugi: RPK dah lama dlm bidang ni
Topengperak_xinwugi: dia tau apa yg perlu buat & apa yang tak perlu
Topengperak_xinwugi: dedah bukti, pas tu ada yg akan pergi "lenyapkan" bukti
Topengperak_xinwugi: tu keje bodoh

ada sambungan lagi ni....part 3

komen

No comments:

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil