Followers

Wednesday, February 11, 2009

fikir-fikirlah.......

Satu kenyataan Media yang dikeluarkan oleh Ahli akademik Prof Dr Mohammmad Agus Yusuf di TV3 semalam sedikit menimbulkan persoalan apabila Kerajaan Pakatan Rakyat Yang ditumbangkan melalui Kezaliman diarahkan agar menerima kenyataan apa yang berlaku dengan berlapang DADA..Persoalanya Mengapa mesti Kerajaan Pakatan Rakyat dinasihat supaya menerima apa sahaja yang berlaku???

TERIMA KENYATAAN...

Kenyataan itu juga menyatakan bahawa Kerajaan PR harus akur menerima keputusan ini.Kenyataan MEDIA UMNO/BN menyatakan Dato Seri Nizar boleh dianggap Pengkhianat jika meneruskan usaha untuk menyaman Institusi Istana.Namun itu tidak akan berlaku jika Dato seri Nizar tidak melakukannya. .

Hendaklah di TEGASKAN dengan SEKERAS-KERASNYA bahawasanya Kerajaan PR di bawah kepimpinna Dato Seri Nizar bukan ingin menyaman Istitusi Istana akan tetapi akan memfailkan pendakwaan terhadap Menteri Besar HARAM Kerajaan UMNO/BN Dato Dr zambry...Dato Seri Nizar didalam kenyataan MEDIANYA juga menyebut bahawa Beliau menyanjung tinggi Institusi tersebut dan tidak sama sekali akan menderhaka kepada Baginda Sultan Perak...

PAKATAN RAKYAT TIADA MASALAH....

PR sudah selalu diuji dengan kekalahan di dalam Pilihanraya. Namun KEJATUHAN KERAJAAN PR yang berlaku pada 4/2/2009 itu ialah bersifat kepada Kejatuhan yang disebabkan oleh RAMPASAN KUASA dan PROPAGANDA POLITIK JAHAT dari UMNO/BN.Kerajaan Pakatan Rakyat juga JATUH disebabkan POLITIK KOTOR dan JIJIK yang dimainkan oleh UMNO/BN dengan cara yang paling tidak BERMARUAH!!!

PAKATAN RAKYAT LEBIH BERMARUAH!!!

Hasil MANDAT yang SAH yang diberikan oleh RAKYAT PERAK pada Pilihanraya ke 12 yang lepas,Gabungan PR BERSATU dan membina satu KERAJAAN atas nama KERAJAAN PAKATAN RAKYAT yang dinaungi oleh parti PAS,DAP dan KEADILAN. Diingatkan bahawa KERAJAAN yang terbentuk selepas PRU ke 12 yang lalu ialah satu Kerajaan yang SAH,hasil KEPERCAYAAN dan MANDAT RAKYAT.

JIKA DATO SERI NIZAR AKUR DIA BUKAN PENDERHAKA?? ?

Siapa yang harus AKUR????UMNO/ BN atau PR???

Kemenangan yang membawa sehingga terbentuknya satu KERAJAAN dibawah Pemerintahan Dato Seri Nizar itu ialah SAH dan datang dari RAKYAT bukan hasil dari POLITIK SEMPIT dan KOLOT seperti apa yang dilakukan oleh UMNO/BN sekarang.Pemainan POLITIK ini diteruskan oleh Media-Media UMNO/BN yang hangat kini memainkan isu NIZAR PENDERHAKA sedangkan ia tidak berlaku sama sekali.Media upahan UMNO/BN dilihat memainkan peranan dalam mengeruhkan lagi keadaan yang ada.

SIAPA PENDERHAKA?? ?

Sedangkan yang boleh dikatakan PENDERHAKA sekarang ialah 3 Adun yang melompat parti,NAJIB dan UMNO/BN..PENDERHAKA AN YANG DIBUAT BUKAN KEPADA RAJA NAMUN IA MELIBATKAN SATU KOMUNITI YANG LEBIH BESAR IAITU RAKYAT NEGERI PERAK!!!!

PENDERHAKAAN dengan cara mengambil KEBEBASAN dan HAK RAKYAT dalam menentukan KEPIMPINAN mereka sendiri...RAMPASAN KUASA itu juga boleh dianggap KURANG AJAR dan tiada KREDIBILITI. Inilah UMNO/BN dibawah kepimpinan DIKTATOR ala NAJIB TUN RAZAK!!!!

PAKATAN AKAN AKUR JIKA IA PILIHAN RAKYAT!!!

Kerajaan PR akan akur dengan situasi yang berlaku jika keputusan yang dibuat adalah dari RAKYAT kerana mereka lebih BERHAK!!Dan atas sebab itulah maka kita menuntut untuk diadakan Pembubaran DUN supaya dapat diadakan PILIHANRAYA NEGERI yang mana keputusannya 100 % datang dari RAKYAT sebagai pengundi dan pemilih yang SAH...

ISU BLACK K.K...

Satu lagi isu yang dimainkan oleh MEDIA UMNO/BN ialah isu yang kononnya Gerakan atau Peristiwa yang berlaku di K.Kangsar itu telah diarahkan oleh Dato Seri Nizar Jamaluddin.Satu usaha untuk memburukan IMEJ beliau sedang rancak dimainkan oleh MEDIA UMNO/BN.

Dato Seri menafikan dengan SEKERAS-KERASNYA bahawa apa yang berlaku di K.Kangsar semasa Majlis angkat sumpah berlangsung tidak ada Kena Mengena dengan Beliau.Beliau juga menyatakan yang beliau TIDAK mempunyai HAK untuk MENGARAHKAN RAKYAT berbuat begitu.

Beliau menyifatkan apa yang berlaku itu ialah datang dari KESEDARAN RAKYAT tentang HAK mereka yang DIRAMPAS dan KEBEBASAN mereka yang DITINDAS oleh Rejim ZALIM UMNO/BN...Gelombang RAKYAT yang berlaku itu adalah hasil dari Rentetan KESEDARAN RAKYAT sendiri.

JANGAN TERTIPU DENGAN ISU YANG DIMAINKAN MEDIA UMNO/BN !!!!

Rakyat dinasihatkan supaya tidak mudah menerima sesuatu laporan itu tanpa mendapat pengesahan.Ini merupakan satu lagi KERJA BUAT UMNO/BN dalam usaha terus MENIPU dan MENGELIRUKAN RAKYAT.Dalam masa terdekat ini MEDIA UMNO/BN akan terus memainkan peranan mereka dalam mengucar kacirkan keadaan dan pemikiran RAKYAT di Negeri Perak.Diharapkan RAKYAT akan terus BERDOA agar kezaliman ini akan di HAPUSKAN oleh Allah SWT...Dan Kerajaan PR akan kembali mentakbir Negeri Perak...

LAWAN TETAP LAWAN...ALLAH HU AKBAR!!!!

1 comment:

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

lawan tetap lawan
depa yang rampas,depa juga hukum
orang melayu dah hilang kepercayaan pada umno
orang cina pun sama,tak caya umno
orang india pun tarak caya sama umno
perasuah masih caya
fulus punya cari ada caya

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil