Followers

Friday, February 27, 2009

2 x 5 daaa....!!

"Pernah kita maki dia Singh 'celaka'. Bayangkan bagaimana orang Singh rasa Singh 'celaka'."

Itulah kata-kata anggota Exco Pemuda Umno, Datuk Reezal Merican Naina Merican, bagi melahirkan rasa terguris hati dan marah anggota pergerakan itu terhadap Pengerusi DAP Karpal Singh yang kelmarin menyifatkan Pemuda Umno sebagai "celaka". ~ bharian
betul ke mereka tidak pernah 'celaka' kan karpal?
kita cuba selesaikan soalan di atas,
karpal menyebut 'celaka' di parlimen pada 24/2/2009.
hari ni pemuda umno kata mereka tidak pernah sebut 'celaka' pada karpal.
siapa pemuda umno? ahli umno yang berumur bawah 40 tahun. mungkin ada blogger dan forumer umno yang berumur 40 tahun?

kita tengok blog blog ni.

pada february 6, di dalam blog umno, ipohmalay
Benggali celaka ini sekali menunjukkan sikap biadapnya terhadap Sultan Perak. Terdahulu, beliau menyebut bahawa tindakan merayu Sultan Azlan Shah dan SPA adalah sia-sia.
di sini juga, http://www.negarakita.
malah bukan setakat karpal, tapi mb nizar pun di celaka kan oleh umno, di sini

Feb, 7 pula ... berapa banyak celaka yang karpal singh dapat, di sini,

sebelum ini, surat di penuhi dengan sumpah seranah termasuk celaka, beserta peluru di terima karpal,

Menurutnya, kandungan surat tulisan tangan yang diterima semalam adalah seperti berikut:
"Celaka, babi, anjing. Jangan main-main dengan Raja Melayu. Kalau tak sayang anak bini jangan cari pasal, nanti lu satu keluarga gua bakar. Lu punya rumah semua gua tahu, lu cabar Melayu, mati lu satu keluarga." di sini
pada February 20, di dalam forum kmu .. turut ada banyak sumpah seranah,
manusia yg setaraf dgn ANJING, TENUK, CIPAN, CIPANZI, BAB.I HUTAN, BANGKAI TIKUS ADALAH MANUSIA YG BERNAMA KARPAL SIGN ANAK LELAKI SIA'L
jadi, siapa kata yang karpal tidak pernah di celakakan oleh umno? hello ! jangan nak menipu la.
tu sebab rakyat dah tak caya pada umno, sebab semua perkara mereka dah buat, cuma sekarang mereka tidak boleh kena apa yang mereka dah kenakan pada orang lain.

umno belum bangun tidur lagi ke?

sumber tandasawam
komen

5 comments:

azreen said...

apa da,,nk compare pun x reti..blog ummi dan kekawan pun lebih kurang je celaka mecelakakn org lain..

masalah nya si kapal CELAKA yang dah nk karam ni sebut perkataan tu di dewan rakyat..

akira8047 said...

to azreen.

terus terang aku nak cakap,hang ni pun CELAKA....
ada otak tak reti nak guna, Cuba hang pikir baik2. Yang Ummi ulas adalah kenyataan drp Reezal Merican yang menafikan puak2 Ameno tak pernah mengeluarkan kanyataan CELAKA kepada Karpal. Dah terbukti puak2 AMeno terlebih dahulu mengeluarkan kenyataan CELAKA. pasal tu la yang rakyat takmau PPSMI, takut anak2 diorang bodo macam hang, dah tak paham bahasa melayu.

perakmari said...

azreen ni bodoh piang jugak...

kalau dah tak reti nak komen jangan nak tunjuk hangpa terer kat sini...yang aku nampak kebodohan hang..

bodoh piang..!!

Harimau-Menaip said...

perghh..ganas blog ni sekarang.

Ummi,susahlah nak baca blog ni..tulisan nak dekat sama dengan background.

Anonymous said...

huhuhu aku ok jer, sebab Karpal cakap Pemuda UMNO saja, bukan semua orang Melayu. Sejarah dah mengajar kejadian 13 Mei berpunca dan dimulakan oleh siapa, takkan nak ulang lagi kot? Pokoknya janji Allah akan menurunkan bala disesebuah negeri yang pemimpinnya menyeleweng harta negari yakni harta rakyat dan diagih-agihkan dikalangan pemimpin itu saja. Jadi terpulanglah nak sama-sama merasai bala Allah walau orang lain yang buat atau... ketepikan pemimpin yang menyeleweng.

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil