Followers

Saturday, February 07, 2009

Najib...Perak...UMNO....

-tok iskandar

Kedengaran angin bertiup kencang ketiga ADUN Bebas berkira-kira hendak menyertai semula Pakatan Rakyat walaupun telah dinafikan dengan sekeras-kerasnya oleh perompak Demokrasi Perak @ Najib.

Jika ini berlaku,amarah Pak Lah terhadap najib akan sampai ke kemuncaknya setelah sebelum ini telah sampai ke pengetahuannya kem najib sedang bertindak memancung hulubalang-hulubalang Khairi iaitu Wan Farid dan Norza Zakaria.

Prestasi Najib sebagai pembantu kanan Pak Lah juga tidaklah membanggakan dengan pelan pemulihan ekonomi yang agak perlahan menyaksikan 10 ribu rakyat Malaysia kehilangan kerja ketika ini.

Apa yang Najib lakukan ialah membeli 3 ADUN Pakatan Rakyat di Perak untuk melompat parti untuk merampas kuasa pemerintahan negeri Perak

Sebagai jeneral UMNO di dalam PRU12,PRK Permatang Pauh dan PRK Kuala Terengganu,kekalahan hatrik tersebut lebih mengecewakan hati Pak Lah.

Kemelut politik di Perak sebenarnya akan menjerat najib.Ketika itu Pak Lah lepas tangan dan menyalahkan Najib sebagai kambing hitam.Percaturan politiknya akan mengakibatkannya kehilangan jawatan di dalam kabinet dan parti.Ringkasnya,habislah harapan aku nak jadi PM.

biasalah UMNO,dari dulu,kini dan mungkin selama-lamanya akal cetek...Matlamat yang dirancang dengan apa cara sekalipun mesti terlaksana sedangkan kesan atau impak kepada negara dan rakyat tidak diambil peduli.

Rampasan kuasa di Perak mengakibatkan pelabur asing mula hilang kepercayaan terhadap kerajaan UMNO-BN yang memerintah Malaysia.tidak berapa lama lagi dijangkakan akan berlaku kejatuhan di dalam BSKL dan peningkatan di dalam pengangguran.

itulah Najib....aku dah cakap,jangan percaya sangat dengan penasihat kau tu...lain kali belajar kat overseas biar sampai habis...jangan beli degree.

Dunia kini melihat najib seperti adik kembar tak seiras Mugabe yang menjadi lanun merompak demokrasi di Perak untuk kepentingan peribadi.

segala kebobrokan dan kebejatan najib kini boleh dilayari di wikipedia,kamus online tersohor di dunia.korang klik je nama Najib kat google atau klil wikipedia kat google.lepas tu taip nama najib.

Kiamat politik najib makin hampir dan khairi sedang mengintai peluang untuk membalas dendam.
Lain kali jangan gelojoh sangat,akibatnya kau hilang jawatan

12 comments:

EQUILIBRIUM said...

teman dah kata org amno ni terlalu ceghodik. deme ingat berita begini cuma utusan meloya dgn tv3suku je melaporkan.

muahahahaha depa lupa org luar pun melihat juga. tapi deme tak kesah semua tu. yg penting terus berkuasa. pedulikan semua masalah ekonomi.

jawapan standard udah ada. kegawatan ekonomi dunia muahahahaha

Anonymous said...

kalau Tuanku dah tak suka "len chi kang" kenapa nak dipersoalkan lagi?? lantaklah "kopi" yg orang lain buat tu Tuanku suka! jangan kuang hajor ngan Tuanku kalau rasa diri tu melayu lagi! aku tak kisah sapa nak jadi "tukang buat air"... tapi tolong jangan kuang hajor ya dengan Sultan aku!

Anonymous said...

DAP KUDA PAS..
HANYA PENYOKONG PAS YANG BODOH SAHAJA YANG INGIN MENAIKKAN NIZAR KEMBALI MENJADI MB DI PERAK

MB PERAK BARU SUDAH DILANTIK OLEH SULTAN, YANG PASTINYA, NIZAR BONEKA DAP TU SUDAH GILA TALAK

PENJILAT PR, YANG MENJADI GILA SUKU DAN YAHUDI MELAYU MEMALUKAN AKU SEBAGAI ORANG MELAYU

BANGSA AKU SENDIRI MELAWAN DAN MENGHINA RAJANYA, AKU MALU

AKU MALU DENGAN ORANG PR YANG DIANGGAP SEBAGAI PENDERHAKA KEPADA SULTAN MEREKA, OLEH SEBAB PERBEZAAN POLITIK DAN INGIN MEMENOHKAN POKET MEREKA, MEREKA MEMECAHBELAHKAN MASYARAKAT DEMI PANGKAT


PENYOKONG PR DAN PENJILAT PR ADALAH SAMPAH DI MALAYSIA INI


PENJILAT PR = YAHUDI MELAYU!!

Anonymous said...

DAP KUDA PAS..
HANYA PENYOKONG PAS YANG BODOH SAHAJA YANG INGIN MENAIKKAN NIZAR KEMBALI MENJADI MB DI PERAK

MB PERAK BARU SUDAH DILANTIK OLEH SULTAN, YANG PASTINYA, NIZAR BONEKA DAP TU SUDAH GILA TALAK

PENJILAT PR, YANG MENJADI GILA SUKU DAN YAHUDI MELAYU MEMALUKAN AKU SEBAGAI ORANG MELAYU

BANGSA AKU SENDIRI MELAWAN DAN MENGHINA RAJANYA, AKU MALU

AKU MALU DENGAN ORANG PR YANG DIANGGAP SEBAGAI PENDERHAKA KEPADA SULTAN MEREKA, OLEH SEBAB PERBEZAAN POLITIK DAN INGIN MEMENOHKAN POKET MEREKA, MEREKA MEMECAHBELAHKAN MASYARAKAT DEMI PANGKAT


PENYOKONG PR DAN PENJILAT PR ADALAH SAMPAH DI MALAYSIA INI


PENJILAT PR = YAHUDI MELAYU!!

Anonymous said...

AKU BUKAN CINA ISLAM, AKU BUKAN INDIA ISLAM, AKU BUKAN MELAYU SAHAJA... TAPI AKU MELAYU ISLAM BUKAN MELAYU KRISTIAN.. DAN AKU BERPEGANG PADA KAMUS MELAYU ISLAM... PENGUASA YANG ADIL LAGI BIJAKSANA YANG WAJIB DITAATI.

AKU CUMA NAK TANYA, BAGAIMANA DAP, MCA, MIC, PPP, GERAKAN DAN YANG SEKUTU BOLEH MENDAPAT TARAF WARGANEGARA. SIAPA YANG BERI PAS KAH? PKR KAH? DAN KALAU DAH DIBERI APA PULA BEZANYA?

UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN SIAPA YANG WUJUDKAN? DAN DAH DI WUJUDKAN KENAPA TIDAK DIIKUT?

MAAF KALAU ADA YANG TERASA

Sedeey said...

SEDAP DENGOR KATA DAP KUDA PAS ...
PENJILAT PR PULAK MACAM MELAYU YAHUDI

YG ROBOHKAN RUMAH MELAYU KAT BELEMBANG TU SAPA?
YG JUAL SINGAPORE SIAPA?
YG PECAT TUN SALLEH ABBAS TU SIAPA?
YG DOK PERLEKEHKAN SULTAN JOHOR DULU SIAPA?
YG KATA SULTAN MIZAN 'NATANG' TU SIAPA?
YG BAGI TANAH BERIBU RIBU EKAR KAT TOKEY CINA MCM LIM GOH TONG, LEE KIM YEW, ROBERT KOK, JEFFRY CHIAH, WILLIAM CHENG, BOSS BERJAYA GROUP KAT PULAU REDANG & PULAU TIOMAN TU SIAPA?

PENJILAT PR KE?

KITA BERJUANG BUKAN NYA SEBAB KITA GILA KUASA....TAPI NAK AMBIL KUASA DARI TANGAN ORANG GILAAAA...

UNTUK MENCEGAH LAGI BYK KEMUNGKARAN, DENGAN HARAPAN BALA ALLAH TIDAK DITURUNKAN PADA KITA SEMUA....

Anonymous said...

SangPencinta, aku setuju

buat tanpa nama (

UMNO lah yang bagi kerakyatan pada MCA,DAP,GERAKAN, MIC,PPP bukan PAS, bukan PKR.

Betui le cakap Che Det Melayu AMENO mudah lupa.

Tengoklah deretan bangunan rumah kedai di seluruh Malaysia tanah ayer tercinta, 50 tahun AMENO memerentah....berapa bijik orang melayu AMENO punya??? Berapa juta ekar tanah orang Melayu yang telah AMENO gadaikan??

BERAPA BIJIK TANPA NAMA PUNYA?

Insaflah wahai orang yang Allah bagi mata tapi buta, bagi telinga tapi pekak, bagi hati mati bagi otak bahalol.

Perlembagaan AMENO buat, tapi dia sendiri tak faham! Baca le perlembagaan Malaysia sikit weh jangan asyik baca Utusan Meloya, Berita Hairan tu je.

Sedeey said...

PADA SAYA DERHAKA PADA SULTAN YG ADA SEKARANG NI TAK ADA MASALAH LANSUNG SEBAB SULTAN/RAJA YG ADA SEKARANG NI BUAT BERABIS HARTA RAKYAT SAJA....

RAJA/SULTAN YG ADA SKRG TAK KISAH PUN TENTANG RAKYATNYA YG SUSAH....TAK MCM KHALIFAH DI ZAMAN KEAGUNGAN ISLAM...HINGGAKAN JIKA ADA KALDAI YG JATUH DISEBABKAN JLN YG BERLUBANG, KHALIFAH ADALAH BERSALAH KERANA TIDAK TUNAIKAN TANGGUNGJAWAB.....TAPI SKRG TENGOKLAH RAJA2 KITA....., DUDUK ISTANA, KERETA MEWAH...MAIN GOLF, TUNGGANG ARAK, BERJUDI, SIMPAN BETINA, MACAMANA RAKYAT & NEGARA NAK DPT RAHMAT ALLAH.

ASYIK PERSOALKAN DERHAKA PADA RAJA/SULTAN TAPI TAK SEDOR TIAP TIAP HARI MENGDERHAKA KEPADA RAJA SEGALA RAJA YG MENJADIKAN DAN MEMBERI KITA REZKI YG TAK TERNILAI HARGANYA.

RAJA YG ADA SEKARANG NI TAK AKAN DAPAT MEMBERI SYAFAATNYA DI AKHIRAT NANTI.....TAK PAYAH LAH AGUNG2KAN SGT, DAH MAMPUS NANTI TAK KEMANA PUN, JADI MAKANAN ULAT2 KT DLM TANAH JUGAK,

SO SAMA SAMALAH KITA MUHASABAH DIRI......KEMBALILAH KEPADA ISLAM YG SEBENARNYA SEBAGAI YG DIBAWA OLEH RASULULLAH....BUKAN ISLAM HADHARI YG DIBAWA OLEH POK LOH...,

Anonymous said...

Buat tanpa nama...ko tu la yahudi...pencacai serta pendokong parti rasuah..tindakan najib sma macam israel....israel nak dekat pilihanraya...umno rampas perak sebab pemilihan dah dekat....barua macam ko nie kurang membaca......lain kali suruh mak bapak ko ajar sikit ko.....

lain kali ko jadi pencacai....UMNO yang kurangkan kuasa raja....ko nie memang buta sejarah....satu lagi UMNO jemput pasukan kriket Israel ke Malaysia...ko ada baca tak....UMNO makan duit komisyen duit jual babi kat selangor.....ada baca ke?UMNO dan barua macam ko memang bebal.......barua...serta beruk....UM

Ahmad Saabun said...

Tuan, jemput datang kesini. Saya sekadar menyediakan 'pelantar' yang memungkinkan mudahnya kita untuk bertemu sesama kita.
www.mandatrakyat.blogspot.com

PEMUDA PAS DUNGUN said...

org umno-be end memang bodoh! haha.. tu jer boleh aku kte sbb diorang mmg bodoh pon! klu korang nk tau sbb aper diorang bodoh, lu pikir la sndiri! wawawa...

Pok Din said...

Assalamualaikum wrt… Saya Pok Din sekali lagi hadir ke ruangan ini untuk memberi kesedaran kpd anak muda sekalian akan keburukan UMNO-BN. UMNO telah ditubuhkan kira-kira 50 tahun yang lalu bagi memperjuangkan kemerdekaan tanah air. Pemimpin-pemimpin UMNO pada masa itu benar-benar jujur dan amanah dalam tugas bagi mendapatkan kemerdekaan Negara. Akhirnya, kita telah berjaya mendapat kemerdekaan Negara. Terima kasih UMNO. Namun masa telah mengubah segala-galanya. Pemimpin-pemimpin UMNO-BN sekarang terlalu jauh perbezaan sifatnya daripada pemimpin-pemimpin mereka suatu ketika dahulu. Kerakusan merebut jawatan dan mengejar kekayaan telah menyebabkan politik Negara kita kucar kacir dan haru biru kesan daripada permainan politik kotor dan menjijikkkan sehingga sanggup merasuah berjuta-juta ringgit bagi kepentingan diri menggunakan wang rakyat, dan ada pula yang sanggup menerima wang haram tersebut bagi memenuhi keperluan diri dan anak bini walaupun menyedari bahawa wang tersebut adalah haram. Terhumbanlah mereka ke dalam neraka jahannam. Keadaan bertambah buruk apabila Datuk Seri Najib Tun Razak telah muncul sebagai Perdana Menteri baru Malaysia dalam keadaan namanya yang tercemar dengan kes pembunuhan Altantuya Sharibuu bersama-sama dengan bininyaDatin Seri Rosmah Mansor. Mereka dikutuk teruk oleh media global. Kesannya, pemerintahan Najib yang bergelumang dengan rasuah dan kerakusan mengejar harta rakyat telah menjatuhkan imej Negara dari segi ekonomi dan politik amnya. Oleh itu, fikirlah wahai rakyat jelata sekalian. Najib bukanlah pemimpin yang anda semua inginkan. Malah lebih teruk lagi perangainya daripada Pak Lah dan Mahathir. Oleh itu, katakana TAK NAK kepada UMNO-BE END!!!!!

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil