Followers

Tuesday, March 03, 2009

DUN PERAK BUBAR..!!

Nizar at the press conference: "We held sitting under a tree based on the doctrine of necessity because we were prevented from entering the assembly but we had to fulfil our duties based on the notice issued by the speaker".

meleleh ayor mata teman..bila terbaca ayat: someone in the crowdmuttered to your contact, "We are also part of this assembly .We have right to express our confidence in the MB. Thank you...awak mewakili kami yang tidak dapat bersama anda semua ...kami mendoakan semoga beroleh kejayaan bagi segala susah payah yang saudara saudara hadapi sewaktu berkumpul di IPOH.. semangat persaudaraan tanpa mengira kaum dan ugama ....what a lovely day...

kata2 di atas memang membuatkan hati ummi rasa terharu(sambil meleleh ayor mata gak..sob..sob..sob..) rasa bangga jadi anak Perak yang punya Menteri Besar seperti DS Nizar...walaupun ummi tak dapat bersama di sana pada hari yang penuh sejarah ini..tapi jiwa ummi ada kat sana tau..huhu...ruginya ummi tak dapat merasakan sendiri perasaan itu dilingkungan sidang DUN tergempar...dibawah POKOK DEMOKRASI...lekat pulak nama pokok tu denagn nama tu...rasa nak tulis nama ummi kat pokok tu pulak..kuang..kuang..kuang...

ummi rasa perasaan sekarang lebih dari tengok orang dapat jaringkan gol dalam perlawanan bolaksepak...kerana apa yang menjadi keinginan semua orang kecuali UBN..hak rakyat dapat dikembalikan semula kepada rakyat walaupun hanya di bawah pokok..

pahatkan lah di kotak ingatan kita terikh ini merupakan tarikh keramat..kerana bila kebenaran berdepan dengan kebatilan..kekuatan semangat akan hadir tanpa dipinta...semangat itulah juga yang membuatkan rakyat bangun dan menunutut hak yang selama ini dicabuli oleh UBN dan sekutunya...ingatlah wahai manusia setiap apa yang kita kerjakan akan mendapat balasan...

perkataan yang kita nanti2kan..DUN PERAK BUBAR..!! pesanan untuk warga UBN Perak..kita lawan cara anak jantan...jangan jadi pondan siam...

kepada DS Nizar dan Pakatan Rakyat...ummi dan BloggersNetwork tetap berdiri teguh disamping...bukan kat belakang..tapi kalau boleh nak berdiri di depan sebagai benteng...fuhh..dashyat punye ayat...InsyaAllah...kami akan buat yang terbaik bagi menumbangkan kerajaan yang zalim...

TAKBIRR...!!!
komen

5 comments:

SangPencinta said...

POKOK DEMOKRASI RAKYAT tumbuh terus merimbun, kini rakyat Perak khasnya dan Malaysia amnya menantikan pula RAJA DEMOKRASI RAKYAT lahir dibumi Perak.

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam sangpencinta

itu yang kita harap2kan..supaya baginda Sultan tidak membuat keputusan yg salah buat kali yang kedua...

Pak Oncu said...

salam semua,,,, aku yakin dan percaya sultan perak tak akan menyebelahi PR,,,,,,,,

Anonymous said...

Nizar nak mengadap atas dasar ape? Kan Sultan dah kata suroh dia letak jawatan dan melantik MB yang baru.

Nizar sekarang adalah Ketua pembankang dalam ADUN Perak. Ketua pembankang barua DAP ank mengadap mintak Sultan bubar ADUN?

Lawak keling....

perakmari said...

tanpa nama yg bodoh piang..

siapa yg iktiraf zambry tu sebagai MB Perak...dia cuma MB UBN..bukan MB rakyat Perak...sultan lantik zambry atas arahan UBN..bukan arahan rakyat..UBN telah menghina Sultan Perak dengan melibatkan tuanku dalam rampasan kuasa di Perak ni..pasal UBN juga Sultan Perak dihina dan dimaki..semuanya kerana UMNO/BN...

bodoh piang punya orang takde nama..

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil