Followers

Friday, March 27, 2009

marahkan PR..masjid jadi mangsa...!!!

3 km nak sampai Simpang Taiping, wak terima call dari seorang hamba Allah yang memang regular ke blog wak. Tolong datang ke masjid jamek Matang, ada haiwan dah conteng dinding bangunan di perkarangan masjid. Datang segera ! Aduhh.. macamana ni dong ! wak ni dalam perjalanan ke majlis khas Dato' Seri Nizar pagi ini, jam kat tangan dah letak tepat angka 10.18 am. Wak mesti kena sampai ke majlis Nizar tu jam 10.30 am. Nizar ni jenis punctual punya worang beb ! Nak kena ambik Sya-Reformis lagi di StesyenMaya 1. Pepagi lagi wak dah sawan ! hahahaa...! Wak sawan beb.. sawan !

Ap nak jadi.. jadilah.. wak belasah dulu ke masjid tu lepas ambik Sya, bawa keter standard rally.. tapi Alhamdulillah.. syukur kpd Allah swt. Berkat doa kalian semua.. wak selamat. Dan dibawah adalah antara contengan DURJANA yang dapat dilihat di bangunan masjid tersebut.

Inilah masjid yang menjadi mangsa contengan tangan-tangan haiwan DURJANA yang langsung tidak menghormati masjid sebagai tempat ibadat. Wak tak tahu apa jenis manusia yang sanggup mencemar dinding masjid dengan kata-kata kesat dan bangsat. Masjid yang berusia lebih 200 tahun jadi sasaran golongan haiwan dunia.

Diantara perkataan yang ditulis di dinding bahagian belakang masjid. Murni sungguh bahasa yang digunakan yang wak rasa tentu spesisnya dari bangsa melayu... Melayu haram jadah !

Bila dibaca dengan otak, agak2 hangpa.. sapa punya tulisan ? Hahaha..pasal apa pulak nak kena tulis Mail Pian ? Ini sudah lain macam beb ? Ini bukan kerja Zahid Hamidi ? Bukan...!! So.. siapa yang tersangat durjana tu ? Bab maki PR tu kerja siapa ? kerja Osman Jailu kaa.. atau kerja Hamdan Taha ? wak no komen... lu tengok beb !

Papan kenyataan pun jadi mangsa. Kesian sungguh puak tu.. terdesak tahap cipan kot ?

Ni dinding belakang masjid. Nampaknya puak-puak bangang ni hanya berani conteng dinding belakang saja.. oi... kat depan tu bila nak belasah pulak..? Kerana dah terdesak dan tertekan dengan penolakan rakyat Bukit Gantang, tangan-tangan jahat ini sanggup mengadaikan maruah diri, hangpa jawab depan Allah swt. kelak..! Lu jawab beb !

Wak nak peringat sikit.. hangpa tengok ka gambaq ni ? Hangpa jawab la sendiri ! Masa hidup conteng dinding masjid, dah mati tau la hangpa sapa pulak nak conteng-conteng muka hangpa ? Masa tu yang ada, ulat, semut, kala jengking... ular, dan segala haiwan barzakh yang hangpa sendiri tak tergambar rupa dan samsengnya depa. Baru bertemu buku dan ruas... haiwan dunia bertemu haiwan barzakh... haiwan akhirat la tu ngok ! FRU pun tak boleh nak tolong hangpa !

Wak nak habaq mai... kepada mereka dan tangan2 mereka yang menjadi haiwan tu, kembali kepada agama, dan bertaubatlah..mohon ampun kepada Allah serta merta, ingat mati kamu tidak diberitahu bila dan bila... entah esok entah petang ni.. kalau kojol tanpa sempat bertaubat,lu fikir la sendiri. Lu dah hina rumah Dia, itu rumah Allah laa.. ngok ! Bangang punya worang !

Jika benar ada rasa bersalah, pihak masjid tidak menjadi masalah untuk memaafkan kamu, dan beritahulah kepada khadam kamu bahawa kamu telah insaf dan bertaubat. Ingat.. tolak mereka yang zalim dan menganiaya. Tolak BN dan Umno !

Wak sampai ke tempat Nizar lewat 15 minit. Kantoi lagi beb !

-al-banjari online 2009
komen

4 comments:

mountdweller said...

Sah jenis manusia kapir! Kalau Islam dia akan hormat Masjid (rumah Allah)

momotaro said...

kebangkitan PR benar2 menggerunkan umno... hehehe.. masjid pulak jadi mangsa

Parpu Kari said...

lahanat betul la fuckatan riot ni, tak abis2 dengan style lama korang kan, baling batu bukan sembunyi tangan lagi ni dah jadi baling kasi pecah kepala orang pastu tuduh org lain...bertaubatlah wahai pemuja bulan!

Anonymous said...

banyak-banyakkan bertaubat parpu kari....

dari mane..


translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil