Followers

Friday, March 27, 2009

satu laporan polis buat PerakBangkit...

Dari blog CINA ISLAM (林川興)

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai Blog yang menyiarkan satu tulisan dan belakang wanita yang ditulis dengan tatto "kill nizar" di Balai Polis Changkat Jering dan di IPD Taiping. Laporan itu telah dibuat oleh ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim.

Berikut ini adalah laporan penuh tersebut :

LAPORAN POLIS

Tarikh laporan : 26 Mac 2009
Nama Pelapor : YB. Drs. Khalil Idham Lim Abdullah
Jawatan :ADUN Titi Serong Perak.
No. Kad pengenalan : 641102-03-5125
Alamat : No.15 Jalan Wawasan 8, Taman Wawasan Jaya, Parit Buntar.
No. Talipon :019 4759697

Inilah Laporan Polis saya :-

Semasa saya melayari internet pada pagi ini 26 Mac 2006 kira-kira jam 9.00 pagi di Markaz PAS Ayer Kuning, saya sangat terkejut dengan satu laman web http://perakbangkit.blogspot.com/ (seperti yang dilampirkan) telah menulis dan menyiarkan gambar dan tulisan yang melampau dan dengan tujuan yang tidak baik.

Saya mendapati tulisan bertajuk “Kill Nizar” dan tulisan “kill nizar” pada badan wanita seperti yang disiarkan oleh penulis blog tersebut adalah sangat tidak bertanggung jawab, menghasut dan satu penghinaan.

Dipercayai ianya diterbitkan kerana berkaitan dengan pengumuman Dato’Seri Ir. Muhamaad Nizar Jamaluddin sebagai calon PAS bagi PRK Bukit Gantang seperti yang diumumkan oleh Presiden PAS pada 23 Mac 2009 di Padang Taman Kota Jaya Simpang.

Oleh itu saya memohon dari pihak Polis untuk mengadakan siasatan terperinci kepada penulis blog tersebut kerana ianya mengandungi unsur-unsur menghasut yang melampau diluar batas undang-undang Negara.

Laporan ini juga adalah satu laporan untuk melindungi Dato’ Seri Muhammad Nizar Jamaluddin dari sebarang ancaman keselamatan yang menyalahi undang-undang Negara , serta saya mendakwa sekiranya apa-apa yang berlaku kepada beliau selepas laporan ini dibuat adalah kesan dari laman blog yang menghasut ini, dan tindakan sewajarnya hendaklah diambil kepada pemilik blog ini.

Sekian laporan saya yang sebenarnya,

(YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM)

Tambahan - Artikel yang menjadi punca laporan polis dibuat boleh dilayari di[sini].

Sebelah petang sambil-sambil aku dok ronda-ronda sekitar Bukit Gantang aku dapat MMS dari nombor yang tak dikenali... MMS berkenaan ialah beberapa info berkenaanPerak Bangkit. dibawah ni aku siarkan gambar-gambar yang dikirim dalam MMS tu.

Kereta kebanggaan Perak Bangkit, Toyota Ipsum BHA 4998

Office Perak Bangkit (AFFIN Investment Bank, Jalan Meru, Klang) tempat Perak Bangkit cari makan dan godek blog.

Mohd.Nazmi bin Rosli a.k.a Perak Bangkit.

TPU - Terima kasih kepada pemberi info.

gambar2 yang ada di blog PerakBangkit


'
'

8 comments:

Anonymous said...

ALAHAI...STANDARD OTAK ORANG AMENO CIPUT...FAKTA TAK ADA ...AKHIR CARI MAKAN HINA DAN KEJI JADI DARAH DAGING....!!!! BINI DIA HILANG TEMPUH HARI KAN?

Panglima Perang Cyber said...

Hmmmmm...hebat penyiasatan geng bnm yer..

sampai kereta pun dapat tangkap gambar.

patut nama pun perisik rakyat.

dapat latihan dari mana ni ? CIA, KGB atau MOSSAD ?

saya rasa polis akan siasat dengan adil dan saksama isu tersebut.

saya tak mahu komen apa apa dan jika didapati bersalah saya mengikut apa jua keputusan polis terhadap perak bangkit.

cuma, benarkah Perak Bangkit lakukan atau ia dibuat oleh hacker untuk burukkan nama beliau ?

jangan terburu buru dan harap semua dapat tunggu keputusan siasatan polis nanti.

Jangan tak terima keputusan polis yang tidak kita suka.

seperti juga titah Raja yang dipilih pilih untuk ditaat dan diderhaka oleh Nizar.

bukan ke semua kita kena taat selagi tidak mengundang derhaka kepada Allah Pemilik dan Penguasa sekelian Alam ini ?

Anonymous said...

dekat ngn tempat kawan ni... rasa nk tgk lagi dekat la...

Anonymous said...

~~ BUAT PERAK BANGKIT & GENG ~~

HINA BESI KERANA KARAT
HINA MANUSIA KERANA AKHLAKNYA

Atau! tak ada sentuhan kasih sayang - Ya'ni nikmat dari yang ESA kepada hambanya yang dikasihi.

Semoga anda diberikan kasih sayang itu kembali..???

Aiman said...

dh pusing kate hackers buat plak...semua posting kt perakbangkit hackers buat laa ek??perakbangkit buat yg baik2 je laa ek..cover line laa..papepon hope polis telus la siasat kes ni..

Jeepers Creepers said...

adeh sayangnya ada yang keterlaluan didalam blogging.

Hum tak kisahlah siapa yang salah, BPN mahupun BNM, yang salah tetap patut dihukum.

Polis harus jalankan tanggungjawap dengan penuh amanah.

erkk perisik rakyat ni anggota MOSSAD kot hehehe.

Anonymous said...

Bukan nak bela kat Perak Bangkit, tapi aku kesiankan dekat si Nazmi yg tak ada kena mengena dgn kes ni.

Ada org dedahkan maklumat peribadinya dan naya kat dia.

Dari komen kat perisik rakyat (oleh yg bernama faisal), Nazmi dah buat repot polis. Apa sudah jadi? Perisik Rakyat mudah termakan fitnah?

Ini sudah jadi kes tembak org, yg lain kena. Apa jadah org Selangor nak menyebok kat Perak?

Siapa yg buka CCRIS & CITOS sure kantoi sbb nak buka mesti guna ID. Dari ID tu polis boleh cekup mamat yg dedah identiti.

Nazmi ni aku tau profesyen dia, takkan ada masa nak buat kerja2 yg tak berfaedah ni.

Elok2 aku nak beralih sampan ke PAS, nampaknya terpaksa patah balik, sebab kebanyakan bloggers pro PAS rata-rata main serkap jarang. Bila terima satu berita terus terima sebagai betul.

Org yg beriman, berakhlak takkan buat perkara mcm tu. So, apa beza pertangai kamu semua dengan orang UMNO? Kalau mcm tu aku buat kesimpulan baik aku undi org UMNO yg aku dah tau perangainya, dari undi org lain yg berlagak alim, tapi tak menampak kefahamannya apa yg terkandung dlm al-Quran.

Teruskan kalau nak kutuk Perak Bangkit, tapi aku simpati pd insan bernama Mohd Nazmi Rosli yg telah dimalukan dan dihina akibat fitnah org munafik.

Akhir kalam bagi mereka, khususnya yg pro PAS,tolong belajar tentang bab "keperluan untuk menyiasat kesahihan berita yang dibawa oleh si fasik".

Ikhlas dari,
"Pengundi yg tersalah pangkah pd PRU12"

perakmari said...

sudah lah budak takdak nama..

hang toksah la nak tunjuk baik..jiwa hang dah tertanam 'UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA'.tak payah nak manis mulut kata cadang nak masuk kapal PAS..khak ptuiihhh. ayat je lebih tapi hampeh..bodoh piang...

bab perkabangkit ni dah lama depa siasat.bila dah sahih baru depa keluarkan..hangpa ingat perisik rakyat kecik anak ka..siasatan keatas perak bangkit bukan kerja main2..kalau dia tak tulis dalam blog dia baik2..hormat kat orang lain..orang pon takmau kacau dia...buang karan jek..

kepada nazmi..kalau betul hang difitnah..tampil kehadapan tunjukkan laporan polis anda..tak lama lagi kita akan tau sapa perakbangkit ni...

TUNGGUUUUUUU..........

translator..

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Fakta Perak

Kerajaan PR hanya memberi tanah 102,000 lot kampung tersusun (kebanyakan Melayu) melibatkan 7,000 ekar. Manakala 47,000 lot kampung baru (kebanyakan China) dan sebilangan kecil kampung adat (orang asli). Jumlah yang diberi kepada orang China adalah 3,000 ekar sahaja. Itupun tanah yang sudah diduduki orang China lebih daripada 70 tahun lalu.
  • 22,000 ekar ( Ya! Dua Puluh Dua RIBU ekar) tanah kerajaan di gadai kepada gergasi KLK (KL Kepong) di Lekir, Manjung.
    5,000 ekar di Bruas 1500 ekar kepada MCA di Bandar Baru , Kampar (UTAR)
  • 200 ekar tapak kilang simen Perak Hanjoong (sekarang YTL kerana di gadai oleh pemimpin UMNO kepada YTL! ) Ini tanah rizab melayu di Padang Rengas, Kuala Kangsar dekat Highway!
  • Kerajaan Umno/BN Perak gadai tanah kerajaan di beberapa lokasi komersial di tengah bandar Ipoh, Taiping, Bidor , Kinta, dan Perak kepada taukeh-taukeh jika sekiranya BN kembali berkuasa pada 9 Mac 2008 (selepas PRU-12).
  • 9 ribu hektar tanah Rezab Melayu di Selangor telah ditukar status kepada bukan rezab Melayu. Hanya 1/3 sahaja (lebih kurang 3 ribu hektar sahaja yang diganti. Selebihnya jin tanah makan.
  • Pada tahun 1990, seramai 80 orang penduduk di Pantai Chenang Langkawi yang duduk di atas tanah rezab Melayu dihalau untuk membina Pelangi Beach Resort.
  • Pada tahun 1990, sebanyak 930 hektar tanah Rezab Melayu Kampung Mambau Negeri Sembilan telah diambil untuk projek Seremban 2. Sebelumnya terdapat 600 orang yang tinggal disitu.
  • 26,000 hektar (dua puluh enam ribu) tanah rezab Melayu di Tanjung Langsat-Tanjung Pia Johor diambil untuk New Town Ship. Projek yang diusahakan oleh Kuok Brother Collabratioan UEM.
  • 300 ekar tanah Rezab Melayu di Pulau Redang Teregganu kepada Vincent Tan untuk projek perlancungan.
  • Pada tahun 1993, 1000 ekar tanah Rezab Melayu di Kerpan Kedah (tapak sawah yang subur) untuk projek kolam udang.
  • 13 Jun 2008 (Utusan Malaysia) melaporkan penduduk sekitar daerah Kota Tinggi, kecewa dengan tindakan pejabat tanah menolak permohonan mereka mendapatkan tanah seluas 182.11 hektar di Batu 15 Jalan Kulai, Mukim Ulu Sungai Johor di sini. Tanah yang sudah dipohon sejak 20 tahun dahulu telah diberi kepada syarikat bukan bumiputera. Ini siapa punya angkara? PR atau Umno.
  • Akibat kebodohan pemimpin Umno menyebabkan Pulau Batu Putih pun terlepas yang dapat hanya pulau tenggelam timbul (Batuan Tengah dan Tubir Selatan). Kalau air pasang batu tenggelam, kalau air surut maka Pulau Batu itu timbul. Inilah yang disebut oleh Datuk Rais Yatim Menteri Luar menang-menang. Menang pada Umno ialah Singapura dapat pulau yang tidak tenggelam, manakala Malaysia hadhari dapat pulau tenggelam timbul. Ini lah lawaknya pemimpin Umno yang jaga kedaulatan negara.
  • Kampung Chu Badak Sentul Kuala Lumpur, sebanyak 273 ekar tanah kampung Melayu tradisi telah menyebabkan kira-kira 160 keluarga telah dihalau keluar kerana pembangunan mega akan dibuat disitu.
  • Tanah rezab Melayu seluas 94 ekar yang diteroka sejak 72 tahun telah terkorban untuk projek Pencala Link dekat Damansara Kuala Lumpur.
    Sebanyak 840 hektar tanah rezab melayu di Pahang bakal hilang apabila projek ECER (Koridor ekonomi pantai timur)
  • Pengkhianatan Umno kepada orang Melayu telah berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Bermakna 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Nampaknya penjajah lebih berhati perut daripada pemimpin Umno dalam menjaga orang melayu. Kalau tidak disekat maka tahun 2020 tanah rezab Melayu hanya tinggal 30% sahaja.

Perberbelanjaan Pilhanraya Kecil