Followers

Wednesday, March 18, 2009

setelah 18 jam cabaran BPN disambut...

kalau mengikut waktu Gomo meninggalkan cabarannya dalam blog ummi pada 2009 Mac 17 15:42(3.42 pm)... waktu sekarang sudah 9.42 pagi...ini bermakan sudah 18 jam cabaran Gomo disambut...tetapi keadaan sunyi sepi di blog2 BPN..ke manakah menghilang..?

Parpukari pulak duk provok kata tak guna berdebat dengan BNP..pasai BNP kalau debat takda fakta...try la debat dulu baru la tau ada fakta ke tidak...ni macam cakap2 orang nak lari dari debat aje..? ni nak tanya BNP..sampai bila nak tunggu BPN beri persetujuan ni..? jangan bagi masa lama2 sangat..atau nak tunggu depa angkat bendera putih..takkan berlaku punya..melainkan kita bantu depa angkat bendera putih...

Barisan pendebat BloggersNetwork@Perak(BNP) sudah mengasah mulut nak berdebat..bila lagi ni yop...ummi jadi tukang bagi ayor mineral kat semua pendebat pun jadi la..hahahaha

http://meisusilo.files.wordpress.com/2009/01/x-large-mideast.jpg
(gambar hiasan)
adakah GOMO dan PARPUKARI akan
meninggalkan sarang mereka dengan mengangkat bendera putih...
seperti gambar diatas..?

yang bawah ni PerakBangkit dengan bangangnae..oppss bangganya membalas sambutan cabaran BPN dengan memberi tajuk debat seperti berikut...

Apakah Anwar Ibrahim meliwat pembantu peribadinya, Saiful?

Debat Maya:
Mari sini tengok siapa yang ada fakta?

Tajuk Debat:
Apakah Anwar Ibrahim meliwat pembantu peribadinya, Saiful?

Mat Saman Kati dijemput memberikan komentar dan fakta!
Kami nak Mat Saman Kati dan Al Banjari Online!

* posting yang wak copy paste dari blog Perak Bangkit. Itulah tajuk yang dipilih. Ada akai kaa..! Dan inilah pertama kali wak melihat tajuk debat yang macam ini punya ganjil !!, sejak wak involve dalam hal debat-debat ni since wak di U lagi.

Wak rasa ada baiknyer jika PB suka akan tajuk ini, paparkan dahulu video Anwar meliwat yang mana dikhabarkan telah disebar leluasa di Bukit Gantang tu ! Sebelum nak debat benda aib, ni..pencabar kena la tunjuk bukti dahulu akan liwat meliwat ni..! Baru sedap nak berdebat ? Gila punya kepala..!-albanjari

Untuk makluman PerakBangkit..kita nak buat di alam realiti maknanya debat secara live..bukan di alam MAYA...

Harap Maklum...!! psstt..PB ada berani ka..?

13 comments:

EQUILIBRIUM said...

perakbangkit dah bagi isu pehak deme hehehehe mcm le deme ada bukti sangat

jadi kita di pakatan nak bawak isu apa2 yg paling best ye? teman rasa kalau blogger pakatan dan amno masing2 bawak 3 isu utk di debatkan ok ke?

PAPA GOMO said...

SALAM....
WAH SYOKNYA GOMO....
CABARAN GOMO TELAH DI SAMBUT OLEH SEMUA BLOGGER PAKATAN AL-JUBURI...

MAAF LAH UMMI SEMALAM SIBOK SEBAB ADA GOMO ADA KERJA SIKIT SAMPAI PAGI TADI...

CABARAN INI DAH DIPERSETUJUI GOMO DAN PARPUKARI PAGI TADI DI DALAM RUANGAN KOMEN PB.
SO TOPENGPERAK AL-JUBURI ADA SANA.

JANGAN KATA KAMI TAKUT SELAMA 18 JAM MENGHILANG....

HE HE HE...TUNGGU ESOK POSTING MENARIK DALAM BLOGG GOMO...

LIVE!!!! HE HE HE....
SALAM....

~PakKaramu~ said...

Salam,

Kalau nak debatpun biarlah tajuk yang membela agama, negara dan bangsa, kalau tajuk yang di berikan itu merupakan tajuk meng'aibkan orang yang belum tentu salah ataupun tidaknya maka saya rasa pencadang tajuk debat itu adalah datang dari otak yang kotor, sebab itu saya selalu kata pakai akal jangan pakai otak

Di sini saya suka cadangkan tajuk debat kalau anak jantan

1. Fahaman asobiyah itu pengisi neraka jahanam

2. Adalah dasar UMNO itu diredai oleh Tuhan

3. Mengapa ahli UMNO tidak boleh masuk syurga

Tajuk ini adalah tajuk ikhlas sebab ia mendorong kepada penyelamat ummah

Pak Karamu

Anon 00 said...

Pak Karamu ni pun satu hal jugak.... kata pakai otak, pakai akal... tak boleh tinggai salah satu... yang pi duk bagi dua tajuk di bawah tu, nak cari penyakit ka hapa?

haq-haq Allah Taala, toksah duk memandai-mandai kita nak buat confirmation. Kita ni hamba, Dia tu Tuhan... tak payah ambik alih kerja Dia. Dah lupa ka kisah Nabi Musa a.s dengan jenazah seorang penjenayah yang kemudian dibagitahu Allah TAala bahawa si mati adalah seorang wali yang dikasihi Allah Taala...

Apa-apa pun, biar kita duk belah mana pun dalam hal-hal politik dunia ni, toksahlah duk nak buat endorsement pasai haq-haq Allah Taala... sebabnya Allah Yang Maha Mengetahui, kita sekadar meneka-neka dan berusaha melakukan terbaik sebagaimana yang diperintahkan-Nya dan ditunjukkan rasul-Nya.

PARPUKARI said...

INI JE KE MENTALITI KAU UMMIE KUNYIT MARI?

MUAHAHAHAHHAHA

KITA TAK LARI PUN, TAKUT KORANG JE TAK CUKUP TANAH NAK LARI NANTI

Azym Azizi said...

Apa punye tajuk debat da..macam hampas..haha..

tok iskandar said...

Tok nak komen sikit pasal kerajaan perpaduan yang dicadangkan Tok Guru Haji Hadi Awang.

Sehari-dua ni media totok UMNO sibuk pelagakan Tok Guru Haji Hadi dengan Tok Guru Nik Aziz.

Impak ke atas PAS ialah berlaku krisis dalaman dan persiapan PAS menghadapi Pilihanraya kecil Bukit Gantangpun terjejas.Itulah harapan UMNO tapi apa yang berlaku UMNO yang pecah-belah akibat tindakan lembaga tatatertib UMNO melarang Ali Rustam daripada bertanding Timbalan Presiden UMNO.Khairi siap kena warning lagi.

UMNO akan menghadapi PRK Bukit Gantang dengan jentera yang lemah dan kemungkinan besar akan disabotaj oleh penyokong-penyokong Ali Rustam yang kelmarin menyambut kepulangan Pak Lah di lapangan terbang setelah melakukan kunjungan hormat ke Jakarta.

Ali Rustam dah 37 tahun aktif dalam UMNO.Kalau Ali ni ahli PAS,kariernya bermula dengan mengantung poster dan bendera PAS.bayangkan betapa kecewanya perasaan Ali dan penyokongnya.

Tok Ngah Sahak masak minum kopi kat warung dengan tok kata ini tipu muslihat UMNO je.Rayuan Ali akan diterima dan beliau akan berpeluang bertanding timbalan presiden UMNO.lakonan ini untuk mengaburi mata penyokong Pakatan Rakyat agar jentera persiapan mereka tidak digerakkan dengan sempurna.Kira sama macam kes Nasha,ADUN Bota yang berpura-pura masuk PKR kemudian lompat balik masuk UMNO.dalam UMNOkan penuh dengan pelakon-pelakon yang berbakat dan tak heranlah kenapa Melayu kena tipu 51 tahun dengan UMNO tapi tetap senang hati mengundi parti itu,tambah Tok Ngah Sahak lagi dan sembang petang kami kat warung hujung kampungpun berakhir setelah kedengaran Sidek memanggil atuknya pulang ke rumah ada urusan keluarga sikit.Rupa-rupanya sedara-mara Tok Ngah Sahak di negeri Hang Tuah tengah berkira-kira nak isi borang PAS.Siap bawak satu kaum kerabat lagi.habislah UMNO lepas ni.Orang Melaka dah kenal wajah sebenar UMNO dan tak lama lagi mereka akan muak dan benci dengan UMNO.Bakal Timbalan Presiden UMNOpun mereka boleh cantas macam tu je.Sekarang baru mereka tahu apa yang berlaku kat Anwar Ibrahim dulu bila dah kena kat bos mereka sendiri.

Itu tak campur lagi dengan geng-geng UMNO yang kalah di dalam pemilihan UMNO hujung bulan ni.Gerombolan penyokong-penyokong mereka yang akan bertanding untuk jawatan MT,Puteri,Wanita,Naib Presiden dan timbalan Presiden UMNO.

Senang citer jentera UMNO bolehlah dikatakan telah lumpuh tapi kita tetap perlu bersedia kerana jangan ambil mudah tapi anggaplah yang berlaku dalam kem UMNO sekarang sebagai bonus atau pembakar semangat untuk kita menang bukan setakat di Bukit Gantang tapi Bukit Selambau dan Batang Ai.

Nampak sangat UMNO dah nak karam.Kenapa pulak kita nak buat kerajaan perpaduan.Ajaklah MP-MP dan ADUN-ADUN UMNO tu join PAS,PKR ataupun DAP.Itulah langkah paling bijak.Kalau dah malu sangat jadi bebas je.

Tok tengah tunggu apa tindakan Pak Lah.kira berani najib kasi warning kat menantu kesayangan Pak Lah.Nampak je lembik Pak Lah tapi dia tak tunjuk power dia lagi.Nanti tak kena gaya,najib yang tersungkur.

Tok Leman cakap kat tok semua yang Najib buat tu ideanya dari memanda pencen Tun Mahathir.Takkan dia nak ngaku.Hujah Tok Leman,dulu kerajaan PBS Sabah dijatuhkan ketika Dr Mahathir jadi PM biarpun menang pilihanraya.

Perjanjian air 3 sen seribu gelen disambung semula pada 1999.Masa tu Tun Mahathir jadi PM.Kerosakan sistem kehakiman,Raja Melayu hilang kekebalannya,mufti dipecat dan institusi polis dan BPR hilang kredibilitinya ketika Tun Mahathir jadi PM.

Tun Mahathir sendiri kata Najib lemah dan tentulah dia kena rujuk kat mentornya Tun Mahathir.Tok Leman bagitau tok barisan kabinet bayangan najib akan dianggotai oleh hulubalang kanan najib dan tun mahathir.penyokong Pak Lah dan muka lama akan dinyahkan sorang demi seorang.

Jamaluddin Jarjis,Ismail Said,Saifuddin Abdullah,Mukhriz,Nasir Ibrahim Fikri dan Maznah akan dilantik jadi menteri penuh.Nazir Razak akan dilantik menjadi senator dan kemudian dilantik menjadi menteri kewangan kedua.Nasib Muhyiddin,Rais Yatim,Hamid Albar tidak menentu.Shaziman Abu Mansor sepupu kepada Khairi juga akan disingkirkan.MB Pahang,Perak,Terengganu,Perlis,negeri Sembilan dan Ketua Menteri melaka akan digantikan dengan mereka yang mesra najib seperti shakar shamsuddin,derih jusoh dan shahidan kassim.

tok Leman kata UMNO dilanda tsunami dan mereka yang terkorban memang besar dan berbondong-bondong akan menyertai Pakatan Rakyat.

Tok tanya Tok Leman apa tindakan yang akan diambil Pak Lah.Tok Leman hanya menggaru kepala.

Sekarang UMNO dah lemah dan bila-bila masa je nak tumbang.Kenapa pula kita nak berikan UMNO talian hayat untuk bernafas.

Jika mereka ikhlas,eloklah keluar UMNO dan sertai Pakatan Rakyat.Itulah kerajaan perpaduan yang sebenarnya.Jika kita membentuk kerajaan perpaduan dengan UMNO tak ada bezanya kita dengan UMNO.

Rakyat nak tengok Pakatan rakyat memerintah bukannya join UMNO-BN.Logik akal UMNO yang kalah akan join Pakatan rakyat yang menang.bukan pemimpin PAS yang dalam team menang sanggup keluar parti atau huru-harakan parti join UMNO.

Penyokong PAS sendiri tengah hangat hati dengan UMNO sejak kerajaan Pakatan Rakyat yang MBnya PAS di negeri Pasir Dua Butir ditumbangkan oleh menteri Pasola.

Isu bahasa Melayu pun UMNO tak boleh settle.Tok nak tanya sikit,kalau join UMNO,nak ke parti tu sokong perlaksanaan hudud?

Elok kita perkukuhkan Pakatan Rakyat.Kenapa perlu kita pecah-belahkan parti hanya untuk menguntungkan UMNO yang lebih 51 tahun memerintah tapi hari ke hari hak Melayu semakin tergadai.

momotaro said...

si gomo nie memang celaka... dekat blog dia asyik cerita bontot ngan jubur jer.... lepas dia tuduh anuar main jubur, dia campak pulak nama juburi kat geng2 pakatan...klu dah diri sendri suka cerita pasal jubur, elok letak nama gelaran ko 'gomo suka jubor'....kesian bapak ko gomo,, dia mesti menangis klu dpt tau anak dia suker cerita pasal jubor...

Prof. Era Pasca said...

huhu GOMO/PB/Parpukari sembang kuat...
debat debat le tajuk...

1)wajarkah MCA menghina MAHKAMAH SYARIAH dengan mengatakan "keghairahan agama berlebihan" kepada mahkamah?
2)najib dengan anwar siape perlu memerintah untuk pandangan blogger...
3)siape MB PERAK yg sah..

ini baru le debat!
akai simpan kat teloq!

momotaro said...

anon 00 nie memang otak lembu,,,
nie lah golongan celaka...
memandai ko pulak "kita sekadar meneka-neka dan berusaha melakukan terbaik sebagaimana yang diperintahkan-Nya dan ditunjukkan rasul-Nya"

ko nak main teka2 pulak!!! klu dah tersilap teka tu tak berdosa ker??
maner ko blaja?

Anonymous said...

salam..
sy memerlukan pertolongan sahabat2 utk mengundi sy di contest ni..
sahabat2 yg ada kelpgn masa blh la klik kt cni utk vote sy..
http://www.milo.com.my/fuze/VIEWENTRY.htm?galID=3582

Anonymous said...

aku tengok kat tv jer dah cukup..pemimpin UMNO kalau cakap mcm budak sekolah tadika kemas.. ntah apa apa..ni kan pulak pengikut2 nya..huhuhu..buang masa jer layan dorang ni..

Anonymous said...

keh keh keh keh...adehhh...PARPU...GOMO dan rakan seangkatannye...

tak lari??...tak cuku tanah??..kah kah kah..memang la lu orang da cukup tanah...da korang rampas dari hak rakyatt...hahahahaha...adehhhh!!

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil