Followers

Thursday, September 11, 2008

Perisik Rakyat vs Perisik Rakyat - 3

tajuk :- sumpah...hudud

asrul_poyo2000: rpk hanya buat akuan sumpah
asrul_poyo2000: nape dia x buat sumpah sebenar

Topengperak_xinwugi: dia buat akua bersumpah mengatakan bahawa dia ada maklumat yang mengesahkan sekian2 individu berada di sekian tempat masa kejadian
Topengperak_xinwugi: sumpah apa lagi?
Topengperak_xinwugi: sumpah sauful?
Topengperak_xinwugi: sumpah politik?

asrul_poyo2000: sumpah secara islam la

Topengperak_xinwugi: lepas sumpah kira selesai?
Topengperak_xinwugi: x yah siasat?
Topengperak_xinwugi: ha...mi nak tanya
Topengperak_xinwugi: sumpah cara Islam tu mcm mn?

12:44 AM asrul_poyo2000: aku pn x pasti mcm ne
asrul_poyo2000: byk sgt pendapat ulamak

Topengperak_xinwugi: habis tu?

asrul_poyo2000: tp x payah pakai quran pn sah gak

Topengperak_xinwugi: byk pendapat sebab dlm islam hukum bersumpah adalah makruh
Topengperak_xinwugi: Allah adakan hukum hudud

asrul_poyo2000: makruh tu x baik ker?

Topengperak_xinwugi: sebab apa?

asrul_poyo2000: kalu ikut kan hudud mcm ner?
asrul_poyo2000: kalu hudud mcm ner?

Topengperak_xinwugi: ikut hudud, yang menuduh kene bawak bukti, yang dituduh kene buktikan dia tak buat

asrul_poyo2000: rpk bw bukti ape?
asrul_poyo2000: |mcm ne bukti tu tak sahih
asrul_poyo2000: dlm akuan sumpah dia ada kata ajib perna bersetubuh ngn altantuya
asrul_poyo2000: mcm ne dia tau?

Topengperak_xinwugi: tu dakwaan dia.dakwaan dia macamni - dalam akuan bersumpah tu dia katakan yang dia ada maklumat yang mengesahkan bla bla bla
Topengperak_xinwugi: itu dakwaan dia
Topengperak_xinwugi: patutnya polis kene siasat
Topengperak_xinwugi: siasat dakwaan dia betul atau tak
Topengperak_xinwugi: nape polis tak siasat?

asrul_poyo2000: kan dh siasat

Topengperak_xinwugi: siasat macam mana?

asrul_poyo2000: mcm ne tau tak siasat?
asrul_poyo2000: polis kata x de kes kan?}

Topengperak_xinwugi: kalau siasat mesti kene dakwa samada najib, rosmah atau rpk.
Topengperak_xinwugi: kalau x de kes nape tak dakwa rpk?

asrul_poyo2000: rpk ada nak bw ke mahkmah ker?}

Topengperak_xinwugi: RPK tak bawa ke mahkamah, tapi kenapa polis tak siasat & tak dakwa?
Topengperak_xinwugi: gantung
Topengperak_xinwugi: amk dh buat report
Topengperak_xinwugi: pemuda pas dah buat report
Topengperak_xinwugi: nisa dah buat report
Topengperak_xinwugi: lajnah pas pun buat report
Topengperak_xinwugi: che gu bard buat report
Topengperak_xinwugi: semua pasal akuan bersumpah tu
Topengperak_xinwugi: nape x siasat?
hahaha

asrul_poyo2000: najib pn dh bg keterangan
asrul_poyo2000: rosmah pn dh

Topengperak_xinwugi: pas tu?

asrul_poyo2000: tgh cari bukti la

Topengperak_xinwugi: ape kesudahan?
Topengperak_xinwugi: lamanye cari bukti?

asrul_poyo2000: x de bukti la kot

Topengperak_xinwugi: katanya polis terbaik asia

asrul_poyo2000: mcm ne kalu najib btl2 x bersalah

Topengperak_xinwugi: kalau x de bukti nape x dakwa RPK?

asrul_poyo2000: mcm ne nak buktikan dia bersalah

Topengperak_xinwugi: baguslah...tapi kene la buktikan
Topengperak_xinwugi: kes atlantuya
Topengperak_xinwugi: nape bila sebut nama najib, trus hakim cakap x relkevn
Topengperak_xinwugi: nape siasatan dakwaan najib terlibat dipadam dari kes?
Topengperak_xinwugi: nape rekod imigresen 3 mongolia tu x de dlm rekod?
Topengperak_xinwugi: mcm mn boleh ilang?
Topengperak_xinwugi: malaysia banyak silap mata kan?
Topengperak_xinwugi: tak kan nak tunggu anak beranak kita kene baru kita nak sedar???

asrul_poyo2000: kalu najib knl altantuya
asrul_poyo2000: ada bukti gmbar lak
asrul_poyo2000: dl kata ada gambar dia ngn najib

Topengperak_xinwugi: bukti gambar ada.buurmaa sepupu atlantuya dah banyak kali cakap pasal gambar tu tapi pendakwaraya tolak kenyataan tu.takl relevan katanya
Topengperak_xinwugi: nape tak relevan?
Topengperak_xinwugi: mintak la tengok betul atau tak gambar tu

asrul_poyo2000: ko ada pegi ker ms prosiding mahkamah tu?

Topengperak_xinwugi: aku x penah pegi tp ada wakil kita yg follow sbg pemerhati

asrul_poyo2000: semua dgr kenyataan dr org
asrul_poyo2000: mn tau semua tu politik jer

Topengperak_xinwugi: kalu konak update tiap2 kali naik court, ko bukak web malaysianbar
Topengperak_xinwugi: politik?
Topengperak_xinwugi: pemerhati kami masuk duduk dalam court

setakat tu aje perbualan yang ummi dapat...sendiri buat penilaian k....
ummi nak ucapkan selamat datang kepada Perisik Rakyat da 2nd...dan selamat berpuasa

wasalam
komen

No comments:

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil