Followers

Monday, February 09, 2009

berita sedih...!!!

http://utusan.com.my/pix/2008/0826/utusan_malaysia/muka_hadapan/mh_01.1.jpg

hari ini banyak betul berita sedih kita terima....yang terkini adalah berita tak sahih lagi.... mengenai ADUN Osman Jailu yang dikatakan dimasukkan ke ICU di sebuah hospital..sakit apa ummi tak tau...dan dikhabarkan ditempatkan di Hospital Selayang...wallahualam

kalau diikutkan marah di hati..nak aje dipadankan mukanya..tetapi kita kena muhasabah diri...kita tidak boleh mendoakan yang bukan2 kepada musuh kita..kerana kalau kita percaya akan Qada' dan Qadar Allah...maka lebih baik kita serahkan segala urusan kepadaNya...kita hanya boleh mendoakan akan kesejahteraan beliau dan berharap beliau menginsafi apa yang telah dilakukan..tak kira kepada dirinya sendiri..keluarga..teman2 dan sesiapa sahaja....

ummi secara peribadi mendoakan agar beliau cepat sembuh dan dapat membetulkan diri dan keadaan yang berpunca dari beliau...

wallahualam...
komen

10 comments:

SangPencinta said...

ermmm... esok berapa haribulan ye!! ooo 10hb, eh... kes kat mahkamah 10hb kot, ada apa-apa ke ni, haaa chak tak boleh nyorok dah nampak!!

Anonymous said...

Bukan berita sedih .. kalau benar ia berita mengembirakan ..

Anonymous said...

kalaulah betul brita ni..hermm maknanya doa rakyat Perak dah dimakbulkan Tuhan kot..

tp kalau tak betul..rasanya tu sekadar alasan x nak gi mahkamah esok kot..huhu bijak betul yer die nih..

kalau betul2 masuk ICU,harap2 sempat la die bertaubat,mintak maaf ngan seluruh org Perak..

Labu Sayong said...

nak MC lagi lah tu...

umialia said...

besok ada perkara besar-ada MC-boleh tangguh

umialia said...

kalau ICU n I C U di perbaringan, maknanya ada PRK ...

Hasbullah Pit said...

Kenapa iktiraf dia sebagai ADUN, bukankah mahkamah belum buat keputusan?

Anonymous said...

OSman kering masuk CCU la... kena cirit birit dan terlalu stress..

~♥ UmmiAnni ♥~ said...

salam semua...Allah suruh kita selalu 'bersangka baik' terhadap sesama Islam

ahak3..

Pak Oncu said...

aku cadang kepada malaikat maut agar ambil sahaja osman jailu ni,,,, agar dia tidak banyak membuat kerosakan dalam negara dan pada diri dia dan juga pada keluarga dia sendiri,,,,,,

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil