Followers

Sunday, February 22, 2009

berapa lama UMNO/BN akan bertahan..??

http://photos.friendster.com/photos/group/62/03/593026/163993554857s.jpg
-bicara tok iskandar

Pembohongan sekiranya dilakukan berulang-ulang akan menjadi sesuatu yang benar.Helah politik inilah yang digunapakai oleh mantan PM,Tun Dr Mahathir untuk menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu dengan menjatuhkan imejnya dengan siri-siri pertuduhan yang tidak masuk akal iaitu rasuah,salahguna kuasa,seks,ejen asing dan pengkhianat negara.

Dr Mahathir mahukan rakyat semua percaya Anwar adalah seorang yang rendah moral dan tidak layak menggantikannya menjadi PM.Strategi liciknya itu tidak menjadi kerana rakyat lebih melihatnya sebagai permainan politik Dr Mahathir untuk menumbangkan Anwar.Rakyat mempersoalkan tindakan Dr Mahathir dengan hujah seseorang itu tidak boleh dikatakan bersalah sehinggalah mahkamah membicarakan dan membuktikannya.Muncullah gelombang kebangkitan rakyat dengan laungan reformasi kerana merasa jijik dan berang apabila melihat Dr Mahathir dan pemimpin UMNO yang lain sanggup mengaibkan Anwar dengan manipulasinya ke atas media,polis,BPR dan institusi kehakiman negara.

Ramai juga pemimpin UMNO yang cuba membela UMNO dan ada di antaranya yang telah ditahan di bawah ISA termasuklah MB haram ketika ini,Zambri Abdul Kadir dan Zahid Hamidi yang cuba membentuk gelombang reformasi ketika negara sedang menghadapi sukan Komanwel.

Dalam politik sudah menjadi lumrah kawan makan kawan seperti yang dilakukan oleh Zambri dan Zahid Hamidi.Lawan pula akan menjadi kawan seperti hubungan Anwar dengan pemimpin PAS dan DAP sekarang.

Sepuluh tahun sudah berlalu gelombang reformasi,parti pembangkang kini telah membentuk gandingan jitu yang lebih sinonim dengan rakyat sebagai Pakatan Rakyat.Lebih memeranjatkan lagi,Pakatan Rakyat berjaya merampas 5 negeri daripada kerajaan UMNO-BN.

Selain berjaya mengekalkan penguasaannya ke atas Kelantan,Kedah,Perak,Selangor dan Pulau Pinang berjaya dirampas daripada kerajaan UMNO-BN.Bukan itu sahaja majoriti 2/3 kerajaan UMNO-BN di parlimen turut berjaya dinafikan dan laluan Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan persekutuan semakin hampir dan hanya memerlukan majoriti mudah sebanyak 30 kerusi parlimen sahaja.

Gelombang kebangkitan rakyat tidak terhenti setakat itu sahaja tetapi membentuk tsunami politik dengan kemenangan berganda di Pilihanraya Kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu.

Pemimpin-peminpin UMNO-BN semakin lemah dan menangisi kekalahan demi kekalahan yang dialami dan mengenangkan nasib dan kenyataan pahit rakyat sudah tidak mahu UMNO-BN memerintah Malaysia.

Mentor politik UMNO,Dr Mahathir turut memainkan peranan menumbangkan kerajaan sah Pakatan Rakyat yang memerintah Perak setelah mendapat mandat rakyat negeri itu melalui kaedah jijik dan samseng iaitu rampasan kuasa. Kerjasama algojo-algojo politik dalam versi 6 Jahanam ialah Najib,Zahid,Anuar Zaini,Abdul Rahman Hashim(SUK Perak),Ahmad Said Hamdan(Pengerusi SPRM) dan Abdul Aziz Yusuf(Pengerusi SPR) telah berjaya menumbangkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak selain berjaya membeli ADUN Behrang,Changkat Jering dan Jelapang.

Enam jahanam ini akan sentiasa dikenang oleh generasi akan datang dan dikutuk sepanjang zaman.Dr Mahathir tentulah merasa lega kerana bukan beliau sahaja yang menjadi penerima tunggal menerima sumpah seranah rakyat Malaysia.

Perak telah berjaya dirampas secara haram dan sasaran terbaru UMNO-BN ialah negeri Selangor.Kaedah pembohongan yang berulang-ulang akan menjadi sesuatu yang benar digunakan sekali lagi oleh peminpin-pemimpin UMNO.Skrip sama tetapi episod yang kedua.Sama seperti Anwar yang cuba diaibkan oleh UMNO-BN melalui pertuduhan liwat ke atas Saiful,pemimpin Pakatan Rakyat Selangor telah diburukkan di dalam media totok UMNO dengan skandal seks,rasuah dan salahguna kuasa seperti yang dialami Elizabeth Wong dan Khalid Ibrahim dna dijangkakan mangsa seterusnya ialah Ronnie Liu dan Dr Hassan Ali.

Sekali lagi mahkamah akan menjadi alat UMNO dan Suruhanjaya Perlantikan Hakim yang baru dibentuk akan menjadi neraca penilaian rakyat apakah adil atau tidak setelah dr Mahathir mencemar institusi kehakiman negara dengan insiden pemecatan ketua hakim negara,Tun Saleh Abbas.

Kes V.Sivakumar(Speaker Perak) mengantung MB haram selama 18 bulan dan 6 exconya selama setahun merupakan satu tindakan yang terpuji dan UMNO-BN tidak ada hak mempertikaikan tindakan beliau yang turut mendapat sokongan Speaker Kedah, Majlis Peguam Malaysia dan MUBARAK Melaka.

UMNO-BN cuba memanipulasikan isu derhaka terhadap speaker Perak dan MB haram dan 6 exconya berdegil untuk menghadiri persidangan DUN Perak yang dijangkakan bermula pada bulan April ini.

Keangkuhan UMNO-BN juga menjadi kebencian rakyat sehingga sanggup mengenepikan kehendak rakyat asalkan dapat berkuasa biarpun melanggar undang-undang negara.

Tok cadangkan pada hari DUN Perak bersidang rakyat berkawal dan menghalang MB haram dan 6 exconya daripada menghadiri persidangan DUN Perak jika polis tidak menjalankan tugasnya menghalang MB Perak dan 6 exconya.

Pertarungan sebenar ialah rakyat menentang Dr Mahathir yang masih lagi ingin berkuasa walaupun telah bersara.

Inilah pemimpin yang sanggup menyusahkan rakyat dan ada sumber yang mengatakan Dr Mahathir telah memberitahu pemimpin luar di AS,Britain dan Kesatuan Eropah tentang Pakatan Rakyat menyokong perjuangan Hamas sedangkan simpati dan bantuan diberikan kepada mangsa rakyat Palestine di Gaza yang telah memilih Hamas sebagai wakil mereka melalui proses demokrasi.

UMNO-BN sedari dulu mengiktiraf kerajaan Fatah yang dipimpin oleh Mahmud Abas.Al Jazeera sendiri pernah melaporkan Fatah yang mendapat pengiktirafan daripada AS dan Israel pernah membekalkan pasir yang diperolehi daripada Mesir kepada rejim Yahudi untuk membina tembok pemisah.

Muhammad Dahalan seorang daripada pemimpin Fatah adalah dalang kepada sindiket pasir itu.

Sumbangan wang dan makanan yang diberikan kepada duta Fatah di Kuala Lumpur diragui akan sampai ke Gaza dan kemungkinan besar diagih-agihkan sesama pemimpin Fatah.

UMNO seperti Fatah telah lama menipu rakyatnya untuk berkuasa.Sejuta hektar tanah rizab Melayu yang dirampas daripada kaum Melayu atas alasan pembangunan menjadi bukti UMNO bukannya pejuang Melayu.Selepas ini Kampung Baru,Wilayah Pembangunan Iskandar akan menyusul Singapura dan Pulau Batu Putih menjadi korban kerakusan pemimpin UMNO. Bahasa Melayu sendiri dianaktirikan dan Bahasa Inggeris yang dimegah-megahkan.

UMNO-BN telah menjangkakan akan tewas di Bukit Selambau jika menggunakan logo BN dan ketika ini muncullah ramai calon bebas termasuk bekas penasihat KIMMA(persatuan mamak malaysia) yang menawarkan diri untuk menjadi calon bebas dalam PRK Bukit Selambau.Jika calon bebas yang ditaja BN ini menang,dia akan menyertai BN.

Rakyat Malaysia perlu sedar setiap undi yang diberikan kepada UMNO-BN akan membawa kesengsaraan kepada mereka dan anak cucu mereka.

Apa pelan pemulihan ekonomi yang dibawa oleh Najib selain membeli 3 ADUN Pakatan Rakyat.Gula akan dinaikkan harga sebanyak 30 sen sekilo dan alasan yang diberikan nanti ramai rakyat Malaysia kena kencing manis dan untuk mengawalnya harga gula dinaikkan.Harga petrol akan dinaikkan 50 sen seliter bermula bulan Julai depan.Pengguna air di Lembah Kelang akan menghadapi kenaikan air sebanyak 30% jika kerajaan negeri Selangor dihalang oleh kerajaan pusat UMNO-BN mengambil alih pengurusan air negeri Selangor.Tambang bas ekspres dan teksi juga akan mengalami kenaikan sebanyak 30%.

Ketika ini Indeks komposit di BSKL mengalami penurunan,pengangguran meningkat kepada 85 ribu orang dan nilai matawang semakin merosot.

Inilah projek terbaru BN untuk rakyat semua.Sudah tiba masanya rakyat semua menghukum keangkuhan kerajaan UMNO-BN.

3 comments:

PAPA GOMO said...

SALAM UMMI.
EMM RASANYA SEKARANG INI ANWAR SEDANG KEPANASAN MEMANDANGKAN NAJIB AKAN MENGAMBIL ALIH TAMPOK PEMERINTAHAN NEGARA TIDAK LAMA LAGI.
DENGAN PERLANTIKAN NAJIB SEBAGAI PM MALAYSIA IANYA AKAN SEGERA MENGUBAH PROSES PEMBERSIHAN DI DALAM UMNO DAN BN ITU KHUSUSNYA.

DAN TUN JUGA AKAN KEMBALI SEMULA KE PANGKUAN UMNO SAMBIL MEMBANTU UTK MEMANTAPKAN UMNO.

JADI ANWAR SEKARANG TERUS-TERUSAN MELIWAT RAKYAT DENGAN PELBAGAI HE;LAH DAN MUSLIHAT DALAM MEMBURUKAN NAJIB.

KITA LIHAT APA PULA GAME ANWAR AL-JUBURI SELEPAS INI.

SALAM....

Anonymous said...

GOMO!
Ni si bangang mana pulak yang beria-ia jadi pencacai angkat najis...Dahlah cukup-cukuplah mengata Anwar.Makin hangpa kutuk, makin orang sayang kat Nuar tu..Hang jangan jadi baruah dan tongong ....please

pejuang said...

puak PR (punggung rosak) duk asyik mengagungkan anwar al juburi sehingga dah x nampak ape yg halal dan apa yg haram,liwat pun sokong,exco tayang "anu" pun sokong jugak..ishk ishk..

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil