Followers

Wednesday, March 04, 2009

UMNO/BN..beranikah menyahut cabaran ini..???





KAMI RAKYAT PERAK MENCABAR UMNO/BN BUBARKAN DUN PERAK...!!


TAK PAYAH BANYAK2 PIKIR SAH KE TAK SAH SIDANG BAWAH POKOK...KALAU UMNO/BN BENAR2 SEBAGAI PEMBELA RAKYAT..KAMI MINTAK UMNO/BN BUBARKAN DUN...INI KEHENDAK RAKYAT BUKAN KEHENDAK PAKATAN RAKYAT SEMATA-MATA

BERANIKAH UMNO/BN MENYAHUT CABARAN INI....WAHAI PEMBELA RAKYAT..!!

komen

7 comments:

Anonymous said...

hahahahaha, puak2 UmNo tu termasuk Zombie dah tak derrrr teloq semua dah bagi kat Rosmah makan, kakakaka jangan harap depa nak bubaq parlimen.. awat tak tanya kat sultan perak, lagi teruk rasanyerrr dgn B***ng dia pun dah tak derrr, patik sembah mohon derhaka tuanku....

Anonymous said...

Ummi,

Janganlah nak cabar begitu, Ummi.

Rakyat suruh YB Eli letak jawatan, YB Anwar suruh pergi cuti. Takut sangat hilang satu kerusi. Sekarang Ummi cabar pula BN suruh semua wakil rakyat letak jawatan.

Kenapa tak suruh saja semua negeri yang diperintah Pembangkang bubarkan DUN masing-masing dan dapatkan mandat baru dari rakyat semula.

Saya rasa lagi kecut teloq Pembangkang.

Maaf Ummi guna bahasa orang sebelum ini. Kurang ajar sikit.

Oh ya, boleh tak nasihatkan mereka ni agar jangan heret Sultan dalam Politik. Nanti makan diri. Manalah tau, mereka kata Sultan ada Daulat.

Anonymous said...

hellllloooo UMMI...jangan anggap semua rakyat berfikiran macam kamu. hanya mereka yang kureng faham ajerrr yang mengikut apa yang di syorkan..bukan soal berani atau takut.... macam main tembak tembak ajerrrr....kawan bukan orang politik ...tapi hakikat nya apa yang berlaku sekarang senjata dah makan tuan... dan tak ada cacatnya hanya di cela olih mereka yang dah macam kadok naik junjung......dan tak terima kebenaran.....

az said...

hua...hua..hua..

tengoklah fakta puak karat biru berhujah....

aku nak tanya hang,rakyat tolak PR atau Barisan Neraka rampas perak dengan alasan katak lompat parti...

hang jawab kat aku secara orang berakai dan tak bangang.....adakah suara rakyat yg penting atau rampasan tanpa hak memilih pemimpin yang betui...

hang rg karat biru.....hang tengok kat Bota apa jd...adakah org umno sendiri dapat menerima katak yg dari Barisan Nyanyuk lompat pkr,pastu masuk Barisan Nyanyuk balik,mesti tak boleh terima kan.....samalah mcm dun2 lain wahai si bangang ooiii

Anonymous said...

Kisah silam cerita melayu bermula kembali Najib Pateh Karmawijaya yang psndai bermuka-muka telah di perkenan raja, yang ikhlas dicanag seluruh negara sebagai penderhaka tapi cerita melayau akhirnya paduka raja akan menyedari hakikat bahawa yang bermuka-muka itu sebenarnya penderhaka, kita nanti episod seterusnya cerita melayu iniiiii, macam kampong pasir berdengungg denagan pertabalan raja pasolanya. kakakakak

mat said...

Memang FRU tu terdiri dari orang2 jahat yang kering hati mereka. Mereka hanya ikut telunjuk orang atasan. Aku tahu sangat kerana di Kelantan pada 1977 (aku masih sekolah ketika tu), memang samseng2 topi merah ni la yang buat kacau di Kelantan, bukannya rakyat. Selepas 18 tahun BN memerintah, PAS dapat amik balik walau dalam serba serbi kekurangan dan hutang yang melambak. Sampai sekarang PAS masih bertahan walau pun media BN sering buruk2kan kelantan

Anonymous said...

Ummo penakut sebab tu depa tak berani bubar DUN, asyik dok kalah saja
dalam pilihan raya kecik, pas tu buat la macam-macam alasan, kalau hangpa
kuat, kalau hangpa pembela rakyat, kalau hangpa masih ada sokongan.

BUBAR DUN KITA UJI KEKUATAN.......

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil