Followers

Sunday, February 08, 2009

krisis sebenar..krisis ketuanan rakyat..!!

krisis perlembagaan?
krisis BN vs Pakatan Rakyat?
krisis rakyat vs istana?
krisis Nizar vs Zambry?

BUKAN! BUKAN! BUKAN!

kecelaruan ini adalah

KRISIS KETUANAN

SIAPA TUAN NEGERI INI?

Sultan? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
BN? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Pakatan Rakyat? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Nizar? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Zambry? ..... BUKAN! BUKAN! BUKAN!
Najib? ..... sejuta kali BUKAN!

TUAN negeri ini ialah RAKYAT!

RAKYAT! RAKYAT! RAKYAT!

Kembalikan Hak Ketuanan Rakyat

Rakyat Berhak Menentukan Kepimpinan Negeri Perak

BUBARKAN DUN !!!

Tuan yang bernama RAKYAT akan tentukan
siapa yang patut jadi KERAJAAN

sumber http://cacamerbamakhlukpolitik.blogspot.com/
komen

21 comments:

GOMO said...

KRISIS KARPAL???

APA KES???

EMMMM NI BARU SIKIT KARPAL DAH BERSUARA....

KALAU LAH MALAYSIA NI DIPERINTAH PAKATAN????

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
algojo yang baik said...

satu lagi penyokong merepublikan negara..

ape nak jadi lah..

bluehope said...

Ulangkaji balik ko pengetahuan sejarah!!!!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
megat said...

Ummi..

setuju tak kalau PAS di golongkan pelacur politik?


siapa di sini setuju?

Fikir! yang nak di pertahankan kerajaan DAP kenapa? sampai sanggup menghina sultan..
jangan jadi bodoh..jangan jadi bangsat cina!

Anonymous said...

nampak dalam gambar macam budak U..tapi bangang..aku sokong pakatan jugak..tapi bagi aku ape yang umno buat betul utk org melayu..aku menyesal undi pas aritu..ingat boleh bela bangsa aku..tapi hampehh...sokong umno dapat jugak pinjaman ptptn..yang selama ni tolong aku..menyesal..

YB Raz Gothic said...

kesiannya awk ni. tapi takpe sy paham maybe awk ni dari keluarga orang pas. dari datuk nenek awak sampailah ke awak.

tapi insyaallah dengan hidayah dari Allah s.w.t anak cucu awak akan terbuka hati memilih umno.

kalaulah awk menyeru jihad terhadap umno, alangkah malangnya nasib awak nanti di akhirat kelak.

tak apa aku yakin allah s.w.t tu maha adil. apa saja fitnah yang dilemparkan oleh orang pr akan tetap mendapat balasan di akhirat kelak. begitu juga kesilapan yang dilakukan oleh umno semua akan akan dibalas.

tak ada manusia yang lepas dari kesilapan. tapi sebaik baik muslim ialah dia tidak akan mendoakan yang buruk buruk terhadap saudara seagama. sapa yang suka mendoakan yang buruk terhadap saudara seagama? awak boleh fikir sendiri.

azeel said...

Kerana KETUANAN MELAYU kamu ada di bumi ini.

Kerana KETUANAN MELAYU kamu menikmati pelbagai keistimewaan selama ini.

kerana KEDAULATAN RAJA-RAJA MELAYU kamu jadi bangsa yang dihormati di bumi ini.

menghairankan sekali, kini kamu ingin berkongsi keistimewaan itu dengan kaum pendatang yang 'dianugerahkan' kerakyatan oleh DULI RAJA-RAJA.

sungguh menghairankan, kamu membiarkan tanahair kamu dikongsi secara tidak adil ( kurnia tanah selama 999 tahun kepada keluarga bekas komunis yang telah menumpahkan darah ORANG MELAYU yang mempertahankan tanahair semenjak dari 500 tahun dahulu.)

fahamilah sejarah TANAH MELAYU, insyaallah kamu akan memahami mengapa kamu sebagai bangsa MELAYU dan beragama ISLAM harus mempertahankan hak kamu.

jangan nanti kmu menjadi seperti MELAYU SINGAPURA yang kini tiada hak istimewa seperti rakan serumpun di malaysia dan indonesia.

jangan nanti anak dan cucu kamu menjadi seperti rakyat palestin yang diinjak-injak di bumi mereka sendiri bila BRITISH LAKNAT ( hal yang sama ingin dilakukan bila MALAYAN UNION mahu dipraktikkan di TANAH MELAYU pada tahun 1946 ).

saudari, bukalah minda, fahamilah kesemua kacau bilau ini bermula di titik yang sama yakni selepas Perang Dunia Kedua dulu. saya yakin saudari ini seorang yang pandai, mungkin saudari telah jauh dipengaruhi dengan kata-kata manusia yang sudah terlupa asal-usulnya. ( samada dia melayu, cina atau india ) gunakan ilmu pengetahuan untuk menajamkan minda, jangan gunakan hasutan yang mengelapkan minda.

ini bukan sekadar isu UMNO atau PAS (PKR bukan parti berasaskan ISLAM dan MELAYU) .... ini adalah tentang survival bangsa dan agama.

sekian

anas afrohead said...

cik adik,
usah biarkan ketaksuban membataskan akal yang dikurniakan Allah untuk berfikir.

dan melihatkan dari blog saudari,
saya yakin yang cik adik ini masih belajar.
maka belajarlah dulu.
gunakan ilmu untuk berhujah.

buangkan fahaman politik sempit anda.
ini bukan masalah politik.
ini tentang maruah bangsa dan agama.

Anonymous said...

blog sampah

Anonymous said...

Sebenarnya Nizar dah tersalah Guru, berguru dengan Nik Aziz atau Azizan, bukan nya Bang Nuar. Kalau ikut Bang Nuar memang muka nak kena tebal, Liwat buntut orang lari kat kedutan Turki kata nya terancam, pelik tu. Dah sedap main buntut orang kata kan konsparisi, lagi pelik, Kapal Sink dah suruh Anuar bertaubat, katanya orang yang rendah moralnya tak layak jadi pemimpin PR, aduh malunya aku, tapi Anuar buat muka tebal. Makamah dunia boleh dia mainkan tetapi makamah Akhirat tak bole lari, yang menyokong dan membela dapat bahagian juga, sebelum terlambat ikutlah nasihat Kapal Sink, cepat- cepatlah berertaubat.

ADI JAGAT PUTRA said...

NI LAH AKIBATNYA KALAU DAH PANDAI SGT.KALAU TAKDA SULTAN TAKKAN ADA ORANG MELAYU.KALAU DULU UMNO TAK MENENTANG MALAYAN UNION JANGAN HARAR MELAYU BOE SENANG SAMPAI MCM NI.INGAT-INGAT LA SEJARAH.KERANA SEJARAH MENGAJAR KITA.

SummerLove said...

betina bongok...dasar bongok...bongok sebongok-bongoknye...tu jer yg aku buleh komen

neutral said...

udah udah le salahgunakan perkataan "rakyat" tu. "rakyat" bukan hak eksklusif "pakatan Rakyat". even pakatan pun tak berpakat dengan rakyat. hentam gila je buat keputusan pentabiran negeri ..\

p/s .. dan tahniah kepada PAS , Doa kalian sampai nangis2 untuk menjatuhkan kerajaan 'Zolim ' telah dimakbulkan Allah di Perak ..

Takbir.

Anonymous said...

Buka mata RAKYAT MALAYSIA... setakat ini sahaja kemampuan pemikiran orang2 yang tergolong di dalam golongan yang "DIJAMIN SYURGA"...???? Kasihan...

asrol said...

apa laaaaa dok maki hamun sesama manusai ni..ini ke standard otak blogger BPN /UMNO

asrol said...

UMNO = NAZI

Mir P.J said...

orang islam dulu kala pun ada raja maaa....

Anonymous said...

hani nasution ni bodoh juga org nye..agaknye dah termakan babi yg dipanggang dap laknatullah

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil