Followers

Tuesday, May 12, 2009

siapa kata DS Nizar bukan MB Perak yg SAH..?

ummi rasa Zambry nyanyuk ke hape...bila masa mahkamah kata dia MB yang sah..dia hanya MB untuk BN sahaja..MB Perak yang sah dan telah diiktirafkan oleh mahkamah adalah DS Nizar..tak tersebut pun nama Zmabry..

baca penerangan di bawah ini...

Mahkamah Rayuan hanya membenarkan permohonan MB DPulau untuk menangguhkan keputusan Mahkamah Tinggi yang telah mengesahkan MB Perak ialah MB Nizar. Diulangi, Mahkamah Rayuan hanya membenarkan ‘permohonan’ bukannya membuat keputusan. Oleh itu MB Nizar masih kekal dan masih sah sebagai MB Perak. Suasana di Bangunan SUK masih tenang. Kelam kabut hanya berlaku kerana SUKnya telah digantung tugas.

Tindakan MB Nizar dan lapan exconya keluar daripada Bangunan SUK adalah untuk mententeramkan suasana. Itu sahaja. MB DPulau dan enam exconya tetap tidak boleh memasuki pejabat MB dan exco di Bangunan SUK.

MB Nizar hanya menunggu kebenaran mengadap di istana perihal permohonannya membubarkan DUN Perak pagi tadi. Surat permohonan itu telah dihantar lebih awal ke istana berbanding dengan permohonan rayuan yang difailkan oleh MB DPulau di Mahkamah Rayuan.

dango mamamat
Zambry masih tak serik2 memalukan diri sendiri.. kerana sepanjang 3 bulan merampas Perak dia digelar MB Haram...mengkecohkan sidang DUN tapi tak mengaku..padahal satu dunia nampak sikap kebudak-budakkan dia mengkucar kacirkan sidang...kemudian terbukti Zambry BUKAN MB Perak yang SAH...la ni dia nak anggap dia MB sedang dia tau dia bukan MB yg SAH..kalau ummi la..dah orang kata kita bukan MB..baik la menugundur diri..buat kerja apa yang patut kat kawasan yang ummi wakili..tapi agak2 orang Pangkor tu nak ke dia lagi...takut sampai kat jeti Pangkor org kampung pakat hadiahkan kasut pulak..ishh..tak dapat dibayangkan...Zambry baik pi balik Pangkor jenguk2 org yang dah ngundi hang..bela nasib rakyat Pangkor..lagi pekdah..
komen

7 comments:

Yong said...

Yong mengambil kesempatan ini untuk memberi ingatan kat sesapa nak buat PhD. Buatle dengan ikhlas dan kerana Allah. Silap2 kena Permanent Head Damage, atau jadi Profesor Hasad Dengki. Lebih2 lagi kalau masuk parti yang menolak hukum Islam - lebih dahsyat PHDnya.

Yong said...

teruskan perjuangan ummi! dengan cara inilah rakyat malaysia dapat bersatu dan menentang kejahilan UBN!
harap2 lebih ramai lagi yang akan sedar

Axiemeluv said...

Salam Ummi...
Kalau nak cakap pasai MB Haram ni memang tak abih!
Cam Ummi cakap... kalau dah tau kita tu HARAM... baik undurkan diri! Mana mungkin dia nak undurkan diri... rasa malu dah tak de. Maklum ler.. nak tngok cermin pun bukannya nampak wajah sendiri... nampak gelap gulita ajer...

pelempangjepon said...

ini lah yg saya kata,

dah dibogelkan tp masih nk membogelkan diri.
kalo rayuan kalah pulak lepas nih, suruh dia buat "plastic surgery" dan tukar nama nk cover malu kuikuikui. lantakle

Baginda Reformasi said...

salam... nak kaco blog kome la... heheh

Bagaimana Tangani isu PERAK


Salah satu caranya telah di siarkan oleh enCYBERBORON dalam blog beliau... baginda tumpang copy... Adakan Pilihanraya Mandotori...



Sah UMNO takut menghadapi pilihanraya. UMNO tak mahu mengadakan pilihanraya. UMNO akan halang semua cubaan untuk mengadakan pilihanraya. Sultan dah tolak permohonan perkenan pembubaran DUN pada 5 Februari. SPR tolak perisytiharan kekosongan kerusi Behrang, Changkat Jering dan Jelapang. Terkini sidang mee segera Mahkamah Rayuan meluluskan permohonan Zambry Kader untuk menangguhkan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi yang dibuat 22 jam sebelumnya. UMNO betul-betul tak mahu diadakan pilihanraya.


Aku terima satu cadangan daripada seorang pemanggil ke telefon bimbit aku sekejap tadi. Cadangan itu sangat baik. Kita boleh dapatkan pilihanraya secara mandatory. Tanpa perlu perkenan Sultan. Tanpa perlu surat perletakan jawatan. Mahkamah pun tak boleh masuk campur. Bagaimana? ..... empat lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) mati!

Kata pemanggil itu "kita dapatkan perkenan Tuhan untuk mengadakan pilihanraya, Tuhan cabut nyawa empat lima ekor wakil rakyat BN, terutamanya yang melompat-lompat tu, apa lagi yang boleh menghalang diadakan pilihanraya?"

Doa orang yang dizalimi akan dimaqbulkan Tuhan. Rakyat Perak telah dizalimi dengan dahsyat sekali. Bahkan sebenarnya seluruh rakyat Malaysia dizalimi oleh UMNO-BN. Mengapa tidak kita manfaatkan tawaran 'maqbul' doa orang yang dizalimi itu?

Apa kata kalau secara serius dan besar-besaran seluruh umat Islam bermunajat dan solat hajat setiap hari secara berterusan memohon secara specific agar Allah cabut nyawa empat lima orang ADUN BN. Orang bukan Islam pun boleh berdoa juga kerana mereka pun sama dizalimi. Majlis munajat dan solat hajat itu diadakan beramai-ramai di masjid, surau dan markaz. Munajat dan solat hajat secara individu juga dilakukan di rumah masing-masing.

Macam mana? Salahkah cara begini? Nabi Muhammad SAW pun berdoa agar musuh Allah yang memeranginya dihancurkan oleh Allah SWT. UMNO sememangnya musuh Tuhan. Mereka memusuhi keadilan yang diwajibkan oleh Allah. Mereka memerangi hak rakyat. Mereka menentang keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. Mereka anti sistem hidup yang diperintahkan oleh Allah SWT.

Tak bolehkah kita mendoakan supaya musuh-musuh Allah itu dibinasakan? Kalau UMNO tak puas hati kerana mereka dilabelkan sebagai musuh Allah, itu hak mereka. Kalau UMNO tak puas hati kerana kita mendoakan ADUN mereka mati, itu hak mereka. Kalau mereka yakin doa kita itu tak akan dimaqbulkan Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka percaya bahawa mereka bukan musuh Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka nak kata bahawa kitalah yang memusuhi Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka pun nak berdoa supaya kita pula dibinasakan oleh Tuhan, itu hak mereka. Buatlah.

Majoriti besar ulama' tempatan dan ulama' seluruh dunia mengakui UMNO zalim. Kecuali dua tiga kerat ulama' UMNO yang hidup semata-mata nak cari makan. Majoriti cerdik pandai tempatan dan antarabangsa mengesahkan UMNO zalim, jahat, melanggar undang-undang, merosak demokrasi dan rasuah parah. Krisis rampasan kuasa negeri Perak hanya cebisan kecil daripada amalan kesyaitanan UMNO yang maha mega.

Kalau kita (penyokong PR) tak dapat mencari hujah untuk menolak keabsahan dan kewajaran cadangan pemanggil itu, maka eloklah kita gerakkan majlis munajat dan solat hajat bermai-ramai itu secara serius. Setiap individu penyokong PR juga bermunajat dan solat hajat setiap hari di rumah masing-masing. Siang dan malam. Mohon kepada Allah secara khusus. Minta matikan lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) supaya pilihanraya kecil dapat diadakan.

Posted by Baginda Reformasi at 5:57 PM

f-hasan said...

pergh. doa mati..huhuhuh.. bg org cam kita ni.. maybe x dijadikan bahan politk bn.. tp bila kepimpinan PR buat camtu.. dia akan jadi bahan politik... buat je secara individu.. bangun tahajud malam2.. insya allah..

kalau aku ngan umi ni.. dah rancang dah nak buat apa ngan zambry tu.. umi ingat tak umi.. wakakaka.. tergelak umi kalau ingat perancangan kita org..

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

f-hasan

ummi tka lupa punya..ummi simpan lagi perancangan kita tu...hang kejam sangat la..tapi ummi akan sokong..muahahahaha

nasib la hang Zambry kalau terlepas ke tangan si f-hasan ni..nak tolong pon tak brani dekat..hahahah

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil