Followers

Thursday, May 14, 2009

2 ahli PKR nak keluar parti...FITNAH..!!

Ummi tak tau la apa penyakit puak2 BN ni..dah pesan..kalau nak buat fitnah bior le berilmu..hujah biar berfakta...ada bukti..jangan dengar khabar angin terus canang satu maya...bila fakta tak betul kan memalukan diri..sama macam Zambry..muka tak malu....

khabar angin yang mengatakan 2 YB PKR akan kelau parti telah diselidiki oleh bloggersnetwork belah2 Bagan Serai dan Kuala Kurau..ummi ambik hasil selidikan itu dari blog Cenangau..

Untuk saheh kan yang berita tu fitnah aku call PA YB Bagan Serai. Dia terkejut dengar. Rupanya dia taktau lagi pasai fitnah tu pasai dia takdak sekali dengan bos dia.

Tak lama lepas tu ada orang call aku, nombor takdak dalam senarai. Rupa-rupanya YB Bagan Serai call aku. Terkejut jugak aku.

Terus dia cerita kat aku apa aktiviti dia semalam, detail dia cerita. Dia pagi tu ada kat Kajang. Pukul 2 ada meeting dengan Hj Nizar. Pukui 4 petang ada meeting pulak dengan PKR negeri.

Malam dia tidur kat Kampung Tengku Hussien Tambahan di Ipoh. Memang dia tak pi mana-mana. Dia siap bagi no rumah lagi tapi aku lupa pulak nombor berapa.

Nama tak dan nak salin, dah la dia bersurah banjar dengan aku. Aku yang 'rakai' ni boleh la paham jugak tapi dengan nak bagi paham lagi dengan nak salin lagi mana nak dan.

Tapi dia cerita memang dia tak keluar punya laa. Lagi pun dia cukup kenai dengan orangbanjar ni. Dia sendiri kata kalau si Jamal tu jadi YB belah Bagan Serai ka belah Parit Buntar ka, dah tentu 'bertimpas', 'berparang' punya kulaan kat sana.

Kesimpulannya, memang Umno saja cuba nak divert isu. Depa dah tak boleh nak lawan hujjah pasai isu mahkamah rayuan.
yang bawah ni cerita mengenai YB Yunus..yang dikatakan turut sama akan melompat..

Tadi ada member 'bernama' sms tak confirmation pasai berita dalam KMU ada kata ADUN Kuala Kurau keluar PKR. Aku pun tanpa prejudice terus jawab pendek ja. "FITNAH". Jawah dulu, bagi mati cerita dulu. Kurang-kurang pun kalau betui cerita tu dan la kut kalau nak buat apa-apa yang patut.

Memang la aku tak percaya dengan cerita tu tapi macamana pun nak kena siasat jugak. Kurang-kurang pun aku kena cal PA dia tanya apa cerita.

Seperti yang saya katakan sebelum ini. Satu pertemuan sulit antara lima orang Adun pakatan Perak dan wakil BN Perak berlangsung malam tadi di Bandar Sunway. Dua orang Adun Melayu,dua Cina dan satu India.

Pertemuan itu sengaja diadakan di luar Perak untuk mengelakan ianya dikesan oleh nizar bintang tiga.

Adun-Adun ini meminta undian secara sulit diadakan semasa DUN Perak bersidang nanti untuk mengusulkan undi tidak percaya terhadap nizar bintang tiga.

Mereka berjanji akan memberi sokongan kepada BN agar DUN Perak tidak dibubarkan.


Bila aku call Nan PA YB Yunus, dia pun dah maklum pasai fitnah tu. Dia terus mintak aku tolong jawab dalam blog ni.

Ikut maklumat dia semalam Yunus ada taklimat kat pejabat PKR Bahagian. Dia pun ada kat sana sama. lepas tu depa terus balik rumah. Tu pun dah pukui berapa dah. Dan dia sahkan memang takdak langsung Yunus pi mana-mana lepas tu.

Aku langsung tak percaya fitnah ni pasai baru malam sebelumnya dia bagi taklimat apa yang berlaku di Dewan 7 Mei lepas kat Markaz Titi Serong. Kalau ikut cerita dia malam tu dia memang meluat sungguh kat Umno ni.

Tambah-tambah lagi dia meluat kat 'katak' walaupun dulu sebelum 'barua' tu lompat dia cukup rapat. Masa kat Dewan hari tu dia cerita salam dengan depa pun dak. Dia kata dia cukup respek kat Hj Nizar yang boleh salam dengan ADUN BN, dia tak sanggup pasai dia takut dari salam bertukar jadi sepak pulak satgi.

Lagi pun baru sangat kes PA dia kena 'serang'. Dia bukan taktau cerita yang lepas tu menyerbu orang kampung mai tolong. Tu yang geng samseng tu lari sampai kereta kancil pun depa tinggai.

Aku ingat kalau betui dia keluar Pakatan Rakyat, bukan takat 20 orang pi serbu dia, 20 kereta pun aku rasa sikit. Mungkin orang-orang belah Bukit Gantang baik-baik tapi kalau nak tengok macamana orang Parit Buntar boleh la dia try.

Yang nyatanya semua tu memang fitnah pasai depa saja nak divert isu. Tu ja

ummi nak tengok apa komen puak2 UBN dengan penjelasan di atas..tak salah kalau nak buat cerita ..tapi biarlah cerita yang benar..dan gunakan bahasa yang sopan..kerana pembaca sekarang boleh menilai mana cerita benar mana cerita fitnah..

wallahualam..
komen

2 comments:

whh3251 said...

ummi apa cerita dengan kes rasuah adun katak puru tu.adakah kes tersebut telah digugurkan oleh mahkamah....dah tak dengar pun mengenai kes rasuah adun katak 2...tlg bg komen?

PG said...

Salam.Semoga dirahmati Allah..
Macam-macam cerita ini dunia.
Fitnah telah menajdi satu gurauan dan makanan harian..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil