Followers

Wednesday, March 18, 2009

sambutan ulangtahun kelahiran di bawah pokok istimewa....

Petang tadi (17hb. Mac, 2009) dekat bawah Pokok Demokrasi ada majlis potong kek, makan kek dan jugak makan-makan sampai kenyang. Majlis menyambut ulang tahun kelahiran MB Ir Nizar yang ke 52. aku sampai lewat. tengah jalan dah kena bantai dek hujan. Dugong Darat pulak bantai bawak kereta CyberBoron macam Skyline GTR. dia ingat kereta tu 4WD ka?

Masa aku sampai, majlis dah jalan. MSK pun dah sampai. Dugong drop aku tepi kemah, tapi tetap basah jugak.

Nak cakap ramai tu tak dak la. ada la dalam 30 orang yang datang. aku tengok Sivakumar pun ada. mana sekuriti guard dia yang depa dok kecoh ada sampai 20 orang tu? ceh... berita sewel.

Tak banyak sangat cerita dekat sana... ala, majlis makan-makan, mana dan nak sembang? kena pulk hari hujan... puh... ada kopi 'o' kaw sedap ni. tambah lagi ubi kayu rebus cicah dengan sambal tumis ikan bilis... umang aih... kecor ayaq liyor teman...

Makan-makan sapa sponsor aku tak tau. kambing ada, udang ada, kuih-muih ada, mi ada, bihun ada, nasik goreng ada, buah tembikai ada, macam-macam ada... Aku tengok YB-YB DAP, PAS ngan PKR pun ada. nama aku tak ingat.

Pilih jangan tak pilih...
Ni Birthday Boy... Selamat Panjang Umur Dato' Seri. semoga dipermudahkan oleh Allah dalam setiap urusan dan semoga setiap perancangan mendapat keberkatan dari Allah.

Hari ni semua YB-YB happy. masing-masing dok layan... santai sungguh...
Kek ni aku tak tau sape sponsor... aku tak sempat makan pun sebab sibuk dok snap gambar. semua orang happy, semua orang gembira.

Ulang tahun ke 52 Dato' Seri, ulang tahun pertama Dato' Seri sebagai MB Perak dan yang specialnya bila majlis dibuat bawah pokok demokrasi. hangpa agak lepas ni ada tak keluar arahan supaya pokok tu ditebang?

Ni photo yang paling aku suka... 3 bangsa - Melayu, Cina dan India... ini baru kita panggil perpaduan. dalam Pakatan Rakyat je ada benda ni. dalam UMNO/BN depa dok salak je perpaduan tiap-tiap hari, tapi cuba hangpa pi jenguk dalam blog pro UMNO/BN. tak habis-habis dok pelaga melayu dengan cina, melayu dengan india... perpaduan kepala taik hangpa..!

Dia ni aku dok perati, tiap kali gelak mesti katup mata. hahaha...!!! jangan marah YB..!

Pokok perpaduan tersergam indah. kalau panas boleh berteduh, kalau hujan pun boleh berteduh... kalau kunci Bangunan SUK kena kunci pun boleh jugak berteduh. tapi ada mangkaq-mangkaq yang takut dekat pokok ni.

Masa balik aku perati je Sivakumar, saje nak skodeng yang mana satu bodyguard dia... aku ingat nak ambik gambar buat kenangan... bukan senang nak ambik gambar Speaker dengan 20 orang bodyguardnya...

Hampeh... Siva datang naik keretaa Perodua Kelisa je... ceh... koman punya Speaker... macam mana nak lawan UMNO/BN ni..? lenkali pakai la Porsche Cayenne Turbo, baru la ada class..! hahaha...!!!

Oi..! boleh muat ke Siva dengan 20 orang bodyguard dia dalam Perodua Kelisa tu? ntah... hat tu kena tanya orang UMNO/BN...

Ingat geng... tak dak pokok, tak dak oksijen.

sumber perisikrakyat
komen

2 comments:

kakyong said...

salam

minta izin nak amik sekeping dua foto ni.. terima kasih

Anonymous said...

Depa dah x de kerja..bior rakyat mampos..buat kerja budak-budak..Dah memang perangai Budak-budak..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil