Followers

Tuesday, July 15, 2008

khas buat abang2 polis...

salam semua...

pagi2 lagi ummi dah dok merayap kat rumah orang..hehehe bukan rumah jiran tetangga kat luar ni..rumah kat dlam blog2 ni la..tgh syok2 jalan tersinggah la rumah seorang adik ni...ish..ish..ish...dia tgh marah rupanya..tapi kalau diikutkan apa yg dia berangkan sgt tu betul la pulak...nak tau dia marah kat sape..??haa..baca luahan hati dia ni...

ummi buh kat sini luahan hati dia pasai ummi pun setuju gak dgn pendapat dia ni hehehe...sabor le ye dik ooiii mana nak buatnye...

ok jom layannnn..! zasss...!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Assalamu'alaikum...

Amaran Keras Oleh PDRM - Jangan berdemonstrasi!

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )


Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )


Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )

Polis kata jangan... ( berdemonstrasi )


Itulah ayat "Keramat" dari PDRM semenjak tahun lepas sebelum gelombang kuning melanda negara Malaysia & kata-kata "Keramat" tu sampai ke hari ni masih "relevan" dalam mana-mana ceramah, kenyataan, tazkirah atau ingatan dari pihak KERAjaan & PDRM...

Boleh dikatakan tiap-tiap hari ayat tu diulang-ulang disemua media perdana sampaikan naik lunyai dah taik telinga kita yang mendengar amanat hancing ke 2-2 pihak tu.

Semalam pulak aku jadi rakyat Malaysia yang paling bangga di Malaysia bila tengokkan kekuatan platun PDRM yang bertungkus-lumus mengadakan sekatan jalanraya disana-sini mengalahkan pasar malam...

Kalau bawak kereta waktu malam, korang tengok cermin pandang belakang...kelip-kelip lampu biru kat belakang belum hilang, yang kat depan dah ada lagi satu lampu kelip-kelip lampu biru menunggu...meriah amat...macam pemandangan tengah laut Terengganu masa musim menyandat sotong tempohari...

Ni ha...hari ni pulak...pagi masa nak pergi kerja aku terfikir lak satu keadaan...agaknya macam ni la kot sahabat-sahabat kita kat Palestin tu hari-hari kene ngadap road block puak-puak yahudi...macam ada persamaan la...polis Yahudi buat sekatan kononnya dapat maklumat ada pengganas nak bom Israel...polis Malaysia pulak buat road block sebab dapat maklumat ada demo...nak tau sama tang mana???
2-2 polis BANGANG ni percaya dekat khabar angin!!!

Yang paling aku heran sekali bila aku tengok situasi semalam & hari ni & juga khabar-khabar bergambar dari kawan-kawan aku dari merata-rata tempat membuktikan bahawa Malaysia sebenarnya mempunyai kekuatan anggota polis yang bukan sedikit malah kalau nak berperang pun aku rasa tak de masalah langsung.

Tapi.........

MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes jenayah?
MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes culik?

MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes rompakan?

MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG tu bila berlaku kes bunuh?


MANA PERGI SEMUA BANGANG-BANGANG TU BILA ORANG AWAM DIANCAM JENAYAH???

Kenapa semua kekuatan tu hilang entah kemana bila berlaku jenayah? Kenapa polis boleh keluarkan kenyataan bahawa disesetengah tempat PDRM menghadapi kesukaran untuk membanteras jenayah berikutan kekurangan anggota...KEKURANGAN ANGGOTA KEPALA HOTAK ENGKAU!!!

Dari situasi & keadaan yang berlaku 2-3 hari ni aku dapat simpulkan bahawa PDRM LANGSUNG TAK SERIUS dalam menjalankan tugas menjaga keselamatan rakyat Malaysia dari aktiviti-aktiviti jenayah yang makin berleluasa...

Buktinya, korang bukak la akhbar apa pun yang ada di Malaysia ni & korang tengok sendiri la berapa banyak kes jenayah berlaku setiap hari dikeliling kita & apa tindakan PDRM untuk meminimakan semua jenayah-jenayah tu.kita bukan mintak minimakan sampai 0% kadar jenayah & itu kita faham bahawa jenayah memang akan berlaku juga walau macam mana pun tapi yang kita persoalkan ialah tindakan PDRM...TINDAKAN!

Apa yang kita nampak & berlaku ialah PDRM lebih serius dalam soal politik...demo, demo, demo tak de lain...hal jenayah??? HAMPAS!!!

Aku nak tanya PDRM & pembaca-pembaca semua :
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa ramai rakyat yang mampus sebab aktiviti demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa ramai rakyat yang hilang harta benda dirompak demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa ramai rakyat yang hilang anak bini akibat diculik demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa banyak bank yang dah dirompak demonstrator?
- dalam setiap demo yang dah diadakan di Malaysia, berapa banyak kedai makan & kedai runcit yang kena pecah oleh demonstrator?

Cukup soalan aku & kalau jawapan korang untuk semua soalan diatas ialah "TIADA" maka tak salahlah kalau aku cakap pemimpin tertinggi KERAjaan & PDRM BANGANG, BANGANG, BANGANG & BANGANG!!!

Kesimpulannya kita rakyat Malaysia ni kalau buat kesalahan jenayah pasti pihak PDRM & KERAjaan tak kisah sangat & mungkin dianggap sebagai kes-kes terpencil tapi kalau kita rakyat Malaysia terlibat dengan "DEMONSTRASI" tunggulah labanya dari KERAjaan & dibantu oleh BANGANG-BANGANG PDRM & kesalahan tu mungkin dianggap lebih berat dari kesalahan MURTAD!!!lebih-lebih lagi kalau demo yang dianjurkan oleh pembangkang!

Kenyataan yang berlaku di Malaysia ialah PDRM DIKUASAI OLEH KERAjaan UNTUK KEPENTINGAN POLITIK MEREKA & PENGUASA TERTINGGI PDRM ADALAH ALAT YANG BOLEH DIKAWAL BILA-BILA MASA OLEH KERAjaan YANG ADA DENGAN MENGGUNAKAN REMOTE CONTROL.

HANCUR NEGARA MALAYSIA bukan kerana ramai rakyatnya terlibat dengan jenayah, tetapi HANCURNYA NEGARA MALAYSIA adalah kerana penguasa yang sepatutnya menjaga ketenteraman awam SIBUK BERPOLITIK LEBIH DARI AHLI POLITIK.

Sekadar menjelaskan pada semua...memang agak keras bahasa yang aku gunakan & aku tujukan pada pihak yang terbabit ( PDRM ) tapi aku rasa kesabaran aku dah hilang dalam soal keselamatan awam ni...semua anggota PDRM dari atas hingga yang bawah sekali DIAMANAHKAN oleh rakyat untuk menjaga keselamatan awam tapi nampaknya korang tak berminat nak pikul tanggungjawab tu...

Rakyat menjadi pembayar cukai, rakyat bekerja membanting tulang setiap masa & kebanyakan rakyat membayar cukai & dengan wang cukai rakyat itulah gaji kamu anggota-anggota PDRM dibayar tetapi apa yang rakyat dapat?

Keselamatan diri langsung tak terjamin apalagi keselamatan harta benda.bukan mengharap semuanya pada pihak berkuasa tapi bila tak nampak ada tindakan yang serius dari pihak yang sepatutnya jadi rakyat berhak untuk bersuara, tapi dimana suara rakyat pada pihak berkuasa???

Sekadar angin sebab tidak disertai dengan RM RM RM RM RM...lain pulak suara pak pak menteri diatas sana...walau laporan & maklumatnya tak masuk diakal tapi sebabkan maklumat tu beserta dengan kemasukan RM RM RM RM RM...jadi itulah yang didahulukan ya???

Pada aku mentaliti anggota tertinggi PDRM sekadar mentaliti BERUK JE...dapat pisang, pantas lah memanjat kelapa...tak dapat pisang, walau buah kelapa belambak-lambak kat atas pokok tu...jangan harap le nak panjat...

Korang makan la DUIT GAJI HARAM tu...sampai mampus aku tak kan halalkan walau sesen duit aku yang jadi gaji korang...

*artikel ini ditujukan hanya pada mereka-mereka yang terlibat sahaja...aku tau, bukan semua anggota keselamatan yang bersubahat...masih ramai yang baik-baik & bertanggungjawab...tapi nak buat macam mana kan...rezeki ada di mana-mana...fikir-fikirkan...bukan sahaja rezeki, yang lebih penting ialah "tanggungjawab"...di akhirat kelak akan disoal...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

adik ni kata bukan semua abang2 polis yg camtu kan..kan..kan.. so pada yg makan cili cepat2 le minum ayor...kang kuar asap tang tinger lak...

dan pada abang2 polis yg berkhidmat dgn menggunakan akal yg Allah bagi dan yg beriman..kami sentiasa mengharap dan berdoa semoga dapat melindung kami org2 awam yg masih memerlukan khidmat anda....

wallahualam....

komen

1 comment:

Harimau-Menaip said...

dasat adik tu.

macam kerajaan pakai duit dia sorang je nak bayar gaji Polis...hehe.

polis kata jangan....

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil