Followers

Friday, March 20, 2009

*HOT* Laporan Terbaru Dari Balai Polis Trong

HOT

updated jam 4.10 pm...


menurut saksi, suspek menyebarkan risalah secara by-hand di perkarangan masjid di trong...
dan menebarkan secara rawak ditempat lain...

namun apabila di dekati oleh saksi, mereka terus cabut lari...

suspek dipercayai dalam lingkungan 50-an...

...................................................................................................................................................

dugong_darat tumpang blog ummi untuk laporan...

sesama ummi di balai polis trong ader seorang pakcik datang dan juga ingin melaporkan kejadian tersebut...

menurut pakcik ini, kereta yang digunakan adalah kereta WAJA PUTIH...

rasa teman, proton tak keluarkan waja putih untuk keluaran pengguna...
hanya kereta peronda polis, jabatan kerajaan atau pun kereta yang dah dicat putih oleh pemiliknyer...

oleh yang demikian, kereta ini mudah dijumpai di serata negeri perak amnyer, sekitar taiping dan bukit gantang pada amnya...

rakan-rakan yang sedang membaca boleh start hunting kereta seumpama ini dan segera laporkan ke pihak polis...

jangan ambik ape-2 tindakan yang tidak sewajarnyer...
serahkan kepada pihak yang berwajib...

INGAT kita adalah PAKATAN RAKYAT, bukan pakatan keganasan...

dugong yang comei melaporkan dari bilik media perak untuk blog ummi...

wasalam

8 comments:

EQUILIBRIUM said...

biasanya depa upah mat rempit buat kerja cam gini. tapi awat dungu sangat buat siang hari hehehehehe

dulu di permatang pauh pun ada kes gini kan? tapi polis tak ambik tindakan rasanya walaupun mat rempit tu kena tangkap

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

paloi...

kali deme tak pakai mat rempit dah...
dah serik... bayo mahai, keje hampeh...

kali nih deme pakai bapak rempit...

ummi kabo tadi, deme dalam lingkungan 50-an...

dugong_darat

Anonymous said...

org johor dh x brani wat macam ni,kt permatang pauh kaw2 kena belasah.dok tabur risalah palsu kt kampung aku.kompem keja balachi umeno ni.

tok iskandar said...

Jarum halus ini kalau mengena alamatnya tipislah PAS untuk menang di PRK Bukit Gantang.

Saban hari,media totok UMNO akan mengambil peluang memainkan isu penderhaka kepada Raja Melayu sehinggalah ke hari pengundian.

Cara macam ni kira kembar seiras kaedah Yahudi.Tok tak mahu tuduh siapa yang cacat otak ni tapi yang mendapat keuntungan daripada isu kartun hina Raja Melayu ini tentulah calon UMNO yang akan bertanding dalam PRK Bukit Gantang.

Tok nak cadangkan kepada penyokong-penyokong yang terjumpa mana-mana mamat yang cuba mengedarkan gambar-gambar kartun ini,cepat-cepat tangkap mereka dan sebelum serahkan kepada polis ambil dulu nama,nombor ic dan alamat rumah atau tempat tinggal mereka.

Penceramah-penceramah Pakatan rakyat juga perlu memberitahu orang ramai tentang gambar kartun yang menghina Raja Melayu ini bukan dilakukan oleh Pakatan Rakyat.

Orang yang dah miskin idea untuk menang sanggup melakukan perbuatan yang keji ini.Bukannya murah kos cetak gambar kartun tu.Mungkin kerja gerombolan mamat yang hina Yang Di Pertuan Agong sebagai natang(binatang) tempohari kot.

tok iskandar said...

Dulu ada kartun hina Nabi sekarang ada kartun hina Raja Melayu dan Mufti.
Memang keja Yahudi nak pelaga dan pekena orang.
Bukan murah nak upah Yahudi buat keja terkutuk ni.
Setahu tok penasihat kempen pilihanraya UMNO dulu Sachi Sachi tu pemiliknya Yahudi.
Cuba kengkawan bloggers siasat kot-kot UMNO masih pakai Sachi Sachi ni.
Tok sokong benar cadangan sukarelawan yang akan ditubuhkan untuk meronda seluruh bukit gantang.Setiap kumpulan pecahkan kepada 10 atau 12 orang dan rondaan ikut shif.
kita kena bersedia selalu kerana musuh menyerang takkan bunyikan siren

tok iskandar said...

Semalam tok baca paper malay mail.
ada pulak berita tentang MARA tetap nak beli sut angkasawan berharga RM185 ribu walaupun dah ada model sut angkasawan di planetarium.

tok nak pesan kat Noh Omar kalau nak beli jugak pakailah duit sendiri.ada pemerhati politik kata noh omar nak bodek najib dan peluangnya untuk menang MT lebih cerah.

Tok dengar satu berita hangat tian chua dapat sumber khalid nordin booking 70 bilik hotel untuk UMNO Bahagian Pasir berharga berharga RM165 sebilik gunakan letterhead Kementerian Pengajian Tinggi.

Ini kira salahguna kuasa.Elok kengkawan bloggers siasat semua hotel di sekitar lembah Kelang yang telah dibooking oleh pemimpin-pemimpin UMNO untuk anak buahnya.

Kalau booking untuk perwakilan bolehlah dianggap rasuah.yelah bagi RM200 untuk duit minyakpun kantoi,ini pulak RM165 sehari untuk bilik hotel.

Elok MP Pakatan Rakyat bangkitkan perkara ini dalam parlimen.Lepas check out hotel,boleh periksa bayar guna duit kerajaan atau duit poket sendiri.Bukan sikit RM165 untuk 70 bilik semalam.Kalau Khalid Nordin sangkut,sorang lagi anak buah Pak Lah terbarai selepas Wan Farid,Norza,Azlina dan Ali Rustam.

Bahaya penangan Najib yang mendapat nasihat mentornya dr Mahathir.Tok dapat berita sambung balik kes bicara sembur mata dr mahathir dengan spray lada.

PAPA GOMO said...

SALAM UMMI....
WAJA PUTIH???
SO KENAPA???

EMMM ADA SEMACAM JE PASAL WAJA NI...

INGAT JANGAN FITNAH...
MEREKA PUN ADA ANAK BINI NAK TANGGUNG....

HE HE HE....

KITA JUMPA DI BUKIT GANTANG YE UMMI...KITA SARAPAN SEKALI..JANGAN LUPA AJAK HUSBAND SEKALI...

SALAM....

lovespiraldownwards said...

ada waja putih utk dijual. cuma org nak dgn tanak je beli. ada member aku sorg pakai, asik kena kutuk sbb mcm kereta peronda..

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil